Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2011, 15:45   #1981
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Inderdaad... dat zullen we kortelings betalen met een ratingverlaging...
Als je nog iets moet weten dan vraag je het maar, ik ben altijd berijdt u met uw neus erbovenop te duwen, uw ongeneeslijke wereldvreemdheid is een serieuze ziekte aan het worden rechtse rakker!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 15:51   #1982
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht

Spijtig genoeg zal je geen inhoudelijke comentaar kunnen verwachten.... ze negeren deze feiten en zeveren liever uit hun nek.
Zeer zeker!
Oud 1 juni 2011, 16:02   #1983
Nunt
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dat ik aanhaalde dat een gedelegeerde geen machtsfiguur is dat is u blijkbaar ontgaan ,
Ja eigenlijk wel.

Er zijn twee mogelijkheden, ofwel werkt ge met delegatie en dan heeft die gedelegeerde macht.

Ofwel, werkt ge met meerderheid. Dwz dat alle 3000 arbeiders van een fabriek geconsulteerd moeten worden voor iedere beslissing.

Je zegt dat je gedelegeerden gaat aanstellen en dat die gedelegeerden geen macht zullen hebben. Maar vanaf het moment dat je bevoegdheden delegeert, dan geef je die persoon macht. Hoe ga je dat vermijden?

Gewoon zeggen: de gedelegeerde zal geen macht hebben, zal niet voldoende zijn. Als zoiets zou werken hadden aandeelhouders dat vast al geprobeerd om hun grip op het management te verstevigen.
Nunt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 16:06   #1984
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nunt Bekijk bericht
Ja eigenlijk wel.

Er zijn twee mogelijkheden, ofwel werkt ge met delegatie en dan heeft die gedelegeerde macht.

Ofwel, werkt ge met meerderheid. Dwz dat alle 3000 arbeiders van een fabriek geconsulteerd moeten worden voor iedere beslissing.

Je zegt dat je gedelegeerden gaat aanstellen en dat die gedelegeerden geen macht zullen hebben. Maar vanaf het moment dat je bevoegdheden delegeert, dan geef je die persoon macht. Hoe ga je dat vermijden?

Gewoon zeggen: de gedelegeerde zal geen macht hebben, zal niet voldoende zijn. Als zoiets zou werken hadden aandeelhouders dat vast al geprobeerd om hun grip op het management te verstevigen.

Sorry Nunt maar je negeert echt wel wat ik schreef.. ..., en nee ik ben geen papegaai.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 16:14   #1985
Nunt
Burgemeester

Standaard

Dan snap ik niet wat je zegt. Het zal wel aan mij liggen.
Oud 1 juni 2011, 17:18   #1986
freelancer
Banneling

Standaard En avant mars!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nunt Bekijk bericht
Ja eigenlijk wel.

Ik zou het echt toch eerst eens met een vissersclubje, een duivenbond, een voetbalploegje, een kleuteropvangtehuis... proberen....

Ik ken de uitslag... want ik heb dat al geprobeerd toen ik 7 jaar was...
En... het werkt niet... Letterlijk noch figuurlijk...
(behalve in de linkse paradijzen... Daar heeft het wel 'gemarcheerd'... En avant.. mars...)

Laatst gewijzigd door freelancer : 1 juni 2011 om 17:30.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 17:24   #1987
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit is er, learn to live with it.... ook al zeg jij dat het niet klopt. Het is enkel uw niet relevante mening. Je kan nog niet eens het tegendeel bewijzen, enkel dwaze opmerking maken. "het klopt niet", "dat is geen feit", "bewijs dat eens" enz.... Ik ben waarschijnlijk niet de enige die uw dwaze opmerkingen beu is. Want ik geef feiten, doe zelf eens de moeite het tegendeel te bewijzen.
De interpretatie van een gegeven verwarren met een feit is beetje belachelijk, vind je dat nu zelf niet?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 17:24   #1988
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Democratisch wil ik hier mee bedoelen, iedereen een gelijk loon (alvorado street).... iedereen evenveel zeggenschap, geen bazen maar gedelegeerden , personen die door de grote meerderheid naar voor worden geschoven ... geen autoriteit , geen hierarchie maar organisatie van onderuit en niet top-down. Nu is het zo dat deze rijken ongelimiteerd parasiteren op de arbeid van anderen, en die daarmee de veroorzakers zijn van permanente en groeiende schaarste. Simpelweg omdat (gemiddeld) 90% van alle arbeid ten goede komt aan 1% van de wereldbevolking: de elite. En dat is een scheefgroei die alsmaar schever wordt, de rijken worden steeds rijker en de armen steeds armer.Ze maken bvb het geld uit niets (zonder er zelf arbeid aan toe te voegen: ze veranderen een getalletje in een computer of geven anderen de opdracht bankbiljetten te drukken), en lenen dat vervolgens uit. Tegen rente. Bijvoorbeeld aan jou.

Zowel hun rijkdom als onze armoede worden gegenereerd door onze arbeid. En zo werken wij zelf aan onze eigen slavernij.
Klok/klepel.

Hoe veroorzaakt onze arbeid onze armoede?
Ben ik armer omdat ik werk? Of rijker?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 1 juni 2011 om 17:25.
Oud 1 juni 2011, 18:12   #1989
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Klok/klepel.

Hoe veroorzaakt onze arbeid onze armoede?
Ben ik armer omdat ik werk? Of rijker?

Beide gevallen zijn mogelijk. Ga eens kijken naar het duitse model waar men hier zo over stoeft en men ons al te graag door te strot zou rammen.

Citaat:
De Duitse werkloosheid daalde van 10,5 procent naar 6,8 procent. De economie groeit en een groot deel van die groei is groen. Maar er zijn ook andere cijfers. Tussen 2005 en 2009 kwamen er ondanks die groei 2,6 miljoen armen bij. De lage lonensector telt ondertussen al 6,5 miljoen werknemers. Zij werken hard voor nettolonen tussen 4 en 6 euro per uur.

John Vandaele sprak in Duitsland met werkgevers, vakbonden en economen en ging zo op zoek naar de wortels van het Duitse model.

John Vandaele: “In Duitsland zijn collectieve arbeidsovereenkomsten altijd al zwakker geweest. In België krijgen die kracht van wet en moeten alle bedrijven die naleven. In Duitsland is men nooit verder geraakt dan drie kwart van de bedrijven. Na de hereniging is dat nog verergerd. Toen klonk het dat Oost-Duitsland minder productief was en dat de cao's daar toch niet kunnen gelden. Daardoor worden cao's nog maar door de helft van de bedrijven nageleefd. In een land zonder minimumloon kunnen de helft van de bedrijven dus zelf de lonen bepalen zonder ondergrens.”

“Tot de Hartzhervormingen van de roodgroene regering in 2003-2005 functioneerde de werkloosheidsuitkering als feitelijk minimumloon. Als ik minder verdien dan mijn uitkering, begin ik er niet aan, zeiden werklozen. Na Hartz is dat niet meer mogelijk. Wie een laagbetaalde baan weigert, wordt meteen gesanctioneerd. Dat heeft gezorgd voor de explosie van de lage loonsector.”

Er is dus een kloof tussen bedrijven met hoge lonen en bedrijven met lage lonen?

“Ook binnen de bedrijven is er een kloof ontstaan. De uitzendsector is sterk gegroeid en er is een enorm verschil tussen het loon van een vaste arbeider en een uitzendkracht. Wie de linkerdeur monteert, krijgt 15 euro. De uitzendkracht die de rechterdeur plaatst, verdient 8,5 euro. Ook in bedrijven die wel nog een cao onderschrijven, is er zo een groep werknemers met lage lonen ontstaan.”
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...duitse-mirakel

Feiten Adrian!
Oud 1 juni 2011, 18:33   #1990
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Beide gevallen zijn mogelijk. Ga eens kijken naar het duitse model waar men hier zo over stoeft en men ons al te graag door te strot zou rammen.

Feiten Adrian!
En systeem zoals men hier in Wallonië kent is natuurlijk veel beter... Dan is men er alleszins van verzekerd dat men generaties kweekt die afhankelijk blijven van bepaalde politieke partijen...

Waarschijnlijk kan men veronderstellen dat in Duitsland bij aanhoudende groei, de lonen zullen stijgen...
Oud 1 juni 2011, 18:35   #1991
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Waarschijnlijk kan men veronderstellen dat in Duitsland bij aanhoudende groei, de lonen zullen stijgen...

Jij bent echt niet te doen.... . Geloof je dit zelf???
Oud 1 juni 2011, 19:09   #1992
Nunt
Burgemeester

Standaard

*Citeert een statistiek*

Mijn stelling is bewezen!

Say wut?
Oud 1 juni 2011, 19:20   #1993
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is Wisord,

Dat deze kerels te serieus denken over kapitalisme!

Ze vergeten dat kapitalisme een economisch spel is waarbij diegene die kapitaal heeft zo snel mogelijk van de markt wil af zijn en gewoon binnen wil zijn en met zijn gezin een comfortabel leven wil lijden zonder problemen.

Maatschappelijk ondernemen bestaat nu éénmaal niet, dit is een katholieke illusie!

Christelijke miljardairs:
http://www.svdneb.nl/images/blauwe_brief_dec._08.pdf

De weg naar maatschappelijk verantwoord ondernemen bestaat niet!
http://abyss.free.fr/pour_en_rire/FuckWorld.wmv
Oud 1 juni 2011, 19:26   #1994
corse
Banneling

Standaard

Bet Against the American Dream:

http://vimeo.com/10815824
Oud 1 juni 2011, 19:35   #1995
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Feiten Adrian!
Met de vrees in herhaling te vallen: die kritiek begrijpt niet waar het over gaat.

Of denk je dat al die economen die zeggen dat Duitsland goed bezig is, dit niet weten?
De vraag is: wat is daar problematisch aan?
Oud 1 juni 2011, 19:36   #1996
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...verdienen we in België meer of minder dan 10/20/30/40/50 jaar geleden?
Oud 1 juni 2011, 19:43   #1997
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
De Firma Siemens van Duitsland heef tijdens de gouden tijden eens 7 % van de omzet gespendeerd aan personeel, door deze is toen is de loonindex in België ontstaan.
7% van de omzet was het hoogste percentage dat ooit in Europa is uitgegeven aan loonkost.
Door de automatisering is de loonkost in West Europa maximum 5 % van de omzet.
De winsten echter variëren naargelang de sector van 25 % tot 75 % van de omzet!
Oud 1 juni 2011, 20:01   #1998
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
...verdienen we in België meer of minder dan 10/20/30/40/50 jaar geleden?
Lijkt mij een vrij onzinnige vraag, als je de inflatie buiten beschouwing laat?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 20:35   #1999
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Lijkt mij een vrij onzinnige vraag, als je de inflatie buiten beschouwing laat?
Voor sommigen blijkbaar niet.
Oud 1 juni 2011, 20:57   #2000
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
De Firma Siemens van Duitsland heef tijdens de gouden tijden eens 7 % van de omzet gespendeerd aan personeel, door deze is toen is de loonindex in België ontstaan.
7% van de omzet was het hoogste percentage dat ooit in Europa is uitgegeven aan loonkost.
Door de automatisering is de loonkost in West Europa maximum 5 % van de omzet.
De winsten echter variëren naargelang de sector van 25 % tot 75 % van de omzet!
Vandaag werd er bekendgemaakt dat er in dit landje nog nooit zo veel faillissementen zijn geweest...

Niet moeilijk met winsten tot 75%...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be