Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2014, 00:31   #2081
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Antisemieten die over mensenrechten beginnen, das hinkt, das trägt des Teufels Huf.
U beschuldigt me van antisemitisme dus?

Nog liever het openlijke supremaciedenken van iemand als Eliyahu dan uw achterbaksheid en misbruiken van mensenrechten.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 december 2014 om 00:51.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2014, 00:44   #2082
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Besnijdenis is een hygiënische aangelenheid
walgelijk en leugenachtig.

En een reden te meer om de praktijk aan banden te leggen. Mondhygiëne verzorgt men ook niet door het preventief trekken van tanden, maar door kinderen te leren de tanden te poetsen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 december 2014 om 01:12.
Oud 31 december 2014, 01:10   #2083
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 december 2014 om 01:13.
Oud 31 december 2014, 12:56   #2084
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het hangt af hoe je kapitalisme definieert. Ik zie kapitalisme op de eerste plaats als een productiewijze. Een bedrijf is kapitalistisch als het waren produceert voor verkoop op de markt, op basis van loonarbeid en met het oogmerkt winst te maken om kapitaal te accumuleren. Een economie noem ik kapitalistisch als de belangrijkste economische activiteiten in kapitalistische bedrijven gebeuren.

In die zin is kapitalisme dus wel degelijk een historisch welomschreven gegeven: het Romeinse Rijk kende nog geen kapitalistische bedrijven, de Sovjet-Unie had ze afgeschaft. Nu kennen quasi alle landen ter wereld kapitalistische bedrijven, naast heel andere vormen van productie.
Ik weet niet of ik akkoord kan gaan met deze stellingen.
Ik zie in het Romeinse Rijk exact wat het "modern" kapitalisme verweten wordt te zijn of wara het naar dreigt te leiden volgens de critici: slavernij met productiemiddelen in handen van enkelen. Het opbouwen van kapitaal was belangrijk toen: het was pure macht en politieke rechten. Stel de adel gelijk aan "incrowd" en het Rijk gelijk aan global economy en je bent er. Brood en spelen.... oorlogje hier en daar.... Zolang je "kapitaal" ziet als euro's op de bankrekening zit je vast aan de industriële revolutie natuurlijk. Maar dat interesseert mij geen bal als het gaat over sociologische kritiek.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 31 december 2014 om 13:02.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2014, 22:20   #2085
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik weet niet of ik akkoord kan gaan met deze stellingen.
Ik zie in het Romeinse Rijk exact wat het "modern" kapitalisme verweten wordt te zijn of wara het naar dreigt te leiden volgens de critici: slavernij met productiemiddelen in handen van enkelen. Het opbouwen van kapitaal was belangrijk toen: het was pure macht en politieke rechten. Stel de adel gelijk aan "incrowd" en het Rijk gelijk aan global economy en je bent er. Brood en spelen.... oorlogje hier en daar.... Zolang je "kapitaal" ziet als euro's op de bankrekening zit je vast aan de industriële revolutie natuurlijk. Maar dat interesseert mij geen bal als het gaat over sociologische kritiek.
Als je het Romeinse Rijk ook kapitalistisch noemt, dan lijkt de term "kapitalisme" me zo algemeen te worden dat die nauwelijks nog betekenis heeft. De definitie van economische systemen moet je ook los zien van morele verwijten: het is niet omdat twee verschillende economische systemen beide onrechtvaardig zijn, dat ze daarom op identieke wijze functioneren.

Nu is dit alles een materie waarbij men het moeilijk "eens" of "oneens" kan zijn. Het is een kwestie van definitie van termen. Definities zijn conventies. Je kan moeilijk zeggen: mijn conventie is beter dan de jouwe. We kunnen alleen maar zeggen dat zonder gemeenschappelijke conventies de communicatie moeilijk wordt.

Wat we dan wel kunnen doen, is elkaars definities verduidelijken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2015, 12:26   #2086
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlamingen zijn als vrouwen: ze zullen altijd te klagen hebben.

Met behulp van welke gemeenschappelijke conventies/verduidelijkte definities kunnen we de communicatie betreffende de in bovenstaande uitspraak vervatte levenswijsheid vergemakkelijken?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2015, 16:31   #2087
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard Had ik het niet gezegd...

In het vet zei ik:

Citaat:
Nu, wat dat betreft heeft de huidge regering het zichzelf heel moeilijk gemaakt met symbolische rechtse maatregelen die noch "le peuple de gauche", noch de hogere middenklasse, noch de grote fortuinen ten goede komen.

De indexsprong en pensioen op 67 jaar zijn zulke symbolische rechtse maatregelen: met de huidige deflatie betekent een indexsprong sowieso toch niets en de effectieve pensioenleeftijd is momenteel veel lager dan 65 jaar en zal nauwelijks veranderen wanneer de officiële pensioenleeftijd naar 67 jaar gaat. 50-plus'ers vinden in België sowieso geen werk (heel anders dan Denemarken b.v.)

Waarom hieraan dan vasthangen? Kan je niet beter snijden in de patronale lasten, in de inkomstenbelasting en in de vennootschapsbelasting? En tegelijkertijd een aantal aftrekposten schrappen om het systeem overzichtelijker te maken? Dat zou misschien toch een dynamiserender effect kunnen hebben op de economie dan die symbolische maatregelen, toch?
En nu bevestigt het Planbureau:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150106_01459503
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 6 januari 2015, 16:33   #2088
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Wat seksistisch van je kallikles.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 16:37   #2089
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Tu es Charlie?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2015, 15:30   #2090
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Tu es ISIS?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 14:21   #2091
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Tu es Charlie?
Laat ons het Charlie Hebdo zelf vragen wat ze van het leedvermaak van extreem-rechts denken:

De terroristen wilden haat zaaien tussen mensen met een verschillende religie of afkomst. De gewone mensen in Frankrijk, Joden, moslims, katholieken, protestanten, atheïsten, agnostici hebben krachtig geantwoord door samen op straat te komen: wij laten ons niet verdelen. Deze open, diverse samenleving waar mensen van verschillende huidskleur, van verschillende religie en van verschillende afkomst in respect voor elkaar samenleven, zullen wij blijven verdedigen.

Wellicht vat Elio Di Rupo het het beste samen:
"Je suis Charlie, je suis juif, je suis palestinien, je suis victime de Boko Haram, je suis victime de ts les actes de violence et de haine"

Vandaag moeten we ook meer dan ooit alle vormen van antisemitisme in Europa blijven bestrijden, want het antisemitisme hangt nauw samen met alle andere vormen van racisme. Wanneer ik hoor dat men Joden het leven in Europa wil onmogelijk maken door hun meest essentiële rituelen te verbieden, dan weet ik dat de bruine pest in Europa terug is van nooit weggeweest. En �*lle minderheden zullen het geweten hebben, alsook alle vakbondsleden, en alle andere sociale activisten.

We moeten ook over de grenzen van Europa durven kijken. Elke dag laten wij toe dat uit onze gemarginaliseerde wijken terroristen vertrekken om landen in het Midden-Oosten of Afrika te destabiliseren. Europa exporteert massaal terrorisme naar Syrië b.v. Tegelijkertijd hebben NAVO-legers Libië gedestabiliseerd, de soevereine regering uitgemoord en het land omgevormd tot één groot trainingskamp voor terroristen, klaar om alle buurlanden aan te vallen.

Tunesië en Algerije hebben zware militaire operaties moeten opzetten om terroristische aanvallers af te slaan, maar zolang er geen stabiliteit is in Libië zelf blijft dat dweilen met de kraan open. Ook de chaos in Mali is een rechtstreeks gevolg van het imperialistisch en terrorisme bevorderend avontuur van Sarkozy en de zijnen in Libië.

Het wordt tijd dat wij onze politieke leiders ter verantwoording roepen: wij willen een politiek die vrede en stabiliteit bevordert en wij weigeren ons nog langer tegen elkaar te laten opzetten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 15 januari 2015, 14:21   #2092
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Tu es Charlie?
Laat ons het Charlie Hebdo zelf vragen wat ze van het leedvermaak van extreem-rechts denken:

De terroristen wilden haat zaaien tussen mensen met een verschillende religie of afkomst. De gewone mensen in Frankrijk, Joden, moslims, katholieken, protestanten, atheïsten, agnostici hebben krachtig geantwoord door samen op straat te komen: wij laten ons niet verdelen. Deze open, diverse samenleving waar mensen van verschillende huidskleur, van verschillende religie en van verschillende afkomst in respect voor elkaar samenleven, zullen wij blijven verdedigen.

"Je suis Charlie, je suis juif, je suis palestinien, je suis victime de Boko Haram, je suis victime de ts les actes de violence et de haine"

Vandaag moeten we ook meer dan ooit alle vormen van antisemitisme in Europa blijven bestrijden, want het antisemitisme hangt nauw samen met alle andere vormen van racisme. Wanneer ik hoor dat men Joden het leven in Europa wil onmogelijk maken door hun meest essentiële rituelen te verbieden, dan weet ik dat de bruine pest in Europa terug is van nooit weggeweest. En �*lle minderheden zullen het geweten hebben, alsook alle vakbondsleden, en alle andere sociale activisten.

We moeten ook over de grenzen van Europa durven kijken. Elke dag laten wij toe dat uit onze gemarginaliseerde wijken terroristen vertrekken om landen in het Midden-Oosten of Afrika te destabiliseren. Europa exporteert massaal terrorisme naar Syrië b.v. Tegelijkertijd hebben NAVO-legers Libië gedestabiliseerd, de soevereine regering uitgemoord en het land omgevormd tot één groot trainingskamp voor terroristen, klaar om alle buurlanden aan te vallen.

Tunesië en Algerije hebben zware militaire operaties moeten opzetten om terroristische aanvallers af te slaan, maar zolang er geen stabiliteit is in Libië zelf blijft dat dweilen met de kraan open. Ook de chaos in Mali is een rechtstreeks gevolg van het imperialistisch en terrorisme bevorderend avontuur van Sarkozy en de zijnen in Libië.

Het wordt tijd dat wij onze politieke leiders ter verantwoording roepen: wij willen een politiek die vrede en stabiliteit bevordert en wij weigeren ons nog langer tegen elkaar te laten opzetten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 19 januari 2015, 16:01   #2093
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gotcha!

Zou je niet beter nadenken over wat jij met jouw capaciteiten gaat doen, i.p.v. je met mij bezig te houden? Of is je met mij bezig houden je excuus om zelf niets aan te vangen?
Ik maakte die opmerking over Franse auteurs omdat je totaal geen voeling lijkt te hebben met de leefwereld van arbeiders, maar jezelf toch altijd profileert als een verdediger van het proletariaat.

Volgens mij verwar je mij met iemand anders. Ik ben slechts een eenvoudige kassier die buiten de werkuren avondschool volgt om een diploma te halen dat naar een knelpuntberoep leidt.

Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 19 januari 2015 om 16:05.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 12:45   #2094
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

@"Kallikles":

Wat denkt u eigenlijk over de naar eigen zeggen 'Beloofde Messias', 'Imam Al-Mahdi' én 'hervormer' Mirza Ghulam Ahmad, stichter én goeroe van de "al-Jamā'ah al-Islāmīyyah al-Ahmadīyyah"?

Is dat een gevaarlijke 'ketter' wiens volgelingen vervloekt zijn tot Het Laatste Uur, of is dat inderdaad de persoon die 'de oemma' een (laatste?) uitweg kan bieden uit het naar rottende lijken stinkende moeras waarin ze zich dezer dagen bevindt?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 01:32   #2095
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zou het kunnen dat de Europese leiders smeergeld ontvangen voor elke immigrant die hier binnenkomt via de Arabische, islamitische olielobby ?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 15:32   #2096
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Ik maakte die opmerking over Franse auteurs omdat je totaal geen voeling lijkt te hebben met de leefwereld van arbeiders, maar jezelf toch altijd profileert als een verdediger van het proletariaat.
Dan moet je toch eens leren lezen, want nergens heb ik beweerd enige voeling te hebben met de leefwereld van de arbeiders en nergens heb ik mij geprofileerd als politiek activist die wat dan ook verdedigt. Ik ben geen activist, maar een analyst, en ja bij die analyse betrek ik een aantal auteurs zoals Marx, Engels of Nietzsche - Duitse auteurs dus, geen Franse. Vermits politieke analyse nooit los kan gezien worden van een bepaald waardenkader, expiciteer ik tevens, uit intellectuele eerlijkheid, de waarden die mijn blik op de wereld bepalen.

Deze draad dient dan ook om mensen de kans te geven vraagstukken ter analyse aan mij door te geven. Islamofoben, racisten en andere nazi's zijn uitdrukkelijk ongewenst, al zal ik hen natuurlijk wel lik op stuk geven. Ook is het evident dat al diegenen die naar deze draad komen, niet om vraagstukken ter analyse voor te leggen, maar om over mijn persoon te beginnen en dus deze draad te saboteren, op dezelfde manier zullen behandeld worden als deze nazi's.

Ten slotte heb ik het in mijn analyses altijd over �*lle werkenden en maak ik dus geen onderscheid tussen arbeiders en bedienden. Persoonlijk ken ik uit eigen ervaring beter de bediendensector dan de arbeiderssector en dit vertolkt zich dan ook in mijn analyses. Iedereen die in een geest van intellectuele eerlijkheid deze analyses wenst aan te vullen, is welkom.

Citaat:
Volgens mij verwar je mij met iemand anders. Ik ben slechts een eenvoudige kassier die buiten de werkuren avondschool volgt om een diploma te halen dat naar een knelpuntberoep leidt.
Net zoals mijn persoon is jouw persoon hier totaal irrelevant. Gelieve dus on-topic te blijven en louter vraagstukken ter analyse voor te leggen, of anders weg te blijven. Zonder dank.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 20 februari 2015, 00:08   #2097
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Is C2C een dubbelnick voor wanneer je eens met alle remmen los wilt trollen?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 00:12   #2098
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Is C2C een dubbelnick voor wanneer je eens met alle remmen los wilt trollen?
Waarom denk je dat?
Oud 20 februari 2015, 00:30   #2099
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom denk je dat?
duidelijk zelfde marxistische achtergrond (redeneren vanuit een strak orthodox marxistisch referentiekader), zelfde discours over superieure 'mengrassen' (bij C2C veel uitdrukkelijker), zelfde stijl, zelfde continue neiging om als 'linkse intellectueel' het white trash anti-islamvolkje uit de tent te lokken. Kallikles doet dit subtieler dan C2C

Laatst gewijzigd door mvd : 20 februari 2015 om 00:31.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 00:33   #2100
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
duidelijk zelfde marxistische achtergrond (redeneren vanuit een strak orthodox marxistisch referentiekader), zelfde discours over superieure 'mengrassen' (bij C2C veel uitdrukkelijker), zelfde stijl, zelfde continue neiging om als 'linkse intellectueel' het white trash anti-islamvolkje uit de tent te lokken.
Je bent aan het zoeken, weet vrijwel zeker dat C2C geen dubbelnick is van kallikles. Ze hebben vaak genoeg beide tegelijkertijd gepost (wat het dubbelnick gebeuren niet uitsluit, maar het toch wel wat onwaarschijnlijker maakt).

Daarbij, vind ik de style van kallikles helemaal niet lijken op die van C2C. En, als je zegt dat C2C de dubbelnick is van kallikles , dan ontken je eigenlijk de gehele Congo verhalen van C2C.

Beetje vergezocht allemaal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be