Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2013, 00:01   #1981
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Foei Magni!

Je beseft toch wel dat je nu 'n islamofobe racist bent?
Tut tut, ik haat helemaal geen mensen die de Islam aanhangen, wel mensen die in naam van de Islam, haat gaan prediken. Die moeten heel hard aangepakt worden, en dat is in eerste plaats de taak van de overheid. Als het verder blijft sluimeren en zelfs blijft verspreiden, dan is de overheid serieus aan het falen (zoals ze al op zovele manieren faalt...)

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 17 juli 2013 om 00:02.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 00:04   #1982
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Tut tut, ik haat helemaal geen mensen die de Islam aanhangen, wel mensen die in naam van de Islam, haat gaan prediken. Die moeten heel hard aangepakt worden, en dat is in eerste plaats de taak van de overheid. Als het verder blijft sluimeren en zelfs blijft verspreiden, dan is de overheid serieus aan het falen (zoals ze al op zovele manieren faalt...)
Je beseft toch wel, of ook weer niet, dat die mensen die - volgens jou - in naam van islam haat prediken, niets meer of minder doen dan wat hun boek voorschrijft?

Je pleit dus, met niet zoveel woorden, om dat boek te verbieden, of op z'n minst, de mensen die dat boek volgen, verbieden om wat dat boek voorschrijft, te volgen?

Laatst gewijzigd door SDX : 17 juli 2013 om 00:05.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 00:11   #1983
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat Groen even verbolgen is als jij over het onrecht dat die juffen (want het zijn er dus blijkbaar al 2) is aangedaan en dat dus in de toekomst ook wil voorkomen. Maar denk je echt dat polarisatie daarvoor zal zorgen? Zoals ik al herhaaldelijk schreef gaat dit om een kleine groep mensen (anders hadden er wel meer opgedaagd voor de fameuze betoging hé), dus ik zie niet in waarom de rest van de allochtone gemeenschap daar moet bij betrokken worden. Extremisme leidt altijd tot zever. Vanuit welke hoek het ook komt. Dat zou de boodschap moeten zijn.
Je gaat er verdomd licht over.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 00:15   #1984
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, jij springt vooruit op de feiten. Het enige wat ondertussen duidelijk is, is dat er extremisten gebruik hebben gemaakt van dit incident om te polariseren. Of het ook is opgezet met die reden, is iets waar jij vanuit gaat, maar waarover helemaal geen duidelijkheid is. De vele vergelijkbare zaken omtrent vermeend seksueel misbruik leren alvast dat dit echt niet zo hoeft te zijn. Dat kan perfect vertrokken zijn van een misinterpretatie van normaal kleutergedrag zoals in andere zaken. En dan geëscaleerd zijn, omdat men meende niet ernstig te worden genomen.
Je bedoelt dat een rode loper voor die vrouwen ontbrak. Zoals in een filmfestival in Cannes?
Oud 17 juli 2013, 00:17   #1985
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niemand de schuld voor polarisatie op De Wever horen afschuiven hoor. En nog minder heb ik iemand horen beweren dat Marinower zou hebben gepolariseerd. Ik denk dat het voor iedereen echt wel duidelijk is dat er extremisten vermoedelijk uit Sharia4Belgium hoek dit hebben gebruikt om te polariseren. Maar zoals ook ik het artikel stond waarnaar ik eerder verwees, is hun dat maar heel beperkt gelukt (wat ook de beperkte opkomst voor de betoging verklaart). En natuurlijk heeft de pers daar gretig op ingespeeld zoals gewoonlijk, maar daar is mi ook al de nodige kritiek op gekomen. Maar dat alles neemt niet weg dat De Wever nu voor zijn beurt heeft gepraat aangezien het onderzoek nog niet is afgerond. En daardoor heeft hij nu dat wij/zij-gevoel wel degelijk versterkt, terwijl het zijn taak als burgemeester net is om te verzoenen.

Wat valt er te verzoenen? Rechtzetten is eerder aan de orde.
Oud 17 juli 2013, 00:26   #1986
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Als het zo was: ja.
De juffen dienen zich aan het leerplan te houden en kleuters geen seksuele voorlichting te geven, en zeker niet de "theorie" aantonen met hun lijfjes, oftewel "voorbeelden uit de praktijk".
Elke ouder heeft het recht om te eisen dat z'n kleuter geen seksuele voorlichting wordt gegeven op die manier. Heeft u er al eens bij stilgestaan dat zo'n onschuldige kleuter inderdaad door seks of verwijzingen ernaar (door een juf) geïntimideerd kan zijn?!
Nou zeg, ik zou zeker ook woedend zijn mocht mijn kind na zo'n "sessies" psychische of fysieke klachten hebben...
Hoe weet jij zo zeker dat er sprake is van seksuele voorlichting? Waar baseer je je op? En wat versta jij onder seksuele voorlichting?

Leg het eens uit!
Oud 17 juli 2013, 00:33   #1987
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Tijdens de jaren '30 en '40 zijn ook veel voormalige linkse "antiracisten" antisemitisch geworden en hebben ze mee geholpen om Joden te deporteren naar de concentratiekampen.

Vandaag de dag zien we dat islamofobie zodanig is ingeburgerd dat mensen die zich links noemen de meest onmenselijke dingen zeggen.

Als het om een "witte" school zou gaan, dan zou men het waarschijnlijk nu hebben over "er is geen rook zonder vuur", "ook al zijn er geen bewijzen, we zullen nooit de ware toedracht weten", enzovoort. In het beste geval zal men spreken over "massahysterie" die "begrijpelijk" is, want "hoe zou je zelf zijn als er geruchten circuleren dat je kinderen worden misbruikt; je zou zelf ook ongerust zijn" enzovoort.

Nu worden ouders die gewoon oprecht bezorgd zijn over hun kinderen - en die misschien, dat moet het onderzoek uitwijzen, verkeerde informatie toegediend kregen - onmiddellijk "fanatieke rotzakken", enkel en alleen omdat ze van de verkeerde afkomst zijn.

En opgelet, al diegenen die van dezelfde verkeerde afkomst zijn, worden onmiddellijk medeschuldig bij associatie, tenzij ze meehelpen om, jawel "dat uitschot te verdrijven". Een ander woord voor verdrijven is deporteren. En waar moet men ze dan heen deporteren? Naar Fort Breendonk misschien?

Mijn grootnonkel deed daar aan mee destijds, tijdens W.O. II, nog niet lang geleden. Hij werd na de oorlog zwaar gestraft, maar ik stel vast dat dat erg hypocriet was van de Vlaamse samenleving. De anderen zijn immers geen haar beter dan hem.

Ja, ja, de cirkel is rond, mensen.
Terug in je teletijdmachineke, Kallikles. Hup hup hup!
Oud 17 juli 2013, 00:46   #1988
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
Het doel van deze leugenachtige aantijgingen van de extremisten van sisters4sharia en co is enkel om via rellen de maatschappij te destabiliseren om aldus op termijn de macht te kunnen grijpen.

Dat zal dan misschien lukken in de steden, maar op het platteland...
Oud 17 juli 2013, 00:54   #1989
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
't Was de algemeen directeur van de scholengroep. Enkele berichten stipte ik het reeds aan: de top van de scholengroep doet er alles aan om de ouders op hun wenken te bedienen. Een sterk signaal ten voordele van de leraren en in het bijzonder die juf is er vanuit de top niet gekomen. Aldus hebben de hoofddoekjes een morele overwinning behaald.
Mee eens, het is schrijnend.
Oud 17 juli 2013, 01:06   #1990
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik dacht ook wel dat het bijlange niet zo was als die klaagsters beweerden. Ik dacht dat het dommigheid was (en ik hoopte dat het misverstand snel zou verduidelijkt worden), maar het is nog veel erger: het is kwaad opzet, met de bedoeling haat te verspreiden. Misschien zelfs beiden: kwaad opzet EN dommigheid. Erg. Heel erg.
Bij hen in het thuisland is dat schering en inslag en ze denken dat wij daar aan zullen wennen.

Mijn vrees is dat mensen daar aan gaan wennen, onbewust.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 17 juli 2013 om 01:06.
Oud 17 juli 2013, 02:12   #1991
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Bij hen in het thuisland is dat schering en inslag en ze denken dat wij daar aan zullen wennen.

Mijn vrees is dat mensen daar aan gaan wennen, onbewust.
Politici doen er alles aan opdat we er aan zouden wennen, wie er niet aan wil of kan wennen is 'n islamofobe intolerante racist die die mensen geen kansen of tijd gunt, want volgens hen en sommige kuddemeelopers moet integratie van 2 kanten komen.

Je ziet, hoe je 't draait of keert, 't is onze schuld!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 05:06   #1992
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
En ja, ik vind wel degelijk dat het de verdomde plicht is van de islamitische gemeenschap in dit land om daar hardop tegen te protesteren, zodat de rest van de samenleving haar terechte twijfels bij de bereidheid tot coëxistentie van deze gemeenschap, gezien de lamentabele tolerantie van elke islamstaat in de wereld, en alle gruwelijkheden en geweldsorgieën die daarmee gepaard gaan, kan laten varen.

Maar hoeveel uitspattingen van islamitische extremisten die beweren de echte islam te volgen de wereld ook beroeren, en hoe dikwijls mensen als u en Edina er hier op hameren dat moslims het beu zijn telkens opnieuw zich te moeten verantwoorden voor extremistische geloofsgenoten, ik zie de "gematigde massa" zich nergens afzetten tegen die extremisten.

Het blijft me dan ook een raadsel hoe een gemeenschap die nooit op straat komt tegen het misbruik van wat ze als "vrede" omschrijven, het beu kan zijn op straat te moeten komen.
Dat zal nooit gebeuren, de sociale en gewapende jihad zijn in feite heilig, de doelwitten legitiem, het doeleinde gerechtvaardigd...

If you're not with us, you're against us.

De zionisten (andere jihadisten) denken er ook zo over.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 05:06   #1993
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Taqiyya en civiele jihad...
HIER
Oud 17 juli 2013, 05:08   #1994
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Dat zal dan misschien lukken in de steden, maar op het platteland...
In vele Islamitische landen heersen ze enkel op het platteland, hier in Europa heersen ze in de hoofdsteden. Veelzeggend!

Proficiat EU!! Dank U Belchique!!

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 17 juli 2013 om 05:09.
Oud 17 juli 2013, 05:57   #1995
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Groene Piryns is haar allochtoon kiesvee al aan het pamperen.
Leve het koninkrijk België dat kaal gevreten wordt in de steden en binnenkort op het platte land.
Leve de koning !!! 923000 euro pensioen.
Van Besien zag dat het goed was voor bert bibber.
Na Bert bibber Filip pienter.

Laatst gewijzigd door killimandjaro : 17 juli 2013 om 05:59.
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 07:02   #1996
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Ik vind die ouders eigenlijk geweldig goed geintegreerd. Ze doen immers zelfs mee met de opgeklopte pedofielen hetze van dit moment.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 07:21   #1997
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
Het doel van deze leugenachtige aantijgingen van de extremisten van sisters4sharia en co is enkel om via rellen de maatschappij te destabiliseren om aldus op termijn de macht te kunnen grijpen.
Ze zijn er in elk geval in geslaagd het schoolgebeuren in de Blokkendoos onmogelijk te maken zodat ze moesten sluiten.

Dat is inderdaad "macht".

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 09:23   #1998
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ze zijn er in elk geval in geslaagd het schoolgebeuren in de Blokkendoos onmogelijk te maken zodat ze moesten sluiten.

Dat is inderdaad "macht".

Paulus.
Het begint bij een kleuterschooltje en waar gaat het eindigen?
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 11:06   #1999
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love me tender Bekijk bericht
Edina gaat wel heel gemakkelijk voorbij:

Klaagster De Blokkendoos lid van Sharia Sisters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
denk je nu echt dat Edina en de goedpraters hier op gaan reageren?

Wat een zielige vertoning van enkelen hier... Als er iemand een nuance durft maken bij het optreden van de politiek in deze zaak, moeten we daar met zijn allen op springen, want het haalt de aandacht weg van de boodschap 'moslims slecht - belgen goed!'! Wie niet zo hard mogelijk meeroept hoort niet bij de groep en dus bij de vijand! Aangezien Edina een post durfde plaatsen die even niet hard meeriep betekent dit natuurlijk dat hij/zij de Messias BDW de schuld geeft van heel de heisa, nee, zij beschuldigd waarschijnlijk BDW zélf ervan iets met een kind gedaan te hebben!

Citaat:
Waar haal je die idiote conclusie vandaan? Die pipo's van Sharia4Belgium en consoorten moeten wat mij betreft veroordeeld worden voor het opzettelijk verspreiden van valse beschuldigingen en het zaaien van haat. De burgemeester beschuldig ik daarentegen helemaal niet van een misdrijf, maar ik mag van hem toch verwachten dat hij verstandig reageert, hoop ik? En dat heeft hij mi niet gedaan. Ongetwijfeld met de beste bedoelingen, maar daar kom je niet ver mee. Dat is dus mijn punt.

Doremi, Nick de dubbel, Txiki, love me tender, Le Téméraire, Demper, Paulus etc laten hier mooi zien wat voor mensen zij zijn. Als zij in een moslimlandje geboren waren zouden zij gretig meespringen met de groep wanneer er een afvallige verketterd moet worden
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 11:11   #2000
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht

Doremi, Nick de dubbel, Txiki, love me tender, Le Téméraire, Demper, Paulus etc laten hier mooi zien wat voor mensen zij zijn. Als zij in een moslimlandje geboren waren zouden zij gretig meespringen met de groep wanneer er een afvallige verketterd moet worden
Wat voor mens ben ik dan wel, jij die dat zo mooi ziet?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be