Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2013, 11:17   #2001
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
't Was de algemeen directeur van de scholengroep. Enkele berichten stipte ik het reeds aan: de top van de scholengroep doet er alles aan om de ouders op hun wenken te bedienen. Een sterk signaal ten voordele van de leraren en in het bijzonder die juf is er vanuit de top niet gekomen. Aldus hebben de hoofddoekjes een morele overwinning behaald.
Ik weet toevallig uit eerste hand dat de top van de scholengroep wel degelijk alles gedaan heeft om de zaak te ontmijnen en de directie en leerkrachten te beschermen. Het feit dat de school niet gesloten werd en de betrokken leerkrachte niet geschorsd werd toen er ouders begonnen te roepen bevestigt dit in de praktijk. De school werd pas gesloten toen het personeel fysiek bedreigd werd.

Uit uw posts onthou ik dat u pas gelukkig zou zijn als de scholengroep als communicatie had uitgestuurd: "wij trekken ons da ni aan want die makkakken liegen toch altijd maar". Gelukkig werd u niet op uw wenken bedient.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 11:37   #2002
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wat een zielige vertoning van enkelen hier... Als er iemand een nuance durft maken bij het optreden van de politiek in deze zaak, moeten we daar met zijn allen op springen, want het haalt de aandacht weg van de boodschap 'moslims slecht - belgen goed!'! Wie niet zo hard mogelijk meeroept hoort niet bij de groep en dus bij de vijand! Aangezien Edina een post durfde plaatsen die even niet hard meeriep betekent dit natuurlijk dat hij/zij de Messias BDW de schuld geeft van heel de heisa, nee, zij beschuldigd waarschijnlijk BDW zélf ervan iets met een kind gedaan te hebben!

Doremi, Nick de dubbel, Txiki, love me tender, Le Téméraire, Demper, Paulus etc laten hier mooi zien wat voor mensen zij zijn. Als zij in een moslimlandje geboren waren zouden zij gretig meespringen met de groep wanneer er een afvallige verketterd moet worden
De zielige vertoning was er zeker..in de vorm van de reactie van Groen!
In dit geval zijn de aanstokers de vijand en niet de eigen burgemeester..alweer een politieke stunt om (een deel van) het probleem te verschuiven naar de zogenaamde islamofobe Vlaming.

Dit is een raszuiver en gevaarlijk geval van racisme tov autochtonen en hun waarden..geen communicatieprobleempje ..

Laatst gewijzigd door Nick de Dubbel : 17 juli 2013 om 11:41.
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 11:44   #2003
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Groen heeft gezegd: "De islamitische aanstokers hebben gepolariseerd naar wij-zij, en BDW heeft dit als burgemeester te weinig gecounterd."

Jullie maken daarvan "BDW is de schuldige in deze zaak"
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 12:02   #2004
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groen heeft gezegd: "De islamitische aanstokers hebben gepolariseerd naar wij-zij, en BDW heeft dit als burgemeester te weinig gecounterd."
"""Hij heeft geen stappen ondernomen om de foute publieke opinie bij te sturen. Nu leeft er een sterk allochtonen versus autochtonen-verhaal. Alsof de ouders alleen allochtonen waren en de leerkrachten alleen autochtonen, maar dat beeld klopt niet,vindt Piryns."""
Zoveel heb ik het TV-nieuws niet gevolgd, of de foto's in de kranten niet met een vergrootglas bekeken...maar ik had toch sterk de 'indruk' dat het vooral allochtonen waren die daar stonden te krijsen..... ? Ik zal verkeerd gezien hebben ?
Ik zal ook het optreden van die Marokkaanse ambassadeur verkeerd geïnterpreteerd hebben ?
Het is dus de taak van de burgemeester om ons te wijzen op het feit dat wij racistische ogen hebben.....
Oud 17 juli 2013, 12:03   #2005
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
"Geen wij-zijdenken"
De Antwerpse groenen wijzen erop dat massahysterie van alle tijden en culturen is. "Een wij-zijdenken aan het verhaal van De Blokkendoos koppelen, hoort dus niet", vindt Groen-gemeenteraadslid Freya Piryns. Niet alleen het voormalig lid van Sharia4Belgium dat de gemoederen mee zou hebben opgehitst is daar volgens haar schuldig aan, ook burgemeester Bart De Wever zou een belangrijke rol spelen
Leren lezen..
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 12:05   #2006
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doremi, Nick de dubbel, Txiki, love me tender, Le Téméraire, Demper, Paulus etc laten hier mooi zien wat voor mensen zij zijn. Als zij in een moslimlandje geboren waren zouden zij gretig meespringen met de groep wanneer er een afvallige verketterd moet worden
Leuk dat je me in dat groepje plaatst. Als je nu nog eens terug zou lezen naar wat ik werkelijk gezegd heb, dan had je gezien dat ik enkel heb geschreven dat Piryns onterecht Bart De Wever aanduidt als een versterker/in stand houder van het polariseren.

Maar goed, nuance is aan u niet besteed.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 12:07   #2007
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee hoor. Piryns heeft gezegd dat De Wever de zaak als een wij-zij verhaal afspiegelde en daardoor de polarisatie in stand hield/versterkte. Ze wijst dus wel degelijk met de vinger naar de burgemeester.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 12:15   #2008
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik lees :

Citaat:
Groen Antwerpen wijst erop dat massahysterie van alle tijden en culturen is. Een wij-zijdenken aan het verhaal van De Blokkendoos koppelen, hoort dus niet, vindt Groen-gemeenteraadslid Freya Piryns. Niet alleen het voormalig lid van Sharia4Belgium dat de gemoederen mee zou hebben opgehitst is daar volgens haar schuldig aan, ook burgemeester Bart De Wever zou een belangrijke rol spelen.

"Hij heeft geen stappen ondernomen om de foute publieke opinie bij te sturen. Nu leeft er een sterk allochtonen versus autochtonen-verhaal. Alsof de ouders alleen allochtonen waren en de leerkrachten alleen autochtonen, maar dat beeld klopt niet, " vindt Piryns.
ik zag nochtans alleen maar ingepakte dames en niet-autochtoonse kindjes die moesten getuigen aan die mijnheer met de snoepjes dat ze hun broekske moesten uitdoen.

Heeft iemand anders een Vlaamse Nele en dito zoontje iets horen zeggen, laat staan zien protesteren?
Misschien kan Freya er een paar ophoesten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 12:25   #2009
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik lees :

ik zag nochtans alleen maar ingepakte dames en niet-autochtoonse kindjes die moesten getuigen aan die mijnheer met de snoepjes dat ze hun broekske moesten uitdoen.

Heeft iemand anders een Vlaamse Nele en dito zoontje iets horen zeggen, laat staan zien protesteren?
Bwa , Van Besien is alleen maar bang voor de mogelijkheid dat een gedeelte van zijn achterban uit die wijk in de gevangenis gaat zitten , alvorens ze hebben kunnen stemmen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 12:26   #2010
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Tijdens de jaren '30 en '40 zijn ook veel voormalige linkse "antiracisten" antisemitisch geworden en hebben ze mee geholpen om Joden te deporteren naar de concentratiekampen.

Vandaag de dag zien we dat islamofobie zodanig is ingeburgerd dat mensen die zich links noemen de meest onmenselijke dingen zeggen.

Als het om een "witte" school zou gaan, dan zou men het waarschijnlijk nu hebben over "er is geen rook zonder vuur", "ook al zijn er geen bewijzen, we zullen nooit de ware toedracht weten", enzovoort. In het beste geval zal men spreken over "massahysterie" die "begrijpelijk" is, want "hoe zou je zelf zijn als er geruchten circuleren dat je kinderen worden misbruikt; je zou zelf ook ongerust zijn" enzovoort.

Nu worden ouders die gewoon oprecht bezorgd zijn over hun kinderen - en die misschien, dat moet het onderzoek uitwijzen, verkeerde informatie toegediend kregen - onmiddellijk "fanatieke rotzakken", enkel en alleen omdat ze van de verkeerde afkomst zijn.

En opgelet, al diegenen die van dezelfde verkeerde afkomst zijn, worden onmiddellijk medeschuldig bij associatie, tenzij ze meehelpen om, jawel "dat uitschot te verdrijven". Een ander woord voor verdrijven is deporteren. En waar moet men ze dan heen deporteren? Naar Fort Breendonk misschien?

Mijn grootnonkel deed daar aan mee destijds, tijdens W.O. II, nog niet lang geleden. Hij werd na de oorlog zwaar gestraft, maar ik stel vast dat dat erg hypocriet was van de Vlaamse samenleving. De anderen zijn immers geen haar beter dan hem.

Ja, ja, de cirkel is rond, mensen.

Stel dat ik zou vermoeden dat mijn kind misbruikt zou zijn op een school, dan zou ik dat om te beginnen nooit denken zonder werkelijke aanwijzingen en wanneer deze er zijn, zou ik mijn kind onmiddelijk van school houden en naar de huisarts gaan of een artsenvertrouwenscentrum.

Wanneer daar iets wordt vastgesteld zou ik een gesprek aanvragen met de schooldirectie en laten weten dat het vertrouwenscentrum aangifte tegen de school heeft gedaan ( verplicht voor het vertrouwenscentrum wanneer ouders dit niet zelf doen )en ik zelf andere ouders zal inlichten.

Wat ik nooit zou doen is zonder enig bewijs, rel schoppen aan de school, directie en leerkrachten bedreigen en dan nog beweren dat wie commentaar heeft op dit gedrag aan een fobie leidt, ik zou ook nooit aankomen met verwijzingen naar de Jodenvervolging in de tweede wereldoorlog, omdat ik zou beseffen dat dit schandalig is tegenover dit land en alles kansen die iedereen hier krijgt.

Maar laat het ons daarop houden, wie gelooft in Islam heeft een ander normbesef, is altijd slachtoffer en nooit agressor, de calimerohoed staat u beeldig!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 12:27   #2011
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik lees :

Freya zal vergeten dat er nu eenmaal ook bekeerlingen zijn!

Laatst gewijzigd door alice : 17 juli 2013 om 12:27.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 13:11   #2012
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Om te beginnen als een onderzoek loopt door het gerecht, is het niet aan BDW om uitspraken te doen.
Het is de taak van BDW te wachten op de uitkomst van het onderzoek.
Dan heeft hij gepast gereageerd. Hij heeft trouwens de zelfde reactie gegeven als het parket.

Piryns doet aan je reinste politieke recuperatie.
Ik zeg zeer zelden wijf tegen een vrouw, maar in deze situatie is het zeer gepast om te zeggen wijf tegen iemand als Piryns.

Laatst gewijzigd door giserke : 17 juli 2013 om 13:13.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 13:46   #2013
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Om te beginnen als een onderzoek loopt door het gerecht, is het niet aan BDW om uitspraken te doen.
Het is de taak van BDW te wachten op de uitkomst van het onderzoek.
Dan heeft hij gepast gereageerd. Hij heeft trouwens de zelfde reactie gegeven als het parket.

Piryns doet aan je reinste politieke recuperatie.
Ik zeg zeer zelden wijf tegen een vrouw, maar in deze situatie is het zeer gepast om te zeggen wijf tegen iemand als Piryns.
Bij mij is het zo erg dat ik wegzap.

Kleindochter Freya Piryns van veroordeelde nazi-collabo en die jodenhaat precies met de paplepel heeft meegekregen gaat de extremistische moslims paaien. Ze tekende toch ook het voorstel tegen islamofobie in de Senaat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 juli 2013 om 13:48.
Oud 17 juli 2013, 14:49   #2014
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

En ja, ik vind wel degelijk dat het de verdomde plicht is van de islamitische gemeenschap in dit land om daar hardop tegen te protesteren, zodat de rest van de samenleving haar terechte twijfels bij de bereidheid tot coëxistentie van deze gemeenschap, gezien de lamentabele tolerantie van elke islamstaat in de wereld, en alle gruwelijkheden en geweldsorgieën die daarmee gepaard gaan, kan laten varen.

Maar hoeveel uitspattingen van islamitische extremisten die beweren de echte islam te volgen de wereld ook beroeren, en hoe dikwijls mensen als u en Edina er hier op hameren dat moslims het beu zijn telkens opnieuw zich te moeten verantwoorden voor extremistische geloofsgenoten, ik zie de "gematigde massa" zich nergens afzetten tegen die extremisten.

Het blijft me dan ook een raadsel hoe een gemeenschap die nooit op straat komt tegen het misbruik van wat ze als "vrede" omschrijven, het beu kan zijn op straat te moeten komen.
Terechte opmerking.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 14:50   #2015
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat een zielige vertoning van enkelen hier... Als er iemand een nuance durft maken bij het optreden van de politiek in deze zaak, moeten we daar met zijn allen op springen, want het haalt de aandacht weg van de boodschap 'moslims slecht - belgen goed!'! Wie niet zo hard mogelijk meeroept hoort niet bij de groep en dus bij de vijand! Aangezien Edina een post durfde plaatsen die even niet hard meeriep betekent dit natuurlijk dat hij/zij de Messias BDW de schuld geeft van heel de heisa, nee, zij beschuldigd waarschijnlijk BDW zélf ervan iets met een kind gedaan te hebben!

Veel veronderstellingen, weinig onderbouwing. Begin, vooraleer ad hominem te reageren, al eens met de argumenten te weerleggen die gegeven zijn. Als je trouwens goed gelezen had zou je gezien hebben dat ik Edina op verschillende punten heb bijgetreden. Hetzelfde geldt trouwens voor Paulus.
Oud 17 juli 2013, 15:33   #2016
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij mij is het zo erg dat ik wegzap.

Kleindochter Freya Piryns van veroordeelde nazi-collabo en die jodenhaat precies met de paplepel heeft meegekregen gaat de extremistische moslims paaien. Ze tekende toch ook het voorstel tegen islamofobie in de Senaat.
Best altijd eerst even nakijken vooraleer je schrijft dat iemand een veroordeelde collaborateur was.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 15:41   #2017
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Best altijd eerst even nakijken vooraleer je schrijft dat iemand een veroordeelde collaborateur was.
Citaat:
Tijdens de repressie schreef hij in de gevangenis van Lokeren het bekende lied "Gebed voor het Vaderland", getoonzet door zijn medegevangene Gaston Feremans:

Oud 17 juli 2013, 16:00   #2018
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Remi Pirynsprijs voor VVB

http://www.vvb.org/actueel/141/37117
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 16:05   #2019
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Remi Pirynsprijs voor VVB

http://www.vvb.org/actueel/141/37117
het was begot een Vlaams nationalist! weet ons Freya dat wel?

Laatst gewijzigd door circe : 17 juli 2013 om 16:09.
Oud 17 juli 2013, 16:16   #2020
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
het was begot een Vlaams nationalist! weet ons Freya dat wel?
En wie of wat waren uw grootouders? Maar misschien heeft u gelijk , walgelijk dat de Vlaamse beweging deze mensen eert.

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 17 juli 2013 om 16:18.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be