![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder ben ik ervan overtuigd dat hoe langer Belgique zal bestaan, hoe meer grondgebied we zullen verliezen. Dat verlies kan enkel voorkomen worden door hier en nu de definitieve grenzen te trekken. Met uitsluitend belgicistische partijen aan de macht en Vlaams-nationalistische die zich laten gebruiken om de belgicistische machten te versterken zal dat niet gebeuren, zoveel is duidelijk.
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
amai Hertog, u past mij een mooi kleedje, het ware moediger geweest mocht u dat in een rechtstreeks duel gedaan hebben. omdat u mijn naam noemde, veroorloof ik mij toch even op uw conversatie met Knuppel over mij in te pikken. ik zal alleen op de essentie trachten te reageren, en bepaalde sneren trachten te overstijgen. na het verwijt van 'sectair' te zijn van Kortaf gisteren, lees ik dus vandaag het verwijt van een extremistische geweldadige zot te zijn, om het woord terrorist nog even te mijden ... ik heb geweld als optie opengehouden in geval van niet respecteren van de souvereiniteit van het Vlaamse grondgebied i.e. in casu van het afnemen van Vlaamse gemeenten van het grondgebied van Vlaanderen ... dat is mijns inzien slechts een complexloze niet gefrustreerde houding van iemand die Vlaanderen wel als volwaardige staat beschouwd ... want dat (geweld) is immers een recht dat élke souvereine staat zichzelf voorbehoud bij aantasting van zijn grondgebied. dus idd een standvastige houding (u noemt dat boos) maar ik zie mijzelf niet bepaald als slachtoffer, noch als gecomplexeerd Vlaming (daar ben ik m.i. te jong voor) verder verschil ik met Kortaf idd blijkbaar alleen van strategie (leer ik de laatste dagen) niet van objectief, maar schijn bedriegt ook ... edoch (en Kortaf weet dat wel) ik heb al meermaals dezelfde opsomming gemaakt als die die Kortaf maakt van de te wijzigen systemen in B (meerderheden,pariteiten etc) het fundamentele verschil is dat ik vaststel dat die houding van wijzigen, corrigeren en verbeteren aan België, van verdere communautaire onderhandelingen kortom ... Vlaanderen alleen maar kost. (zelfs een in een goed onderhandeld akkoord worden de pro Vlaamse verwezenlijkingen later in praktijk genegeerd cfr tweetaligheid in Brussel) dit is België. (het grondwettelijk hof heeft geen stok achter de deur) en hoewel Kortaf dus Brussel als reden aanhaalt voor zijn strategie ... denk ik dat zijn strategie net nefast is voor Brussel, vandaar ons conflict, onze broedertwist ![]() nee, Vlaanderen is geen taalzuiver eiland, en zal het nooit zijn, dat is nooit mijn streefdoel geweest en zal het nooit zijn... ik zie dan ook geen heil in pogingen daartoe. Vlaanderen zal tweetalig (en wellicht federaal zijn, met Brussels gewest) ... met ijzersterke garanties voor de Franstalige minderheid. ik heb daar geen enkel probleem mee. Maar dat kan m.i. alleen bereikt worden zonder verdere toegevingen van Vlaanderen. Eens een corridor toegegeven, zal Vlaanderen Brussel volledig kwijt zijn, zonder twijfel wellicth met een groot deel van de rand erbij. Vlaanderen moet zich dus nu onverzettelijk opstellen, en net geen enkele staatshervorming meer toestaan, inclusief vasthouden aan de bestaande financieringswet ! sinds Lambermont zijn de financiële verhoudingen grondig gewijzigd ... Decroo heeft gelijk als hij stelt dat met de huidige financiële verhoudingen België gewoon, en op korte termijn, failliet gaat ! net daarom mogen er nu (op de valreep) geen onnodige Vlaamse toegevingen meer gedaan worden. wie nu op dit moment nog pleit voor palavers, voor communautaire onderhandelingen, voor hervormingen aan Belgie ... die is inderdaad de facto een Belgicist, want die zal het bestaan van België verlengen ipv verkorten én hij/zij gebruikt Brussel daar zonder meer als risico inzet voor ... maar ja, sectair, boos, nijdig, gefrustreerd, in een hoekje ... da's makkelijker |
|
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja Kortaf. Ik vind het namelijk een vierkante leugen als jij beweert dat geen enkele Vlaams-nationalist de Vlaamse onafhankelijheid wenst. Geen enkele wil namelijk zeggen: ook Knuppel niet. JIJ wenst die niet, maar jij wordt ook liever geen Vlaams-nationalist genoemd.
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Handclapping zal het graag horen. Alsook al die anderen die tot nu toe niet afgeschrikt werden wegens het 10de punt van de Baarle werkgroep.
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#206 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Boos, nijdig en gefrustreerd - Waren niet bedoeld als negatieve kwalificaties maar meer om aan te geven dat ik die boosheid begrijp. Ik ben nota bene zelf nijdig en ben niet eens rechtstreeks betrokkene. Gefrustreerd was bedoeld in de letterlijke betekenis: Zich tegengehouden voelen in het bereiken van gestelde doelen. Ook dit was niet negatief bedoeld. In een hoekje, tsja...: Het stond mij gisteren tegen dat twee mensen die ik persoonlijk ken, en waarvan de betrokkenheid bij de Vlaamse zaak (alsook hun integriteit) buiten elke discussie staat, op deze manier werden weggezet als belgicist. Het is onterecht en schaadt het mogelijk gezamenlijk optrekken voor de Vlaamse zaak. |
||||||||
![]() |
![]() |
#207 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 23 januari 2008 om 12:31. |
||
![]() |
![]() |
#208 |
Minister
|
![]() Val mekaar niet aan over details. Als je het eens bent dat de verfransing van Brussel en de rand gestopt moet worden, dan is ieder idee en initiatief in die richting welkom. De franstaligen hebben in 177 jaar het Nederlands terug weten te brengen van 90% naar 11%. Laten we in 2008 beginnen aan de omgekeerde ontwikkeling.
Sommigen willen dit jaar nog een onafhankelijk Vlaanderen, anderen streven alleen naar een eerlijker België. Over dat einddoel kunnen we later beslissen. Laten we ons nu samen richten op verwezenlijking van de eerste stappen waarover we het eens zijn. In 1830 stond het Vlaamse karakter van Brussel niet ter discussie...
Laatst gewijzigd door André de Hollander : 23 januari 2008 om 14:31. |
![]() |
![]() |
#209 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In afwachting daarvan lijkt het me niet erg waarschijnlijk dat ik iets dergelijks over "alle" of "geen enkele" Vlaamsnationalist(en) zou beweerd hebben. Citaat:
Verwonderlijk dat jij, die normaal alles nauwgezet bijhoudt en documenteert, nu plots twee persoonlijke aanvallen op rij lanceert zonder de bron erbij, maar dat terzijde. Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 januari 2008 om 16:09. |
|||
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals je ziet documenteer ik niet alles.
Ik probeer het op te zoeken maar dat is moeilijker dan ik dacht en neemt veel tijd in beslag. Ik weet wel dat het sinds de dag is dat ik dit las dat ik ergernis voel. Ik heb er direct op ingepikt maar je hebt er toen niet op geantwoord. Wellicht omdat je niet meer online was. Eens bepaalde bladzijden wegzakken komt het er ook niet meer van.
#211 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga het niet meer opzoeken, maar ik zal zelden over iemand zeggen dat hij zus of zo is, wel dat zijn gedrag zus of zo is. Ik heb dus gesteld dat jouw unfaire manier om mij te associëren met de Belgische partijen sectair gedrag is. Ondertussen mag jij dat weer met het nodige dédain "bochtenwerk" noemen, maar ik blijf erbij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Misschien ben ik daar dan wel weer te oud voor geworden. De gave des onderscheids, die wens ik eenieder die politieke doelen wil bereiken toe. Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 januari 2008 om 18:16. |
|||||
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt niet eens de beëindiging van de koloniale machtsrelaties gevraagd en ik heb nog niets anders dan 'NON' gehoord. De Franstaligen zijn duidelijk niet bevreesd dat zij zélf het einde van Belgique daardoor zouden kunnen bewerkstelligen. Zij weten dat zij alle middelen in handen hebben om de Vlaamse meerderheid hun wil op te dringen, én dat de 'Vlaamse' onderhandelaars die aan de onderhandelingstafel worden toegelaten Belgique in stand willen houden. Eender hoe. Ik heb ook nog geen partijprogramma gezien dat de koloniale machtsverhoudingen binnen Belgique wil doen ophouden. Hoe zouden de Vlamingen er dan voor kunnen stemmen?
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
Ook was bovenstaande intentie niet echt duidelijk in zijn bericht. Goed, mijn sarcasme was mss misplaatst, daarom : ekskuzeir , djimmi. Het geen niet wegneemt dat ik dat voorstel zeer bedenkelijk acht. Ik vraag mij af of Kortafs stilzwijgen erover - volgens eigen 'schrijven' een (mede)Randenaar - niet veelzeggend is.
![]() |
#214 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is doodzonde dat de lijn-Leterme/De Wever van de voorbije zomer afgebroken is. |
||
![]() |
![]() |
#215 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In afwachting van verdere rijping van het voorstel: ik vind het vanuit theoretisch oogpunt een prachtig voorstel, en als het zou werken zou het één van de beste tactische zetten van de Vlamingen ooit zijn. Alleen heb ik mijn twijfels bij de uitwerking, die zoals zo vaak wel eens precies het omgekeerde resultaat zou hebben. |
|
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Excuus aanvaard, beste stab ![]() Al zou ik het wel waarderen dat je 'djimi' voortaan met één em schrijft. ![]() Vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Brüssel Hauptstadt/enz... ![]() djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#219 |
Europees Commissaris
|
![]() Wiens fout is dat?
|
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kortaf, in de zin "verder verschil ik met Kortaf idd blijkbaar alleen van strategie (leer ik de laatste dagen) niet van objectief, maar schijn bedriegt ook ... " ligt geen insinuatie ... ik zeg letterlijk : de schijn dat Kortaf en ik alleen van strategie en niet van doelstelling verschillen bedriegt. (omdat ik vind dat jou strategie (een onderhandeling, peu importe in welk kader) nefast is. verder verwijt je mij steeds geen alternatief te hebben en geen concreet stappenplan, en nu kom jij met iets compleets vaag af als een, wat was het ? 'overleg tssn gemeenschappen' ? nu dat is zo'n typisch Belgisch (excusez moi le mot) iets ... je gaat eerst nogmaar eens een debat aan, nu over het systeem van "parlementaire vertegenwoordiging" an sich blijkbaar ... alvorens te kunnen starten over een boedelscheiding of 'herschikking van macht' (hoop dat ik t zo goed definiëer) ... terwijl, met wie of wat je ook onderhandelt ... het besluit zal uiteindelijk toch door de parlementaire democratie in wetten moeten gegoten worden ... rara, wat gaat daar op zijn Belgisch mee gebeuren ... los van de existentiële vraag wie er in godsnaam de verschillende volkeren zou kunnen vertegenwoordigen in gesprekken, zonder democratisch verkozen te zijn ?!? (wil je de autoritaire weg op ??? ... hier tast ik echt in het duister ... gelukkig mss ... ![]() vind je voorstel van verregaande naiviteit getuigen, desalniettemin, wens ik je er veel succes mee (voor zover het een minimum aan democratisch principe behoudt). ik geloof eerder in het scenario dat er in 2009 of vrij snel erna een bruikbare independentistische meerderheid zal zijn in het Vlaams Parlement. |
|
![]() |