Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2012, 10:29   #19981
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Laat ons eerlij wezen. Geert Wilders is een gevaarlijke gek waartegen de maatschappij beschermt moet worden.
²
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 10:30   #19982
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Haha..

Maar helaas is de Nederlandse grondwet géén "votje papier", zoals die van België!.

Jeff
Tuurlijk is het dat wel. Net zoals alle andere grondwetten in Europa. Alle wetgeving is gekleurd door de heersende ideologie, en die is compleet verwerpelijk.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 10:31   #19983
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Laat die arrogante Belgen toch. Het lachen zal hun snel vergaan.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...issement.dhtml

Zoals het nu lijkt gaat Dexia dus failliet. Het is nog maar de vraag of ze het einde van de maand halen. Dan zal de Belgische staatsschuld met 50% toenemen. Ben benieuwd of de zelfingenomen Belgen dan nog steeds zo vol van zich zelf zijn...
Arrogant?
Neen.
Als één van onze buurstaten het moeilijk heeft dan zijn wij hierover bekommerd. Beter een goede buur dan een verre vriend.
En als het onze buur goed gaat, is dat ook goed voor ons.
Vandaar onze bezorgdheid.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 10:32   #19984
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Het zegt trouwens veel dat Wilders een Limburger is. Dat volk is misschien nog wel gluiperiger en achterbakser dan het Belgenvolk.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 10:36   #19985
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Arrogant?
Neen.
Als één van onze buurstaten het moeilijk heeft dan zijn wij hierover bekommerd. Beter een goede buur dan een verre vriend.
En als het onze buur goed gaat, is dat ook goed voor ons.
Vandaar onze bezorgdheid.
Ach rot toch op; Wij Nederlanders hebben een hekel aan de Belgen, jullie hebben een hekel aan de Ollanders. Zo was het, zo is het en zo zal het altijd blijven. En dat is ook maar goed, met de aartsvijand moet je absoluut geen zaken willen doen. We hebben in Ruanda gezien hoe dat gruwelijk uit de hand kan lopen.
Oud 24 maart 2012, 10:42   #19986
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ach rot toch op; Wij Nederlanders hebben een hekel aan de Belgen, jullie hebben een hekel aan de Ollanders. Zo was het, zo is het en zo zal het altijd blijven. En dat is ook maar goed, met de aartsvijand moet je absoluut geen zaken willen doen. We hebben in Ruanda gezien hoe dat gruwelijk uit de hand kan lopen.
Inderdaad, remember Srebrenica.
(Sorry, maar je vraagt er om.)
Oud 24 maart 2012, 10:48   #19987
bartelx
Parlementslid

Standaard

Bouwend Nederland trekt aan de alarmbel. Pas op voor gaten in de weg!
De kwaliteit van regionale en lokale wegen blijft zwaar achter omdat er beknibbeld moet worden op onderhoud ervan door bezuinigingen bij provincies en gemeenten.

En ziedaar, alweer een nieuw meldpunt : "Meld gaten in de weg!"
http://www.verbeterdebuurt.nl/
Oud 24 maart 2012, 10:54   #19988
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bouwend Nederland trekt aan de alarmbel. Pas op voor gaten in de weg!
De kwaliteit van regionale en lokale wegen blijft zwaar achter omdat er beknibbeld moet worden op onderhoud ervan door bezuinigingen bij provincies en gemeenten.

En ziedaar, alweer een nieuw meldpunt : "Meld gaten in de weg!"
http://www.verbeterdebuurt.nl/
Een Belg die klaagt over Nederlandse wegen U heeft in ieder geval wel gevoel voor humor.

Wanneer je in België rijdt, dan waan je je in een 1 of ander obscuur Oostblokland. Alles in mijn wagen beweegt wanneer ik op een Belgische weg rijdt. En dan heb ik het alleen nog maar over de wegen. Over de kwaliteit van de Belgische chauffeurs wil ik niet eens hebben. Die kunnen met hun zatte kop amper hun auto (of bus) op de weg houden.
Oud 24 maart 2012, 11:00   #19989
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Een Belg die klaagt over Nederlandse wegen U heeft in ieder geval wel gevoel voor humor.

Wanneer je in België rijdt, dan waan je je in een 1 of ander obscuur Oostblokland. Alles in mijn wagen beweegt wanneer ik op een Belgische weg rijdt. En dan heb ik het alleen nog maar over de wegen. Over de kwaliteit van de Belgische chauffeurs wil ik niet eens hebben. Die kunnen met hun zatte kop amper hun auto (of bus) op de weg houden.
Alles rammelt aan uw auto.
U moet eens naar het onderhoud of een nieuwe wagen kopen misschien.
Hollandse zuinigheid?

En let op wat u nu gaat zeggen, Van Poppel. Denk goed na, of u het gaat zeggen.

Laatst gewijzigd door bartelx : 24 maart 2012 om 11:01.
Oud 24 maart 2012, 11:02   #19990
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U kunt beter klagen over het tekort op uw begroting i.p.v. de kwaliteit van onze wegen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 11:51   #19991
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amper een jaar nadat de Nederlandse premier Rutte en collega-minister van Financiën Jan Kees De Jager opriepen om landen die de fiscale regels van de eurozone niet respecteren uit de eurozone te gooien, zal het tekort van onze noorderburen dit jaar (en ook volgend jaar) 4,6% van het bbp bedragen. Een tekort van 50% boven de 3%.

Nederland, nochtans een zelf verklaard en toonaangevend gidsland op het vlak van fiscale discipline, schijnt dezelfde problemen te hebben als Italië en Spanje.
Op de knieën voor Europa, met een deemoedig genadeverzoek om het begrotingstekort alsnog boven de 3% te mogen laten uitkomen.
Het wordt nu wel voor iedereen duidelijk dat wouldbe en zelfverklaard 'gidsland' Nederland niet veel te 'gidsen' heeft. En nooit veel te gidsen heeft gehad. Zelfs hun grondwet in 1848 hebben ze voor een groot stuk van België afgekeken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 maart 2012 om 11:54.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 13:06   #19992
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Het zou wel raar zijn moest er niets bewegen aan uw wagen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 13:13   #19993
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons eerlij wezen. Geert Wilders is een gevaarlijke gek waartegen de maatschappij beschermt moet worden.
+1
Oud 24 maart 2012, 13:22   #19994
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt me vooral een onuitstaanbaar iemand. Ik ben niet gediend met dat gedoe over 'de Oost-Europeanen'. Maak op zijn minst een onderscheid tussen zigeuners en de autochtone Oost-Europese volkeren.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 13:36   #19995
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Tuurlijk is het dat wel. Net zoals alle andere grondwetten in Europa. Alle wetgeving is gekleurd door de heersende ideologie, en die is compleet verwerpelijk.
Aan welke "verwerpelijke" elementen uit die grondwetten had u dan wel gedacht?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 13:39   #19996
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach rot toch op; Wij Nederlanders hebben een hekel aan de Belgen, jullie hebben een hekel aan de Ollanders. Zo was het, zo is het en zo zal het altijd blijven.
Wat een onzin! Ik heb een hekel aan het typisch belerend vingertje van een aantal Hollanders uit de Randstad. Voor het overige kan ik de Nederlander wel appreciëren. Vandaar ook onze vriendenkring met mensen uit Zeeuws-Vlaanderen, Noord-Brabant, Nederlands-Limburg en Noord-Holland.
Oud 24 maart 2012, 13:40   #19997
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Het lijkt me vooral een onuitstaanbaar iemand. Ik ben niet gediend met dat gedoe over 'de Oost-Europeanen'. Maak op zijn minst een onderscheid tussen zigeuners en de autochtone Oost-Europese volkeren.
We kunnen zeker niet stellen dat de politieke situatie in Nederland stabiel en geruststellend is.
Zo is ook hun economische situatie niet stabiel en geruststellend.

Deze situaties doorschuiven op het lokale niveau is nog kortzichtiger en nog dommer.

De vlaamsnationalisten hier proberen de hete patat door te schuiven naar de traditio's en het zou allemaal beter geweest zijn of worden als vlaanderen onafhankelijk is.

Ik geloof daar geen jota van want als ik kritisch naar de meeste landen in Europa kijk dan hebben die ook hun eigen economische problemen die voor hen specifiek allemaal moeilijk of niet op te lossen zijn.

Het fabeltje dat een onafhankelijk vlaanderen ineens van alle problemen verlost zal zijn houdt dus totaal geen steek en is het domste wat je kan veronderstellen.
Oud 24 maart 2012, 13:48   #19998
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het fabeltje dat een onafhankelijk vlaanderen ineens van alle problemen verlost zal zijn houdt dus totaal geen steek en is het domste wat je kan veronderstellen.
Dat is inderdaad een fabeltje dat schijnbaar alleen bij belgicisten leeft als pover antwoord op de voortgaande Vlaamse emancipatie.
Oud 24 maart 2012, 13:56   #19999
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is inderdaad een fabeltje dat schijnbaar alleen bij belgicisten leeft als pover antwoord op de voortgaande Vlaamse emancipatie.
U hebt mijn onderbouwing wel zwaar van de pot gerukt.

Kunt u niet inhoudelijk reageren op mijn volledige post ?
Oud 24 maart 2012, 13:58   #20000
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt mijn onderbouwing wel zwaar van de pot gerukt.

Kunt u niet inhoudelijk reageren op mijn volledige post ?
Er is geen onderbouwing, daar u verkeerde premissen gebruikt. Vlaamsgezinden beweren helemaal niet dat met een onafhankelijk Vlaanderen de hemel op aarde neerdaalt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be