![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
God is ZO anders dat er in het hele heelal of de waarneembare schepping (hoe groot die ook is) geen enkel standpunt is van waaruit "je" Hem kan "bezien". Als alles wat bestaat dat is wat kan waargenomen worden of gemeten dan "bestaat" god niet. Ik ben al lang sinds de jaren 70 voorbij aan de discussie of Jezus echt bestaan heeft. Wat voor baat heeft men te proberen aan te tonen van niet? en om 40 jaar terug te keren, ik heb beter te doen in de rest van mijn leven. Getuigen van de levende Jezus die is opgestaan. De historische Jezus is gestorven en begraven en is weg van hier. (hemelvaart?) Zo kan ik ook beweren dat de zon niet bestaat, want die bestaat uit atomen en atomen bestaan uit oneindig kleine deeltjes omringd door een bijna volledige leegte of niets. En toch ben ik zeker dat de zon bestaat. Zo ook met God, Zijn zoon Jezus en zijn Geest werkzaam in de goede mensen. . . .
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2008 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als u uw onderschrift plaatst, dan moet u niet komen zaniken dat u er op aangesproken wordt. Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2008 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ach, ik heb er géén probleem mee dat jij problemen maakt rond mijn onderschrift. Elke poging van jouw kant om van jouw probleem het mijne te maken is tot mislukken gedoemd. Ik zeg zelfs méér: heimelijk heb ik er plezier in. Ik heb de reputatie een gehaaid kaartspeler te zijn (boomkewies) en nagenoeg elke open miserie die ik aanneem, die w�*n ik, mijn waarde. Ook in een discussie durf ik mijn kaarten op tafel leggen: ja, ik amuseer me met jouw irritatie. Ga je mij nu eraan spelen, of hoe zit het? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2008 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Neen, het is al meermaals gebeurd dat ik me in de miserie speelde, niet alleen met wiezen. Het is inherent aan je nek durven uitsteken, dat je soms de wind van voren vangt. En dat is maar goed ook, anders zou er geen uitdaging aan zijn. Ik kan best met een fikse tegenwind leven. 'k Sta er tenslotte sterk genoeg voor in mijn schoenen. Ik ben niet bang voor een portie miserie... En néén, ik speel hoogstens voor wat kleingeld.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie... ![]() Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 11 januari 2008 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2008 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De postings (niet zozeer van u) die pogen het leven van de historische Jezus te ontkennen getuigen m.i. ook van niet veel respekt. Maar ja, zoeken jullie maar verder naar de waarheid, mss kom je er ooit. "brandstapels"? Ben jij wel ernstig? Ik heb vooral eerbied en respekt voor mensen die eerlijk zijn en ook repektvol, zoals onze Karel De Gucht om er maar één te noemen. "invloed katholieke kerk": de essentie van haar leer is de naastenliefde, ook voor de zwakkeren die vroeger werden uitgestoten of aan hun lot overgelaten. Het is zelfs tegennatuurlijk. Die invloed is zo vanzelfsprekend geworden dat we het gewoon westerse normen en waarden noemen. In tegenstelling met sommige anderen zorgen wij OOK voor mensen die ziek geworden zijn door hun "zonde", als ik dat woord mag gebruiken, zoals mensen met levercirose tengevolge van alkoholmisbruik, om maar iets te noemen. . . .
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. Laatst gewijzigd door koolvis : 11 januari 2008 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2008 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Moet dat? Heeft niet ieder mens iets goeds, ook waarheid in zich. "Dat getuigt van weinig respect." Waarom? Begrijpen we elkaar wel? Geen respekt omdat ik iemand die (gedeeltelijk) liegt niet een leugenaar noem? . . .
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iemand die het bestaan van de historische Jezus ontkent, of er in het beste geval aan twijfelt, heeft evenveel recht om dit aan te nemen als jij en/of andere gelovigen die er wèl van overtuigd zijn. Het is niet, en zeker in geloofszaken, omdat iemand er een andere mening op na houdt, dat jij dit moet bestempelen als (al dan niet gedeeltelijk) liegen. Wat voor jou De Grote Waarheid is hoeft het niet meteen voor een ander zijn. Met liegen heeft dit geen bal te maken.
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Cynisch zou men kunnen zeggen: het is door Onze Lieve Vrouw dat we later opgescheept zaten met een dictator Hitler en met alle gruwelijke gevolgen daaraan verbonden.) Laatst gewijzigd door system : 16 januari 2008 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |