Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Welke Europese landen verdienen onafhankelijkheid?
Vlaanderen 54 90,00%
Wallonië 39 65,00%
Baskenland 42 70,00%
Schotland 49 81,67%
Bretagne 31 51,67%
Catalonië 41 68,33%
Karelië 26 43,33%
Noord-Ierland (bij Rest-Ierland) 45 75,00%
Noord-Italië (Padanië) 19 31,67%
Galicië 28 46,67%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2007, 01:21   #181
mcielen
Provinciaal Statenlid

mcielen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Beste toeschouwers, hierbij sluit ik dan af...
Ik geef jullie één raad, denk aan mij als jullie vanavond of morgen staan te pissen.
Zal ik doen, ik zal me jouw gezicht voorstellen als het gezicht van dat vliegje waar ik op pis in het pissijn.
Oud 15 november 2007, 03:10   #182
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Als het democratisch gebeurt wel Ik ga hen niet tegenhouden áls ze dat willen
Maar een individu mag blijkbaar niét beslissen om uit de staat te stappen en weigeren belastingen te betalen. Anders vliegt hij in de bak en wordt hij van zijn eigendommen beroofd.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 03:39   #183
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Maar een individu mag blijkbaar niét beslissen om uit de staat te stappen en weigeren belastingen te betalen. Anders vliegt hij in de bak en wordt hij van zijn eigendommen beroofd.
Enkel vanuit een "ze legimiteert ons"-filosofie.

Die opgeblazen brulkikkers mogen nog zo veel democratisch gewauwel gebruikens als ze willen, de dag dat je hen niet meer serieus neemt en hen bekijkt als "die andere naast ons" in plaats van "die andere boven ons", ben je waarlijk vrij en onbeperkt van geest en lichaam, als je het zelf toelaat.

Vrijheid komt slechts door jezelf.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 09:03   #184
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft mag hij dat wel doen, alleen is hij vanaf het moment dat hij zijn eigendom/huis verlaat een "buitenlander", en dus zal hij eerst een visum moeten aanvragen om zijn huis te verlaten.
Oud 15 november 2007, 11:01   #185
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Moet ik nu google links gaan geven van polls?
ja graag, want in al die bladzijden zever heb je eigenlijk nog steeds niets concreet laten zien.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 11:01   #186
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Kom kom, nu gaan we de facisten ook niet onnodig beginnen beledigen.
sorry mijn excuses aan alle fascisten
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 11:04   #187
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ben je bereid dat libertarisme tot in de logische consequenties te volgen? Stap gerust uit de staat. En maak geen gebruik van de wegen meer. Geen gebruik van het onderwijs. Niet van de rioleringen, niet van onze energie, niet van de waterleiding, wellicht niet van een boel dingen die in uw huis staan. Kortom: als je op het moment van onafhankelijkheidsverklaring in je huis bent, moeten we je oppakken als illegaal.
Best dus eerst naar de jungle verhuizen. Voor zover die niet op het grondgebied van een staat liggen.
Oud 15 november 2007, 11:41   #188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ben je bereid dat libertarisme tot in de logische consequenties te volgen? Stap gerust uit de staat. En maak geen gebruik van de wegen meer. Geen gebruik van het onderwijs. Niet van de rioleringen, niet van onze energie, niet van de waterleiding, wellicht niet van een boel dingen die in uw huis staan. Kortom: als je op het moment van onafhankelijkheidsverklaring in je huis bent, moeten we je oppakken als illegaal.
Best dus eerst naar de jungle verhuizen. Voor zover die niet op het grondgebied van een staat liggen.
En, wat meer is, zet nu eens de eerste stap: richt een vereniging op, zoek medestanders, enz. Alleen stel ik vast dat Doomy hier van tijd tot tijd op dit forum verschijnt om weer eens datzelfde ei te leggen dat hij hier al zovele malen heeft neergedropt. Mij komt het voor dat die man gewoon wat intellectueel tijdverdrijf nodig heeft en hij hier zijn eenzijdige hersenspinsels komt droppen. Enige concrete daadkracht is evenwel niet bij hem te bespeuren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 14:58   #189
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
... waarvan het volk voor onafhankelijkheid gewonnen is.
dito
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 16:17   #190
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ik mis in de lijst : Brussel, Kosovo, Corsica, Friesland, Sicilië, Gibraltar, Berlijn, de Eolische Eilanden, Sardinië, Geneve, Rhodos, Groenland, Lesbos, ... enz ...
...Limburg
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 16:25   #191
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
...Limburg
Laten we ons toch maar beperken tot gebieden waar er een ernstig onafhankelijkheidsstreven bestaat, en niet één dat hoofdzakelijk ingeroepen wordt om flaminganten te jannen Koerdistan, Quebec, Hawaï, Cornwall, Tsjetsjenië... de lijst is bijna eindeloos.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 15 november 2007 om 16:27.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 16:41   #192
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
ja graag, want in al die bladzijden zever heb je eigenlijk nog steeds niets concreet laten zien.
http://edition.cnn.com/SPECIALS/2001.../overview.html
http://www.theage.com.au/news/World/...391765407.html
http://www.pinr.com/report.php?ac=vi...&language_id=1
http://es.wikipedia.org/wiki/Euskal_Herria

Nog nooit een meerderheid gehaald, in Vlaanderen scoren wij 89% op onze piek!
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 05:34   #193
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe "onafhankelijk" is onafhankelijk? Wat opgaat voor de relatie tussen individuen en gemeenschap gaat ook op voor de relatie tussen staten en de internationale gemeenschap. "Onafhankelijke" staten maken zich om allerlei praktische redenen lid van internationale instellingen om een deel van hun belangen gezamenlijk te verdedigen (de zogezegde "pooled sovereignty" of "gegroepeerde zelfbeschikking"). In haar eentje kunnen België en andere Europese landen niet op tegen de concurrentie van de Verenigde Staten, China of India, laat staan dat nóg kleinere staten als een onafhankelijk Vlaanderen of Wallonië dit zouden kunnen. Ook een "onafhankelijk" Vlaanderen zal zich moeten schikken naar de regelgeving van internationale instellingen waarvan het vrijwillig lid is (EU, NAVO, WHO, WTO, IATA, UN,...). Sommige van deze internationale autoriteiten hebben zelfs niet eens een eigen territorium, maar toch hebben ze op hun domein een autoriteit die deze van "onafhankelijke" staten overtreft. Een luchtvaartmaatschappij van een "onafhankelijke" staat die niet de internationale luchtvaartautoriteit IATA erkent kan niet vliegen buiten de grenzen van deze "onafhankelijke" staat. En als er ergens een internatiole epidemie uitbreekt moeten ook de regeringen van "onafhankelijke" landen zich naar de maatregelen van de World Health Organisation (WHO) schikken. Verder lenen of ontvangen "onafhankelijke" staten ook vaak geld van internationale instellingen, andere staten of privébanken, wat in de praktijk hun "onafhankelijkheid" een stuk teoretischer maakt.

Uiteindelijk is de "onafhankelijkheid" van staten in de internationale gemeenschap even relatief als de "vrijheid" van het individu in een gemeenschap. Wat nogmaals bewijst dat wat voor staten geldt ook voor individuen geldt, en omgekeerd.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 16 november 2007 om 05:39.
Oud 16 november 2007, 05:51   #194
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En, wat meer is, zet nu eens de eerste stap: richt een vereniging op, zoek medestanders, enz.
Heb onlangs mogen ervaren wat er zou gebeuren als ik zou weigeren mijn belastingen te betalen. Heb een tijdje geleden namelijk een onverwachte routinekontrole gekregen van de belastingsinspektie. Die zijn zelfs bij zo'n routinekontrole standaard begeleid met (standaard gewapende) politieagenten, zodat ik ze niet eens de deur kon wijzen. Waarmee mijn stelling bewezen was dat de staat een groep gewapende mannen met een monopolie op het geweld is.

Citaat:
Alleen stel ik vast dat Doomy hier van tijd tot tijd op dit forum verschijnt om weer eens datzelfde ei te leggen dat hij hier al zovele malen heeft neergedropt. Mij komt het voor dat die man gewoon wat intellectueel tijdverdrijf nodig heeft en hij hier zijn eenzijdige hersenspinsels komt droppen.
And so what? Vlaams-nationalisten leggen hier toch ook altijd hetzelfde ei van een onafhankelijk Vlaanderen? En voor hen is dit toch ook intellektueel tijdverdrijf? En hun dogma's zijn toch ook eenzijdig? Het lijkt mij erop dat Vlaamsnationalisten gewoon niet tegen kritiek kunnen omdat de 'Vlaamse' Beweging blijkbaar nogal autoritair ingesteld is. Zij mogen over alles en iedereen ongegeneerd hun gedacht zeggen, maar de anderen moeten wel hun bek houden. Vaak is hun manier van diskussiëren tegen andersdenkenden ronduit agressief, tot op het intimiderende af. En als ze het in een diskussie niet meer met échte argumenten kunnen halen komen ze af met gezagsargumenten (in de aard van 'Het is zo omdat ik het zeg', 'Ik ben de baas', 'Ik ben de sterkste', 'Ik ben de grootste', 'Ik heb de grootste', 'Als ik niet gelijk heb zal ik wel gelijk halen' )

Citaat:
Enige concrete daadkracht is evenwel niet bij hem te bespeuren.
Niet iedereen heeft de luxe om hier dagelijks op dit forum te zitten of zich voor politieke partijen in te zetten. Veel mensen moeten zich voor hun dagelijks overleven inzetten om op het eind van de maand rond te komen. Op dit forum hoor je vooral de mening van mensen die tijd teveel hebben. Misschien moet de redaktie van politics.be eens vaker peilen naar de mening van mensen die hier NIET dagelijks zitten.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 16 november 2007 om 06:06.
Oud 16 november 2007, 06:23   #195
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Die opgeblazen brulkikkers mogen nog zo veel democratisch gewauwel gebruikens als ze willen, de dag dat je hen niet meer serieus neemt en hen bekijkt als "die andere naast ons" in plaats van "die andere boven ons", ben je waarlijk vrij en onbeperkt van geest en lichaam, als je het zelf toelaat. Vrijheid komt slechts door jezelf.
Grotendeels mee akkoord. Toch een nuance hierbij. Dit gaat op zolang die ander je niet met dwang zijn wil oplegt. Je mag dan nog vrij zijn in je geest, als een ander je met een wapen, bruut geweld of financiële dwang je wil oplegt ben je toch niet effektief volledig vrij.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 16 november 2007 om 06:23.
Oud 16 november 2007, 06:51   #196
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een staat verklaart zich eenzijdig 'eigenaar' van 'haar' grondgebied, ongeacht wat de oorspronkelijke inwoners daar van dachten. Jezelf eenzijdig eigenaar van een jungle of poolgebied verklaren is hetzelfde als jezelf eenzijdig tot eigenaar van de Maan verklaren.

Een staat heeft zijn grondgebied bijna altijd door roof verkregen. In het geval van de Braziliaanse jungle heeft de voorloper van deze staat -de Portugese kolonizator- die alleen maar door roof kunnen verkrijgen. De Amazone-Indianen hebben er nooit voor gekozen om deel uit te maken van de Braziliaanse staat.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 16 november 2007 om 06:54.
Oud 16 november 2007, 06:58   #197
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder lenen of ontvangen "onafhankelijke" staten ook vaak geld van internationale instellingen, andere staten of privébanken, wat in de praktijk hun "onafhankelijkheid" een stuk teoretischer maakt.
Daar wil ik ook nog dit aan toevoegen: sommige grote multinationale bedrijven hebben een grotere omzet dan het bruto binnenlands produkt van veel staten, zodat ze in de praktijk meer macht hebben dan veel "onafhankelijke" staten.

westhoek.jpg
Oud 16 november 2007, 13:08   #198
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Grotendeels mee akkoord. Toch een nuance hierbij. Dit gaat op zolang die ander je niet met dwang zijn wil oplegt. Je mag dan nog vrij zijn in je geest, als een ander je met een wapen, bruut geweld of financiële dwang je wil oplegt ben je toch niet effektief volledig vrij.
Dan moet je hen te slim af zijn.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 03:33   #199
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Dan moet je hen te slim af zijn.
Uiteraard, maar zij zijn ook niet van gisteren. Ze weten meer van jou dan je lief is en hebben meer middelen.

Nog een bedenking: soms kan privébezit je vrijheid vergroten, maar soms kan ze die ook juist beperken. Met meer eigendommen heb je weliswaar meer keuzevrijheid doordat je minder van anderen afhankelijk bent. Maar anderzijds: hoe meer eigendommen je hebt, hoe meer je te verdedigen hebt en hoe kwetsbaarder je bent. Een huis dat je eigendom is kan je bijvoorbeeld niet eventjes in je kamionet steken en meenemen naar elders. Soms zijn wereldreizigers die met de rugzak, een tentje en erg weinig bezittingen de wereld rondtrekken en ter plaatse met wat werken hun eten verdienen vrijer dan multimiljardairs die in versterkte forten leven.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 20 november 2007 om 03:49.
Oud 25 november 2007, 16:37   #200
Breda
Minister

Breda's schermafbeelding

Locatie: Cuba & Socialistische Stadsrepubliek Breda / Bruxelles , Belgique
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breda Stuur een bericht via MSN naar Breda
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Wat, geen Friesland?
Wat ...geen Noord Brabant ??

Republica Socialista Noord Brabantia ....de volledige naam
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be