Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2007, 18:18   #181
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De toenemende mondigheid van de burger is toch een beangstigend feit nietwaar?
Ik had het over krapule dat recht in eigen handen meent te mogen nemen. Dat is geen maatschappelijke beschouwing, maar het voorliggende strafbaar feit.

Laatst gewijzigd door DannyS : 11 december 2007 om 18:19.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 18:35   #182
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Ik had het over krapule dat recht in eigen handen meent te mogen nemen. Dat is geen maatschappelijke beschouwing, maar het voorliggende strafbaar feit.

Het feit alleen al dat je hier de voorkeur geeft om het woord "krapuul" te gebruiken duidt al op een zekere emotionele betrokkenheid van uwentwege. Dus zo geheel vrijblijvend zal u hier ook niet zijn.

En wat dat "krapuul" zelf betreft, dat is zijn reactie na geconfronteerd te zijn geweest met misdaad. Behavior breeds behavior weet je wel.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 18:37   #183
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Schiet met die Berreta voor je eigen kop.
Oud 11 december 2007, 18:40   #184
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Schiet met die Berreta voor je eigen kop.
Kalm blijven jongen. Je zou toch niet willen dat ik denk dat je krapuul bent?
Oud 11 december 2007, 18:41   #185
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kalm blijven jongen. Je zou toch niet willen dat ik denk dat je krapuul bent?
Je bent niet eens wakker.
Oud 11 december 2007, 18:42   #186
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje
Die mensen hebben een gezicht, een reputatie en eer en die is zwaar geschonden met die beelden. Ze kunnen misschien niet meer buiten komen of
hun beroep nog deftig uitvoeren. Wie zal de plastische chirurgie betalen ?
Ik begrijp het probleem tot�*�*l niet.

Net zoals het slachtoffer van een inbraak maar gewoon naar de politie heeft te stappen om klacht neer te leggen, kunnen deze slachtoffers van inbraak op hun privacy toch ook gewoon naar de politie stappen, hun identiteit mededelen en klacht neerleggen?

Doe daar nu gewoon niet zo moeilijk over.

En ja het zou kunnen dat ze nu worden vrijgesproken als ze voor de rechtbank komen, wel leuk is dat ze nu dus wèl gepakt zijn en dat de eigenaar zijn spullen terugheeft.

Of ze dan nog drie dagen in de cel moeten zitten of ineens "voorwaardelijk" worden vrijgelaten zal nu hét verschil niet uitmaken zeker?

(let op: ik "veronderstel" dat de bestolen eigenaar zijn spullen terug kan krijgen, ik herinner me een verhaal van mijn buurman/winkelier bij wie ooit een hele (gevulde) kamion met waren werden gestolen. De kamion mèt lading werd onderschept, de dieven werden geklist. Hun kamion kregen de bestolenen terug, echter om de waren terug te krijgen moesten ze een aparte rechtszaak inspannen, die duurder ging kosten dan de waarde van de vrachtwagen. De thermosflessen hebben ze dan maar aan vadertje staat geschonken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 december 2007 om 18:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 18:43   #187
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent niet eens wakker.
Neen, ik zit altijd maar te typen als ik slaapwandel. Gek hé?

We zullen het hier maar bij laten zeker? Ik krijg de indruk dat het nergens naartoe leidt.
Oud 11 december 2007, 19:02   #188
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neen, ik zit altijd maar te typen als ik slaapwandel. Gek hé?

We zullen het hier maar bij laten zeker? Ik krijg de indruk dat het nergens naartoe leidt.
Wij? Als jij volledig naast de kwestie wilt zitten kan je een nieuw topic starten.
Oud 11 december 2007, 19:28   #189
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij? Als jij volledig naast de kwestie wilt zitten kan je een nieuw topic starten.
Oké laten we dan on-topic blijven. Als ik het goed voorheb was ik nog niet wakker en moest ik mijzelf met een blaffer door mijn hoofd schieten, juist?
Oud 11 december 2007, 19:32   #190
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij dan rechter geworden,ofwat
Het gerecht is een illusie. Volksbedrog.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 19:58   #191
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oké laten we dan on-topic blijven. Als ik het goed voorheb was ik nog niet wakker en moest ik mijzelf met een blaffer door mijn hoofd schieten, juist?
Nee, niet met een blaffer, maar met de Beretta die je niet hebt zien liggen, omdat je sliep.
Oud 11 december 2007, 20:03   #192
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, niet met een blaffer, maar met de Beretta die je niet hebt zien liggen, omdat je sliep.
Je bezorgdheid over mijn veiligheid siert je.
Oud 11 december 2007, 20:10   #193
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

In de gegeven omstandigheid ging het over een Beretta en een baseballbat met kepernagels. Als jij de dief niet bent is jouw veiligheid hier niet aan de orde.
"Maar als er een inbreker ... " is geen feit. Het gaat niet om zelfverdediging maar om een slachtpartij achteraf, uit wraak.

Laatst gewijzigd door DannyS : 11 december 2007 om 20:19.
Oud 11 december 2007, 20:28   #194
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
In de gegeven omstandigheid ging het over een Beretta en een baseballbat met kepernagels. Als jij de dief niet bent is jouw veiligheid hier niet aan de orde.
Het thema "veiligheid voor inbrekers" wordt idd maatschappelijk ondergewaardeerd.
Oud 12 december 2007, 20:55   #195
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Het aspect "slachtpartij achteraf, uit wraak" vertelt genoeg over wie hier voor maatschappij wil doorgaan.
Oud 12 december 2007, 21:12   #196
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
zo draait de wereld en iedereen heeft wat werk, advocaten, handelaars, arbeiders, cipiers, sociaal werkers,politie,banken,belastingen,transport...
geld moet rollen,anders wordt het hier maar saai. Mensen moeten zich
losmaken van het materiele en er vanuit gaan dat uw bezit ook mijn bezit is en dat je niets meeneemt naar de astrale werelden.
Wel, geef uw adres hier op, en dan stuur ik u wel een paar arme mensen voor zich wat zelf te bedienen bij u Geld moet rollen, verdorie! Wat dijn is, mijn is!
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 21:18   #197
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat mag volgens dit forum bijna blijkbaar, na hem eerst tot aan zijn kieën in het graf te hebben gemept. Allez, allez, een beetje ernstig blijven, hé.
En dan de meermaals getoonde Beretta, die door ditzelfde forum wordt gedoogd! Een halfautomatisch pistool, astemblief, waarmee je op een knip ook de hele buurt van gekleurde medemensen kunt afknallen! Kan niet geloven tot wat de massahysterie hier kan leiden.
En dan de minderjarigen nog meeslepen ook! Laat schande, en stigma uw deel zijn!
ik hoop dat er binnenkort eens een inbreker bij u thuis voor uwe neus staat. Met een Beretta, of een AK47, of een Uzi-machinepistool ofzo. Kwijlend, met bloeddoorlopen ogen, die u ook nog eens wil verkrachten, na alles gestolen te hebben Zien of u daarna nog dezelfde praat verkoopt
Oud 12 december 2007, 21:21   #198
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Het rijke slachtoffer zijn privacy werd niet geschonden want hij was er niet.

Het recht op privacy wordt in verschillende internationale verdragen gegarandeerd. In artikel 17 van het VN verdrag voor Burgerlijke en Politieke rechten uit 1966 staat

Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privéleven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam.
Een ieder heeft recht op bescherming door de wet tegen zodanige inmenging of aantasting.
Ook artikel 8 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens garandeert deze rechten. Burgers in Europese landen kunnen zich bij de rechter op dit verdrag beroepen.

Die mensen hebben een gezicht, een reputatie en eer en die is zwaar geschonden met die beelden. Ze kunnen misschien niet meer buiten komen of
hun beroep nog deftig uitvoeren. Wie zal de plastische chirurgie betalen ?
De arme inbrekers kunnen hun beroep niet meer uitoefenen!! Ja, da's verschrikkellijk natuurlijk. Nu heb ik écht compassie hoor Marlien.
Oud 12 december 2007, 21:28   #199
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
ik hoop dat er binnenkort eens een inbreker bij u thuis voor uwe neus staat. Met een Beretta, of een AK47, of een Uzi-machinepistool ofzo. Kwijlend, met bloeddoorlopen ogen, die u ook nog eens wil verkrachten, na alles gestolen te hebben Zien of u daarna nog dezelfde praat verkoopt
De kerel met die Beretta en vooral die met de baseballbat vol kepernagels is veel misdadiger dan wat ik op die video heb gezien. Toch blijf ik redelijk kalm. Dat is namelijk een zaak voor de politie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be