![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij heeft gewoon gezegt dat hij geen voorstander was voor een kartel. Maar dat is niet de reden van zijn vertrek uit de politiek |
|
![]() |
![]() |
#182 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#185 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#186 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#187 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#188 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#190 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#191 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat als ge met de SPA een kartel zou hebben afgesloten ge nog voor meer dan rotte vis zou zijn uitgemaakt.
Waar is den tijd dat mensen nog in hun eigen ideeën geloofden.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VLD is even ongeloofwaardig als de CD&V. De reacties zouden niet verschillend zijn dan wat we nu allemaal te lezen krijgen. En geef maar toe: er gaat een enorme afstand tussen de CD&V en de N-VA over het belangrijkste thema dat jullie eigenlijk zou moeten verenigen, nl. de toekomst van Vlaanderen. Juist over dat onderwerp is er geen eenstemmigheid. Ik meen dat ik dus alle redenen heb om heel argwanend te staan tegenover dit kartel en de Vlaamsvoelendheid van de CD&V. Niet alleen ik trouwens, ook een aantal N-VA-mandatarissen die de overstap maken ofwel er de brui aan geven. |
|
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het wel wreed toevallig dat Van Hoorebeke net NU rechter wordt.
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet precies waarom maar het doet mij een beetje aan Wathelet denken.
#195 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de vlaamse autonomie op 5 kilometer ligt, dan is de CD&V bereidt (volgens de kartelteksten, ik ga me niet uitspreken of die opgevolgd zullen worden, daar gaan we van uit) de eerste 4 kilometer met de N-VA af te leggen. Natuurlijk is de CD&V niet bereid om met het Vlaams Kartel de vlaamse autonomie uit te roepen, wat hadden jullie nu gedacht (eerlijk zijn)? Alleen naar 13 juni gaan, was voor ons waarschijnlijk zelfmoord geweest (zeker na de opiniering van de media na de nieuwste peiling, cf. "n-va is klinisch dood) Iedereen mag argwanend zijn, anderzijds zijn de oproepen dat het VB nog de enigste v-n partij is, bijzonder zielig en is hun bedoeling duidelijk. (ik bedoel hier niemand specifiek mee) Dat er lokale functionarisjes overstappen (geld, postjes, ...?), dat kan geen enkele partij tegenhouden, zeker in moeilijke tijden. (cf. Groen!). Dat men dat hier komt posten, ik snap de bedoeling daar nog altijd niet van? Leedvermaak? N-VA'ers op dit forum overtuigen te stemmen op VB (onmogelijk m.i.)? ...? |
||
![]() |
![]() |
#196 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niks is onmogelijk. zie maar naar mij. Ik ben daar het levend voorbeeld van.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
BRUSSEL -- Oud-parlementslid Karel van Hoorebeke heeft ontslag genomen uit alle bestuursfuncties van de N-VA. Hij blijft wel lid van de partij van Geert Bourgeois. Daar blijft het rommelen, ook nu het kartel met CD&V niet doorgaat. Van Hoorebeke was deze zomer het eerste prominente partijlid dat naar buiten kwam met kritiek op de kartelgesprekken, die toen volop aan de gang waren. Hij vreesde dat CD&V de partij van Bourgeois zou opslokken en dat de eigen programmapunten -- het Vlaams-nationalisme, zeg maar -- onvoldoende aan bod zouden komen. Nu het kartel van de baan is -- officieel omdat CD&V niet genoeg garanties bood voor de realisatie van een Vlaams minimumprogramma -- legt Van Hoorebeke zijn partijfuncties neer. Mede door zijn uitspraak dat hij de VLD als gesprekspartner nooit uitgesloten heeft, is Van Hoorebeke verbrand. Maar er is meer aan de hand in de partij van Geert Bourgeois. De partijtop, die de lijstvorming voor de verkiezingen van 2004 in het achterhoofd heeft, ... |
||
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#200 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ancapa, Ik ben zeker dat de stichters van de VU, Frans Vanderelst, en Wim Jorissen juist hetzelfde zouden gedaan hebben als thans de N-VA doet met een kartelvorming met CD&V. Trouwens dezelfde stichters van de VU hebben naar aanleiding van de verkiezingen van 1958, en de daarbijhorende aan gang zijnde schoolstrijd, ERNSTIG OVERWOGEN geen VU lijsten in te dienen om zodoende de mogelijke volstrekte meerderheid van de CVP niet in gevaar te brengen. En vergeet ook niet Ancapa, de droom van de VU stichters, n.m. België ombouwen van een unitaire naar een federale staat, is verwezenlijkt, ook al kent de federale staatstructuur nog vele mankementen. Maar Federalisme, confederalisme en zelfs Vlaamse onafhankelijkheid, zijn slechts structuren. Het goed gebruiken van deze structuren is bijna even belangrijk als de structuren zelf. |
|
![]() |