![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De eenvoudigste oplossing van de armoede | |||
Helemaal eens |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Helemaal oneens |
![]() ![]() ![]() |
5 | 25,00% |
Niet helemaal oneens |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Er was eens... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een hooggeschoolde die werkloos is, zal zich er voor schamen zelfs.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens Groetje, ge kunt altijd gaan doctoreren/promoveren he....in Leuven, Gent, Antwerpen. In Maastricht zoeken ze regelmatig mensen met uw profiel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Feit is wel dat ze in NL sowieso een hoger netto-loon hebben. Om 1600 netto te hebben hier, moet je al 2650 �* 2700 bruto hebben. Beginlonen voor academici variëren hier afhankelijk van de richting. 2200 �* 2500 is een goeie richtlijn, al zijn er ook die daar onderzitten en zijn er die daar bovenzitten. Als ir mag je rekenen aan 2500 tot 2800, maar die stijgen snel als ze goed zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat was een antwoord op Cynicus' slavendrijversattitude ...
Bovendien bedreigen jullie, zelf verklaarde "liberalen", constant de zwaksten via de Staat, het instituut waar jullie zo tegen zijn ![]() Bende hypocrieten, samenwerking tussen kapitaal en staat is gewoon onversneden fascisme! |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat zijn normale stijgingen ja, al ga je dat waarschijnlijk niet elk jaar kunnen verzilveren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onder Sovjetbewind had de Russische bevolking het veel beter dan onder het kapitalistische bewind. Dat staat keihard vast, iedereen weet het. Op het einde van de jaren '80 lag de levensverwachting voor mannen in Rusland op 65 jaar. Op het einde van de jaren '90, na 10 jaar kapitalisme lag ze op 56 jaar. De grootste catastrofe ooit gezien in de geschiedenis van de moderne menseheid. Zonder voorgaande. Geen enkel systeem heeft tot zoveel dood, armoede en miserie geleid als het kapitalisme. Dat is met harde cijfers heel mooi aan te tonen. Het communisme mag dan al de bourgeois-vrijheiden van mensen wat aantasten, het kapitalisme tast het leven zélf aan: door het kortweg uit te roeiien - zie de grote kapitalistische oorlogen overal ter wereld, vandaag bijvoorbeeld Irak - of door de levensduurte ervan in te perken.
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() lage lonen moeten niet naar omhoog, hoge lonen moeten omlaag en prijzen mogen ook omlaag. Enkel mensen die niks bijdragen aan de maatschappij en gewoon met geld spelen op de beurs zijn gebaat bij het huidige systeem.
![]() |
#194 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister
|
![]() Tiens,mag ik hieruit leiden dat het vws voor klasse verschil is?Dus moet men de samenleving zo blijven organiseren dat er altijd mensen zijn die op de laagste trede van de maatschappij blijven steken en dus in armoede als is die armoede louter psychologisch want wij weten ondertussen wel dat vws voor het materieel welzijn van ieder is.
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 23 december 2007 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() dit is nog geen vastgelegd gezamelijk standpunt maar persoonlijk verwerp ik in ieder geval het marxistisch streven naar klassenloosheid en absolute gelijkheid
een strikt klasseloze maatschappij is niet nodig - er zullen altijd verschillen zijn en blijven - er zijn ambitieuze mensen en minder ambitieuze mensen - en ja er zijn mensen met leiderskwaliteiten en er zijn mensen die dat niet hebben en of zelfs niet willen hebben. wat we willen is klassendynamiek en een onderste drempel waar men niet onder kan vallen het basisinkomen moet garanderen dat niemand onder de armoedegrens kan vallen ongeacht de klasse waartoe ie behoort en dat de mensenrechten dus voor eenieder onverkort kunnen gelden de kansen die daardoor ontstaan moeten verder iedereen in feite toelaten de eigen positie op de klassenladder te kiezen ( algemeen gratis onderwijs is in deze ook heel belangrijk ) net zoals in india zullen er altijd kasten zijn dus - we verwerpen de gedachte echter dat iemand die in de laagste klasse geboren is ook in die laagste klasse moet sterven als iedereen zijn eigen positie kan kiezen dan krijgen we een natuurlijk evenwicht zoals we dat als natuurvolkeren altijd al gekend hebben de laatste decennia zijn de klassen veel dynamischer geworden maar de laatste jaren zien we weer een teruggang
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 december 2007 om 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() en dan nog iets over privileges die nu eenmaal eigen zijn aan hogere klassen
als eerste meevliegen met de eerste passagiersvlucht naar de maan mag gerust een privilege zijn dat enkel de allerrijksten zich kunnen permitteren maar gewoon een lapje grond bezitten om op te kunnen leven bvb niet dus
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 december 2007 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mensen dragen juist het meeste bij aan de economie en de maatschappij, omdat zij hun geld erin steken. Zij zijn de basis vaak van een onderneming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Minister
|
![]() Dus jij bent voor de psychologisch onderdrukking!
kKom eens terug met een gezammelijk standpunt
![]() |
#200 |
|
![]() ik ben voor een kat een kat noemen
ik ben geen zg anarchist die bij de eerste de beste kans dat hij heeft om een beetje macht te hebben ( op een forumpje ochot ) direct dictatoriaal wetten gaat proclameren en we zullen wel een gezamelijk standpunt hebben waar we dat nodig achten wees gerust - maar niet voor jouw - jij bent immers geen onderhandelingspartij ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 december 2007 om 15:14. |
![]() |
![]() |