Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2010, 10:50   #201
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

De vergoeding staat niet vermeld neen.
Ik ga er wel vanuit dat werk met zo'n ramp vergoed moet worden. Dat vraagt enorm veel energie (olie haha) en dat kost geld.

Er staat hier wel duidelijk vermeld dat als de vissers willen helpen ze gechanteerd worden met een papiertje waarop staat dat ze afstand doen van de schadeclaim.

En als ze dan afstand van die claim doen, is dat hoogstwss omdat hun werkprestaties aldaar bij de ramp door BP vergoed wordt.

Hoe ik dat interpreteer, en u?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 10:54   #202
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
De vergoeding staat niet vermeld neen.
Ik ga er wel vanuit dat werk met zo'n ramp vergoed moet worden. Dat vraagt enorm veel energie (olie haha) en dat kost geld.

Er staat hier wel duidelijk vermeld dat als de vissers willen helpen ze gechanteerd worden met een papiertje waarop staat dat ze afstand doen van de schadeclaim.

En als ze dan afstand van die claim doen, is dat hoogstwss omdat hun werkprestaties aldaar bij de ramp door BP vergoed wordt.

Hoe ik dat interpreteer, en u?
Kijk, daar ga je gigantisch in de fout....
Je hebt quasi geen ENKELE kennis over de situ en ons specifiek onderwerp maar gaat veronderstellingen doen.

Mijn bescheiden mening is, helpen mag, mr kom er na niet zagen over ziektes en schades.Niet meer , niet minder. "Inhuren" (werken vr vergoeding) gaat BP zeker niet doen want dan zijn het werknemers en verzekerd maar ik denk niet dat de verzekering ongeschoolde helpers denkt etc , etc ...
US remember?

Hou je bij feiten en echte kennis. Dat werkt makkelijker.

Laatst gewijzigd door Cdude : 17 mei 2010 om 10:56.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 11:32   #203
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Kijk, daar ga je gigantisch in de fout....
Je hebt quasi geen ENKELE kennis over de situ en ons specifiek onderwerp maar gaat veronderstellingen doen.

Mijn bescheiden mening is, helpen mag, mr kom er na niet zagen over ziektes en schades.Niet meer , niet minder. "Inhuren" (werken vr vergoeding) gaat BP zeker niet doen want dan zijn het werknemers en verzekerd maar ik denk niet dat de verzekering ongeschoolde helpers denkt etc , etc ...
US remember?

Hou je bij feiten en echte kennis. Dat werkt makkelijker.
4de maal: HOE ZIT DE ZAAK DAN IN ELKAAR VOLGENS JOU!!!

WAAROM zouden VOLGENS JOU die vissers dat moeten ondertekenen als ze willen helpen? Zomaar?

Ik vraag uw trolmening niet, ik vraag u DE feiten weer te geven.
Ik wacht nog steeds af.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 11:34   #204
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Staat trouwens duidelijk vermeld dat het om de schadeclaim gaat, niet over letsels.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 11:48   #205
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
4de maal: HOE ZIT DE ZAAK DAN IN ELKAAR VOLGENS JOU!!!

WAAROM zouden VOLGENS JOU die vissers dat moeten ondertekenen als ze willen helpen? Zomaar?

Ik vraag uw trolmening niet, ik vraag u DE feiten weer te geven.
Ik wacht nog steeds af.
1) Dat lees je in je eigen link
2) Dat heb ik reeds paar X geschreven(schadeclaims after)
3) De feiten,voor zover wij die kunnen kennen, staan in je eigen link

De rest verzin jij er bij.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 11:48   #206
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Staat trouwens duidelijk vermeld dat het om de schadeclaim gaat, niet over letsels.
Letsels zijn geen schade?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 22:06   #207
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Ik verzin dat niet, dat is hoe ik een zakelijk contract van zo'n groot bedrijf interpreteer uit het artikel aangehaald in de quote van micele.

Dus volgens U krijgen de vissers nog altijd hun schadevergoeding, te wijten door hun verlies, als zij willen helpen de olie op te ruimen? Volgens jou tekenen ze enkel voor houdende letsels tijden het helpen? (lol toch, maar bon ik ga niet direct te arrogant overroepen, hoewel ik dat net wel gedaan heb)

Dat vrijwilligerswerk wordt volgens mij dan ook wel betaald, en net daarom (omdat ze dan een inkomen hebben en niet lijden van de ramp) krijgen ze dan geen schadevergoeding meer, omdat ze net wel een inkomen hadden .

Ik geef gerust toe dat ik dat fout kan zien, maar ik vind niet dat je het echt duidelijk gemaakt hebt hoe het dan wel zit.

Jij treedt misschien te diep in op iets dat er niet zo noodzakelijk bij hoort te staan.
Maar volgens jou moeten ze dus tekenen dat BP voor letsels TIJDENS het vrijwilligerswerk niet verantwoordelijk gesteld kan worden?
Hoe kan U dat linken met chantage zoals daarbij aangehaald wordt in de bijstaande quote. Toegegeven, de media kan best overdrijven en is chantage direct een overroepen woord.

Ik wil dan ook dat je die FEITEN (zoals jij het uwe noemt) DUIDELIJKER weerlegt dat ze daarom moeten tekenen.

Enfin bon, we dwalen af van het topic.


HET GAT IS (bijna) TOE Ze maken vorderingen!
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=MP2Q9K8K
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 17 mei 2010 om 22:26. Reden: lol die hiyaaaaaaaaaahhhhh
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 22:29   #208
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

"BP en overheid misleiden ons over ramp"

Ze komt al aan in Florida en ook de Noordzee zal er ook van langs krijgen! Wat ze misschien al jarenlang krijgt.

Schieten we nog niet wakker?

Citaat:
Andere experts zeggen dat de Noordzee nu al het slachtoffer is van een trage milieuramp. "Jaarlijks lekt 20.000 ton petroleum in de zee", zegt Christian Bussau, expert zeevervuiling bij de milieuorganisatie
http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...er-groot.dhtml
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 19 mei 2010 om 22:30.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 22:30   #209
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
HET GAT IS (bijna) TOE Ze maken vorderingen!
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=MP2Q9K8K
Blijkbaar overroepen!
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 09:24   #210
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

De BP-shit blijkt nog groter te zijn dan gedacht: http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...-is-dood.dhtml
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 11:38   #211
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Ze geven al de voorkeur aan vervuiling en het zo uit de zee te tappen.
De lek dus laten, en het laten vervuilen.

Maar dit heb ik niet van een zuivere bron, dit stond bij reacties onderaan een artikel.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 12:04   #212
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ze geven al de voorkeur aan vervuiling en het zo uit de zee te tappen.
De lek dus laten, en het laten vervuilen.

Maar dit heb ik niet van een zuivere bron, dit stond bij reacties onderaan een artikel.
HLN reactie?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 15:23   #213
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

De verantwoordelijken voor deze ramp en de huichelaars die deze verantwoordelijkheid ontkennen en weigeren aan te pakken, zelfs daarop NOG rijker worden, dienen opgehangen te worden aan de hoogste bomen. Rechtvaardigheid is vereist bij deze irrationele misdaad tegen de aarde.

Dat zelfs nagenoeg niet gereageerd wordt is een teken aan de wand dat er iets ernstig ziek is met de mens. Als zombies voor de televisie en slaven in de werkplaats. Robots hebben meer karakter.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 21 mei 2010 om 15:34.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 16:10   #214
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
De verantwoordelijken voor deze ramp en de huichelaars die deze verantwoordelijkheid ontkennen en weigeren aan te pakken, zelfs daarop NOG rijker worden, dienen opgehangen te worden aan de hoogste bomen. Rechtvaardigheid is vereist bij deze irrationele misdaad tegen de aarde.

Dat zelfs nagenoeg niet gereageerd wordt is een teken aan de wand dat er iets ernstig ziek is met de mens. Als zombies voor de televisie en slaven in de werkplaats. Robots hebben meer karakter.
Je hebt 1000 keer gelijk. Het is onvoorstelbaar dat de verantwoordelijken gewoon vrij rond lopen, en nog onvoorstelbaarder dat er op het nieuws nog amper over gesproken word. Hoe kan je nu rustig naar de voetbal gapen, of ruzie maken met de Walen terwijl zulke dingen zich afspelen ! Het is onze wereld , en degene waar onze kinderen en verdere afstammelingen in gaan moeten opgroeien, die tot een hel gemaakt word. En niet enkel in de Golf van Mexico, deze ramp is enkel de kers op de taart.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 16:26   #215
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Je hebt 1000 keer gelijk. Het is onvoorstelbaar dat de verantwoordelijken gewoon vrij rond lopen, en nog onvoorstelbaarder dat er op het nieuws nog amper over gesproken word. Hoe kan je nu rustig naar de voetbal gapen, of ruzie maken met de Walen terwijl zulke dingen zich afspelen ! Het is onze wereld , en degene waar onze kinderen en verdere afstammelingen in gaan moeten opgroeien, die tot een hel gemaakt word. En niet enkel in de Golf van Mexico, deze ramp is enkel de kers op de taart.
Als de "verantwoordelijken" in de doos gedraaid worden,zal niemand nog WILLEN zich bezig houden met dat gat.Ook zal niemand nog enige verantwoordelijkheid dragen in de risicovolle industriesectoren.....(zelfs het onvoldoende aandraaien van een moer kan dan al tot gevangenisstraf leiden...)

Dan kunnen we rustig afwachten tot het over is....
De BP-boys zullen dat gat wel dicht krijgen,belangrijker zal zijn voor de naties die zee-oliewinning toelaten,dat ze de middelen voorzien om dergelijke problemen(die nog zullen gebeuren!) sneller en doelmatiger aan te pakken.De "privé" zal het NIET doen...

Laatst gewijzigd door kelt : 21 mei 2010 om 16:29.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 16:31   #216
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als de "verantwoordelijken" in de doos gedraait worden,zal niemand nog WILLEN zich bezig houden met dat gat.

Dan kunnen we rustig afwachten tot het over is....
De BP-boys zullen dat gat wel dicht krijgen,belangrijker zal zijn voor de naties die zee-oliewinning toelaten,dat ze de middelen voorzien om dergelijke problemen(die nog zullen gebeuren!) sneller en doelmatiger aan te pakken.
Het is naïef om te denken dat de 'BP-boys' (de lichtzinnigheid geeft blijk van arrogantie) een moer geven om dat gat te dichten. Ze verdienen er geld aan!: http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Mi...-is-dood.dhtml. Rustig afwachten is weer gemakkelijk, hé. Zolang het probleem zich niet voor uw ogen voordoet, kan het u gewoon geen zak schelen dus.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 16:33   #217
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Je hebt 1000 keer gelijk. Het is onvoorstelbaar dat de verantwoordelijken gewoon vrij rond lopen, en nog onvoorstelbaarder dat er op het nieuws nog amper over gesproken word. Hoe kan je nu rustig naar de voetbal gapen, of ruzie maken met de Walen terwijl zulke dingen zich afspelen ! Het is onze wereld , en degene waar onze kinderen en verdere afstammelingen in gaan moeten opgroeien, die tot een hel gemaakt word. En niet enkel in de Golf van Mexico, deze ramp is enkel de kers op de taart.
Je zou denken dat in een geglobaliseerde wereld, waar elk gegeven stante pede kan gemeld worden, meer furore zou ontstaan. BHV is natuurlijk belangrijker. Maar dan gaan ze wel beweren dat ze begaan zijn met het milieu. Hypocrieten.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 19:58   #218
mdf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Locatie: eos
Berichten: 618
Standaard

en waar zitten de groene jongens ?
met een vreemdeling op de schoot ??
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 21:16   #219
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Ondertussen heeft BP het volgende gedaan:

"Mr. Wells said he could not yet say how much oil had been captured or what percentage of the oil leaking from a 21-inch riser pipe was now flowing into the 4-inch-wide insertion tube." http://www.nytimes.com/2010/05/17/us/17spill.html?hp

Ik vraag me af waarom die kapotte buis niet kan afgetapt worden met een 'insertion tube' van bv 15 of 20 inch diameter, gezien er niets voor de uitgang in de weg ligt.
Met het beste high-tech onderwatermateriaal tot hun beschikking, zou er imo veel meer olie kunnen opgevangen worden dan nu.
En anders steken ze 50 of 60 tubes van elk 4 duim erin, die dmv een samenvattend verbindingstuk samenkomen in een dikkere buis, ik noem maar wat.
BP heeft wsl nog wel wat bankwerkers en lassers op overschot zitten, om zo'n afzuigorgel in elkaar te flansen.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 21 mei 2010 om 21:18.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 21:39   #220
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

En dan moet ge weten, het is niet enkel een plek vanboven...

Het is tot vanonder he!

De bodem, het water, het oppervlakte.

Dit kan wel eens letterlijk het einde zijn mensen. Ons einde.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be