Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2022, 16:36   #20241
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Of course, Russen doen zoiets niet.
Noch in Grozny, noch in Aleppo, en nu niet in Oekraïne.

Ze gebruiken enkel supergesofistikeerde nazidetecterende munitie, en dan nog met de grootste voorzichtigheid.

Wat een zever, tomm, echt waar.
In Grozny en delen van Aleppo ook, net als de Amerikanen dus.
Maar tot nog toe niet in Oekraïne. Of kun je mij foto's tonen van stadsdelen die volledig in as werden gelegd? Zoals Mosul na de chirurgische NAVO bombardementen?

tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2022, 16:37   #20242
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom stelt u dan alleen die vragen over de labo's in Oekraïne, en niet over die in Japan, in Duitsland of in Kazachstan?
Exact wat ik bedoel.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2022, 17:08   #20243
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dat artikel zegt dat die labo's dienen om biowapens uit de USSR-tijd te vernietigen.

De Amerikaanse ambassade beweert dat de opdracht ondertussen verlegd is naar de bestrijding van toekomstige epidemieën:

https://ua.usembassy.gov/embassy/kyi...ction-program/

Dus acht verschillende labo's in shithole Oekraïne zijn bezig met het bestrijden van toekomstige epidemieën. Gesponsord door het Amerikaanse ministerie van defensie.
De US heeft geinvesteerd in het upgraden van de faciliteiten in Oekraine, initieel uit angst dat er daar dingen fout konden lopen die een impact konden hebben op de veiligheid in de US. In die context is het helemaal niet vreemd dat ze blijven samenwerken.

Zo gaat dat nu eenmaal met open samenlevingen die aan wetenschap doen: die delen dingen. Iets dat rusland natuurlijk niet echt kent, daar doen ze nu weer het omgekeerde: Russische wetenschappers afschermen van de internationale gemeenschap. Totaal onbegrijpelijk.

Citaat:
En wie zich daar vragen bij stelt wordt een verrader genoemd.
Dat is politieke profilering van Mitt Romney. Dat heeft helemaal niets met waarheidsvinding te maken. Dit is de kern van de boodschap die niemand betwist:
Nuland: Ukraine has, uh, biological research facilities which in fact we are now quite concerned Russian troops, Russian forces may be seeking to, uh, gain control of. So we are working with the Ukrainians on how they can prevent any of those research materials from falling into the hands of, uh, Russian forces, should they approach.
Citaat:
Met die vraag moet je niet bij mij zijn maar bij diegenen die zoiets beweren. Je legt me woorden in de mond.
Neen, dat is wat jij suggereert. Waarom zit je hier anders zolang door te bomen op dit topic?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2022, 17:15   #20244
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom stelt u dan alleen die vragen over de labo's in Oekraïne
Van waar haal jij die "alleen"? We zijn hier in het Oekraïne subforum. En ik zou me tegenover jou moeten verantwoorden waarom ik mij hier beperk tot Oekraïne?

Citaat:
en niet over die in Japan, in Duitsland of in Kazachstan?
Daar stel ik me ook vragen over hoor. In Duitsland doet de VS in 't geniep ook zo'n beetje wat ze wil. Tot en met de telefoon van de bondskanselier afluisteren.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 29 maart 2022 om 17:17.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2022, 17:17   #20245
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van waar haal jij die "alleen"? We zijn hier in het Oekraïne subforum. En ik zou me tegenover jou moeten verantwoorden waarom ik mij hier beperk tot Oekraïne.
Al eerder aangegeven: het past in de strategie om een aantal elementen uit hun context te halen en die dan binnen een anti-VS en anti-Oekraïnediscours te plaatsen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2022, 17:18   #20246
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar stel ik me ook vragen over hoor. In Duitsland doet de VS in 't geniep ook zo'n beetje wat ze wil. Tot en met de telefoon van de bondskanselier afluisteren.
Welke vragen stelt u zich dan wel over die labo's in Duitsland, Japan of Kazachstan...?
Oud 29 maart 2022, 17:28   #20247
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Grozny en delen van Aleppo ook, net als de Amerikanen dus.
Maar tot nog toe niet in Oekraïne. Of kun je mij foto's tonen van stadsdelen die volledig in as werden gelegd? Zoals Mosul na de chirurgische NAVO bombardementen?

“… tot nu toe nog niet in Oekraïne”
Je moet verdomme toch maar lef hebben. Ik vermoed dat jij uitsluitend het Russisch journaal bekijkt. Marioupol is gewoon niet meer bewoonbaar. Er is geen enkel appartementsgebouw dat door de Russki’s gespaard werd. Voor uw Kremlin-vrienden zijn appartementsgebouwen, kraamklinieken en theatergebouwen allemaal “strategische doelwitten”.
In jou plaats zou ik in de grond zinken van schaamte. Uw leugenproza kent geen grenzen, mijnheer de “historicus”…
Oud 29 maart 2022, 17:39   #20248
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
De US heeft geinvesteerd in het upgraden van de faciliteiten in Oekraine, initieel uit angst dat er daar dingen fout konden lopen die een impact konden hebben op de veiligheid in de US. In die context is het helemaal niet vreemd dat ze blijven samenwerken.
Dat is het officiële verhaal. Gezien recente en minder recente ervaringen met de VS die onfrisse zaakjes uitbesteden aan het buitenland (soms met en soms zonder dekmantel), durf ik aan dat verhaal te twijfelen. Enkele voorbeelden:
  1. Het NIH en de EcoHealth Alliance die gain-of-function onderzoek uitbesteden aan het lab Wuhan, want verboden op Amerikaanse bodem
  2. Het NIAID dat medische experimenten op Beagles uitbesteedt aan een lab in Tunesië, want verboden op Amerikaanse bodem
  3. De CIA die het folteren van verdachten in de War on Terror uitbesteedde aan andere landen, want verboden op Amerikaanse bodem

Citaat:
Zo gaat dat nu eenmaal met open samenlevingen die aan wetenschap doen: die delen dingen. Iets dat rusland natuurlijk niet echt kent, daar doen ze nu weer het omgekeerde: Russische wetenschappers afschermen van de internationale gemeenschap. Totaal onbegrijpelijk.
Al die biolabo's werden gesponsord door het DoD om biowapens uit de USSR-tijd op te ruimen. Werd er door een internationale delegatie van inspecteurs een inventaris opgemaakt van de voorraden die dienden vernietigd te worden? Werd de voortgang van die vernietiging opgevolgd? Of moeten we de VS op hun woord geloven?

Eigenlijk moet voor zoiets hetzelfde principe worden gehanteerd als bij het internationale atoomagentschap: inspections or it didn't happen.

Citaat:
Neen, dat is wat jij suggereert.
Dat suggereer ik helemaal niet. Zie punt 1 & 2 voor wat allemaal tot de mogelijkheden behoort buiten biowapens.
Oud 29 maart 2022, 17:45   #20249
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Al eerder aangegeven: het past in de strategie om een aantal elementen uit hun context te halen en die dan binnen een anti-VS en anti-Oekraïnediscours te plaatsen.
Tja, voor jou is die "context" blijkbaar de uitleg die de VS er zelf aan geven en die we dan op hun woord moeten geloven.

Bij gebrek aan internationale inspecties van die labo's, is voor mij dit de context:

Citaat:
  1. Het NIH en de EcoHealth Alliance die gain-of-function onderzoek uitbesteden aan het lab Wuhan, want verboden op Amerikaanse bodem
  2. Het NIAID dat medische experimenten op Beagles uitbesteedt aan een lab in Tunesië, want verboden op Amerikaanse bodem
  3. De CIA die het folteren van verdachten in de War on Terror uitbesteedde aan andere landen, want verboden op Amerikaanse bodem
Oud 29 maart 2022, 17:46   #20250
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al die biolabo's werden gesponsord door het DoD om biowapens uit de USSR-tijd op te ruimen. Werd er door een internationale delegatie van inspecteurs een inventaris opgemaakt van de voorraden die dienden vernietigd te worden? Werd de voortgang van die vernietiging opgevolgd? Of moeten we de VS op hun woord geloven?
Welk woord? Hebt u dan Amerikaanse rapporten hierover gelezen? Moet DOVO bij ons soms verantwoording afleggen aan buitenlandse inspecteurs als ze gifgasbommen uit WO I ontdekken en dan vernietigen?
Oud 29 maart 2022, 17:46   #20251
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, voor jou is die "context" blijkbaar de uitleg die de VS er zelf aan geven en die we dan op hun woord moeten geloven.

Bij gebrek aan internationale inspecties van die labo's, is voor mij dit de context:
U bevestigt wat ik eerder schreef: u zoekt elementen die binnen uw denkkader passen.
Oud 29 maart 2022, 17:47   #20252
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welke vragen stelt u zich dan wel over die labo's in Duitsland, Japan of Kazachstan...?
Dezelfde vraag die ik me over de labo's in Oekraïne stel, tiens:

Wat gebeurt er allemaal in die labo's?
Oud 29 maart 2022, 17:49   #20253
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dezelfde vraag die ik me over de labo's in Oekraïne stel, tiens:

Wat gebeurt er allemaal in die labo's?
Eerder niet, u zaaide eerst verdachtmakingen rond labo's in voormalige USSR-landen. Nu blijkt dat het allemaal iets genuanceerder ligt, kunt u niet anders dan er achteraan huppelen. Niet iets te doorzichtig.
Oud 29 maart 2022, 18:01   #20254
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welk woord? Hebt u dan Amerikaanse rapporten hierover gelezen?
Dit woord: https://ua.usembassy.gov/embassy/kyi...ction-program/

Citaat:
Moet DOVO bij ons soms verantwoording afleggen aan buitenlandse inspecteurs als ze gifgasbommen uit WO I ontdekken en dan vernietigen?
Ja:

https://diplomatie.belgium.be/nl/Bel...etigingswapens

Citaat:
België informeert de OPCW regelmatig over de ontdekking van deze chemische wapens en over hun vernietiging door de Dienst voor Opruiming en Vernietiging van Ontploffingstuigen (DOVO).
Oud 29 maart 2022, 18:03   #20255
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
“… tot nu toe nog niet in Oekraïne”
Je moet verdomme toch maar lef hebben. Ik vermoed dat jij uitsluitend het Russisch journaal bekijkt. Marioupol is gewoon niet meer bewoonbaar. Er is geen enkel appartementsgebouw dat door de Russki’s gespaard werd. Voor uw Kremlin-vrienden zijn appartementsgebouwen, kraamklinieken en theatergebouwen allemaal “strategische doelwitten”.
In jou plaats zou ik in de grond zinken van schaamte. Uw leugenproza kent geen grenzen, mijnheer de “historicus”…
Bovendien wordt steeds Aleppo betrokken bij Amerikaanse bombardementen, terwijl het juist het regime van Assad met luchtsteun van de Russen die voor de vernietiging van Aleppo verantwoordelijk zijn.
Je moet maar durven en steeds dezelfde leugen herhalen in de hoop dat iemand ze begint te geloven.
Trouwens ook voor de wandaden in Aleppo wortden de Russen oorlogsmisdaden aangewreven.

https://www.hrw.org/fr/news/2016/12/...rdements-dalep
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2022, 18:05   #20256
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Informeert. Er wordt niet gesproken over internationale inspecteurs die langs komen.
Oud 29 maart 2022, 18:08   #20257
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eerder niet, u zaaide eerst verdachtmakingen rond labo's in voormalige USSR-landen. Nu blijkt dat het allemaal iets genuanceerder ligt, kunt u niet anders dan er achteraan huppelen. Niet iets te doorzichtig.
Opnieuw denk je in mijn hoofd te kunnen kijken en opnieuw vergis je je schromelijk.

En ik kan effe niet volgen: op welke manier zijn het bestaan van labo's in Duitsland, Zuid-Korea, Japan en Kenia een nuancering van het bestaan van dergelijke labo's in ex-USSR republieken?
Oud 29 maart 2022, 18:10   #20258
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat artikel zegt dat die labo's dienen om biowapens uit de USSR-tijd te vernietigen.

De Amerikaanse ambassade beweert dat de opdracht ondertussen verlegd is naar de bestrijding van toekomstige epidemieën:

https://ua.usembassy.gov/embassy/kyi...ction-program/

Dus acht verschillende labo's in shithole Oekraïne zijn bezig met het bestrijden van toekomstige epidemieën. Gesponsord door het Amerikaanse ministerie van defensie.

En wie zich daar vragen bij stelt wordt een verrader genoemd.

Met die vraag moet je niet bij mij zijn maar bij diegenen die zoiets beweren. Je legt me woorden in de mond.
Citaat:
toekomstige epidemieën
Ja, dat is wel zeer vaag. Daar kun je veel kanten mee op.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 29 maart 2022 om 18:10.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2022, 18:12   #20259
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opnieuw denk je in mijn hoofd te kunnen kijken en opnieuw vergis je je schromelijk.

En ik kan effe niet volgen: op welke manier zijn het bestaan van labo's in Duitsland, Zuid-Korea, Japan en Kenia een nuancering van het bestaan van dergelijke labo's in ex-USSR republieken?
U bent overduidelijk een beetje in uw eigen gedachten verstrikt aan het geraken... De vraag was immers al gesteld waarom de hele zaak rond die biolabo's plotseling een rol speelt in het rechtvaardigen van Poetins aanval op Oekraïne, terwijl er nog dergelijke labo's zijn in andere landen.
Oud 29 maart 2022, 18:13   #20260
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ja, dat is wel zeer vaag. Daar kun je veel kanten mee op.
Vanderzapig interpreteert dat dan als een mogelijk gevaar voor Rusland.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be