![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() Percalion, al van voor je zichtbaar was ben je een gulzigaard geweest. Heb je je toen nooit eens afgevraagd of er nog iemand een stuk van die moederkoek wou hebben ?
Sindsdien heb je van economie hetzelfde willen maken, meer ook niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb uw bericht 'n beetje veranderd. Nu is het poëzie en heeft het tenminste nog enige esthetische waarde:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() Percalion, het is de moeite.
Je kan en mag erover nadenken ook, vraag me alleen af wat je vroeger dan deed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
|
![]() Tja, ik moest werken met het materiaal dat MIS me gaf, hé.
![]()
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Percalion misschien moet je eens een rekenmachientje kopen. Maak het niet te moeilijk, optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen is voldoende.
Met een simpele spreadsheet herstel je de economische balans zoals economie hiernaar streeft. Jij hebt er vervolgens duizend moeilijke woorden voor nodig die je dan totaal verblinden, zo blijkt. Zelfs je normaal te verwachten poëtische talent heeft er al onder te lijden. Het is nu niet omdat je met een keizersnede geboren bent, dat je ook keizer bent. Er zijn er velen die dat denken maar dat klopt niet hoor, kijk maar naar het Koningshuis. Laatst gewijzigd door MIS : 2 december 2007 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Blijkbaar 'streeft' een economie naar een 'balans'.
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() Inderdaad en ik ben nog altijd op zoek naar die befaamde onzichtbare hand.
Kom Percalion, haal die gewoon uit je schuif of vind je ze niet meer misschien ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() Adrian,
Ter info, economie doet dat niet in haar eentje natuurlijk, mensen zoeken ook naar een balans, de psychologische balans. Welvaart en welzijn gaan hand in hand zoals je weet. Orde en chaos, je weet wel (of ook niet). Studies genoeg, dat is het probleem niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat mensen naar een psychologische 'balans' zoeken, oké! Maar probeer dat maar eens te corrigeren met een simpele spreadsheet. Je mag het hier en nu voor mij doen, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hij zegt dat ze het niet bewust doen, dat doen ze dus wel! Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() Ik denk dat je daarmee de intelligentie van de mensen bij de FRB overschat.
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Adrian, natuurlijk streeft de economie niet, de economie is een weerspiegeling van hoe mensen over economie denken en dat staat in directe verhouding tot onze bewustzijnsontwikkeling. Zoals je weet bestaat hier een wisselwerking die zowel een normale evolutie kan stagneren als stimuleren. De stagnatie (in welke zin dan ook) leidt automatisch tot een gevoel van onderdrukking waardoor een tegenreactie zal ontstaan. Evolutionaire processen begeleiden dit alles maar als we dat zelfs niet kennen, zullen we nog bibberen de komende jaren, zoveel is duidelijk. Alsof er weer geen boek geschreven is ?
Wat betreft die spreadsheet ? Je wil er waarschijnlijk weer een raketwetenschap van maken maar het is nog simpeler. Stom voorbeeld dat je weer langs geen kanten zal begrijpen en dat ondanks de eenvoud. Als in China de lonen 10x lager liggen, dan zou je kunnen overwegen om ze in België ook 10x lager te maken opdat die balans hersteld wordt. De prijzen natuurlijk hetzelfde, er verandert dan (zoals je inmiddels wel weet) helemaal niets aan koopkracht maar de balans is wel hersteld. Lees misschien eerst een boek over communicerende vaten vooraleer je denkt iets van economie te kennen. Zoals ik eerder zei, Monopoly is niet hetzelfde als economie. Maar ja, hoe leg je zoiets uit aan iemand die zelf bevestigt een zombie te zijn. Hoop doet leven, zeg maar. Dit voorbeeld is dan fragmentarisch te bekijken vooraleer je weer vanuit je ego-nomie gaat rechtveren. Daarom dat een mondiaal gestuurde economie noodzakelijk is. Een mondiale economie geleid door mensen wel te verstaan, niet volgens jouw denken, zoveel is duidelijk. Jullie zijn kanjers, krijg er zelfs wat medelijden mee. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door MIS : 2 december 2007 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kerel, ik heb al 30 keer gezegd dat het 'overal' met 10 delen, in feite geen zak uitmaakt. Ge kunt er ook overal * 10 doen. Dat maakt geen ene zier uit.
Het enige probleem is dat het niet praktisch is om het ook effectief te doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Adrian daar gaat het helemaal niet over, ik heb je al 1000 gezegd dat het over bewustwording gaat en dat om ons terug te herinneren wat de essentie van economie wil zeggen.
Maar zoek rustig als een zombie achter dat geld, je weet dan alvast dat er rekenkundig helemaal geen geldprobleem is. Blijf rustig verder slapen, je denkt dat je me al 12 iets hebt uitgelegd maar dat is zonder je verstarde kijk op economie gerekend. Doe rustig verder, de schade kan enkel oplopen tot de bom barst, let maar op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
Rothbard zei toch ook dat je uit zijn boeken kon leren hoe je een ganse economie op zijn knieën kan brengen? ![]() Laatst gewijzigd door Heftruck : 2 december 2007 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() In België is dat nog simpeler, je huurt 100 stuntmannen in die op enkele kruispunten wat brokken maken.
Na 6 maanden onderhandelen, zal men zeggen dat het niet lukt om de files op te lossen en gaat men wegen bijbouwen. |
![]() |
![]() |