Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 01:33   #181
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Het feit dat ik hier postjes plaats kan jij niet aan mijn doorkoppelen

Mvg
Yahya
Hoef ik ook niet... Het mogenlijk bewijs of aanwijzing van u naar het forum heeft geen enkel uitstaans met god...

Trouwens het feit dat ik kan reageren op uw berichten laat wel zien dat u hier post...

Kan u nu dat ook ergens zeggen van god? Het feit dat we een handafdruk van god op mars hebben gevonden dat zijn bestaan staaft? of dergelijke?

Laatst gewijzigd door Zyp : 14 november 2007 om 01:36.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 01:35   #182
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Hoef ik ook niet... Het mogenlijk bewijs of aanwijzing van u naar het forum heeft geen enkel uitstaans met god...
die principe noemen we causaliteit mijn beste Zyp!

Op die manier geloof jij in NIETS die met deze forum te makken hebben zoals de werking van de site, internet, databank, protocollen, stroom, isp's, switches, ...

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 14 november 2007 om 01:36.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 01:38   #183
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Op die manier geloof jij in NIETS die met deze forum te makken hebben zoals de werking van de site, internet, databank, protocollen, stroom, isp's, switches, ...

Mvg
Yahya
Kijk ik kan op u berichten reageren...maakt dus dat u eerst moet gepost hebben, en dat kan u enkel als u bestaat... Wil u dat doortrekken naar allah dan? OK laat allah dan een bericht sturen, en dan vraag ik aan de mods om het ip es te tracen...
Oud 14 november 2007, 01:39   #184
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het feit dat ik berichten post en weet ik wat ik post en kies wat ik post is een bewijs/aanwijzing dat mijn Schepper alwijzend, almachtig, alkennend is ..

het universum en alles ook ...

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 14 november 2007 om 01:40.
Oud 14 november 2007, 01:41   #185
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Mvg
Yahya
Ik kan u een site laten zien...

Ik kan u internet demonstreren...

Ik kan u een databank geven...

Ik weet van sommige protocollen hoe ze in grote lijnen in elkaar zitten...

Ik ben elektricien dus ik weet wel wat van stroom, uitleg nodig?

Een isp, die bestaan, telenet, zoek het adres maar op, je kan er zelfs voor gaan werken...

switches, hoeveel moet ik er leveren...

En nu mag jij dan es allah laten zien...
Oud 14 november 2007, 01:47   #186
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kan u een site laten zien...

Ik kan u internet demonstreren...

Ik kan u een databank geven...

Ik weet van sommige protocollen hoe ze in grote lijnen in elkaar zitten...

Ik ben elektricien dus ik weet wel wat van stroom, uitleg nodig?

Een isp, die bestaan, telenet, zoek het adres maar op, je kan er zelfs voor gaan werken...

switches, hoeveel moet ik er leveren...

En nu mag jij dan es allah laten zien...
Jij begrijpt min of meer hoe ze werken ja maar jij ziet niets, en als jij niets wilt geloven/gebruiken totdat jij eerst alles wilt zien dan ga je van stroom tot atoom en en alles waaruit dit bestaat + alles controleren en volgen en geldt dus voor alle atoomtjes, .. en hiervoor jij jij 10000000 jaar tijd nodig om gewoon de site te kunnen begrijpen.

Dat gaat niet!

Ik zie Allah (de Eerste, de Schepper) overal .. weet jij niet wat causaliteit betekent?

Jij mag deze principe ontkrachten.

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 14 november 2007 om 01:48.
Oud 14 november 2007, 01:54   #187
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Jij begrijpt ze hoe ze werken ja maar jij ziet niets, en als jij niets wilt geloven/gebruiken totdat jij alles wilt zien dan ga je van stroom tot atoom en en alles waaruit dit bestaat + alles controleren en volgen en geldt dus voor alle atoomtjes, .. en hiervoor jij jij 1000 jaar tijd nodig om gewoon de site te kunnen begrijpen.

Dat gaat niet!
Hoe ik zie die niet? Laat mij even in mijn werkkoffertje grabbelen en ik zal u stroom laten zien... Geef mij een bobijn of twee van een auto en ik laat het u zelfs zien met het blote oog... ik laat het u horen, zelfs voelen als u wil...

En de mensheid heeft daar idd eeuwen over gedaan... Maar het heeft wel iets opgeleverd... alles wat u nu bebruikt om hier te posten kome daaruit voort...

Citaat:
Ik zie Allah (de Eerste, de Schepper) overal .. weet jij niet wat causaliteit betekent?

Heeft u een meter om allah te meten? Heeft u een natuurkundige uitleg om de werking van allah te verklaren? Heeft u DUIDELIJKE onomstotlijke bewijzen dat er iets uit allah is voortgekomen?

neen, nul, noppes, niets... DAS realiteit...

Trouwens, u ziet allah overal... WEl in de installingen zitten zovele die overal roze vliegende olifanten zien, of overal 'aardsmurfen'...Maar nog nooit een gedocumenteerd en bewezen gevonden...

Mvg
Yahya[/quote]

Laatst gewijzigd door Zyp : 14 november 2007 om 01:57.
Oud 14 november 2007, 02:04   #188
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Jij begrijpt min of meer hoe ze werken ja maar jij ziet niets, en als jij niets wilt geloven/gebruiken totdat jij eerst alles wilt zien dan ga je van stroom tot atoom en en alles waaruit dit bestaat + alles controleren en volgen en geldt dus voor alle atoomtjes, .. en hiervoor jij jij 10000000 jaar tijd nodig om gewoon de site te kunnen begrijpen.

Dat gaat niet!

Mvg
Yahya

btw... de mens heeft mss eeuwen nodig gehad om tot zaken als internet te komen... Maar ALLES dat daarin betrokken is kan worden bewezen... Ook al heeft de mensheid daar zolang over hoeven te doen...

Religie daarentegen is nog VEEEEEEEL langer bezig, en tot vandaag.... niets bewezen...

Zegt veel... niet...
Oud 14 november 2007, 02:40   #189
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
btw... de mens heeft mss eeuwen nodig gehad om tot zaken als internet te komen... Maar ALLES dat daarin betrokken is kan worden bewezen... Ook al heeft de mensheid daar zolang over hoeven te doen...

Religie daarentegen is nog VEEEEEEEL langer bezig, en tot vandaag.... niets bewezen...

Zegt veel... niet...

Wat voor jou geen bewijs, is voor mij een ZEER duidelijk alles zeggende bewijs.

Zeker causaliteit en perfectie naast de overlevering en openbaring ...

Jij hebt triljoen eeuwen tijd om 0, 00 triljoen nullelkes .. 1% van deze principte te kunnen ontkrachten ..

Mvg
Yahya
Oud 14 november 2007, 08:55   #190
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat voor jou geen bewijs, is voor mij een ZEER duidelijk alles zeggende bewijs.
Bewijs is universeel, bewijzen van natuurkunde zijn voor iedereen hetzelfde, veelal overal op deze planeet hetzelfde... U wil graag bewijzen zien van god en/of uw geloof, maar ze zijn er niet... U kan het alleen moeilijk verkroppen als iemand u dat komt vertellen... Veel verder dan nietszeggende zinnetjes in de trant van :'ik zie god in het gezicht van ieder kind, dus god bestaat' komt u niet...

Citaat:
Zeker causaliteit en perfectie naast de overlevering en openbaring ...

Jij hebt triljoen eeuwen tijd om 0, 00 triljoen nullelkes .. 1% van deze principte te kunnen ontkrachten ..

Mvg
Yahya
U maakt veel wind, maar daar blijft het dan ook bij... zoals anderen in andere draden al hebben vernoemd, u en uw god zijn gewogen, en te licht bevonden. Er is niets realistisch en bewijsbaar in heel uw discussies, en dit kan dan ook zolang blijven doorgaan als men wil... U 'denkt' dat u het licht heeft gezien of gevonden, niets is echter minder waar, maar dat is uiteindelijk niet belangrijk, als u uzelf maar goed voelt bij hetgene u zichzelf graag wijsmaakt.

Hetgeen u telkens slechts kan geven zijn zoals ik al zei : anwoorden met vragen, of mooie nietszeggende zaken... eindresultaat nul.

Blijven oefenen als u in het openbaar wil gaan debateren... en op voorhand al een heeeeeeel dik olifantenvel aankweken... Je gaat het nodig hebben... Ik hoor al zeer velen op voorhand lachen in gedachten als u in het openbaar gaat verkondigen wat u hier doet, en zeer eerlijk gezegd, kan ik die mensen dat ook niet kwalijk nemen... U 'ziet' veel, maar daar stopt het dan ook, enige deftige verklaring, aanwijzing en bewijs heeft u niet, en zal u niet spoedig hebben vrees ik.

Daar de meeste replieken van u uitdraaien op vragen terug stellen, of nietszeggende zaken zoals hierboven en door de draad heen gedemonstreed, (hetgene u dus al doorheen de hele draad hebt bewezen is slechts een overbelief in onbewijsbare zaken), heeft het weinig nut om op deze manier verder te blijven discussieren... ALS dat al een term is die daarop mag geplakt worden...

Althans veel succes met het verkondigen van u onaantoonbare en onbewijsbare zaken, en zoals ik u al zei : kweek maar al een ZEEEER dik vel aan...
Oud 14 november 2007, 12:36   #191
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Levenslang ongelovig blijven en de islam verwerpen ..

Mvg
Yahya
Ik verwerpe de islam en jullie 2derangs Maangod allah!
Oud 14 november 2007, 12:45   #192
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
Ik verwerpe de islam en jullie 2derangs Maangod allah!
Ik kan niet verwerpen wat zich niet komt aandienen....
Oud 14 november 2007, 13:37   #193
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

De enige wetenschap dat je aan uwe mohamed en evenzeer onze christus kan vastknopen is dat wetenschappelijk gezien het beiden hersenspinsels zijn van machtswellustelingen die een wijze hebben gevonden om het klootjesvolk onder het juk te houden. Denk je nu echt dat er op miljarden sterren en planeten er daarboven zich iets of iemand wil druk maken of jij al dan niet een aantal keer per dag met uw kont omhoog zit?
Bewijzen graag (om u te volgen) zwart op wit, geen onnozel tekstje uit een sprookjesboek van honderden jaren geleden.
Oud 14 november 2007, 13:41   #194
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Levenslang ongelovig blijven en de islam verwerpen ..

Mvg
Yahya
Dat is voor de ene een duidelijke vloek, voor de andere echter een onvoorstelbare zegen.

Laatst gewijzigd door system : 14 november 2007 om 13:42.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:52   #195
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Het feit dat ik berichten post en weet ik wat ik post en kies wat ik post is een bewijs/aanwijzing dat mijn Schepper alwijzend, almachtig, alkennend is ..

het universum en alles ook ...

Mvg
Yahya

Dus ben je volledig akkoord met het feit dat Mohammed een grote dwazekloot was,want anders moest die ook reeds op internet gezeten hebben,dankzij je allah.

Jullie aanbidden gewoonweg een maangod.In de naam van de halve maan,laten we gaan.........,dat en niets anders.
Kromzwaarden,dolken,vlaggen.....overal halve maanvorm.
Jullie God verbied je te eten tijdens de ramadan,dien nachtgod Maan is wel nen beteren.Nachts proppen jullie zich lustig vol.Werken gaat natuurlijk niet he,last van overvolle maag.Neem er dan nog bij dat je 5x per dag de kont in de lucht steekt,zonder plassen of de rest..........Dat 2de rangsromanneke van Mo is op maat gemaakt om op de luie kont te ziten,kuieren in de woestijn,de vrouwen doen werken,jullie thee slurpen en veel praten hoe en wanneer je de anderen gaat overvallen en plunderen.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 14 november 2007 om 14:59.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:56   #196
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Dus ben je volledig akkoord met het feit dat Mohammed een grote dwazekloot was,want anders moest die ook reeds op internet gezeten hebben,dankzij je allah.
Indien het aan Mohammed had gelegen, dachten we nog altijd dat de aarde plat was. En dat kon hij vernemen van Allah. In ieder geval, veel internet zou er niet geweest zijn. Maar misschien zouden we het niet gemist hebben vermits we onze energie hadden moeten besteden aan denkoefeningen om toch maar een denkbeeldig gevaar te omzeilen: hoe te voorkomen dat we van de aarde zouden vallen.

Laatst gewijzigd door system : 14 november 2007 om 15:00.
Oud 14 november 2007, 15:06   #197
Gargamel
Banneling

Standaard

Ik zou toch graag eens iets zien.Dat origineel boekske.Aangezien die kwiet dat toch kreeg,zomaar in de handen gedropt,dat moet toch bestaan ergens.Christenen hebben geschriften van apostels en profeten de tijd Jezus meegemaakt hebbende.

Hebben moslims dat ???Voorzeker niet,wel een zwarte steen,uit de lucht gevallen.Mo dacht...amai,de maan bijna op me kop
Oud 14 november 2007, 16:42   #198
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

De rondheid van de aarde

Arabisch, de taal waarin de Qor-aan is geopenbaard, is een zeer rijke en ontwikkelde taal. De uitdrukkingsvormen zijn zeer talrijk en woorden hebben vele variaties. Om deze reden kunnen sommige Arabische werkwoorden niet vertaald worden in sommige andere talen met één enkel woord. Bijvoorbeeld het werkwoord Ghashiya betekent “vrees met ontzag” (andere woorden worden gebruikt voor andere soorten angst). Of het woord Qaari'ah wordt gebruikt als verwijzing naar “een tegenspoed, dat wat indruk maakt”, dat is de Dag der Opstanding.

Eén van die werkwoorden is ook Takwier. In het Nederlands betekent dit “het één door het ander laten overlappen, opgevouwen als een weggelegd kledingstuk.” Bijvoorbeeld, in een Arabisch woordenboek wordt dit woord gebruikt voor de handeling van het wikkelen van het één om het ander, op de manier waarop een tulband gedragen wordt. Laten we nu eens kijken naar een Vers waarin het werkwoord Takwier wordt gebruikt: “Hij heeft de hemelen en de aarde in Waarheid geschapen. Hij doet de nacht de dag bedekken en Hij doet de dag de nacht bedekken…” (Soerat Az-Zoemar (39), aayah 5)

De informatie in dit Vers over de dag en de nacht die elkaar bedekken, bevat nauwkeurige informatie over de vorm van de aarde. Dit betekent dat in de Qor-aan aanwijzingen staan van de rondheid van de aarde.

Echter, het begrip van de astronomie in die tijd zag de wereld heel anders. Men dacht toen dat wereld een plat vlak was en alle wetenschappelijke berekeningen waren gebaseerd op dit idee. Aangezien de Qor-aan het Woord van Allah is, zijn de meest correcte woorden erin gebruikt daar waar het universum beschreven wordt.

Bron: uwkeuze.net

Jij gaat mischien zeggen ja maar jaa .. en het is zo maar nee .. en eigenlijk maar kijk en ... als je zo bekijkt dan is het zo ... en neen maar nee ...eigenlijk wel en mischien nee ... typisch mensen die iets niet willen aanvaarden maar ik ga ook niets aanvaarden zonder referenties.

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 14 november 2007 om 16:44.
Oud 14 november 2007, 16:53   #199
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De rondheid van de aarde

Arabisch, de taal waarin de Qor-aan is geopenbaard, is een zeer rijke en ontwikkelde taal. De uitdrukkingsvormen zijn zeer talrijk en woorden hebben vele variaties. Om deze reden kunnen sommige Arabische werkwoorden niet vertaald worden in sommige andere talen met één enkel woord. Bijvoorbeeld het werkwoord Ghashiya betekent “vrees met ontzag” (andere woorden worden gebruikt voor andere soorten angst). Of het woord Qaari'ah wordt gebruikt als verwijzing naar “een tegenspoed, dat wat indruk maakt”, dat is de Dag der Opstanding.

Eén van die werkwoorden is ook Takwier. In het Nederlands betekent dit “het één door het ander laten overlappen, opgevouwen als een weggelegd kledingstuk.” Bijvoorbeeld, in een Arabisch woordenboek wordt dit woord gebruikt voor de handeling van het wikkelen van het één om het ander, op de manier waarop een tulband gedragen wordt. Laten we nu eens kijken naar een Vers waarin het werkwoord Takwier wordt gebruikt: “Hij heeft de hemelen en de aarde in Waarheid geschapen. Hij doet de nacht de dag bedekken en Hij doet de dag de nacht bedekken…” (Soerat Az-Zoemar (39), aayah 5)

De informatie in dit Vers over de dag en de nacht die elkaar bedekken, bevat nauwkeurige informatie over de vorm van de aarde. Dit betekent dat in de Qor-aan aanwijzingen staan van de rondheid van de aarde.

Echter, het begrip van de astronomie in die tijd zag de wereld heel anders. Men dacht toen dat wereld een plat vlak was en alle wetenschappelijke berekeningen waren gebaseerd op dit idee. Aangezien de Qor-aan het Woord van Allah is, zijn de meest correcte woorden erin gebruikt daar waar het universum beschreven wordt.

Bron: uwkeuze.net

Jij gaat mischien zeggen ja maar jaa .. en het is zo maar nee .. en eigenlijk maar kijk en ... als je zo bekijkt dan is het zo ... en neen maar nee ...eigenlijk wel en mischien nee ... typisch mensen die iets niet willen aanvaarden maar ik ga ook niets aanvaarden zonder referenties.

Mvg
Yahya

Neen neen, u bent het alweer bont aan het maken. In de koran staat:

2,2. Die u de aarde tot een bed (heeft betekenis van plat) maakte en de hemel tot een gewelf en Die water van de wolken deed nederkomen en daardoor vruchten voortbracht, als voedsel voor u. Plaatst derhalve geen gelijken nevens Allah, tegen beter weten in.

13,3. En Hij is het, Die de aarde uitspreidde (heeft betekenis van plat), er bergen op verhief en rivieren op vormde. En Hij maakte er elke vruchtensoort in twee geslachten op. Hij doet de nacht de dag bedekken. Voorwaar, daarin zijn tekenen voor een volk, dat nadenkt

15,19.En Wij hebben de aarde uitgespreid (heeft de betekenis van plat) er hechte bergen op geplaatst en Wij doen er allerlei noodzakelijke dingen in de juiste maat op groeien.

20.53. Hij is het Die u de aarde heeft gegeven tot een wieg (=plat) en wegen voor u heeft doen ontstaan en Die regen doet nederdalen uit de hemel, waardoor Hij allerlei planten voortbrengt.

50,7 En de aarde - Wij hebben haar uitgespreid (= plat) en stevige bergen er op gevestigd en Wij hebben er elk prachtig gewas op doen groeien.

51,48 En Wij hebben de aarde uitgespreid (heeft betekenis van plat)en hoe uitmuntend hebben Wij dit gedaan.

71, 19 En Allah heeft de aarde voor u uitgespreid. (= plat)

78.6 Hebben Wij de aarde niet als een bed gespreid?En Hij maakte de nacht donker en bracht het daglicht voort;

78,30. En ook de aarde spreidde hij uit. (= plat)

79,29 En Hij maakte de nacht donker en bracht het daglicht voort; 30. En ook de aarde spreidde hij uit. (idem)

88, 20. En naar de aarde, hoe zij uitgespreid werd? (heeft betekenis van plat)

D�*t staat in de koran.

Laatst gewijzigd door system : 14 november 2007 om 16:54.
Oud 14 november 2007, 16:55   #200
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Arabisch, de taal waarin de Qor-aan is geopenbaard, is een zeer rijke en ontwikkelde taal.

Volledig mee akkoord.

Je moet hen eens bezig horen als ze opgepakt worden voor misdaad of wandrijf
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be