Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ?
1. De federale overheid moet borg staan. 2 3,92%
2. De gewesten moeten borg staan. 0 0%
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. 1 1,96%
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. 22 43,14%
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. 1 1,96%
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. 22 43,14%
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. 1 1,96%
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2018, 11:41   #2101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Ik begrijp trouwens niet dat al die CD&V burgemeesters niet op tafel kloppen bij hun partijleiding. Het zijn zij die hun "job" dreigen te verliezen.
Schoon zwijgen doen die, of het ACW zal hen snel vervangen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2018, 11:46   #2102
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat ooit electoraal goud kon zijn, is vandaag een molensteen om de nek van de partij.
http://newsmonkey.be/article/90786

Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2018, 11:56   #2103
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die foto's van Beke en BDW...

Beke zalvend als een pastoor, BDW gemeen kijkend...
Oud 17 september 2018, 12:48   #2104
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Citaat:
"Ik ben zelf een Arco-spaarder, Ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Mensen hadden daar dikwijls een appeltje voor de dorst opzij gezet. Maar ik denk dat we moeten eerlijk zijn tegen de mensen. Het moment komt dat ook CD&V en de christelijke beweging moeten toegeven dat men die mensen écht heeft belogen en dat het geld weg is."
De Wever stelt dat hij dat niet met plezier zegt, " maar gewoon omdat het de waarheid is". "Dat blijven voor ons uit duwen, heeft geen enkele zin. We hebben een regeerakkoord, we gingen een oplossing zoeken. Ik ga dat loyaal uitvoeren, begrijp me niet verkeerd. Maar elke keer opnieuw blijkt dat we er niet toe komen en dat het juridisch waarschijnlijk ook niet kan. Dat Europa 'neen' zal zeggen, elke keer opnieuw. Stop dus met die mensen hun lijden te rekken", zo zegt De Wever.

geef die man een oskar!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2018, 12:57   #2105
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Waarom betaalt beweging.net al niet het deel dat ze bereid zijn om te betalen?
De vzw beweging.net heeft nooit of nergens bij eigen monde verklaard dat ze ook maar 1 eurocent wensen bij te dragen in de Arco affaire waar ze geen enkel juridische link mee hebben.

Dit in tegenspraak met de zou-journalistiek die meedoet aan de politieke volksverlakkerij door geen formeel standpunt van de vzw te vragen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 september 2018 om 12:58.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2018, 18:35   #2106
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag is natuurlijk ook wat Beke of Peeters hier op kunnen zeggen want het is gewoon de waarheid.

Ik kan alleen maar hopen dat CD&V weer zwaar verliest bij de volgende twee verkiezingen.
CD&V-voorzitter Wouter Beke stelt:
"Ik zeg heel duidelijk: er zijn in de regering afspraken gemaakt die gehonoreerd moeten worden. Dat is in het belang van de gedupeerden, van Belfius, dat anders lood in de vleugels blijft hebben, en van de overheid omdat er anders een mogelijke claim van 1,5 miljard euro zal moeten worden betaald."

Een mogelijke claim van 1,5 miljard euro?
- Is het al niet erg genoeg dat de bevolking miljarden in Dexia gestoken heeft.
- Dat de bevolking opgezadeld zit met de Dexia Bad Bank waarover de politiek zwijgen als de dood.
-Dat nu weer miljoenen verspild werden om Belfius te verkopen, verspild door tegen gehouden verkoop door CD&V.

Hoeveel moet dat ARCO gedrocht de gemeenschap nog kosten?????? Om de CD&V en ARCO gangsters uit de mesthoop te houden???????

En dat allemaal omdat de Arco gangsters niet via het parket vervolgd werden of via justitie veroordeeld maar beschermd via doofpot commissie door onze strot geduwd door CD&V. Net zoals ze het huidig scenario van opgedrongen solidariteit blijven hanteren dat iedereen moet bijleggen om de Arco diefstal terug te betalen. Wat overigens ook weeral tegen de EU regels is!

CD&V en ARCO gangsters: maffia Corruptie is de enige benaming voor soort gelijk gedrag dat maar blijft duren en vooral geld verslindend is!.

Wouter Beke, de regering heeft inderdaad belooft om naar en oplossing te zoeken en dat hebben ze gedaan, meer niet. Er is nooit beslist dat er een wettelijke beslissing was om gelden uit te keren!

Tjeven zijn steeds zéér goed geweest in eenzijdige meningen die ze dan als waarheid opdringen aan anderen, zelfs van op de preekstoel.

Via en geloof cultuur vergelijkbaar met de pedofiele toestanden in de kerk om nadien de handen wassen in onschuld na biecht en 3 gebedjes.

Men heeft het over bananen republieken .....maar let hier niet op hun woorden en kijk naar hun daten!!!
Waarom moeten wij gaan kiezen om hen de volmacht te geven ons te bedotten?
Alleen directe democratie zou daar verandering in het middeleeuwse kies systeem kunnen brengen
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 17 september 2018 om 18:41.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 07:07   #2107
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De vzw beweging.net heeft nooit of nergens bij eigen monde verklaard dat ze ook maar 1 eurocent wensen bij te dragen in de Arco affaire waar ze geen enkel juridische link mee hebben.
Maar natuurlijk heeft de VZW Beweging.net nooit ergens beweerd dat zij 1 cent wensen bij te dragen aan het ARCO debacle.

Zo werken die uitbuiters van Vlaanderen: als het te heet wordt onder hun voeten richten ze snel snel een andere VZW op met een nieuwe naam en doen ze alsof hun neus bloedt. En dit terwijl Beweging.net uit vrijwel 100% dezelfde smeerlappen bestaat als het vroegere ACW... Je moet het maar kunnen, je moet het maar durven.
Oud 18 september 2018, 08:12   #2108
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar natuurlijk heeft de VZW Beweging.net nooit ergens beweerd dat zij 1 cent wensen bij te dragen aan het ARCO debacle.

Zo werken die uitbuiters van Vlaanderen: als het te heet wordt onder hun voeten richten ze snel snel een andere VZW op met een nieuwe naam en doen ze alsof hun neus bloedt. En dit terwijl Beweging.net uit vrijwel 100% dezelfde smeerlappen bestaat als het vroegere ACW... Je moet het maar kunnen, je moet het maar durven.
Ik vind dit serieus goed geschreven ende gezeg, voor ene keer.
Oud 18 september 2018, 08:46   #2109
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat kan allemaal, als je baas bent in Vlaanderen.
Oud 18 september 2018, 08:47   #2110
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan allemaal, als je baas bent in Vlaanderen.
Dus: 't zalni voor vandaag zijn. Soit.
Oud 18 september 2018, 08:54   #2111
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is inderdaad een gegeven feit. Zo vindt je ook dezelfde personen terug in de vennootschap Sociaal Engagement, nu in vereffening. Deze heeft een bericht van wijziging gekregen van de BBI. Sociaal Engagement heeft geen juridisch beroep aangetekend tegen deze nieuwe belastingaanslag. Ze verkondigen wel in de media dat ze in hun ogen niets mis hebben gedaan. Bij juridisch beroep is er geen stuiting van de verjaring van de strafrechtelijke feiten. Straftrechterrijke feiten kunnen enkel gepleegd worden door natuurlijke personen en zijn niet afgeschermd door de rechtspersoonlijkheid van een vennootschap of vzw.

Maw als de personen achter Sociaal Engagement van mening waren dat de BBI aanslag onterecht was konden ze wel degelijk naar het gerecht stappen. Dit echter met het risico dat ze vervolgbaar bleven zonder verjaring van elk strafrechtelijk feit dat ze gepleegd hebben. Schriftvervalsing, fraude, bewuste opgezette constructies voor belastingontwijking, oneigenlijk statuten van een vennootschap, etc. zijn voorbeelden strafrechtelijke feiten.

Btw, het "vroegere ACW" is voor zover ik weet nog niet opgedoekt. Het is geen voorloper van Beweging.net vzw; hoewel dit veelal misleidend wordt weergegeven.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 september 2018 om 08:56.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 09:27   #2112
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het hele ARCO debacle zou één iets zeer duidelijk moeten maken voor de Vlaming: die volledige zooi van de zuilen, en daarmee bedoel ik echt alles: vakbonden, politieke partijen, ziekenfondsen en alles wat daar rond draait, is een grote pest voor de Vlaming.

Daarom is het goed dat ARCO nog steeds zoveel aandacht krijgt.
Oud 18 september 2018, 11:18   #2113
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het wordt onwaarschijnlijk dat bij volgende regeringsvorming de OVLD en de NVA nog zo een zinnetje omtrent een zoektocht naar eventuele schadeloosstelling van bepaalde cooperatieve vennootschappen zullen ondertekenen.

Die zever heeft nu lang genoeg geduurd en is oplosbaar.
Oud 18 september 2018, 16:06   #2114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

mooi hee ? stoute Bart... die arme spaarders...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 16:06   #2115
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

geef die man een oskar!
Hij verdient die idd !
Oud 18 september 2018, 16:08   #2116
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het wordt onwaarschijnlijk dat bij volgende regeringsvorming de OVLD en de NVA nog zo een zinnetje omtrent een zoektocht naar eventuele schadeloosstelling van bepaalde cooperatieve vennootschappen zullen ondertekenen.

Die zever heeft nu lang genoeg geduurd en is oplosbaar.
Dat is ook de stelling van Beke : het is oplosbaar, precedenten genoeg.
Oud 18 september 2018, 16:15   #2117
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is ook de stelling van Beke : het is oplosbaar, precedenten genoeg.
Wat houdt Wooter Beek tegen om die oplossing nu meteen uit te werken en voor te leggen aan de Europese Commissie?

Men kan toch niet weten dat de oplossing bestaat zonder te weten wat de oplossing is?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 16:20   #2118
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat houdt Wooter Beek tegen om die oplossing nu meteen uit te werken en voor te leggen aan de Europese Commissie?

Men kan toch niet weten dat de oplossing bestaat zonder te weten wat de oplossing is?
De andere partijen en iedereen buiten CD&V wisten dit al lang: dit kan gewoonweg niet opgelost worden en er vallen altijd wel lijken uit de kast of er zit altijd wel ergens een stok achter de deur...
Oud 18 september 2018, 16:22   #2119
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De andere partijen en iedereen buiten CD&V wisten dit al lang: dit kan gewoonweg niet opgelost worden en er vallen altijd wel lijken uit de kast of er zit altijd wel ergens een stok achter de deur...
CD&V weet dit ook. Zij moeten gewoon nog wat langer de schijn hoog houden om hun resterende kiezers niet te verliezen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 16:26   #2120
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

De oplossing houdt in dat de regeling doorgeduwd wordt...en de bijhorende miljoenenboete voor de b-staat wordt opgelegd na de (federale) verkiezing.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be