![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21921 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In het Spaans spreekt men van sedición, en daar is de definitie wel wat anders. Zoals ik zei: er is geen exacte definitie van dat woord. Citaat:
Lees het stukje maar eens uit eldiario. Heel dat proces moest zelfs niet eens in Madrid zijn terechtgekomen. Ze treden hun eigen arresten met voeten bij het Hooggerechtshof.
![]() |
![]() |
#21922 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vertel eens hetgeen waar ze nu voor beschuldigd en veroordeeld geweest zijn kon dat dan binnen de jurisprudentie van Barcelona ? Dat zou me verbazen...het ging toch tegen opruiing en overheidsgelden resp. de Spaanse staat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21923 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowel het Belgische art. 66 strafrecht als het Nederlandse art. 131 kent dat... dat zijn er dus al twee Citaat:
Citaat:
België en Nederland hebben ook zo hun eigen invulling Als ge met dat 'argument' gaat schermen dan kan geen land uitleveren voor eender welk vermeend crimineel feit want het zal nooit precies hetzelfde omschreven zijn of de nuances zullen anders zijn Spijkers op laag water noem ik dat Citaat:
Nu ja we zullen zien wat Straatburg daarover zegt hé...of zitten die ook in het grote complot ? Duitsland was ook al blind blijkbaar (misschien omwille van al die Duitse vakantiedorpen daar ![]() Laatst gewijzigd door praha : 18 oktober 2019 om 00:46. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#21924 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Quim Torra probeerde er gisteren ook een lap op te geven, maar is totaal mislukt in zijn opzet.
Nadat hij al dagenlang met de voeten sleept om te reageren tegen het ontsporende straatgeweld/protest moest hij nu klare wijn schenken in de eerste zitting van het parlement sinds de voorlezing van het vonnis. Tot verbazing van zowel zijn eigen partij als van coalitiepartner ERC heeft Quim niet beter gevonden dan een nieuw referendum aan te kondigen, aan het einde van de legislatuur. Hij wil deze regering die eigenlijk nu al op apegapen ligt dus artificieel in leven houden, opnieuw een referendum organiseren en direct daarna de 'onafhankelijkheidsverklaring' van 2017 activeren. Resultaat : totale stilte & verbijstering bij zowel Junts als ERC, niemand wist dat hij dergelijke soloslim ging spelen. Het voorstel is zelfs niet besproken. Quim is afgegaan als een gieter. https://www.lavanguardia.com/politic...pendencia.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#21925 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een parlementair initiatief kan enkel genomen worden in het spaans parlement, door de daar verkozen partijen en politici. Daar ligt de uitdaging voor de vendeliers, om medestanders te vinden om hun vraag op de agenda te krijgen. Uiteraard krijgt een verzoek van een regionaal parlement tot 'onderhandelingen' over het estatut een automatische weigering. Nogal wiedes... Aangezien een regionaal parlement daar geen bevoegdheid in heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21926 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21927 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de bodemrechter dan uiteindelijk de verdediging volgt, en dus het openbaar ministerie een dikke neus zet, door rebellie niet te weerhouden in het vonnis dan beginnen ze toch weer hun 'franco' riedeltje boven te halen en de rechter als een politieke creatuur weg te zetten. Poujadisme van de bovenste plank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21928 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21929 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tendentieuze pers 'vergeet' dat, en spreekt enkel over spaanse politie. Het volstaat de beelden te bekijken om te zien dat de Mossos er overal bij zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21930 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21931 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit artikel geeft het beknopt weer : http://vansteenbrugge-advocaten.be/n...s-uitlevering/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21932 | ||
|
![]() Citaat:
Als Baltazar Garzon opruiing niet mocht onderzoeken op nationaal niveau omdat het een overtreding van de bevoegdheden was, moet je mij maar eens uitleggen waarom het nu wel op dat niveau kan/moet. Citaat:
Hij werkt niet alleen voor eldiario.es, maar ook voor La Sexta en the Washington Post. Hij heeft ook diverse prijzen voor zijn journalistiek gekregen. https://www.eldiario.es/autores/ignacio_escolar/ Kun jij ook zo'n referenties voorleggen, of kom je niet verder dan een ander verdachtmaken?
![]() |
![]() |
#21933 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om een vergelijking te maken, neem nu het begrip verkrachtnig. Dat kun je vertalen in alle mogelijke talen, maar dat wil niet zeggen dat het juridisch over hetzelfde gaat. In sommige landen gaat het enkel over penetratie van het mannelijk lid, in andere over elke seksuele handeling tegen de wil van het slachtoffer, enz. Het is een definitie die zelfs in de loop der tijd aangepast geweest is. Puur je woordenboek nemen en zeggen: "we vinden de vertaling van dat woordje terug in ons wetboek", betekent niet veel. Citaat:
Citaat:
Herinner u hoe hij niet kon overgeleverd worden voor rebellie. Niet willen toegeven dat je fout zit, dat komt er dichter bij in de buurt. Citaat:
Er is geen duidelijke scheiding der machten in Spanje, als de voorzitter van de parlementaire groep trots verkondigt, maanden voor het proces, dat hij de strafkamer in de hand heeft doordat zijn mannetje daar de voorzitter is, dan moet je niet afkomen met "complot". Ten tweede, gedurende 2 jaar hebben ze ons proberen wijsmaken dat er geweld gebruikt werd, en dat het daarom dus zeker rebellie was. Zelfs met al hun leugens zijn ze daar niet in geslaagd, en kwam het op sedicion uit. Citaat:
Trouwens, als ik mij niet vergis oordelen die alleen maar over het feit of iemand al dan niet een eerlijk proces gekregen heeft. Spanje is daar al een aantal keer veroordeeld, maar dat past niet in je kraam zeker? Citaat:
Zij hebben Puigdemont ook niet uitgeleverd. Of scheelt er iets aan hun woordenboek?
![]() |
![]() |
#21934 | ||
|
![]() Citaat:
Hadden ze het min of meer geloofwaardig gekund, hadden ze dat zeker gedaan. Citaat:
Ten eerste heb ik hier al sedert de zomer of zo, niets meer geschreven wegens gebrek aan tijd. Ten tweede heb ik dat artikel van de lerares Spaans, een Spaanse nota bene. Ten derde heb ik van in het begin gezegd dat de Spaanse politiek zo gepolitiseerd was als iets, en ik geen enkel vertrouwen had in die rechters.
![]() |
![]() |
#21935 | |
|
![]() Citaat:
Maar als Pandareus het zegt, dan zal Kojak het nu ook wel geloven, zeker? ![]()
![]() |
![]() |
#21936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt de pot op, met uw Franco-sympathie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21937 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Franco-lovers met hakenkruisen op hun armen getatouëerd en sieg heil roepend zijn voor mij veelzeggend in de Spaanse context. https://www.youtube.com/watch?v=6ITrL8g43AI .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21938 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Guardia civil gaat alleen maar naar huis als de matrakken en bottines genoeg met bloed besmeurd zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#21939 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gemuilkorfde zijn vlag ziet er niet goed meer uit.
![]()
![]() |
#21940 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n protesten tegen het beleid van Madrid.
Zo massaal. Dat moet een gans volk zijn, dat crimineel is. Een paar tientallen miljoenen Catalanen quoi.
![]() |
![]() |