![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bon, CSIQ is vandaag met 14.35% gestegen tot $17.76. Mijn ticker sloeg tilt. Ik heb nu een natte broek. Van plezier weliswaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Telkens het leven wat duurder wordt heeft men steeds als antwoord dat men maar wat meer moet besparen.
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Flitspalen voor teveel uitgaven,mss eens doorspelen naar de toekomstige regering.
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En degenen die het luidst roepen dat je met minder wel meer kan, zijn de laatsten om het te doen maar de eersten om te zorgen dat ze zelf meer verdienen dan wat ze van een ander verwachten.
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik durf te wedden dat het bv bij cynicus nu 23 graden is.
Maar ze wil wel dat anderen 15° graden hebben.
![]() |
#189 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#190 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Of waarom bepaal je daar een inkomen van 12000 per peroon, waarvan om te beginnen 3000€ afgaat? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is ook ongelooflijk veel (wij, met 2 volwassenen + 2 kinderen zitten aan 170 euro/maand, en mijn vrouw is een ongelooflijke koukleum). Misschien woont Bittersweet echter in een tochtgat, waar de helft van de muren ontbreken en de gasleidingen vol lekken zitten?
![]() |
#192 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik doe niet mee aan 'tv en pc op de kamer van de kids'. Iedereen zit 'savonds in de woonkamer, soms de ene voor de tv, de andere voor de pc en nog iemand anders te lezen maar er wordt intussen wel eens gecommuniceerd. Je moet toch nog een beetje 'gezin' zijn vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hebben toch ook snel een 3000 liter mazout per jaar, en dan moeten we zuinig zijn of het is er 4000.
Dus naargelang de prijs de liter zitten we momenteel toch aan pakweg 167€ per maand voor mazout alleen al. En nog eens 5 m³ hout �* 65€/m³ is toch ook 325€ of 27€ per maand. Dus verwarming alleen al kost minstens 214€/maand. Doe daar nog water en elektriciteit bij en ja we zitten makkelijk aan 300 �* 350€ per maand. Een paar jaar geleden zou dat de helft ongeveer geweest zijn. Maar ja, het schijnt dat het niet waar is.
![]() |
#194 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Elektriciteit is maar een kleine bijdrage tov het totaal van 170 euro/maand. Meeste gaat naar gasfactuur.
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik rij ook met diesel. Dat lijkt me dus geen argument. U heeft gewoon voor een zwaardere (en dus ook duurdere) wagen gekozen, maar zoiets laat u niet toe te veralgemenen. Er zijn immers veel goedkopere en toch degelijke gezinswagens op de markt die ook fiscaal en dus naar verbruik interessanter zijn voor de portemonnee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kan trouwens uw probleem voorleggen aan de Vlaamse overheid die normaal dan een dossier zal opmaken. Ook bij de gemeente kan u de zaak aankaarten, want iedere gemeente is wettelijk verplicht alle inwoners te voorzien van drinkbaar water. Dat is een verplichting. De gemeente kan u bijvoorbeeld gratis drinkbaar water ter beschikking stellen dat u dan wel zelf moet ophalen. Indien een leiding wel kan worden aangelegd, dan moet u de maatschappij voor drinkwater contacteren. Die zijn hiervoor bevoegd, en niet de gemeenten. Indien de afstand van de leiding de wettelijk bepaalde afstand overschrijdt, kan die maatschappij u een bijkomende facturatie voorleggen. Men kan evenwel geen aansluiting weigeren "omdat er veel moet worden opengebroken". Daarnaast is het ook zo dat u op privaat terrein alle werken zelf mag uitvoeren. Wat die pomp betreft, moet ik u toch tegenspreken. De vorige eigenaars hadden een pomp laten installeren in het jaar 1950. Deze pomp heeft uitstekend gewerkt tot 2004, het jaar waarop er welgeteld twee scheurtje kwamen in het reservoir (het pompmechanisme zelf werkte nog uitstekend). Omdat de aankoop van een aangepast reservoir bijna evenveel geld kostte als een nieuwe pomp met reservoir hebben we dan maar een degelijke Storck-pomp in huis gehaald. Deze industriële pomp kan heel lang mee en kan heel grote debieten aan (zeker in het weekende wanneer hier iedereen een bad neemt, de wasmachine draait en de toiletten druk aangesproken worden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ipv met kameraadjes te gaan spelen. Ik heb het geluk dat ik dat nog deed (oorlogske spelen int bos....). Mijn nichtjes/neefjes al lang niet meer, god moge het verbieden dat ze alleen weg zouden gaan ! |
|
![]() |
![]() |