Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2007, 19:49   #181
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Een beetje van de twee: tegenwoordig (mijn generatie toch) word je evenveel op school opgevoed. Ik heb meer een dubbele opvoeding gehad.
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:55   #182
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Dat politie en justitie discriminerend werkt? Probeer maar eens een rijke blanke vent met connecties in hoge kringen te veroordelen. Zolang er geen allochtone rechters en politiecommissarissen zijn zal het racisme er sowieso blijven bestaan hoor. Maar het zijn niet alleen andersgekleurden die gediscrimineerd worden. Ook religies (Islam, Sihks). Of op basis van je financiële positie: een arme Vlaming loopt veel meer kans op een veroordeling. Oost-Europeaan zijn helpt ook al niet.

Het argument: "er zitten veel allochtonen in de gevangenis, dus er is ook meer misdaad bij de allochtonen" is gewoon niet waar.
Niet alleen de taal, ook politiecommisarissen en rechters op het allochtoons verlanglijstje? Eigen politie is al wel eens voorgesteld in 'Molenbeek' was het niet. Aangezien de autochtoonse agenten niet voldoende voeling hadden met wat er binnen de allochtoonse gemeenschap zoal leeft.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:04   #183
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Niet alleen de taal, ook politiecommisarissen en rechters op het allochtoons verlanglijstje? Eigen politie is al wel eens voorgesteld in 'Molenbeek' was het niet. Aangezien de autochtoonse agenten niet voldoende voeling hadden met wat er binnen de allochtoonse gemeenschap zoal leeft.
Interessant! Was dat een proefproject? Moet ik dringend eens opzoeken! Het was toch niet wat ik eens heb horen omschrijven als een 'schaammarokkaan'. Zo van "zie eens hoe tolerant wij wel zijn".
Ondertussen mag de Marokkaan wel de klotejob doen die de Vlamingen niet willen doen. Omwille van die redenen zijn veel allochtonen vroeger toch naar hier gehaald?
Oud 11 november 2007, 20:10   #184
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessant! Was dat een proefproject? Moet ik dringend eens opzoeken! Het was toch niet wat ik eens heb horen omschrijven als een 'schaammarokkaan'. Zo van "zie eens hoe tolerant wij wel zijn".
Ondertussen mag de Marokkaan wel de klotejob doen die de Vlamingen niet willen doen. Omwille van die redenen zijn veel allochtonen vroeger toch naar hier gehaald?
Neen, die waren naar hier gehaald (die waren trouwens blij dat ze hier aan de slag konden en de miserie uit hun islamitische thuisland konden ontvluchten) omdat er te weinig arbeidskrachten (dus ook bijna geen doppers) meer te vinden waren wegens de economische bloei. En als het vandaag de dag de Marokkaan is die de klotejobs moet doen (en grotendeel werklozensteun krijgt) dan komt dat omdat men de meeste laaggeschoolden onder de Marokkanen kan vinden. Laaggeschoolden krijgen nu eenmaal meestal klotejobs.

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2007 om 20:11.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:10   #185
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Hela baas, ik heb nog in een industriële bakkerij gewerkt tussen Belgen en Marokkanen en Turken. En ja 't was zwaar klote, maar ook voor ons. (Maar -eerlijk is eerlijk- het was plezant werken met de Marokkanen en Turken bij den bakker: ze waren daar zeer hulpvaardig.
Nadien in een autofabriek aan de band: ook tussen de Marokkanen en Turken. Dus kom niet af dat er geen Belgen meer zijn die de klote-jobs willen doen.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:11   #186
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Hoe moet ik mij nog verder integreren? Toch niet door exact dezelfde Vlaams-Dietsche praat te verkopen als sommigen hier. Maakt alleen d�*t je een echte Vlaming? Hoe kan ik nog beter een Vlaming worden??
Een echte Vlaming zou er niet aan denken om het Arabisch als landstaal te willen. Dat zelfs een perfect geïntegreerde en gematigde Moslim zo'n idee heeft schept bij mij veel wantrouwen.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:12   #187
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Hela baas, ik heb nog in een industriële bakkerij gewerkt tussen Belgen en Marokkanen en Turken. En ja 't was zwaar klote, maar ook voor ons. (Maar -eerlijk is eerlijk- het was plezant werken met de Marokkanen en Turken bij den bakker: ze waren daar zeer hulpvaardig.
Nadien in een autofabriek aan de band: ook tussen de Marokkanen en Turken. Dus kom niet af dat er geen Belgen meer zijn die de klote-jobs willen doen.
Ik geef u ruiterlijk gelijk. Ik bedoelde maar: sommige bedrijven nemen een Marokkaan aan gewoon om te laten zien van "ok, we zijn tolerant en laat ons nu met gerust". Dat is natuurlijk niet de goede mentaliteit.

Maar ik neem mijn woorden terug dat er geen Belgen zijn die geen jobs meer willen doen zoals in de kuisploeg staan want dat is niet waar.
Oud 11 november 2007, 20:13   #188
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een verschrikkelijke misdaad aanhalen om aan te tonen dat alle moslims beesten zijn. Tja, dan haal ik Hitler maar weer boven om aan te tonen hoe kwaadaardig de blanken zijn. Een even foute, domme en bekrompen redenering als de uwe.
Het punt is volgende hier duidelijk gemaakt:

Islam en geweld
Na de gebeurtenissen van 11 september 2001, heeft het onderwerp geweld en religie opnieuw geleid tot felle discussies. Het is onze stellige overtuiging dat hoewel verschillende politieke, sociaal economische en culturele factoren veelbetekenend zijn geweest en bijgedragen hebben aan de opkomst van geweld en terrorisme in de hedendaagse fundamentalistische islam, we de religieuze dimensie van dit geweld niet kunnen ontkennen dat terug leidt naar het hart en de oorsprong van de islam.
Het punt dat we willen maken is erg simpel. Moslims die daden van geweld en terreur plegen in de naam van God, kunnen ruimschoots rechtvaardiging vinden voor hun daden, gebaseerd op de leringen van de koran en de woorden en voorbeelden van Mohammed zelf! We hebben vaak gehoord in de media dat de relatie tussen moslimterroristen en islam dezelfde is als de relatie tussen de KKK en het christendom. Deze analogie is absoluut onjuist. Christenen die zich bezighouden met geweld, overtreden de expliciete leringen en het voorbeeld van Jezus Christus. Aan de andere kant kunnen moslims die klaar staan om hun zogenaamde vijanden te vernietigen in de naam van God, zich beroepen op het volgen van de geboden van God in de koran en het nadoen van de profeet als hun rolmodel.
Ons punt impliceert uiteraard niet dat alle gelovige en vrome moslims gewelddadig moeten zijn, om aan de ware leringen van de islam recht te doen. We aarzelen niet te zeggen dat de meerderheid van de moslimwereld daden van terreur en geweld veroordeelt. Er zijn vele denkscholen in de islam met gevarieerde en vaak conflicterende interpretaties van de koran. Echter het belangrijke verschil dat we maken is dat de minderheidsgroepen in islam die overgaan tot het gebruik van geweld, zijn niet een afwijking van de islam, maar in feite kunnen legitiem beweren dat ze binnen de basis parameters van de islamitische djihaad werken.

http://www.answering-islam.org/Dutch/index.htm

En dat geldt niet enkel voor geweld, maar voor elke vorm van indoctrinatie om de islam te verspreiden. En ik zeg niet dat alle moslims beesten zijn, de islam als ideologie veroorzaakt dit gedrag. En dat wederzijds begrip is een taqija, begrip ja, totdat de Isalm heerst. Dan is het gedaan met begrip.
En dat ge weer de verongelijkte ging uithangen wist ik op voorhand.
En mijn collega is jaren geleen met een moslimgetrouwd, compleet aangepast enz. Ik stond erachter en positief erover en fotos te trekken nogwel.
Jaja, aangepast en geintegreerd, totdat ze getrouwd waren en de vrouw met blauwe plekken werken. Daar stond ik met mijn goeie wil.
Wel nie meer, al de gezever van begrip e.d.
Heb da begrip gehad in ruime mate, maar het krediet is verspeeld.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:14   #189
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je ver genoeg terug gaat is iedere taal geïmmigreerd hoor. En multiculturaliteit is een onomkeerbaar proces. Eens er genoeg niet-autochtone (na hoeveel jaar of generaties ben je eigenlijk autochtoon??) bewoners zijn zal het bovenstaande thema toch op politieke agenda komen. Naast een hoop andere - en zelfs nog belangrijkere - immigratiethema's. Er kan ook altijd een nieuw verdrag gestemd worden. In dat verdrag staat trouwens ook iets van non-discriminatie? Of ben je dat al vergeten?
wanneer je elke band met je land van herkomst verbreekt en je assimileert en aanpast, dan is er geen enkel probleem.mr het arabisch willen invoeren getuigt nt echt van respect, integendeel.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:15   #190
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Een echte Vlaming zou er niet aan denken om het Arabisch als landstaal te willen. Dat zelfs een perfect geïntegreerde en gematigde Moslim zo'n idee heeft schept bij mij veel wantrouwen.
idd, daar zit dan ook het probleem

Oud 11 november 2007, 20:15   #191
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Het is niet zo dat �*ls het ooit zover komt dat je dan ook Arabisch moet gaan babbelen hé. Trouwens, misschien leert binnen 50 jaar iedereen (Vlamingen, Walen, "nieuwe" Vlamingen en Walen) Engels. En als er dan met elkaar gecommuniceerd moet worden dan gebeurt dat in het Engels.

Een belachelijk idee voor de meesten, maar veel jonge mensen (de SMS-generatie) zouden daar geen probleem mee hebben.

Laatst gewijzigd door Abdelkader : 11 november 2007 om 20:16.
Oud 11 november 2007, 20:20   #192
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Het is niet zo dat �*ls het ooit zover komt dat je dan ook Arabisch moet gaan babbelen hé. Trouwens, misschien leert binnen 50 jaar iedereen (Vlamingen, Walen, "nieuwe" Vlamingen en Walen) Engels. En als er dan met elkaar gecommuniceerd moet worden dan gebeurt dat in het Engels.

Een belachelijk idee voor de meesten, maar veel jonge mensen (de SMS-generatie) zouden daar geen probleem mee hebben.
idd, engels is de taal van de toekomst. leer engels mijn beste, dan is er geen probleem.

spreek thuis arabisch vr mijn part, wees gelovig, ga nr de moskee, doe je gerust je ding, mr kom nt vragen dat iedereen elementen uit een geimporteerde cultuur overneemt aan diegene die van hier afkomstig zijn.

maw, het is toch logisch dat de allochtonen ( van welke generatie dan ook ) zich aanpassen aan onze normen,die van autochtonen, ipv omgekeerd ?

Oud 11 november 2007, 20:21   #193
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet zo dat �*ls het ooit zover komt dat je dan ook Arabisch moet gaan babbelen hé.
Wij wensen hier geen Arabisering (islamisering) net zomin als een verfransing (die dwingen ons ook niet om Frans te praten maar palmen ondertussen wel geruisloos steeds meer gebied in). Wij hadden vroeger enkel het probleem met de verfranste brusselse vlamingen en nu krijgen we er de integratieonwillige molisms bovenop. Van 'verrijking' gesproken.

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2007 om 20:24.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:24   #194
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermits er meer mensen in België Arabisch spreken dan Duits: zou het niet eerlijker zijn om Arabisch als derde landstaal te nemen? Het zou de integratie ook bevorderen als in een aantal steden (Brussel, Antwerpen, ...) Arabisch als derde taal zou aangeleerd worden in plaats van Duits.

Wij leren Nederlands en jullie leren de basis van Arabisch.
Na de ondergang van de khilafa (islamitische staat) in 1924, groeide de politieke en economische dominatie van Europa zeer sterk in de Moslimalanden en daarom is het zo dat het Frans bijvoorbeeld de tweede officiele taal van Marokko, Tunisië en Algerije is.

Arabië speelt geen rol in de wereld van dodelijke driehoek: economie, bewapening en ontwikkeling .. dus verwacht niet dat het Arabisch ergens in Europa erkend wordt ook al er 50 miljoen Arabieren zijn .. in België zijn de meeste moslims Berbers, Turks en Belgisch en andere kleine minderheden zijn Arabieren, Bosniërs, .. of heb ik het verkeerd ? want ik ben niet zeker, ik heb erover iets gelezen maar da was al een tijdje geleden.

Maar ik wil ook heel graag dat Arabisch onderwezen wordt aan leerlingen van het lager en secundair onderwijs ipv Duits of Engels (Chinees meer en meer) ...

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 11 november 2007 om 20:26.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:28   #195
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Wij wensen hier geen Arabisering (islamisering) net zomin als een verfransing (die dwinghen ons ook niet om Frans te praten maar palmen geruisloos ook steeds meer gebied in). Wij hadden vroeger enkel het probleem met de verfranste brusselse vlamingen en nu krijgen we er de integratieonwillige molisms bovenop. Van 'verrijking' gesproken.
Dat is nogal duidelijk. Er is zeker geen sprake van een Islamisering van België. Wat een ambras als je hier een moskee met minaretten wil optrekken zeg. Niet te geloven. Maar bijvoorbeeld de verfransing: die is in de rand van Brussel onvermijdelijk. De taalgrens is een illusie geworden. Ik kan mij best inbeelden dat de Vlamingen dat niet graag zien, maar de taalgrens is geen echte grens hé. Er staat geen wachters met prikkeldraad of zo. Als er meer mensen zijn die Frans willen praten dan is dat gewoon zo. Het hangt af van het aantal Franstaligen in een gemeente.

Maar kom, de verfransing is van een ander kaliber (40 % van de bevolking zeker?) Bekijk het zo: degene die meer talen kent - meestal de Vlaming - is slimmer en zal sneller een job vinden. Misschien is dat in de toekomst ook het geval voor het Arabisch. Ik vrees echter van niet.
Oud 11 november 2007, 20:29   #196
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Wij wensen hier geen Arabisering (islamisering) net zomin als een verfransing (die dwingen ons ook niet om Frans te praten maar palmen ondertussen wel geruisloos steeds meer gebied in). Wij hadden vroeger enkel het probleem met de verfranste brusselse vlamingen en nu krijgen we er de integratieonwillige molisms bovenop. Van 'verrijking' gesproken.
idd, dat is zeer goed gezegd

Oud 11 november 2007, 20:29   #197
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Arabisch bestaat niet eens als een echte taal, het is een wirwar van diverse dialecten.
Wat is de bron van deze informatie?

Ja, het is indd zo dat het Arabisch die ze op Lesius hogeschool en op CVO's geven niet de echte Arabiche taal is, maar meer mixed met Marokkaanse en Egyptische dialecten.

Het Arabisch op Katholieke Univeristeit in Leuven, richting Arabistiek en Islamkunde is wat beter en lijkt sterk op het Arabisch, de taal!

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 11 november 2007 om 20:29.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:29   #198
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef u ruiterlijk gelijk. Ik bedoelde maar: sommige bedrijven nemen een Marokkaan aan gewoon om te laten zien van "ok, we zijn tolerant en laat ons nu met gerust". Dat is natuurlijk niet de goede mentaliteit.

Maar ik neem mijn woorden terug dat er geen Belgen zijn die geen jobs meer willen doen zoals in de kuisploeg staan want dat is niet waar.
Het siert u dat u uw woorden terugneemt. Velen blijven hier vaak tegen beter weten in volharden in hun vergissingen.
Ik heb idd ook de indruk dat sommige bedrijven een Marokkaan aanvaarden om te tonen dat ze tolerant zijn. Anderzijds kan ik ze wel begrijpen. Eén misnoegde werknemer die bij het CGKR gaat klagen over racisme, en de bal gaat aan het rollen. Ik versta dan wel dat die bedrijven zich op voorhand willen indekken.
Als jij hier iedereen die niet akkoord is, uitscheldt voor racist, weet je zelf wel hoe gemakkelijk dat gaat om iemand / een bedrijf te beschuldigen.
Ik had van mijn kant mijn opmerkingen over Arabisch en verkoudheden ook wel achterwege kunnen laten. En ik moet eerlijk toegeven, de kans zit er dik in, met de huidige demografische trends, dat er hier binnen enkele decennia Arabisch als landstaal zal gesproken worden. Maar nu is het nog een kléin beetje vroeg daarvoor.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 20:30   #199
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Na de ondergang van de khilafa (islamitische staat) in 1924, groeide de politieke en economische dominatie van Europa zeer sterk in de Moslimalanden en daarom is het zo dat het Frans bijvoorbeeld de tweede officiele taal van Marokko, Tunisië en Algerije is.

Arabië speelt geen rol in de wereld van dodelijke driehoek: economie, bewapening en ontwikkeling .. dus verwacht niet dat het Arabisch ergens in Europa erkend wordt ook al er 50 miljoen Arabieren zijn .. in België zijn de meeste moslims Berbers, Turks en Belgisch en andere kleine minderheden zijn Arabieren, Bosniërs, .. of heb ik het verkeerd ? want ik ben niet zeker, ik heb erover iets gelezen maar da was al een tijdje geleden.

Maar ik wil ook heel graag dat Arabisch onderwezen wordt aan leerlingen van het lager en secundair onderwijs ipv Duits of Engels (Chinees meer en meer) ...

Mvg
Yahya
Is dat echt waar?? Dat lijkt me toch overdreven hoor.
Oud 11 november 2007, 20:31   #200
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is nogal duidelijk. Er is zeker geen sprake van een Islamisering van België. Wat een ambras als je hier een moskee met minaretten wil optrekken zeg. Niet te geloven. .
En waarom denk je ? omdat de minaret net een teken van de islamisering is e. waarom willen jullie per se alles importeren ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be