![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een beetje van de twee: tegenwoordig (mijn generatie toch) word je evenveel op school opgevoed. Ik heb meer een dubbele opvoeding gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#183 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ondertussen mag de Marokkaan wel de klotejob doen die de Vlamingen niet willen doen. Omwille van die redenen zijn veel allochtonen vroeger toch naar hier gehaald? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2007 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nadien in een autofabriek aan de band: ook tussen de Marokkanen en Turken. Dus kom niet af dat er geen Belgen meer zijn die de klote-jobs willen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een echte Vlaming zou er niet aan denken om het Arabisch als landstaal te willen. Dat zelfs een perfect geïntegreerde en gematigde Moslim zo'n idee heeft schept bij mij veel wantrouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar ik neem mijn woorden terug dat er geen Belgen zijn die geen jobs meer willen doen zoals in de kuisploeg staan want dat is niet waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Islam en geweld Na de gebeurtenissen van 11 september 2001, heeft het onderwerp geweld en religie opnieuw geleid tot felle discussies. Het is onze stellige overtuiging dat hoewel verschillende politieke, sociaal economische en culturele factoren veelbetekenend zijn geweest en bijgedragen hebben aan de opkomst van geweld en terrorisme in de hedendaagse fundamentalistische islam, we de religieuze dimensie van dit geweld niet kunnen ontkennen dat terug leidt naar het hart en de oorsprong van de islam. Het punt dat we willen maken is erg simpel. Moslims die daden van geweld en terreur plegen in de naam van God, kunnen ruimschoots rechtvaardiging vinden voor hun daden, gebaseerd op de leringen van de koran en de woorden en voorbeelden van Mohammed zelf! We hebben vaak gehoord in de media dat de relatie tussen moslimterroristen en islam dezelfde is als de relatie tussen de KKK en het christendom. Deze analogie is absoluut onjuist. Christenen die zich bezighouden met geweld, overtreden de expliciete leringen en het voorbeeld van Jezus Christus. Aan de andere kant kunnen moslims die klaar staan om hun zogenaamde vijanden te vernietigen in de naam van God, zich beroepen op het volgen van de geboden van God in de koran en het nadoen van de profeet als hun rolmodel. Ons punt impliceert uiteraard niet dat alle gelovige en vrome moslims gewelddadig moeten zijn, om aan de ware leringen van de islam recht te doen. We aarzelen niet te zeggen dat de meerderheid van de moslimwereld daden van terreur en geweld veroordeelt. Er zijn vele denkscholen in de islam met gevarieerde en vaak conflicterende interpretaties van de koran. Echter het belangrijke verschil dat we maken is dat de minderheidsgroepen in islam die overgaan tot het gebruik van geweld, zijn niet een afwijking van de islam, maar in feite kunnen legitiem beweren dat ze binnen de basis parameters van de islamitische djihaad werken. http://www.answering-islam.org/Dutch/index.htm En dat geldt niet enkel voor geweld, maar voor elke vorm van indoctrinatie om de islam te verspreiden. En ik zeg niet dat alle moslims beesten zijn, de islam als ideologie veroorzaakt dit gedrag. En dat wederzijds begrip is een taqija, begrip ja, totdat de Isalm heerst. Dan is het gedaan met begrip. En dat ge weer de verongelijkte ging uithangen wist ik op voorhand. En mijn collega is jaren geleen met een moslimgetrouwd, compleet aangepast enz. Ik stond erachter en positief erover en fotos te trekken nogwel. Jaja, aangepast en geintegreerd, totdat ze getrouwd waren en de vrouw met blauwe plekken werken. Daar stond ik met mijn goeie wil. Wel nie meer, al de gezever van begrip e.d. Heb da begrip gehad in ruime mate, maar het krediet is verspeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#190 |
Minister
|
![]() idd, daar zit dan ook het probleem
![]() |
#191 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Een belachelijk idee voor de meesten, maar veel jonge mensen (de SMS-generatie) zouden daar geen probleem mee hebben. Laatst gewijzigd door Abdelkader : 11 november 2007 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister
|
![]() Citaat:
spreek thuis arabisch vr mijn part, wees gelovig, ga nr de moskee, doe je gerust je ding, mr kom nt vragen dat iedereen elementen uit een geimporteerde cultuur overneemt aan diegene die van hier afkomstig zijn. maw, het is toch logisch dat de allochtonen ( van welke generatie dan ook ) zich aanpassen aan onze normen,die van autochtonen, ipv omgekeerd ?
![]() |
![]() |
#193 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2007 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Arabië speelt geen rol in de wereld van dodelijke driehoek: economie, bewapening en ontwikkeling .. dus verwacht niet dat het Arabisch ergens in Europa erkend wordt ook al er 50 miljoen Arabieren zijn .. in België zijn de meeste moslims Berbers, Turks en Belgisch en andere kleine minderheden zijn Arabieren, Bosniërs, .. of heb ik het verkeerd ? want ik ben niet zeker, ik heb erover iets gelezen maar da was al een tijdje geleden. Maar ik wil ook heel graag dat Arabisch onderwezen wordt aan leerlingen van het lager en secundair onderwijs ipv Duits of Engels (Chinees meer en meer) ... Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 11 november 2007 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar kom, de verfransing is van een ander kaliber (40 % van de bevolking zeker?) Bekijk het zo: degene die meer talen kent - meestal de Vlaming - is slimmer en zal sneller een job vinden. Misschien is dat in de toekomst ook het geval voor het Arabisch. Ik vrees echter van niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#197 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja, het is indd zo dat het Arabisch die ze op Lesius hogeschool en op CVO's geven niet de echte Arabiche taal is, maar meer mixed met Marokkaanse en Egyptische dialecten. Het Arabisch op Katholieke Univeristeit in Leuven, richting Arabistiek en Islamkunde is wat beter en lijkt sterk op het Arabisch, de taal! Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 11 november 2007 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb idd ook de indruk dat sommige bedrijven een Marokkaan aanvaarden om te tonen dat ze tolerant zijn. Anderzijds kan ik ze wel begrijpen. Eén misnoegde werknemer die bij het CGKR gaat klagen over racisme, en de bal gaat aan het rollen. Ik versta dan wel dat die bedrijven zich op voorhand willen indekken. Als jij hier iedereen die niet akkoord is, uitscheldt voor racist, weet je zelf wel hoe gemakkelijk dat gaat om iemand / een bedrijf te beschuldigen. Ik had van mijn kant mijn opmerkingen over Arabisch en verkoudheden ook wel achterwege kunnen laten. En ik moet eerlijk toegeven, de kans zit er dik in, met de huidige demografische trends, dat er hier binnen enkele decennia Arabisch als landstaal zal gesproken worden. Maar nu is het nog een kléin beetje vroeg daarvoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Minister
|
![]() En waarom denk je ? omdat de minaret net een teken van de islamisering is e. waarom willen jullie per se alles importeren ?