![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Burger
|
![]() Ik ben ook erg benieuwt..
![]() |
#182 |
Burger
|
![]() Ik ben ook erg benieuwt..
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Burgemeester
|
![]() Spiritualiteit (zoals jij zegt aangeboren) kan je alleen beschrijven als een puur emotionele gewaarwording. Een soort gevoel van verbondenheid met alles wat er rondom je is, het gevoel dat alles deel uitmaakt van een groter geheel. (wat ook zo is)
Het geloof zou ik zeggen, is je spiritualiteit kanaliseren op een uitgevonden idool, en dat dan aanbidden, en er een heilig boek over schrijven over wat dat idool volgens jou wil... Spiritualiteit is een emotie die je veel levensvreugde kan geven. Maar ik vind de rest een beetje overbodig, en zoals ik al zei voor een weldenkend mens ongepast.
![]() |
#185 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Spiritualiteit is ook het geloof hebben in een soort van God. Ik Zou het de great spirit willen noemen, alles en iedereen is een deeltje van God.
![]() |
![]() |
#186 |
Burger
|
![]() Correctie : godsdienst is voor achterlijke 'mensen'...zelfs de noemer 'mens' is voor gelovigen nog te hoog gegrepen.
![]() |
![]() |
#187 |
Burger
|
![]() Ook als je niks geloofd ben je een gelovige. Dus dan zou ik jou ook geen mens mogen noemen. Een steen heeft meer hersencellen dan jij.
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Burger
|
![]() Gekke jongen
![]() |
![]() |
#190 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ik ook weer eens een tijdje niet in God ga geloven.
Pascal's methode werkt niet zo goed.
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Ik denk daar ook zo over, maar toch... als je eens in de geschiedenis kijkt: Descartes, om maar één voorbeeld te geven, was een diepgelovig man. En tegelijk een genie. Of heeft hij bij zichzelf gezegd: "ik zal maar meedoen met dat circus" , bijvoorbeeld om een betere functie te krijgen/behouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Minister-President
|
![]() Als ik nu eens zou weten wat intelligentie is, dan zou ik misschien op de vraag of gelovigen domme mensen zijn kunnen antwoorden.
Wel kan gesteld worden dat ongelovigen, vooral diegenen die de stand van de wetenschap nogal eens durven overschatten, gelovigen als dom beschouwen.
![]() |
![]() |
#195 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Religie ondersteunt niemand. Het moet ondersteund worden. Het produceert geen tarwe, geen maïs, het ploegt geen land, het velt geen wouden. Het is een eeuwige bedelaar. Het leeft van de arbeid van anderen, en heeft dan de arrogantie voor te wenden dat het de gever ondersteunt.
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De antropomorfisering van memen is zelf een heel interessante meme. Dat is ook iets dat geen materiële productie met zich meebrengt, maar wel het gevoel van begijpelijkheid van de wereld verhoogt bij diegene die erdoor besmet is.
Laatst gewijzigd door netslet : 18 november 2007 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() [quote=Esperanza;3072515]
![]() Ik heb zo het vermoeden dat jij niet goed beseft dat je in een behoorlijk venijnig wespennest bent gerold. Er lopen hier behoorlijk wat religiefreaks rond die commentaar op hun godsdienst en hun bijbehorende visie behoorlijk "kwetsend" vinden...[/quote] dat die naar de hel lopen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Hashiwokakero : 18 november 2007 om 01:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() Fik, als uw god bestaat, als u zo iets als een concept van een "god" aanvaard, dan moeten de andere goden, �*l de andere goden, ook wel bestaan? Waarom zou er maar één enkele god bestaan? Dat is net alsof iemand die op een verlaten eiland zit, moederziel alleen, zou zeggen, dat hij de enigste mens op aarde is...
|
![]() |
![]() |