![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De franstaligen hebben al NON gezegd tegen deze teksten van VHS, dat bespaart de vlamingen weeral gezichtsverlies. Als je de solidariteit niet in vraag stelt, de transferten zullen nog jaren duren, een paritaire senaat , om alles in de grondwet te betonneren.....en je zegt dan nog NON dan lijkt mij een grote clash niet veraf. Reken daarbij nog de wonden , die 6 maanden opgelopen zijn, de aversie van die octopus-leden t.o.v. elkaar, het huidig getreuzel om nog maar te starten , de agenda zou nog niet klaar zijn en dat moet allemaal duidelijk zijn tegen 23 maart. Dat wil ik allemaal nog zien gebeuren , het NON op de intenties van VHS door de franstaligen is voor mij al een hele opluchting. |
|
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb gezegd dat er hier in deze draad serieus wat onzin zie. "Liever de boel laten rotten zodat we onze vlaamse staat krijgen". Dat is ondemocratisch en erg slecht voor de burger. |
|
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1/ "ondemocratisch" 2/ slecht voor de "burger" |
|
![]() |
![]() |
#205 |
Europees Commissaris
|
![]() Groot gelijk Tavek. Ik erger me er ook dood aan.
#206 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Men heeft hier verkeerdelijk de indruk dat het onze vriend Verhofstad om het toekennen van supplementaire gebieden en rechten aan franstaligen gaat. Klopt dus niet : Brussel
is 2-talig gebied waar vooral het Spaans, Engels en Nederlands in de lift zitten ten koste van de francophonie.. een uitbreiding van het brussels gewest is het uitbreiden van een veeltalige agglomeratiein het hart van Vlaanderen.. we kunnen nog besluiten zulks niet te doen en bv; aan de EU voorstellen een nagenlieuwe hoofdstad te bouwen bv. tussen de steden Maastricht - Aken en Luik.. Spaakstad bv. & laat Bruxelles/Brussel dan maar provincializeren als ville francophone, desnoods met een corridor tussen de bossen naar La Wallonie profonde, laat ons van "de gordel/La ceinture" een soort belgisch carnavalesk gebeuren maken met spijkers, wielertruitjes en een pensenkermis.. wedden dat er vanuit heel Europa wilertoeristen/geuzeliefhebbers komen meerijden/stappen ? Onze culinaire horeca zal er wel bij varen. Waar is het Verhofstad eigenlijk wel om te doen ? Leterme is het daar overigens helemaal mee eens : minder "dotaties" vanuit de federale overheid naar de geesten & de gewesten eigen financiële inkomsten gunnen. Op die manier kunnen de Lambermontakkoorden "teruggeschroefd" worden, niet formeel maar el praktisch : het Brussels, Waals en Vlaams geest moet dan maar zien geld te pakken te krijgen van de vennootscapsbelastingen (die federaal vanzelfsprekend zullen verminderen, wat de vraag doet rijzen waar men dan geld zal halen abnders dan door de verdeelsleutel van het federale manna dat naar de gewesten vloeit te verminderen). Een ander punt is dat het grondettelijk hof el moeilijkheden zou maken als dit een echt voorstel zou worden :het gelijkheidsprincipe. Indien een franstalige die in één van de zes woont "elders" mag gaan stemmen, wordt nl. dit principe geschonden - wat die mensen mogen, mag in principe iedereen. Trouwens hoe bewijs je dat je "franstalige" bent ? Door "Skild en Friend" te zeggen misschien ? Ik wordt onmiddelijk Duitstalige en ga lekker in Eupen stemmen bij de eerstvolgende verkiezingen : daar wonen ten minste "echte belgen" (richtige Belgier).
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 9 januari 2008 om 17:17. |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De federale kieskring ijkt een goede zaak om een stabielere federale regering te vormen, maar ik denk dat de polarisatie in België ondertussen zo groot geworden is dat het een omgekeerd effect zal hebben.
Kijk eens naar de verkiezingspropaganda van Franstalige kandidaten in Halle-Vilvoorde. Die zijn uitsluitend gericht op de Franstalige bewoners ( en meestal ook in't Frans) Breidt dat uit naar heel het land, en ik vrees dat diezelfde politici zich ook weer gewoon gaan richten op Franstalige kiezers in Vlaanderen, en zich niet gaan inzetten voor de federatie. Om die Franstalige stemmen te winnen gaan ze dezelfde taktieken als in HV moeten toepassen : Ze moeten de Franstalige kiezers overtuigen dat zij hun eigenheid moeten bewaren en meer verbonden zijn met Wallonië/Brussel dan met de gemeenschap waar ze wonen... dat hun cultuur onderdrukt wordt in Vlaanderen en dat ze recht hebben op allerhande Francofone initiatieven (bijv. bibliotheken, cultuurmanifestaties enz...) in hun woonplaats en gesubsidieerd door de federatie. Het zal het onbegrip en de onenigheid tussen de taalgemeenschappen alleen nog maar versterken. Dat is de praktijk in BHV. Toegepast op heel België zal het niet anders zijn denk ik. Laatst gewijzigd door Zucht : 9 januari 2008 om 17:17. |
![]() |
![]() |
#208 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
art. 42 GW: De leden van beide Kamers vertegenwoordigen de Natie en niet enkel degenen die hen hebben gekozen.
![]() |
#209 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als er wel een accoord komt is de kans dat NVA uit het kartel stapt erg groot. Dus er is nog lang geen man over boord. Waarschijnlijk zijn er nog een keer verkiezingen nodig om tot een oplossing te komen. Nog een jaar geduld hebben valt niet mee. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als de taalwetten in de rand niet worden gerespekteerd is dat de schuld van de vlamingendie daar niet tegen optreden.
|
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, waarschijnlijk niet, maar ge moet ze wel ver gaan zoeken.
|
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk eigenlijk eerder 94. 't Verschil is, beide zijn kinds maar aan die van 14 valt nog iets te doen.
|
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat die aansluiting bij Vlaanderen betreft, droom gerust verder. |
|
![]() |
![]() |
#217 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk mag dat. Alleen hebben lang niet alle Vlamingen in dat geval de gave het hoofd koel te houden en door te zetten. Om nog maar te zwijgen van slippendragers aan Vlaamse kant die zoiets dan evenzeer 'een Vlaamse provocatie' gaan noemen. Iets waar de media dan nog ook nog een flinke rol in speelt (denk maar aan hoe Marino Keulen indertijd door de VRT aangepakt werd toen hij de burgemeesters niet wenste te benoemen).
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 9 januari 2008 om 18:51. |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Foei, foei, foei! En daarbovenop Vlaanderen nog bergen geld ontfrutselen. Zelfs de smurfen gaven dat toe. Verhofstadt heeft ooit eens gezegd: “Daarnaast zijn er de ondoorzichtige transferten tussen noord en zuid die een hypotheek leggen op de ontwikkelingskansen van Vlaanderen” Karel De Gucht zei in de Gazet van Antwerpen, febr.2002 : “Het weghalen, op een zeer scrupuleuze manier, van de transfers tussen Noord en Zuid. En dat men mij niet komt zeggen dat er ze er niet zijn hé. De misbruiken zitten voor 90 procent in het zuiden van het land. Ze kosten op jaarbasis tientallen miljarden en ze zijn totaal onverklaarbaar en onaanvaardbaar" Patrik Dewael zei in Humo van juni 2002 : “In 1999 is vijf miljard euro van Vlaanderen naar Wallonië gegaan; dat is in verhouding meer dan wat de West-Duitsers aan de voormalige DDR spenderen. Ik wil gerust genereus zijn, maar waarom zouden de Vlamingen dat allemaal blijven betalen?” Mathias Danneels in het Nieuwsblad v. 21 okt. 2004 schreef: “De cijfers versterken wat de KBC-studie van 2003 al heeft aangetoond. En ze bevestigen wat het Vlaams Blok - tot ergernis van velen - al jaren beweert.” Indien 90% van intussen 13 miljard naar 'het zuiden des lands' gaan, waar gaat dan 10% van 13 miljard naartoe?
![]() |
#220 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als hij z'n lijnt doortrekt kan men beter de pariteit afschaffen in de regering en gewoon vastleggen dat er in de regering minimaal van elke gemeenschap één in de regering moet zitten.
|
![]() |