Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2006, 16:22   #2041
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Hoe denk je over shar�*a dan? In Nederland momenteel een hot item in de Media want een minister heeft in het openbaar gezegd dat als een 2/3 meerderheid vóór invoering van de shar�*a is, zulks de democratische afschaffing van de democratie verwezenlijkt.
Sorry, maar dat is hier wel erg off-topic en bovendien echt niet aan de orde. Moslims zijn hier nog steeds een minderheid en van die moslims is slechts een minderheid voor de sharia, dus... Paranoia?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 16:23   #2042
Banneling

Standaard

[quote=Online;1982594]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Staan er dan leugens in dat artikel?

Dat is het punt niet. Jij zit je in duizend bochten te draaien om toch maar te ontkennen dat de media een link tussen die BBET en het VB hebben gelegd.
Nu ik bewijsmateriaal aanvoer tracht je je gezicht te redden door op de inhoud van de link die je kost wat kost ontkende, in te spelen.
Laag Edina, heel laag.

En Edina, ben je nu niet uitgeput van al dat bochtenwerk?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 16:24   #2043
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Edina: ... en van die moslims is slechts een minderheid voor de sharia ...
Er is er geen echt tégen.

Het ging mij echter even om de vergelijking, type regime.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 september 2006 om 16:25.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 16:32   #2044
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Zwitserland het meest democratische land is.
Het "meest democratisch". Daarmee geef je dus toe dat er gradaties zijn in democratie en dat we hoewel het hier misschien beter kan, we toch ook in een democratie leven en niet in een dictatuur. Buiten Zwitserland en Liechtenstein bestaan er geen andere directe democratieën. Beweren dat al de rest dus dictaturen zijn, is een grove miskenning van wat een dictatuur dan wel is. En laat het duidelijk zijn: het VB is niet voor directe democratie. Het begint al met Brussel. Die mensen zouden bij een splitsing niet eens zelf mogen beslissen bij welk deel ze willen horen!
Oud 13 september 2006, 16:39   #2045
Banneling

Standaard

Citaat:
Het "meest democratisch". Daarmee geef je dus toe dat er gradaties zijn in democratie en dat we hoewel het hier misschien beter kan, we toch ook in een democratie leven en niet in een dictatuur. Buiten Zwitserland en Liechtenstein bestaan er geen andere directe democratieën. Beweren dat al de rest dus dictaturen zijn, is een grove miskenning van wat een dictatuur dan wel is. En laat het duidelijk zijn: het VB is niet voor directe democratie. Het begint al met Brussel. Die mensen zouden bij een splitsing niet eens zelf mogen beslissen bij welk deel ze willen horen!
En ondertussen glijdt Belgie af naar een bananenrepubliek. Nooit werd er aan zoveel regelgeving gedaan als onder Paars. En 't is nog niet gedaan. Dewael wil nu nog meer aan de vrijheid van meningsuiting knabbelen ... nu moet de vrijheid van vereniging nog aan banden gelegd worden. En net die heerschappen die deze fascistoïde beperking momenteel creatief uit hun mouw aan het ensceneren zijn, gaan ook bepalen wie vrij is om zich te verenigen en wie niet. Binnenkort naast de hondenchip, ook een chip voor 'verdachte' lieden (i.e. al diegenen die niet volgens het regime denken).
Oud 13 september 2006, 16:41   #2046
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dat is het punt niet. Jij zit je in duizend bochten te draaien om toch maar te ontkennen dat de media een link tussen die BBET en het VB hebben gelegd.
Nu ik bewijsmateriaal aanvoer tracht je je gezicht te redden door op de inhoud van de link die je kost wat kost ontkende, in te spelen.
Laag Edina, heel laag.
Je draait de zaken om. Het VB staat al van bij de aanvang te roepen dat deze zaak draait rond het zwartmaken van hun partij. Nochthans is het parket formeel: er is geen verband tussen de verdachten en een politieke partij. Dat wordt bovendien ook in geen enkele media beweerd. Maar het VB blijft maar roepen dat ze niets met neonazi's te maken heeft. Vreemd, aangezien indien dat zou kloppen, ze zich helemaal geen zorgen hoeven te maken. Probleem is dat er wel een aantal banden blijken te zijn met neonazi's en zelfs met BBET. Moeten die nu verzwegen worden, omdat er een bende wordt opgerold waar ze niets mee te maken hebben? En dat terwijl ze blijven roepen dat die banden er niet zijn. Het is nochthans simpel: ze hadden er zelf voor kunnen zorgen dat er geen banden waren.
Oud 13 september 2006, 16:43   #2047
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag : Sinds wanneer gelden verklaringen van verdachten als de ultieme waarheid?
Antwoord : Ze gelden als de aan publieke opinie te voeren waarheid als ze 'electoraal' goed passen. Dan mogen ze zelfs opgeblazen worden.
Die verklaringen worden niet bestempeld als de ultieme waarheid maar als verklaringen. Verklaringen die ontkend worden door het parket. Dat vertellen ze er ook bij. Dat is wel wat anders als uit de lucht gegrepen theorieën verkondigen als enige waarheid natuurlijk. Maar dat verschil ontgaat je natuurlijk weer.
Oud 13 september 2006, 16:47   #2048
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik weet niet zeer veel van het VB maar ze geven me niet de indruk een dictatuur te beogen.

Nep-democraten willen in ieder geval geen referendum ....

http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=165
Oud 13 september 2006, 16:48   #2049
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is één van je talrijke kromredeneringen. Dè specialiteit ten huize Edina. Verslik je d'r maar niet in.
De ironie is je weeral ontgaan. Ik zal je helpen:

Citaat:
Oordelen kan je best pas als het VB mee bestuurd heeft.
Citaat:
Nee bedankt, de geschiedenis leert ons dat zo'n experimenten te gevaarlijk zijn.
Citaat:
Inderdaad
Citaat:
Dus jij wil het experiment ook niet wagen om het VB mee te laten besturen wegens te gevaarlijk? Had dat dan meteen gezegd!
Oud 13 september 2006, 16:49   #2050
Banneling

Standaard

Citaat:
Je draait de zaken om. Het VB staat al van bij de aanvang te roepen dat deze zaak draait rond het zwartmaken van hun partij. Nochthans is het parket formeel: er is geen verband tussen de verdachten en een politieke partij. Dat wordt bovendien ook in geen enkele media beweerd. Maar het VB blijft maar roepen dat ze niets met neonazi's te maken heeft. Vreemd, aangezien indien dat zou kloppen, ze zich helemaal geen zorgen hoeven te maken. Probleem is dat er wel een aantal banden blijken te zijn met neonazi's en zelfs met BBET. Moeten die nu verzwegen worden, omdat er een bende wordt opgerold waar ze niets mee te maken hebben? En dat terwijl ze blijven roepen dat die banden er niet zijn. Het is nochthans simpel: ze hadden er zelf voor kunnen zorgen dat er geen banden waren.
Nee Edina, nu ga je echt wel ver in het liegen, verdraaien en kronkelen. Blijkbaar was Egidius' analyse te moeilijk voor je beperkte geest.
Oud 13 september 2006, 16:54   #2051
Banneling

Standaard

Citaat:
De ironie is je weeral ontgaan. Ik zal je helpen:
Als dat ironie is, is mijn schoonmoeder Liz Taylor.

Jij gaat namelijk in je 'ironie' uit van het onbewezen vooroordeel dat het VB gevaarlijk is. Ik, in tegendeel, laat me het hoofd niet gek maken door insinuaties en verdachtmakingen van partijen die zich in de 1ste plaats aan hun zitje vast klampen. Ik laat me ook niet van stuk brengen door hun bevriende media die zich plots voor de verkiezingen geroepen voelen om een klimaat van angst te scheppen.
Oud 13 september 2006, 16:57   #2052
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is er geen echt tégen.
Dringend wat meer moslims leren kennen, zou ik zo zeggen. De sharia bestaat zelfs niet eens in alle moslimlanden. Dus berg je angst maar op.

Citaat:
Het ging mij echter even om de vergelijking, type regime.
Een vergelijking tussen het type regime dat het VB wil en dat van een land waar de sharia van jracht is? Het VB zal dat niet graag horen hoor...
Oud 13 september 2006, 17:00   #2053
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet zeer veel van het VB maar ze geven me niet de indruk een dictatuur te beogen.

Nep-democraten willen in ieder geval geen referendum ....

http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=165
Ik ben voor een referendum:
Eerste vraag: "wie is voor het ongeldig verklaren wetten op racisme en xenofobie"
tweede vraag: "mag men het VB verbieden"
derde vraag: "aan welke boom knopen we verhofstadt op: hoge, lage, kerstboom"

Wedden dat ik een meerderheid haal die mij goed uitkomt?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 17:01   #2054
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ja: zo'n crapuleuze stommiteit he: aan jou vragen welk land er dan wel democratisch is? Hoe kan jij dat nu weten? Je hebt geen flauw benul wat democratie is en hoe zou je dan zo'n vraag kunnen beantwoorden, hé?

Bei uns in Deutschland war es natürlich Gemütlich, nicht?
"As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." There is a tradition in many groups that, once this occurs, that thread is over, and whoever mentioned the Nazis has automatically lost whatever argument was in progress.

bijgevolg ga jij terug lekker in mijn ignore-list...
Oud 13 september 2006, 17:02   #2055
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben voor een referendum:
Eerste vraag: "wie is voor het ongeldig verklaren wetten op racisme en xenofobie"
tweede vraag: "mag men het VB verbieden"
derde vraag: "aan welke boom knopen we verhofstadt op: hoge, lage, kerstboom"

Wedden dat ik een meerderheid haal die mij goed uitkomt?
Wedden dat je eigen partij je laat afvoeren naar een psychiatrische instelling als je met zo'n referendum voor de dag komt.
Oud 13 september 2006, 17:05   #2056
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
"As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." There is a tradition in many groups that, once this occurs, that thread is over, and whoever mentioned the Nazis has automatically lost whatever argument was in progress.

bijgevolg ga jij terug lekker in mijn ignore-list...
Maar daarmee heb je nog altijd niet geantwoord op mijn vraag: noem zo eens wat landen die wel democratieën zijn volgens jou?
Oud 13 september 2006, 17:05   #2057
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wedden dat je eigen partij je laat afvoeren naar een psychiatrische instelling als je met zo'n referendum voor de dag komt.
Ironie gemist deel 3
Oud 13 september 2006, 17:11   #2058
Banneling

Standaard

Citaat:
Ironie gemist deel 3
Fout. Eric Feremans is geestelijk niet in staat tot ironie.
En aan jouw vormen van ironie hangt ook een geurtje. Misschien laat je je te veel inspireren door islamitische ironie. Bommetjes doen ontploffen ... dat is zo geestig, niewaar?
Oud 13 september 2006, 17:14   #2059
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee Edina, nu ga je echt wel ver in het liegen, verdraaien en kronkelen. Blijkbaar was Egidius' analyse te moeilijk voor je beperkte geest.
Egidius? Bedoel je Desiderius? Daarop zal ik later nog wel reageren. Ik kan niet alles tegelijk hé.

Liegen, verdraaien en kronkelen:
1) Heeft het VB als eerste en voor om het even welke beschuldiging was geuit, staan roepen dat ze niets met neonazi's te maken hebben en dat deze actie er enkel op gericht is hen in diskrediet te brengen? Ja
2) Wordt er door het parket een verband gelegd tussen de verdachten en het VB? Nee
3) Wordt er door de media een verband gelegd tussen de verdachten en het VB? Nee
4) Zijn er banden tussen al dan niet voormalige VB'ers en neonazi's? Jammer genoeg wel. En als het VB hard blijft roepen dat die er niet zijn, is het niet verwonderlijk dat men zich vragen gaat stellen en op onderzoek uitgaat. Als die banden er niet waren, was er helemaal geen probleem. Maar de waarheid is anders en dat moet nu toch niet verzwegen worden omdat het bijna verkiezingen is hé.

Waar wordt er nu gelogen, verdraaid of gekronkeld?
Oud 13 september 2006, 17:23   #2060
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk dit gaat mijn petje te boven: Jazeker: HELP
ik pleit schuldig

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be