![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2101 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hij heeft het toch allemaal duidelijk gepost in deze draad?
|
|
|
|
|
#2102 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wanneer gaat het eindelijk eens tot jou doordringen dat je wanneer je homo bent niet zomaar kunt "kiezen" om met iemand te trouwen van het andere geslacht? Net zomin als jij zelf zou kunnen kiezen om met een man te trouwen. "Technisch" bestaat die keuze natuurlijk wel, maar in de realiteit niet omdat ze diagonaal staat tegenover je identiteit. De enige manier waarop een homo vanuit eigen beweging kan trouwen is met een persoon van hetzelfde geslacht. En dat werd tot 2003 niet aanvaard door de wet, en dus was er sprake van discriminatie. Zoals hier reeds tot in den treure is aangegeven is één van de pilaren van onze moderne rechtsstaat het gelijkheidsprincipe. Dat principe zegt dat elke burger gelijk dient te worden behandeld, tenzij er een degelijk gefundeerde en objectieve reden bestaat waarom een ongelijke behandeling gerechtvaardigd is. In het geval van het huwelijk is zo'n reden niet te vinden. Subjectieve redenen, zoals jij die vindt dat het huwelijk "daar niet voor gemaakt is", doen niet ter zake in ons rechtssysteem.
|
|
|
|
|
#2103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"WHEREAS a constitutional amendment defining marriage as between a man and a woman intentionally discriminates against lesbians and gay men as well as their children and other dependents by denying access to the protections, benefits, and responsibilities extended automatically to married couples" American Psychological Association: Resolution on Sexual Orientation and Marriage "THEREFORE BE IT RESOLVED That the APA believes that it is unfair and discriminatory to deny same-sex couples legal access to civil marriage and to all its attendant benefits, rights, and privileges" Statement on Marriage and the Family from the American Anthropological Association "The results of more than a century of anthropological research on households, kinship relationships, and families, across cultures and through time, provide no support whatsoever for the view that either civilization or viable social orders depend upon marriage as an exclusively heterosexual institution. Rather, anthropological research supports the conclusion that a vast array of family types, including families built upon same-sex partnerships, can contribute to stable and humane societies. The Executive Board of the American Anthropological Association strongly opposes a constitutional amendment limiting marriage to heterosexual couples."
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#2104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En toen werd het stil...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als u meent dat het aanbrengen van drie Engelstalige links, een tegenargument zou kunnen zijn voor de bewering dat de weigering van een voorkeursbehandeling geen discriminatie is ...
... dan mag je van mij inderdaad enige stilte verwachten. Want het is altijd leuk om een thread af te sluiten met een stomzinnige reactie, als laatste woord van de tegenstander. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 mei 2011 om 06:33. |
|
|
|
|
|
#2106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik had het kunnen weten dat dit voor u te moeilijk zou zijn... Mijn links tonen aan, Paulus, dat - in tegenstelling tot wat u beweert - de perceptie van discriminatie er niet eentje is die alleen op dit forum bestaat.
|
|
|
|
|
|
#2107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goed geprobeerd Raf. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 mei 2011 om 07:30. |
|
|
|
|
|
|
#2108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar we moeten toegeven, Raf is volhardend.
|
|
|
|
|
#2109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goed geprobeerd, Paulus. Raf.
|
|
|
|
|
|
#2110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar geloof me, doorgaans, als men iemand citeert op dit forum in een quote, is dat om aan te tonen waarop men reageert. Maar dat is blijkbaar uw bedoeling niet, moet ik geloven? Maar geen nood, ik neem graag aan dat het absoluut uw bedoeling niet is om uzelf belachelijk te maken. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Uw volgende reactie ligt dan ook voor de hand. Nu gaat u van onderwerp veranderen. Zoooo voorspelbaar.... Raf. Ik zie je van mijlenver aankomen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 mei 2011 om 06:33. |
|
|
|
|
|
|
#2111 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moeilijk hé?
||
|
|
|
|
|
#2112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2092 |
|
|
|
|
|
|
#2113 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je dacht dus weer eens verkeerd. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2115 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Toch is er sprake van discriminatie tenzij men kan aantonen dat er een objectieve reden is om dit beleid te rechtvaardigen |
|
|
|
|
|
|
#2116 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 mei 2011 om 17:56. |
|||||||
|
|
|
|
|
#2117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Definieer dan eens 'objectieve reden' en je bent er zo uit. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, Paulus, ik verander niet van onderwerp, maar u duidelijk wel. De reden daarvoor is overigens meer dan duidelijk.
|
|
|
|
|
#2119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....15#post5408115 Of begrijp je dit nu plots niet meer? |
|
|
|
|
|
|
#2120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wanneer gaat het eens tot u doordringen dat homoseksualiteit geen persoonlijke keuze is?
|
|
|
|