![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister
|
![]() Hitler was voor de eenheid van België, vraag maar aan mede-forummer Kortaf. Hitler verbood zelfs Groot-Nederlandse propaganda en daardoor ging "Nederland Een" in het verzet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Minister
|
![]() België stelt op militair vlak bijna niets voor, de meeste zaken in het leger zijn trouwens ook gesplitst op basis van 'subnationaliteit'. Dat is logisch, want België is geen echt land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Roep uw papa is aan het scherm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
|
![]() Hela, en onze koninklijke marine dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
A propos d'impôts, moi aussi je suis un contribuable lourdement taxé qui se demande où file son argent .... peut être en Flandre ? Citaat:
Si par exemple le Limbourg était une province francophone, les flamands n'en voudraient plus (Limburgers buiten en quelque sorte ....) et �* l'inverse si par exemple le Hainaut était de langue flamande, il serait automatiquement admis dans la "Vlaamse Natie" ... n'est ce pas un peu ridicule quelquepart ? Citaat:
Les bénéfices (mais aussi la fiscalité, l'ONSS, ...) que génère l'aéroport de Zaventem reviendrait entièrement �* la Flandre vu que ça se trouve sur le "vlaamse grond" (si l'on splitte tout) ... sauf que Zaventem reste avant tout l'aéroport de Bruxelles et par conséquent, il serait tout �* fait anormal et indécent que la région de Bruxelles-Capitale ne perçoive pas de revenus provenant de son propre aéroport .... Donc oui, scinder la sécu sociale, la fiscalité, ... serait très difficile afin d'obtenir un résultat juste et équitable. Citaat:
.... et les flamands n'ont pas respectés cet accord, il faut donc revenir aux anciennes circonscriptions électorales; ce qui signifie qu'il ne doit y avoir plus qu'un seul et unique Brabant bilingue.
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welkom in de club. Het kan misschien ongelooflijk zijn maar ik ga 100% akkoord met jou, wat jouw laatste zin betreft. Emigratie is trouwens voor mij DE oplossing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoek me een Fransman of een Fransvrouw die de Marseillaise niet kent. Zelfs als ze het niet volledig kennen, zullen ze zowiezo het begin "Allons enfants de la patrie.............." kennen. De meeste Belgen kennen de "Brabançonne" helemaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Groot-Nederland is even zot als de aansluiting van Franstalig België met Frankrijk. Naar Frankrijk emigreren daarentegen interesseert me wel en ik weet al dat het zal gebeuren. De vraag is juist wanneer. Ik heb het over Frankrijk omdat ik Franstalig ben. Was ik Vlaming, had ik voor Nederland gekozen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Everytime, wat ben jij een pessimist. Denk je echt dat je daarmee indruk kan blijven maken?
![]()
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a. institutioneel verankerd zijn, dus niet beleidsmatig worden uitgetekend zoals bijvoorbeeld in Duitsland en binnen de EU; b. ongecontroleerd gebeuren, dus niet met toezicht; c. ongetoetst doorgaan, m.a.w. er ontbreekt iedere controle achteraf waarbij kan nagegaan worden of de geldstroom wel werkt: dat gebeurt wel in Duitsland en wel binnen de EU. Deze drie punten zijn problematisch binnen België. Zodra de transfers beleidsmatig, gecontroleerd en getoetst worden, heb ik er geen enkel probleem mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BHV is gewoon een restant uit vroeger tijden dat men bij de verschillende staatshervormingen onaangeroerd heeft gelaten. Nu, ik zou liegen: men heeft wel één zaak veranderd, nl. het kiesarrondissement Nijvel heeft men eruit verwijderd. Nogal merkwaardig toch dat men een eentalig kiesarrondissement uit het grote geheel haalde maar wel de twee eentalig Nederlands kiesarrondissementen HV erin behield... Van uw "accord sacré et symbolique" blijft er niet veel over. Daarenboven zie ik niet waarom er een of ander merkwaardig "accord sacré et symbolique" (wat een pure prietpraat trouwens) zou moeten blijven tussen gebieden van een niet meer bestaande provincie. Heeft u een zucht naar het oude België misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat "seul et unique Brabant bilingue", tja, dat is een hersenschim uit het verleden: dat komt nooit meer terug. Ten andere, waarom die zucht naar het oude Brabant? Gaat u tegelijkertijd ook de taalgrens veranderen en de oude provinciegrenzen weer herstellen? Een beetje consequent zijn: als u pleit voor een tweetalig Brabant, kunt u evengoed ook pleiten voor een tweetalig West-, Oost-Vlaanderen en Limburg... En waarom niet, ook voor een tweetalig Henegouwen en Luik. Of is dat laatste onmogelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al ooit de tekst van vele volksliederen onder de loepe genomen? Het Franse volkslied bijvoorbeeld? En nagedacht over de symboliek achter de woorden alsook de context waarin ze werden geschreven? Neen, natuurlijk niet, u oordeelt liever heel oppervlakkig zonder al te veel na te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan er mij iemand uitleggen wat er zo moeilijk is aan onderstaande twee vragen dat straatrue zich schaamt om erop te antwoorden?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=109 |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wil je een Belgische staat behouden? => Nederlands leren Wil je geen Belgische staat behouden? => geen Nederlands leren |
|
![]() |
![]() |