Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2022, 17:57   #20841
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Europa heeft op meerdere fronten andere belangen dan de Amerikanen. Sterker: Europese landen hebben met elkaar niet eens dezelfde belangen in elke situatie. Daarom is soevereiniteit in wat het land specifiek aangaat van groot belang. Maar dat neemt niet weg dat de EU en de NAVO zeer nuttige samenwerkingsverbanden zijn.

De NAVO is een militaire samenwerking, waarin Amerika essentieel is. Je kunt perfect dat concluderen, en tegelijkertijd vinden dat 'wij' cultureel minder van alles uit dat land moeten importeren.

2: De hemagonie van de dollar is al jaren aan het wankelen. Al jaren hoor je daar alarmistische geluiden over. Ik ben niet overtuigd. Vooral omdat de alternatieven nu ook niet echt stabiel zijn.

3: Ook die diepgaande verandering is nog speculatief. Ik sluit niet uit dat wij over enkele jaren concluderen dat het allemaal nogal is meegevallen.
Mijn punt is dat er veel meer speelt in Oekraïne dan hun soevereiniteit.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 18:01   #20842
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Mijn punt is dat er veel meer speelt in Oekraïne dan hun soevereiniteit.
leg dat ne keer uit aan ons moederke die haar enige zoon heeft begraven

Ge snapt geen jota van wat volwassenen bezig houdt precies
Als ge later groot zijt is het simpel, ofwel laat men uw famillie gerust ofwel trek ge de kop af van de misdadiger, de rest is voor nerds in een studentenkot
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 18:30   #20843
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik dacht UNHRW toch te kunnen vertrouwen.

Het gemak waarmee ge dit verticaal classeert… het is echt ongelofelijk…
UNHRW???????


HRW heeft niets met de VN te zien... zo zie je maar welke extreme leugens ons voorgeschoteld wordt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 18:35   #20844
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.357
Standaard

De westerse propaganda gaat werkelijk in overdrive zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik heb ook een anonieme bedreiging ontvangen. Het wordt angstaanjagend, mensen die ingaan tegen de propaganda van onze elite worden bedreigd, dit is zelfs. erger dan tijdens de koude oorlog, het Westen beschuldigt anderen van totalitarisme maar maakt zich er zelf aan schuldig.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 18:38   #20845
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
leg dat ne keer uit aan ons moederke die haar enige zoon heeft begraven

Ge snapt geen jota van wat volwassenen bezig houdt precies
Als ge later groot zijt is het simpel, ofwel laat men uw famillie gerust ofwel trek ge de kop af van de misdadiger, de rest is voor nerds in een studentenkot
Edwin ik wil best met jou in discussie gaan, maar die persoonlijke aanvallen zijn niet echt inhoudelijk he.
Ik heb de waarheid niet in pacht en wil best wat bijleren...

Nietzsche doet tenminste nog een poging, al getuigd zijn antwoord dat hij hierin niet ten gronde in discussie wil gaan. Ik geef hem geen ongelijk, want over zulke zaken ga je nogal snel de mist in. Wij gewone stervelingen zijn namelijk niet op de hoogte van alles wat speelt. Eén klein detail kan je interpretatie van de feiten volledig doen veranderen. Dus nogmaals, mijn mening is zeer veranderlijk.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 18:39   #20846
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De westerse propaganda gaat werkelijk in overdrive zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik heb ook een anonieme bedreiging ontvangen. Het wordt angstaanjagend, mensen die ingaan tegen de propaganda van onze elite worden bedreigd, dit is zelfs. erger dan tijdens de koude oorlog, het Westen beschuldigt anderen van totalitarisme maar maakt zich er zelf aan schuldig.
Omdat hierin niet de regeringen, laat staan de parlementen of het volk het laatste woord hebben. Hier zijn de Rothschilds en Soros mee gemoeid, en ik verwacht nog meer beruchte namen te vernemen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 18:43   #20847
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Mijn punt is dat er veel meer speelt in Oekraïne dan hun soevereiniteit.
Het feit is en blijft dat Poetin al twee maal Oekraïne binnengevallen is, zonder oorlogsverklaring - dus tegen het internationaal oorlogsrecht in.

De belangrijkste redenen van de inval waren de angst dat Oekraïne zich bij de NAVO zou aansluiten en de obsessie van Poetin dat Oekraïne zich terug moet aansluiten bij moedertje Rusland, of op zijn minst een vazalstaat zou moeten zijn van Rusland, zoals Belarus of Tsjetsjenië.

Andere redenen waren o.a. het afschrikken van buurlanden die geen NAVO-lid zijn, en de aandacht afleiden van de kwakkelende binnenlandse economie (presidenten die succesvolle veroveringstochten leiden zijn altijd populair).
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 18:45   #20848
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.357
Standaard

De oppositie in Hongarije maakte van de oorlog in Hongarije het belangrijkste argument om Orban weg te stemmen. Het werkte echter in zijn voordeel: de oppositie werd verpletterd. Hongaren vinden de pro-Russische koers van Orban net goed. Orban zelf "dankte" Zelensky in zijn speech om zich tegen hem uit te spreken.

De Oost-Europeanen kennen Oekraine niet enkel van de eenzijdige propaganda zoals hier en kijken heel anders naar de zaken. Wat ik opvang in Bulgarije is dat er een enorme spanning is want de meeste Bulgaren zijn pro-Russisch en kotsen de propaganda die ook op hun media te zien is uit. De huidige regering in Bulgarije kreeg de steun van minder dan een derde van de stemmers.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 18:54   #20849
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Mijn punt is dat er veel meer speelt in Oekraïne dan hun soevereiniteit.
En mijn punt is dat dat in principe niet zo is. Al dat andere is propaganda.

Precies om deze invasie te rechtvaardigen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 18:54   #20850
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat ik opvang in Bulgarije is dat er een enorme spanning is want de meeste Bulgaren zijn pro-Russisch en kotsen de propaganda die ook op hun media te zien is uit. De huidige regering in Bulgarije kreeg de steun van minder dan een derde van de stemmers.
De meeste Bulgaren zijn pro-Russisch... nou dat verandert alles...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 18:54   #20851
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De westerse propaganda gaat werkelijk in overdrive zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik heb ook een anonieme bedreiging ontvangen. Het wordt angstaanjagend, mensen die ingaan tegen de propaganda van onze elite worden bedreigd, dit is zelfs. erger dan tijdens de koude oorlog, het Westen beschuldigt anderen van totalitarisme maar maakt zich er zelf aan schuldig.
Maak eens een screenshot van de bedreiging?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 18:58   #20852
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.720
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De westerse propaganda gaat werkelijk in overdrive zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik heb ook een anonieme bedreiging ontvangen. Het wordt angstaanjagend, mensen die ingaan tegen de propaganda van onze elite worden bedreigd, dit is zelfs. erger dan tijdens de koude oorlog, het Westen beschuldigt anderen van totalitarisme maar maakt zich er zelf aan schuldig.
Je hebt een anonieme bedreiging gekregen en beschuldigt dan maar in één moeite door "Het Westen".

Tja.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 19:03   #20853
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Oost-Europeanen kennen Oekraine niet enkel van de eenzijdige propaganda zoals hier en kijken heel anders naar de zaken. Wat ik opvang in Bulgarije is dat er een enorme spanning is want de meeste Bulgaren zijn pro-Russisch en kotsen de propaganda die ook op hun media te zien is uit.
link
A week into the invasion of Ukraine, pollsters registered a dramatic drop in support for Putin in the European Union’s poorest country, where he had been popular with more than 55 per cent of respondents in polls conducted by Alpha Research between 2020 and 2022.

Yet Putin, despite attacking Europe’s second largest country, home to 200,000 Bulgarians, still enjoys the approval of 32 per cent of Bulgarian voters.
Zal er niet op verbeterd zijn.

Citaat:
De huidige regering in Bulgarije kreeg de steun van minder dan een derde van de stemmers.
51% van de stemmen en 134 zetels van de 210.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 19:37   #20854
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Shaun Walker van The Guardian is in Oekraine:


A story in two parts:

1. Today I met a woman who ran a beauty salon. The Russians occupied her town, shot at her brother, stole friend's car. Seven soldiers broke into her salon and slept there, stole boxes of beauty products and all the equipment, shat in the neighbouring shop.

2. As this unfolded, she called her aunt who lives just outside Moscow, to tell her what was happening. Her aunt said, "Nonsense, that's not possible. It must have been Ukrainians dressed up as Russians. They've really brainwashed you there."

They have not spoken since.


Zo erg is het dus he. Russen geloven hun eigen familie niet meer als ze vertellen over hun ervaringen.

Wat zou ik hier dan een Russisch-gezinde mede-forummer kunnen overtuigen…
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 19:57   #20855
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard



An elderly woman in Bucha cries as she remembers Russia’s five-week occupation of her city: “we tied white ribbons to our arms so they wouldn't shoot”



Om maar te zeggen, hoe sommigen hier iets menen te lezen in die witte armbanden, als zouden het herkenningspunten zijn voor soldaten in burgerkleren of zoiets. Het is veel simpeler, veel eenvoudiger, het kan evengoed een teken zijn van “ik vorm geen gevaar”, “ik geef me over”.

Zo tragisch dit, zowel de persoonlijke tragedies van die mensen zelf, als de ontkenning ervan
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 19:59   #20856
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
UNHRW???????


HRW heeft niets met de VN te zien... zo zie je maar welke extreme leugens ons voorgeschoteld wordt.
Hoe weet je dat het leugens zijn tomm?

Wat moet er gebeuren voor je het aanvaardt als waarachtig?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 20:22   #20857
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De oppositie in Hongarije maakte van de oorlog in Hongarije het belangrijkste argument om Orban weg te stemmen. Het werkte echter in zijn voordeel: de oppositie werd verpletterd. Hongaren vinden de pro-Russische koers van Orban net goed. Orban zelf "dankte" Zelensky in zijn speech om zich tegen hem uit te spreken.
Ik denk niet dat de Hongaren pro-Russisch zijn (het zijn geen Bulgaren), maar ze zijn terecht teleurgesteld in de EU, Soros is bij hen net als in Rusland en Oekraïne ruzie komen stoken in de bevolking, en er is een Hongaarse minderheid in Oekraïne die door het regime wordt gediscrimineerd. Dat laatste zal gelet op hun minderheden in Slowakije, Roemenië en ex-Joegoslavië waarschijnlijk gevoelig liggen.

Als een kleiner land onder de voet gelopen wordt door een groter, leven we gemakkelijker mee met het slachtoffer, maar als dat kleinere land zelf ook het recht van de sterkste toepast op nog kleinere groepen, en als dat grotere land eigenlijk door het machtigste land wordt aangevallen, dan wordt het ingewikkelder, en ik denk dat de Hongaren deze twee aspecten beter begrijpen dan mensen die constant door westerse media worden bewerkt.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 20:24   #20858
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hoe weet je dat het leugens zijn tomm?

Wat moet er gebeuren voor je het aanvaardt als waarachtig?
Vraag jezelf liever af waarom jij hem zo graag wil overtuigen?

Bezoek jij ook psychiatrische klinieken, om patiënt .... te overtuigen dat hij/zij geen vier persoonlijkheden heeft?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 20:36   #20859
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
...

Wat moet er gebeuren voor je ...
?
Cui Bono ?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 20:38   #20860
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De westerse propaganda gaat werkelijk in overdrive zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik heb ook een anonieme bedreiging ontvangen. Het wordt angstaanjagend, mensen die ingaan tegen de propaganda van onze elite worden bedreigd, dit is zelfs. erger dan tijdens de koude oorlog, het Westen beschuldigt anderen van totalitarisme maar maakt zich er zelf aan schuldig.
Dat ge anonieme bedreigingen krijgt verwonderd me niets, soms moet men op de tanden bijten om uw propaganda te horen.

Ik vraag me ook feitelijk af wie ge echt zijt en wat uw job is. Ge trekt naar alle communistische landen of ex-communistisch en op een bepaald moment zegt ge zelf dat ge deze zomer naar 2 steden gaat in Oekraïne die half platgeschoten zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be