Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2007, 21:51   #181
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij kunnen niet leven van 1.500 euro
Er heeft dan ook niemand gezegd dat gij moet leven, proletarische b!atch.

Bon, CSIQ is vandaag met 14.35% gestegen tot $17.76. Mijn ticker sloeg tilt. Ik heb nu een natte broek. Van plezier weliswaar.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 21:52   #182

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Indien u de verwarming niet hoger zou zetten dan 15 graden, dan zou u een pak minder betalen aan gas.
BRRRRRR .......
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 22:05   #183
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik was vroeger ook wel verzot op grotere auto's maar de portemonnee laat me ondertussen wel anders kiezen (eigenlijk al heel lang). Ik rij met een Ford focus Cmax en die is heel ruim. Een zestienhonderd motor met (dacht ik) 8 fiscale pk's en een laag verbruik (ongeveer zes liter diesel).
In auto's kruipt inderdaad heel veel geld.
Dat is wel zo,maar ik heb hem nu 4 jaar en ben niet van plan om direkt een nieuwe wagen te kopen.
Oud 18 november 2007, 22:07   #184
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Misschien een groot binnenzwembad bij Bittersweet ...
Dat komt nog,als er nog wat ijs smelt op de polen
Oud 18 november 2007, 22:15   #185
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Telkens het leven wat duurder wordt heeft men steeds als antwoord dat men maar wat meer moet besparen.
Oud 18 november 2007, 22:21   #186
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Telkens het leven wat duurder wordt heeft men steeds als antwoord dat men maar wat meer moet besparen.
Ja,straks krijg je nog een boete als je boven een bepaald bedrag komt.
Flitspalen voor teveel uitgaven,mss eens doorspelen naar de toekomstige regering.
Oud 18 november 2007, 22:33   #187
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ja,straks krijg je nog een boete als je boven een bepaald bedrag komt.
Flitspalen voor teveel uitgaven,mss eens doorspelen naar de toekomstige regering.

En degenen die het luidst roepen dat je met minder wel meer kan, zijn de laatsten om het te doen maar de eersten om te zorgen dat ze zelf meer verdienen dan wat ze van een ander verwachten.
Oud 18 november 2007, 22:34   #188
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik durf te wedden dat het bv bij cynicus nu 23 graden is.
Maar ze wil wel dat anderen 15° graden hebben.
Oud 18 november 2007, 22:44   #189
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik durf te wedden dat het bv bij cynicus nu 23 graden is.
Maar ze wil wel dat anderen 15° graden hebben.
tegen zijn di... kl....
Oud 19 november 2007, 09:32   #190
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Leer eerst lezen man,waar schrijf ik 3000 euro per persoon?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=140

Of waarom bepaal je daar een inkomen van 12000 per peroon, waarvan om te beginnen 3000€ afgaat?

Citaat:
Moei u maar met u eigen inkomen en uitgaven ik zal de mijne wel regelen
Dan moet je hier in de eerste plaats geen zaagplaat afsteken over jouw onnoemelijke problemen om met 4000€ per maand toe te komen.

Citaat:
Trouwens wat is uw inkomen met 2 mensen?
Dat zijn uw zaken niet.

Citaat:
er vanuitgaande dat 2 werkende mensen toch rond de 2500 euro verdienen,wat zou u dan op mij weten te zeggen met 4 mensen,mijn gemidelde ligt dan lager dan het uwe!
Hoor je mij klagen dat ik niet rondkom?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 10:07   #191
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik blijf dit toch wel veel vinden, hoor.
Dat is ook ongelooflijk veel (wij, met 2 volwassenen + 2 kinderen zitten aan 170 euro/maand, en mijn vrouw is een ongelooflijke koukleum). Misschien woont Bittersweet echter in een tochtgat, waar de helft van de muren ontbreken en de gasleidingen vol lekken zitten?
Oud 19 november 2007, 11:16   #192
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dat is ook ongelooflijk veel (wij, met 2 volwassenen + 2 kinderen zitten aan 170 euro/maand, en mijn vrouw is een ongelooflijke koukleum). Misschien woont Bittersweet echter in een tochtgat, waar de helft van de muren ontbreken en de gasleidingen vol lekken zitten?
Als ik het goed begrijp is er bij hem 'altijd iemand thuis' en dat scheelt toch ook veel. Hier is er zelden iemand thuis overdag en staat de verwarming intussen op 15 graden, doordat er geen deuren opengaan slaat die zelden aan. Frigo gaan niet open en slaat dus ook amper aan, er worden geen lichten aangestoken, geen tv gekeken of radio geluisterd als er niemand thuis is. Bij hem hoogstwaarschijnlijk wel.

Ik doe niet mee aan 'tv en pc op de kamer van de kids'. Iedereen zit 'savonds in de woonkamer, soms de ene voor de tv, de andere voor de pc en nog iemand anders te lezen maar er wordt intussen wel eens gecommuniceerd. Je moet toch nog een beetje 'gezin' zijn vind ik.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 11:43   #193
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wij hebben toch ook snel een 3000 liter mazout per jaar, en dan moeten we zuinig zijn of het is er 4000.
Dus naargelang de prijs de liter zitten we momenteel toch aan pakweg 167€ per maand voor mazout alleen al.
En nog eens 5 m³ hout �* 65€/m³ is toch ook 325€ of 27€ per maand. Dus verwarming alleen al kost minstens 214€/maand.
Doe daar nog water en elektriciteit bij en ja we zitten makkelijk aan 300 �* 350€ per maand.

Een paar jaar geleden zou dat de helft ongeveer geweest zijn.

Maar ja, het schijnt dat het niet waar is.
Oud 19 november 2007, 12:15   #194
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp is er bij hem 'altijd iemand thuis' en dat scheelt toch ook veel.
Bwah, overdag hoeven we eigenlijk niet veel bij te verwarmen: goed geïsoleerd huis (zelf bekostigd, want het dateerde van 1961, en veel zelf geplaatst ook), met toch wel wat ramen richting zon, semi-vrijstaand. Als je niets openzet, koelt het 's winters overdag niet verder af dan 16°C, wanneer je 's morgens bij het ochtendgloren een uurtje de centrale verwarming (hoge rendements gas verwarming) laat werken tot het 20°C is.

Elektriciteit is maar een kleine bijdrage tov het totaal van 170 euro/maand. Meeste gaat naar gasfactuur.
Oud 19 november 2007, 12:21   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja maar ik betaal een pak minder voor diesel dan voor benzine.
Ik rij ook met diesel. Dat lijkt me dus geen argument. U heeft gewoon voor een zwaardere (en dus ook duurdere) wagen gekozen, maar zoiets laat u niet toe te veralgemenen. Er zijn immers veel goedkopere en toch degelijke gezinswagens op de markt die ook fiscaal en dus naar verbruik interessanter zijn voor de portemonnee.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 12:23   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb een stacaravan,ik kan die moeilijk na elk verlof verplaatsen he,het is juist omdat we er een gans jaar naartoe kunnen dat ik hem gekocht heb.
Ga maar eens met 4 met het vliegtuig naar het buitenland op hotel voor 14 dagen,dan ben ik veel meer kwijt,en nu kan ik er naartoe wanneer ik wil.
Als je een beetje op voorhand plant, is het goed mogelijk dat vliegtuigreizen "all in" vaak goedkoper zijn dan een verblijf in eigen land. Mijn ouders hebben dergelijke ervaringen. Kortom, je kan hier zeker niet tot veralgemenende uitspraken komen.
Oud 19 november 2007, 12:35   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tenzij je helemaal geen leidingwater hebt. Dan weten ze je te vinden om taksen te betalen op de vervuiling van het oppervlaktewater. Net de tweede rekening gekregen dit jaar en dus al gauw meer dan honderd euro extra belastingen. Op de koop toe is het water ondertussen niet meer drinkbaar en zijn we toe aan flessenwater omdat de leidingen zo zijn gelegd dat we geen leidingwater kunnen nemen zonder heel de boel open te smijten. Daarbij komt de slijtage van de pomp die toch om de zoveel jaren moet worden vernieuwd. Hadden we ook leidingwater gehad, al was het gewoon om te drinken dan was het pakken goedkoper geweest.
Vroeger hadden wij ook geen leidingwater. Toen waren we nog met twee en betaalde we welgeteld - ik heb de factuur nog eens bovengehaald - 40,79 euro. Dan hebben we leidingwater in huis gehaald. Toen hebben we nog één jaar een factuur voor waterwinning ontvangen, maar dan veel minder dan voorheen omdat we ondertussen ook leidingwater hadden en dus de belastbaar vervuilingseenheid verminderd wordt. Daarna waren de regels veranderd. Sedertdien betalen we geen bijdrage meer op dit putwater dat we zelf winnen.

U kan trouwens uw probleem voorleggen aan de Vlaamse overheid die normaal dan een dossier zal opmaken. Ook bij de gemeente kan u de zaak aankaarten, want iedere gemeente is wettelijk verplicht alle inwoners te voorzien van drinkbaar water. Dat is een verplichting. De gemeente kan u bijvoorbeeld gratis drinkbaar water ter beschikking stellen dat u dan wel zelf moet ophalen. Indien een leiding wel kan worden aangelegd, dan moet u de maatschappij voor drinkwater contacteren. Die zijn hiervoor bevoegd, en niet de gemeenten. Indien de afstand van de leiding de wettelijk bepaalde afstand overschrijdt, kan die maatschappij u een bijkomende facturatie voorleggen. Men kan evenwel geen aansluiting weigeren "omdat er veel moet worden opengebroken". Daarnaast is het ook zo dat u op privaat terrein alle werken zelf mag uitvoeren.

Wat die pomp betreft, moet ik u toch tegenspreken. De vorige eigenaars hadden een pomp laten installeren in het jaar 1950. Deze pomp heeft uitstekend gewerkt tot 2004, het jaar waarop er welgeteld twee scheurtje kwamen in het reservoir (het pompmechanisme zelf werkte nog uitstekend). Omdat de aankoop van een aangepast reservoir bijna evenveel geld kostte als een nieuwe pomp met reservoir hebben we dan maar een degelijke Storck-pomp in huis gehaald. Deze industriële pomp kan heel lang mee en kan heel grote debieten aan (zeker in het weekende wanneer hier iedereen een bad neemt, de wasmachine draait en de toiletten druk aangesproken worden).
Oud 19 november 2007, 12:38   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was vroeger ook wel verzot op grotere auto's maar de portemonnee laat me ondertussen wel anders kiezen (eigenlijk al heel lang). Ik rij met een Ford focus Cmax en die is heel ruim. Een zestienhonderd motor met (dacht ik) 8 fiscale pk's en een laag verbruik (ongeveer zes liter diesel).
In auto's kruipt inderdaad heel veel geld.
Wagens zijn eigenlijk altijd verliesposten. Zodra je een wagen koopt, begint het aftellen al. En met de jaren wordt het alleen maar slechter. Het zoet omhulsel van deze bittere pil is dan weer dat je over een heel grote vrijheid en comfort beschikt.
Oud 19 november 2007, 12:41   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik doe niet mee aan 'tv en pc op de kamer van de kids'. Iedereen zit 'savonds in de woonkamer, soms de ene voor de tv, de andere voor de pc en nog iemand anders te lezen maar er wordt intussen wel eens gecommuniceerd. Je moet toch nog een beetje 'gezin' zijn vind ik.
Dat is de juiste gezinsfilosofie. Hier gelden dezelfde regels. Er is maar één tv en er zal ook maar één blijven. Hetzelfde met de pc die in de woonkamer staat.
Oud 19 november 2007, 14:13   #200
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is de juiste gezinsfilosofie. Hier gelden dezelfde regels. Er is maar één tv en er zal ook maar één blijven. Hetzelfde met de pc die in de woonkamer staat.
Ik vind het erg dat de dag van vandaag het gewoon is dat kinderen zich naar hun kamer terugtrekken en daar een TV, PS3 en computer terugvinden.

Ipv met kameraadjes te gaan spelen. Ik heb het geluk dat ik dat nog deed (oorlogske spelen int bos....). Mijn nichtjes/neefjes al lang niet meer, god moge het verbieden dat ze alleen weg zouden gaan !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be