Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2022, 12:24   #20761
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ah dat is goed dat Rusland dat wil. Wanneer kondigden ze dat aan?

Ik zie niet wat ze ermee te winnen hebben evenwel. De bewijslast is nu al overweldigend en dat is pas na een paar dagen.
Er is helemaal geen bewijslast. Er zijn beweringen van een van de strijdende partijen, en propaganda tools zoals HRW die, na een onderzoek van 5 minuten (het is er nog gevaarlijk) in subtiele bewoordingen die bevindingen niet herhalen maar wel als "geloofwaardig" neerpennen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:24   #20762
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Iedereen die niet akkoord is met de politiek van de regime partijen aan de macht in het Westen neerzetten als "Poetin fans" is onterecht en is framing.

Er zijn ook nog veel mensen die NOCH Poetin, NOCH onze politieke elite een warm hart toedragen. Ik denk zelfs de meerderheid.
Yup ik
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:26   #20763
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
showke voor de heimat ?
het wapperende handje van de 'dode' acteur toont aan hoe ziekelijk wanhopig de leugens zijn geworden
Da’s al debunked. Ge moet bij blijven he
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:27   #20764
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
absolute vrijheid kan ook je 'nekken', kijk maar naar de 'bestorming' van het capitool in Washington door duizenden die waren gebrainwashed door leugens

ook haatpredikers worden nu gedeporteerd in het westen

ook de antivaxxers destabiliseerden door hun pertinente leugens, die uit de medische sector kwamen zijn (terecht) levenslang geschorst als medicus
In naam van de vrijheid....wat vrijheid verbieden. Ik weet niet of ik nu moet wenen of lachen..
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:27   #20765
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Samen fact checken, Bach?………..
zijn dat die chinezen die geen inspectie van hun labo in Wuhan toelieten ?

en dat voor een antivaxxer...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:28   #20766
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er is helemaal geen bewijslast. Er zijn beweringen van een van de strijdende partijen, en propaganda tools zoals HRW die, na een onderzoek van 5 minuten (het is er nog gevaarlijk) in subtiele bewoordingen die bevindingen niet herhalen maar wel als "geloofwaardig" neerpennen.
Lees het rapport. Verschillende getuigenverklaringen, onafhankelijk van elkaar. Bevestigd door observaties (waar en hoe mensen om het leven kwamen).

Ik kan er echt niet bij dat je dit ontkent. Ik kan maar hopen dat je het niet hebt gelezen want anders is het kwade wil.

Ik heb meer begrip voor Bach’s reactie: “misdaden gebeuren langs beide kanten”. Hij ontkent de misdaad niet (zo lijkt het toch). Jij wel. Echt mind boggling
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:29   #20767
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
In naam van de vrijheid....wat vrijheid verbieden. Ik weet niet of ik nu moet wenen of lachen..
gewoon uw boterhammekes met choco opeten, dat ge groot en sterk wordt

het verkeersreglement is één groot verbodsboek, maar gij hebt nog geen rijbewijs zeker..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:33   #20768
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Volgens de burgemeester van Bucha werden de burgers door de Russen verplicht de witte armband te dragen. Dit doet terugdenken aan de jaren 90, en de gruweldaden van de Bosnische Serviërs die ook gebruik maakten van witte armbanden om de tegenpartij te markeren.

https://www.reuters.com/world/europe...ha-2022-04-03/
Die burgemeester maakt deel uit van het regime in Oekraïne.

En ook wat Joegoslavië betreft was fake news alomtegenwoordig. Zoals bvb. de "slachting van Rajak", de officiële reden waarom de NAVO een onafhankelijkheid land illegaal binnenviel.

Three forensic examinations were carried out on the bodies, by separate teams from FR Yugoslavia, Belarus (at the time an ally of Serbia) and Finland (under the auspices of the European Union).[34] All three examinations took place in controversial circumstances; the Yugoslav and Belarusian forensic teams carried out their autopsies against the opposition of the KVM and ICTY, which had demanded that the outside experts from Finland should be the first to carry out post-mortems on the dead. The Yugoslav and Belarusian autopsies were conducted on 19 January under the auspices of the Pristina Forensic Medical Institute. Its director, Professor Saša Dobri?anin, stated that "Not a single body bears any sign of execution. The bodies were not massacred." He told the media that he suspected that the bodies had been mutilated posthumously to fabricate the appearance of an execution.[35]

The report from the Finnish team, however, was kept confidential by the EU until long after the war,[34][failed verification] and the team leader, Helena Ranta, issued a press release at the time containing her "personal opinion" and indicating different findings.
n October 2008 Helena Ranta stated that she had been asked to modify the contents of her report, both by the Finnish Ministry of Foreign Affairs, and by William Walker, the head of the Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE) Kosovo Verification Mission, in order to make it more explicit, she had refused to do so, saying this was "a task for the war crimes tribunal”. According to Ranta, in the winter of 1999 William Walker, the head of the OSCE Kosovo monitoring mission, broke a pencil in two and threw the pieces at her when she was not willing to use sufficiently strong language about the Serbs.[44]


https://en.wikipedia.org/wiki/Ra%C4%...f_the_massacre
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:36   #20769
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Yup ik
is er iemand die de 'acties' van den dweil vergelijkt met die van de botoxkop ?
you don't say

Het TASS bericht over de ontkenning van de 'slachting is alweer niet meer te vinden, daar werd onze burgemeester geciteerd als zijnde bron dat de russen al 4 dagen weg waren uit, diezelfde die op het journaal de massamoorden een genocide noemde

Laatst gewijzigd door edwinp : 4 april 2022 om 12:40.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:36   #20770
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
zijn dat die chinezen die geen inspectie van hun labo in Wuhan toelieten ?.
China was ook toen niet tegen een internationaal onderzoek als ik me goed herinner, maar wou tevens Fort Detrick laten onderzoeken naar waar een aantal sporen zouden leiden. En toen ging de deur dicht.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:37   #20771
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
gewoon uw boterhammekes met choco opeten, dat ge groot en sterk wordt

het verkeersreglement is één groot verbodsboek, maar gij hebt nog geen rijbewijs zeker..
Afspraken zijn nuttig....alles hangt er van af hoe ze tot stand komen...
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:41   #20772
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Lees het rapport. Verschillende getuigenverklaringen, onafhankelijk van elkaar. Bevestigd door observaties (waar en hoe mensen om het leven kwamen).

Ik kan er echt niet bij dat je dit ontkent. Ik kan maar hopen dat je het niet hebt gelezen want anders is het kwade wil.

Ik heb meer begrip voor Bach’s reactie: “misdaden gebeuren langs beide kanten”. Hij ontkent de misdaad niet (zo lijkt het toch). Jij wel. Echt mind boggling
De vraag is "hoe komt men aan die informatie, wat is de bron". Dat blijkt in 99 % van de gevallen de Oekraiense overheid te zijn, zoals de burgemeester. Er zijn ook altijd "getuigen" te vinden die alles zeggen wat je wil horen.
Enkel een echt onafhankelijk en diepgaand onderzoek kan de waarheid naar boven brengen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:42   #20773
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Afspraken zijn nuttig....alles hangt er van af hoe ze tot stand komen...
BS absolute vrijheid heeft en zal nooit bestaan, van het moment dat het 'schade' kan toebrengen aan anderen is het over en out

studentenpraat of anarchistisch gezwets

jammer genoeg is het pad naar de ultieme waarheid lang en moeizaam
de 9/11 conspiracies hebben jaren welig kunnen tieren
de stolen elections van 2020 zijn proces na proces nog onderweg
de covid BS is nog verre van ontrafeld

maar uiteindelijk zijn het altijd de freaks, de extremisten de fundamentalisten die het onderspit delven

Laatst gewijzigd door edwinp : 4 april 2022 om 12:46.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:46   #20774
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
BS absolute vrijheid heeft en zal nooit bestaan, van het moment dat het 'schade' kan toebrengen aan anderen is het over en out

studentenpraat of anarchistisch gezwets
Vrijheid van mening is niet gelijk aan absolute vrijheid. Uw vooringenomdjeid doet u dingen lezen die er niet staan...
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:47   #20775
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De vraag is "hoe komt men aan die informatie, wat is de bron". Dat blijkt in 99 % van de gevallen de Oekraiense overheid te zijn, zoals de burgemeester. Er zijn ook altijd "getuigen" te vinden die alles zeggen wat je wil horen.
Enkel een echt onafhankelijk en diepgaand onderzoek kan de waarheid naar boven brengen.
Ik dacht UNHRW toch te kunnen vertrouwen.

Het gemak waarmee ge dit verticaal classeert… het is echt ongelofelijk…
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:49   #20776
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Vrijheid van mening is niet gelijk aan absolute vrijheid. Uw vooringenomdjeid doet u dingen lezen die er niet staan...
er is ook geen absolute vrijheid van meningsuiting, wat begrijp je weer niet jongen, dat haatpredikers antivax dokters etc. niet gesanctioneerd kunnen worden ?
ooit gehoord van laster en eerrroof ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:51   #20777
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
er is ook geen absolute vrijheid van meningsuiting, wat begrijp je weer niet jongen, dat haatpredikers antivax dokters etc. niet gesanctioneerd kunnen worden ?
ooit gehoord van laster en eerrroof ?
Maak ik mij daar dan schuldig aan?
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:54   #20778
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Maak ik mij daar dan schuldig aan?
het verspreiden van fake news is hier (nog) niet verboden, het verspreiden van de waarheid in sommige landen wel
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:58   #20779
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
er is ook geen absolute vrijheid van meningsuiting, wat begrijp je weer niet jongen, dat haatpredikers antivax dokters etc. niet gesanctioneerd kunnen worden ?
ooit gehoord van laster en eerrroof ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
het verspreiden van fake news is hier (nog) niet verboden, het verspreiden van de waarheid in sommige landen wel
Wie gaat bepalen wat fake is? Lijkt mij een hellend vlak. Zeker in een wereld waar niet elke stem dezelfde waarde heeft...
Voor alle duidelijkheid...ik vind ook uw mening belangrijk, ook al lijkt ze wat vertroebeld door boosheid.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 12:58   #20780
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
voor democraten ja gebaseerd op feiten, heb je daar een probleem mee met democratie ?

Of gaan we draden openen over hoe plat de aarde nu is en waarom God op zondag een koffiepauze nam ?
90% van het subforum over Corona staat vol met BS van dat niveau.
Ook dat mag.
Zelfs mensen die beweren zorgverlener te zijn, maar de principes van evidence based medicine niet onderschrijven & leuteren over 'holistische' shit en dergelijke. En die doodserieus beweren dat 'de overheid' besliste om te vaccineren om de wereldpopulatie te verkleinen.

En betreffende die koffiepauze : we hebben hier zelf iemand die subforum religie overspoelt met zijn 'eigen' bijbel.

Ja, dat mag allemaal.



Maar...

Net zo mogen wij die fantasten, trollen en mensen waar gewoon 'nen hoek van af is' hun beweringen hier vierkant uitlachen.

Lijkt me geen slechte deal te zijn toch ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be