![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2141 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Die mensen zijn er. Leer daar nu eindelijk eens mee leven; en maak er het beste van. Citaat:
Maar de afspraken waren wel ietsje anders. 2.4 1956-1969: "The golden sixties" : op zoek naar nieuwe wervingslanden.http://www.kuleuven.be/thomas/images..._in_Belgie.doc |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2142 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat ga je er aan doen als blijkt dat 60% van de Marokkanen zijn (onbekende) bruid in het thuisland gaat halen? Voor mij valt dat onder de noemer misbruik.
![]() |
#2143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen is vrij te huwen met wie hij/zij wil. Je kan proberen om die mensen te sensibiliseren, en hen wijzen op mogelijke moeilijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het tweede is, hoe je het ook draait of keert, discriminatie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2145 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor de laatste keer: discriminatie is foei behalve als dat in naam van het multiculturalisme gebeurt. Dan is het namelijk goed en wenselijk. Althans, volgens de racisme- en discriminatiebestrijders. Die houden er namelijk een heel bijzondere logica op na om recht te kunnen praten wat krom is.
![]() |
![]() |
#2146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is wel goed nieuws dat er geen discriminatie meer is op de arbeidsmarkt. Natuurlijk is de zogenaamde positieve discriminatie ook discriminatie. Daarom noemt het ook discriminatie. Laatst gewijzigd door artisjok : 29 juli 2011 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste die me bv. te binnen schiet is dat café uitbaters geen allochtonen meer mogen weigeren, vroeger mocht dat wel. Laatst gewijzigd door daiwa : 29 juli 2011 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2149 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de overheid doet er dan nog een schepje bovenop door discriminerende quota op te leggen. Laatst gewijzigd door daiwa : 29 juli 2011 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ook niet gelukkig met die discriminerende quota. Maar ik zie dit als het minst slechte. Als je iets beter weet, verneem ik het graag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2152 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook misbruik? Daarnet waart ge nog tegen gedwongen huwelijken, nu gaat ge zelf bepalen met wie we mogen trouwen. Spagaat?
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 29 juli 2011 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Inderdaad, nagenoeg geen. Bijgevolg heeft Snerror gelijk en is er totaal geen sprake van een spagaat.
![]() |
![]() |
#2154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Multicultuur is dus per definitie tégen het algemeen belang.
![]() |
![]() |
![]() |
#2155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Althans in de priveesfeer. De overheid mag nooit discrimineren, het individu wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#2156 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
We waren op zoek naar jouw definitie voor racisme. Begrijp ik je juist dat enkel discriminatie op basis van afkomst/nationaliteit racisme is? http://forum.politics.be/showthread....91#post5595391 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het mij niet om. Zeggen dat positieve discriminatie in het algemeen belang zou zijn is prietpraat. Het argument dat het multiculturele samenleving een meerwaarde zou zijn is, een politieke mening en geen antropologisch feit. Citaat:
Feit blijft dat het was om te werken. Inderdaad waren er daar, enkele legale voordelen aan verbonden zoals het krijgen van kindergeld voor schoolgaande kinderen. Maar vandaag de dag, kan men niet anders dan oordelen dat het uit de hand loopt. Migratie door gezinsherenigingen worden weldegelijk misbruikt. Daardoor werd het woordje 'schijnhuwelijk' aan Van Dale toegevoegd. Voordien bestond dat woordje niet eens. En dat is ook een feit. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 juli 2011 om 07:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2158 |
Minister-President
|
![]() Maar in werkelijkheid ga je het probleem enkel erger maken en ga je stigmatiserende beelden ermee bevestigen. Het alternatief is gewoon ELKE vorm van discriminatie tegengaan en gewoon mensen toelaten die echt voor hun leven vrezen of die nodig zijn om vacatures in te vullen. Dan ziet men de andere persoon niet als concurrent op de arbeidsmarkt en gaat men er dus ook al minder sceptisch tegenover staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...en weiger mijn nationaliteit op te geven, ...weiger in dat land begraven te worden, ...mijn kinderen laat trouwen uit iemand van mijn thuisland Enz.... Moet het mij niet verwonderen dat die mensen daar zullen zeggen dat ik me te goed voel om daadwerkelijk te integreren, maar dat het mij integendeel enkel om de centen te doen is, die ik daar kan verdienen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |