Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2009, 00:52   #21121
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Misschien, maar mijn standpunt blijft: het is niet het geld dat er in gepompt werd dat uiteindelijk telt, maar het resultaat.
Akkoord. En dan wordt de vraag: zijn er resultaten geboekt?
Oud 20 juni 2009, 11:25   #21122
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Juist. Zo zie ik dat ook. Er is zoveel wat de massa niet weet, maar een kleine kliek wel. Dat wordt mij met de dag duidelijker. Kennis, technieken, informatie, inzichten..... Het is onvoorstelbaar hoeveel materiaal, kennis etc er wel niet is waar de media nooit niets over schrijven, tonen of zeggen.
Dat is volgens mij precies de reden waarom mensen zo graag geloven in het paranormale: ze willen graag geloven dat er speciale groepjes mensen zijn, waar zij dan ofwel lid van zijn, ofwel weet hebben van hun bestaan. Dat is niets nieuws: vroeger waren dat goden, de helden uit legenden, magiërs, sjamanen, de lijst is erg lang. Het wordt je allemaal met de dag duidelijker zeg je, maar wat is dat "allemaal" dan?

Om het met Fox Mulder te zeggen: I want to believe. Ik sta open voor alles, maar er moeten bewijzen geleverd worden. Als morgen god zich aan mij toont, zal ik hem deemoedig aanbidden. Als de aliens morgen landen in mijn tuin, ben ik de eerste om foto's te nemen en onze buitenaardse vrienden welkom te heten. Als er een smoking gun wordt gevonden die een verband legt tussen de Amerikaanse regering en 9/11, zal ik mee gaan betogen om te eisen dat de Bush-clan opgepakt en veroordeeld wordt. Tot dusver heb ik echter nog niets gezien of gehoord waar geen redelijke verklaring voor te vinden is.

De uitleg dat onze materiële wetenschap niet volstaat om allerhande zaken te begrijpen is natuurlijk een flauw schaamlapje: als je een bewering doet en dan stelt dat er geen middelen bestaan om de bewering te falsificeren, dan heb je natuurlijk altijd gelijk. Dat gelijk is dan natuurlijk alleen van toepassing in je eigen hoofd (en eventueel in dat van gelijkgezinden) maar heeft geen enkele betrekking meer op de wereld.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 12:03   #21123
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Wie is in Iran lid van de NWO: Khameiny, Ahmadinejad of Mousavi? Of alle drie?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 13:24   #21124
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Wie is in Iran lid van de NWO: Khameiny, Ahmadinejad of Mousavi? Of alle drie?
lid van de NWO?? Hoe bedoel je want je vraag klinkt vrij belachelijk zo.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 15:43   #21125
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

De NWO werkt verder aan hun plannen...

Citaat:
Financial Dictatorship Spreads To Europe

Regulatory powers in all nations to be handed over to newly formed EU bodies in conjunction with the European Central Bank

Steve Watson
Infowars.net
Friday, June 19, 2009

The European Union is set to mirror moves in the US to overhaul the economic regulatory oversight system, in a move that will see national regulators superceded by European supervisors.

“The proposals involve creating three pan-European watchdogs next year to ensure countries introduce new rules on supervision.” Reports the London Telegraph.

“Under the proposals, there is to be a European Banking Authority in London, an Insurance Authority in Frankfurt, and a Securities Authority in Paris. All European leaders agreed today to their creation.”

These three new bodies will have the authority to dictate and implement decisions on regulatory standards across the board in every member state.
http://www.prisonplanet.com/financia...to-europe.html
Oud 21 juni 2009, 21:59   #21126
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is volgens mij precies de reden waarom mensen zo graag geloven in het paranormale: ze willen graag geloven dat er speciale groepjes mensen zijn, waar zij dan ofwel lid van zijn, ofwel weet hebben van hun bestaan. Dat is niets nieuws: vroeger waren dat goden, de helden uit legenden, magiërs, sjamanen, de lijst is erg lang. Het wordt je allemaal met de dag duidelijker zeg je, maar wat is dat "allemaal" dan?

Om het met Fox Mulder te zeggen: I want to believe. Ik sta open voor alles, maar er moeten bewijzen geleverd worden. Als morgen god zich aan mij toont, zal ik hem deemoedig aanbidden. Als de aliens morgen landen in mijn tuin, ben ik de eerste om foto's te nemen en onze buitenaardse vrienden welkom te heten. Als er een smoking gun wordt gevonden die een verband legt tussen de Amerikaanse regering en 9/11, zal ik mee gaan betogen om te eisen dat de Bush-clan opgepakt en veroordeeld wordt. Tot dusver heb ik echter nog niets gezien of gehoord waar geen redelijke verklaring voor te vinden is.

De uitleg dat onze materiële wetenschap niet volstaat om allerhande zaken te begrijpen is natuurlijk een flauw schaamlapje: als je een bewering doet en dan stelt dat er geen middelen bestaan om de bewering te falsificeren, dan heb je natuurlijk altijd gelijk. Dat gelijk is dan natuurlijk alleen van toepassing in je eigen hoofd (en eventueel in dat van gelijkgezinden) maar heeft geen enkele betrekking meer op de wereld.

"Geloven" in het paranormale? het paranormale is een gegeven, een feit, dus ik weet niet waar u het over heeft.

Gelijk krijgen, daar is het ons ook niet om te doen. Daarentegen, andere invalshoeken aanbrengen, aantonen dat er meer aan de hand is dan wat de mainstream media naar voor brengen etc, dat wel.

Het is overigens triestig dat disbelievers eerder bezig zijn met speculatie omtrent wat de believers bezielt (ze zijn zot, of "willen" geloven etc...), ipv gewoon eens verder te gaan zoeken, lezen, spitten in het aangebrachte onderwerp.
Oud 23 juni 2009, 10:11   #21127
exodus

Standaard

Hieronder een pagina over de negatieve werking van anti-depressiva.

Anti-depressiva worden maar al te vaak voorgeschreven door onwetende artsen. De NWO gecontroleerde farma industrie is zich zeer goed bewust van de negatieve en destructieve werking van deze middelen maar doet voor, uit profijt en om afgestompte werkslaven te hebben.

http://www.niburu.nl/index.php?articleID=21142
Oud 23 juni 2009, 10:20   #21128
exodus

Standaard

En de frontmannen van de NWO dragen verder het plan uit van hun meesters:

Citaat:
Australian PM Wants Asia-Pacific Union

'Australian Prime Minister Kevin Rudd said Wednesday that he wants to see an Asia-Pacific Community by 2020 structured similar to the European Union. Rudd said there was a "brittleness" in bilateral ties, and that while regional bodies like ASEAN and APEC had achieved much, there was a need for a region-wide architecture to tackle the growing challenges of the Asia-Pacific century. "Terrorism in Southeast Asia will remain a continuing challenge. Across wider continental Asia, the rise of India and China represent great economic, environmental, energy policy and security reverberations for the future," Rudd said in a speech to the Asia Society Australiasia in Sydney
http://www.chinadaily.com.cn/world/2...nt_6737054.htm
Oud 23 juni 2009, 10:27   #21129
exodus

Standaard

Oud 23 juni 2009, 10:52   #21130
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
"Geloven" in het paranormale? het paranormale is een gegeven, een feit, dus ik weet niet waar u het over heeft.
Nochtans loven verschillende organisaties al jaren een fikse geldprijs uit voor wie een bewijs kan leveren voor het paranormale (in België is dat SKEPP). Tot dusver is nog niemand er in geslaagd zo'n experiment (dat trouwens in overeenstemming tussen 'paragnost' en wetenschappers wordt opgesteld) succesvol te beëindigen.

Citaat:
Het is overigens triestig dat disbelievers eerder bezig zijn met speculatie omtrent wat de believers bezielt (ze zijn zot, of "willen" geloven etc...), ipv gewoon eens verder te gaan zoeken, lezen, spitten in het aangebrachte onderwerp.
Het is evenzeer triestig dat believers er van uit gaan dat disbelievers niet zoeken, lezen of spitten in het aangebrachte onderwerp. Grappig ook dat je "ze zijn zot" aanhaalt (wat ik overigens niet heb beweerd): daarvoor bestaat nl. wel een wetenschappelijk basis. Lees "Cognition and belief in paranormal phenomena: gestalt/feature-intensive processing theory and tendencies toward ADHD, depression, and dissociation" eens in de Journal of Psychology 140(6).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 10:57   #21131
exodus

Standaard

Citaat:
Nochtans loven verschillende organisaties al jaren een fikse geldprijs uit voor wie een bewijs kan leveren voor het paranormale (in België is dat SKEPP). Tot dusver is nog niemand er in geslaagd zo'n experiment (dat trouwens in overeenstemming tussen 'paragnost' en wetenschappers wordt opgesteld) succesvol te beëindigen.
Man man die discussie is al honderd keren gevoerd. Aanhangers van organisaties zoals SKEPP zullen paranormaal bewijs nooit accepteren en altijd naar andere verklaringen grijpen (zelfs al zijn ze meer onlogisch) gewoon maar om vast te houden aan het materiële paradigma... zij verdedigen en zullen nooit gezichtverlies dulden. Het is niet een kwestie van waarheid maar gewoon van het wereldbeeld te verdedigen. Als je dit niet inziet is een discussie hierover onmogelijk.
Oud 23 juni 2009, 11:11   #21132
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Man man die discussie is al honderd keren gevoerd. Aanhangers van organisaties zoals SKEPP zullen paranormaal bewijs nooit accepteren en altijd naar andere verklaringen grijpen (zelfs al zijn ze meer onlogisch) gewoon maar om vast te houden aan het materiële paradigma... zij verdedigen en zullen nooit gezichtverlies dulden. Het is niet een kwestie van waarheid maar gewoon van het wereldbeeld te verdedigen. Als je dit niet inziet is een discussie hierover onmogelijk.
Wat bedoel je exact met ' paranormaal bewijs'?

Bedoel je daarmee ' bewijs van een paranormaal fenomeen'
Of : ' een paranormale methode van bewijslevering' ?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 12:09   #21133
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Hé mensen, dit is mijn 10de bericht in de NWO-draad!
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 19:15   #21134
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Je zou moeten weten dat testen die georganiseerd worden door pakweg The James Randi Educational Foundation steeds opgemaakt worden volledig in samenspraak met de persoon die getest wordt (bv. een waarzegger), dit om misverstanden te vermijden zodat deze later niet kan komen klagen.

Als men niet tot overeenstemming komt, volgt er geen test. Zo simpel is het.

Jouw bewering dat sceptici geen bewijzen aanvaarden, slaat dus nergens op. Er is niets te aanvaarden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 19:15   #21135
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Dat verdient een bloemetje.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 22:25   #21136
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is evenzeer triestig dat believers er van uit gaan dat disbelievers niet zoeken, lezen of spitten in het aangebrachte onderwerp.
Van wat ik hier op dit forum gezien heb over al die jaren, is het merendeel der "sceptici" eerder bezig met ad hominems dan aangebracht materiaal een degelijke kans te geven.

Ik denk dat dat een eerlijke vaststelling is.
Oud 23 juni 2009, 23:00   #21137
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Opnieuw, het gaat niet om gelijk krijgen. Het gaat om pragmatiek, om te leren, te groeien, om mogelijkheden open te houden.

Als ge het niet-materiele uitsluit enkel en alleen omdat onze gevestigde wetenschappelijke methode het niet materiele niet kan verklaren, dan is de kans bijzonder groot dat ge uzelf heel wat kennis ontzegt.
Oud 23 juni 2009, 23:12   #21138
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

open-mindedness
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 03:33   #21139
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Heeft zoiets weg van de wetenschapper in het defensief, de wetenschapper die zichzelf moet overtuigen dat hij "openminded" is.

En in zijn "openmindedness" zwaait hij met zijn bijbel (materialisme) als de enige ware bijbel.
Oud 24 juni 2009, 03:43   #21140
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
En mijn eerste
...plus...het is de eerste keer dat ik die groene lacher gebruik
...en die vorige ook

Echt.

en nu gij weer.

Oei. Het begint al te onttopicen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be