Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 23 januari 2008, 08:33   #201
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het is het lot van de afwachters en degenen die uitsluitend een taalzuiver Vlaams eiland willen: steeds meer gebieden afgeven. Brussel hebben ze al opgegeven, dat wordt zelfs mainstream. Max heeft aangetoond dat ook de Rand niet veilig is. En dan zwijg ik nog over een hele reeks taalgrensgemeenten, aan deze én aan gene kant van de taalgrens. Wie denkt dat alles daar voetstoots zal verlopen, vergist zich.

Als Stab gisteren vroeg, wat me drijft naar een voorzichtiger houding inzake onafhankelijkheid, dan staat die gestage afkalving van het Vlaamse grondgebied vooraan. Als het werkelijk zo zou zijn dat een hele reeks gemeenten niet meer belangrijk genoeg zijn voor Vlaanderen om ze tegen elke prijs te behouden, wat doen wij hier dan nog? In dat geval zal Vlaanderen plots niet meer belangrijk zijn voor duizenden burgers.
Ik heb liever niet dat Max mij mag vertegenwoordigen.

Verder ben ik ervan overtuigd dat hoe langer Belgique zal bestaan, hoe meer grondgebied we zullen verliezen. Dat verlies kan enkel voorkomen worden door hier en nu de definitieve grenzen te trekken. Met uitsluitend belgicistische partijen aan de macht en Vlaams-nationalistische die zich laten gebruiken om de belgicistische machten te versterken zal dat niet gebeuren, zoveel is duidelijk.
Oud 23 januari 2008, 10:16   #202
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hier wil ik toch voor de meelezertjes iets duidelijk maken. De doelen die wij willen bereiken met de Baarle Werkgroep zijn alleen haalbaar met, en gebaseerd op, een onafhankelijk Vlaanderen. Als zodanig is iedere Vlaming in de Baarle Werkgroep per definitie een separatist.

Dat bedoelde ie volgens mij inderdaad als reactie op de aantijgingen van Anna List. Anna is nijdig en gefrustreerd. Ik snap best waarom maar ik snap Kortafs reactie ook.
Voorbarige en foute conclusie, Knuppel. Ik zou jou en Stab niet willen vergelijken met Anna List. Ten eerste heb ik jou nog nooit de optie van geweld zien openhouden en ten tweede heb ik jou nog nooit een actieve Vlaams-nationalist, die het alleen in strategie niet met je eens is, zien uitschelden voor Belgicist.

In deze draad wordt iemand die op dagelijkse basis bezig is in de frontlinie Brussel terug te vernederlandsen en het Vlaams zelfbewustzijn aan te wakkeren aangeraden om een lidmaatschap op het FDF te nemen, alleen omdat hij voorstelt de taalfaciliteiten in de rand uit te breiden naar anderstaligen om zodanig de verfransing tegen te gaan.

In deze draad wordt een actieve Vlaams-nationalist (en praktisch separatist)voor belgicist, en nog meer, uitgemaakt, alleen omdat hij - tot aan de gewenste staatshervorming - aandringt om gebruik te maken van de Vlaamse meerderheid.

Het mankeert er nog aan dat ze met pek en veren als Vlaams Volksverrader het land worden uitgejaagd.

Anna List is nijdig en gefrustreerd en ik snap dat best gezien de laatste ontwikkelingen binnen de noodregering en binnen CD&V. Het wegpromoveren van Vandeurzen en anderen en het van bovenaf parachuteren van Schouppe belooft niet veel goeds. Maar hij kiest zijn vijanden verkeerd en ook dat ''laat ik er hier op het forum maar niets over geweld zeggen'' vind ik bedenkelijk.

Maar wat had iedereen dan gedacht? Dat ''Belgie'' zomaar het afgelopen halfjaar over zijn kant zou laten gaan? De complete machinerie wordt nu in werking gezet om Belgie te behouden, het herstel van de CVP is daarvan een voorbeeld. Maar het is nog geen Pasen, ze zijn er nog niet. Deze slag lijkt gewonnen door de belgicisten maar ik verwacht nog een wederopstanding van het kartel.

Maar of die wederopstanding er nu wel of niet komt, voorlopig is Belgie nog niet gesplitst. Dan doet iedereen er goed aan zich zoveel mogelijk te richten op de numerieke meerderheid van Vlamingen binnen Belgie en de Vlaamse belangen te blijven behartigen, op wat voor manier dan ook. Boos, als slachtoffer (zoals A. List nu doet), in een hoekje blijven wachten tot die splitsing eindelijk een feit is zou er weleens in kunnen resulteren dat - op zijn Max'- alles uit frustratie wordt weggegeven.
@Hertog & Kortaf ...

amai Hertog,

u past mij een mooi kleedje, het ware moediger geweest mocht u dat in een rechtstreeks duel gedaan hebben. omdat u mijn naam noemde, veroorloof ik mij toch even op uw conversatie met Knuppel over mij in te pikken.
ik zal alleen op de essentie trachten te reageren, en bepaalde sneren trachten te overstijgen.

na het verwijt van 'sectair' te zijn van Kortaf gisteren, lees ik dus vandaag het verwijt van een extremistische geweldadige zot te zijn, om het woord terrorist nog even te mijden ...

ik heb geweld als optie opengehouden in geval van niet respecteren van de souvereiniteit van het Vlaamse grondgebied i.e. in casu van het afnemen van Vlaamse gemeenten van het grondgebied van Vlaanderen ... dat is mijns inzien slechts een complexloze niet gefrustreerde houding van iemand die Vlaanderen wel als volwaardige staat beschouwd ... want dat (geweld) is immers een recht dat élke souvereine staat zichzelf voorbehoud bij aantasting van zijn grondgebied. dus idd een standvastige houding (u noemt dat boos) maar ik zie mijzelf niet bepaald als slachtoffer, noch als gecomplexeerd Vlaming (daar ben ik m.i. te jong voor)

verder verschil ik met Kortaf idd blijkbaar alleen van strategie (leer ik de laatste dagen) niet van objectief, maar schijn bedriegt ook ...

edoch (en Kortaf weet dat wel) ik heb al meermaals dezelfde opsomming gemaakt als die die Kortaf maakt van de te wijzigen systemen in B (meerderheden,pariteiten etc)

het fundamentele verschil is dat ik vaststel dat die houding van wijzigen, corrigeren en verbeteren aan België, van verdere communautaire onderhandelingen kortom ... Vlaanderen alleen maar kost. (zelfs een in een goed onderhandeld akkoord worden de pro Vlaamse verwezenlijkingen later in praktijk genegeerd cfr tweetaligheid in Brussel) dit is België. (het grondwettelijk hof heeft geen stok achter de deur)

en hoewel Kortaf dus Brussel als reden aanhaalt voor zijn strategie ... denk ik dat zijn strategie net nefast is voor Brussel, vandaar ons conflict, onze broedertwist .

nee, Vlaanderen is geen taalzuiver eiland, en zal het nooit zijn, dat is nooit mijn streefdoel geweest en zal het nooit zijn... ik zie dan ook geen heil in pogingen daartoe. Vlaanderen zal tweetalig (en wellicht federaal zijn, met Brussels gewest) ... met ijzersterke garanties voor de Franstalige minderheid. ik heb daar geen enkel probleem mee. Maar dat kan m.i. alleen bereikt worden zonder verdere toegevingen van Vlaanderen. Eens een corridor toegegeven, zal Vlaanderen Brussel volledig kwijt zijn, zonder twijfel wellicth met een groot deel van de rand erbij.

Vlaanderen moet zich dus nu onverzettelijk opstellen, en net geen enkele staatshervorming meer toestaan, inclusief vasthouden aan de bestaande financieringswet ! sinds Lambermont zijn de financiële verhoudingen grondig gewijzigd ... Decroo heeft gelijk als hij stelt dat met de huidige financiële verhoudingen België gewoon, en op korte termijn, failliet gaat ! net daarom mogen er nu (op de valreep) geen onnodige Vlaamse toegevingen meer gedaan worden.

wie nu op dit moment nog pleit voor palavers, voor communautaire onderhandelingen, voor hervormingen aan Belgie ... die is inderdaad de facto een Belgicist, want die zal het bestaan van België verlengen ipv verkorten én hij/zij gebruikt Brussel daar zonder meer als risico inzet voor ...

maar ja, sectair, boos, nijdig, gefrustreerd, in een hoekje ... da's makkelijker
Anna List is offline  
Oud 23 januari 2008, 11:05   #203
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat vind jij "slecht vertellen over Vlaamsnationalisten".... ?
Ja Kortaf. Ik vind het namelijk een vierkante leugen als jij beweert dat geen enkele Vlaams-nationalist de Vlaamse onafhankelijheid wenst. Geen enkele wil namelijk zeggen: ook Knuppel niet. JIJ wenst die niet, maar jij wordt ook liever geen Vlaams-nationalist genoemd.
Oud 23 januari 2008, 11:11   #204
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Baarle
Hier wil ik toch voor de meelezertjes iets duidelijk maken. De doelen die wij willen bereiken met de Baarle Werkgroep zijn alleen haalbaar met, en gebaseerd op, een onafhankelijk Vlaanderen. Als zodanig is iedere Vlaming in de Baarle Werkgroep per definitie een separatist.
Deze post had ik gemist.

Handclapping zal het graag horen.

Alsook al die anderen die tot nu toe niet afgeschrikt werden wegens het 10de punt van de Baarle werkgroep.
Oud 23 januari 2008, 11:18   #205
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Maar het is nog geen Pasen, ze zijn er nog niet. Deze slag lijkt gewonnen door de belgicisten maar ik verwacht nog een wederopstanding van het kartel.

Maar of die wederopstanding er nu wel of niet komt, voorlopig is Belgie nog niet gesplitst. Dan doet iedereen er goed aan zich zoveel mogelijk te richten op de numerieke meerderheid van Vlamingen binnen Belgie en de Vlaamse belangen te blijven behartigen, op wat voor manier dan ook. Boos, als slachtoffer (zoals A. List nu doet), in een hoekje blijven wachten tot die splitsing eindelijk een feit is zou er weleens in kunnen resulteren dat - op zijn Max'- alles uit frustratie wordt weggegeven.
Onze boosheid heeft enkel te maken met onmacht én met het feit dat alles, op zijn Max, wordt weggegeven zonder dat wij, die fervent tegen dat eeuwige geven, toegeven en weggeven zijn, de mogelijkheid hebben om het te kunnen beletten.
Oud 23 januari 2008, 12:20   #206
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
@Hertog & Kortaf ...

amai Hertog,

u past mij een mooi kleedje, het ware moediger geweest mocht u dat in een rechtstreeks duel gedaan hebben. omdat u mijn naam noemde, veroorloof ik mij toch even op uw conversatie met Knuppel over mij in te pikken.
ik zal alleen op de essentie trachten te reageren, en bepaalde sneren trachten te overstijgen.
Beste Anna, mijn post was indirect ook aan u gericht. Knuppels post gaf nu eenmaal de meeste aangrijpingspunten om op te reageren, dat heb ik dan ook gedaan. Met moedig heeft dat niets te maken, het staat open en bloot hier in deze draad, ik voer mijn discussies niet via PB en zat eerlijk gezegd al op uw reactie te wachten.

Citaat:
na het verwijt van 'sectair' te zijn van Kortaf gisteren, lees ik dus vandaag het verwijt van een extremistische geweldadige zot te zijn, om het woord terrorist nog even te mijden ...
Enig gevoel voor dramatiek is u niet vreemd, merk ik. Ik zeg nergens dat u een zot of gewelddadig bent, laat staan een terrorist. Hoewel ik in het vuur van een discussie ook weleens harde woorden kan gebruiken heb ik in dit geval mijn woorden zorgvuldig gekozen: Ik heb nergens gezegd dat u oproept tot geweld, slechts dat u het niet ''uitsluit''. Zonder verdere verduidelijking van wat u ermee bedoelde vond ik dat een bedenkelijke constatering.

Citaat:
ik heb geweld als optie opengehouden in geval van niet respecteren van de souvereiniteit van het Vlaamse grondgebied i.e. in casu van het afnemen van Vlaamse gemeenten van het grondgebied van Vlaanderen ... dat is mijns inzien slechts een complexloze niet gefrustreerde houding van iemand die Vlaanderen wel als volwaardige staat beschouwd ... want dat (geweld) is immers een recht dat élke souvereine staat zichzelf voorbehoud bij aantasting van zijn grondgebied. dus idd een standvastige houding (u noemt dat boos) maar ik zie mijzelf niet bepaald als slachtoffer, noch als gecomplexeerd Vlaming (daar ben ik m.i. te jong voor)
Dat vind ik toch te vaag. Als Vlaanderen grond wordt afgenomen houdt u de optie tot geweld open. Tegen wie, vraag ik me dan af?

Citaat:
verder verschil ik met Kortaf idd blijkbaar alleen van strategie (leer ik de laatste dagen) niet van objectief, maar schijn bedriegt ook ...
Ik denk dat het zo is.

Citaat:
edoch (en Kortaf weet dat wel) ik heb al meermaals dezelfde opsomming gemaakt als die die Kortaf maakt van de te wijzigen systemen in B (meerderheden,pariteiten etc)

het fundamentele verschil is dat ik vaststel dat die houding van wijzigen, corrigeren en verbeteren aan België, van verdere communautaire onderhandelingen kortom ... Vlaanderen alleen maar kost. (zelfs een in een goed onderhandeld akkoord worden de pro Vlaamse verwezenlijkingen later in praktijk genegeerd cfr tweetaligheid in Brussel) dit is België. (het grondwettelijk hof heeft geen stok achter de deur)
en hoewel Kortaf dus Brussel als reden aanhaalt voor zijn strategie ... denk ik dat zijn strategie net nefast is voor Brussel, vandaar ons conflict, onze broedertwist .
Ik denk dat u zich vergist in de opvatting van kortafs strategie. Als ik dit stuk zo lees denk ik dat er geen streepje licht zit tussen zijn opvattingen en die van u.

Citaat:
nee, Vlaanderen is geen taalzuiver eiland, en zal het nooit zijn, dat is nooit mijn streefdoel geweest en zal het nooit zijn... ik zie dan ook geen heil in pogingen daartoe. Vlaanderen zal tweetalig (en wellicht federaal zijn, met Brussels gewest) ... met ijzersterke garanties voor de Franstalige minderheid. ik heb daar geen enkel probleem mee. Maar dat kan m.i. alleen bereikt worden zonder verdere toegevingen van Vlaanderen. Eens een corridor toegegeven, zal Vlaanderen Brussel volledig kwijt zijn, zonder twijfel wellicth met een groot deel van de rand erbij.

Vlaanderen moet zich dus nu onverzettelijk opstellen, en net geen enkele staatshervorming meer toestaan, inclusief vasthouden aan de bestaande financieringswet ! sinds Lambermont zijn de financiële verhoudingen grondig gewijzigd ... Decroo heeft gelijk als hij stelt dat met de huidige financiële verhoudingen België gewoon, en op korte termijn, failliet gaat ! net daarom mogen er nu (op de valreep) geen onnodige Vlaamse toegevingen meer gedaan worden.
Dat geldt ook voor dit stuk. Het is alsof ik kortaf zelf hoor praten.

Citaat:
wie nu op dit moment nog pleit voor palavers, voor communautaire onderhandelingen, voor hervormingen aan Belgie ... die is inderdaad de facto een Belgicist, want die zal het bestaan van België verlengen ipv verkorten én hij/zij gebruikt Brussel daar zonder meer als risico inzet voor ...
Dat is het punt. Er wordt niet gepleit voor palavers. Er wordt voor gepleit dat, zolang de Vlaamse onafhankelijkheid (nog) geen feit is, de Vlaamse belangen niet worden verkwanseld. Hierin verschillen jullie niet van mening.

Citaat:
maar ja, sectair, boos, nijdig, gefrustreerd, in een hoekje ... da's makkelijker
Sectair - Tsja, dat is maar hoe je één en ander noemt. Sommige Vlaams-nationalisten zijn zo gefocust op een onafhankelijk Vlaanderen dat ze alles er voor overhebben, niet ziend dat ze gaandeweg één en ander verliezen. Anderen willen die onafhankelijkheid minder als een fetisj opvatten en zien het meer als middel of mogelijke uitkomst in plaats van einddoel. In ieder geval zolang er geen politieke meerderheid voor is. Hoe je elkaar noemt hangt waarschijnlijk af van je stemming van dat moment.

Boos, nijdig en gefrustreerd - Waren niet bedoeld als negatieve kwalificaties maar meer om aan te geven dat ik die boosheid begrijp. Ik ben nota bene zelf nijdig en ben niet eens rechtstreeks betrokkene. Gefrustreerd was bedoeld in de letterlijke betekenis: Zich tegengehouden voelen in het bereiken van gestelde doelen. Ook dit was niet negatief bedoeld.

In een hoekje, tsja...:
Het stond mij gisteren tegen dat twee mensen die ik persoonlijk ken, en waarvan de betrokkenheid bij de Vlaamse zaak (alsook hun integriteit) buiten elke discussie staat, op deze manier werden weggezet als belgicist. Het is onterecht en schaadt het mogelijk gezamenlijk optrekken voor de Vlaamse zaak.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 23 januari 2008, 12:23   #207
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Deze post had ik gemist.

Handclapping zal het graag horen.

Alsook al die anderen die tot nu toe niet afgeschrikt werden wegens het 10de punt van de Baarle werkgroep.
Nochtans is het zo, ik kan er niets aan doen.
Citaat:
3. Een democratisch en doortastend bestuur wordt in de context van de Belgische staat, wegens het anti-Nederlandse wezen van deze staat, onmogelijk gemaakt.

5. Alle stappen in richting van samenwerking en integratie van Vlaanderen en Nederland zijn welkom, maar samenwerkingsvormen die gebaseerd zijn op de bestaande staten Nederland en België, zijn gedoemd tot machteloosheid.
De samenwerking waar jij op doelt, van punt 10, wordt inderdaad niet uitgesloten maar nooit binnen de context van een belgische staat en alleen met een onafhankelijk, autonoom Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 23 januari 2008 om 12:31.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 23 januari 2008, 14:31   #208
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Val mekaar niet aan over details. Als je het eens bent dat de verfransing van Brussel en de rand gestopt moet worden, dan is ieder idee en initiatief in die richting welkom. De franstaligen hebben in 177 jaar het Nederlands terug weten te brengen van 90% naar 11%. Laten we in 2008 beginnen aan de omgekeerde ontwikkeling.

Sommigen willen dit jaar nog een onafhankelijk Vlaanderen, anderen streven alleen naar een eerlijker België. Over dat einddoel kunnen we later beslissen.

Laten we ons nu samen richten op verwezenlijking van de eerste stappen waarover we het eens zijn. In 1830 stond het Vlaamse karakter van Brussel niet ter discussie...
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door André de Hollander : 23 januari 2008 om 14:31.
André de Hollander is offline  
Oud 23 januari 2008, 16:05   #209
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja Kortaf. Ik vind het namelijk een vierkante leugen als jij beweert dat geen enkele Vlaams-nationalist de Vlaamse onafhankelijheid wenst.
Dit is een rechtstreekse, persoonlijke aanval. Voor ik daarop reageer wil ik graag een verwijzing naar de letterlijke tekst zien.

In afwachting daarvan lijkt het me niet erg waarschijnlijk dat ik iets dergelijks over "alle" of "geen enkele" Vlaamsnationalist(en) zou beweerd hebben.

Citaat:
Geen enkele wil namelijk zeggen: ook Knuppel niet. JIJ wenst die niet,
Bron voor deze tweede ongefundeerde bewering?

Verwonderlijk dat jij, die normaal alles nauwgezet bijhoudt en documenteert, nu plots twee persoonlijke aanvallen op rij lanceert zonder de bron erbij, maar dat terzijde.

Citaat:
maar jij wordt ook liever geen Vlaams-nationalist genoemd.
Moet dat dan om één of andere reden?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 januari 2008 om 16:09.
Kortaf is offline  
Oud 23 januari 2008, 17:11   #210
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoals je ziet documenteer ik niet alles.

Ik probeer het op te zoeken maar dat is moeilijker dan ik dacht en neemt veel tijd in beslag.

Ik weet wel dat het sinds de dag is dat ik dit las dat ik ergernis voel.
Ik heb er direct op ingepikt maar je hebt er toen niet op geantwoord. Wellicht omdat je niet meer online was. Eens bepaalde bladzijden wegzakken komt het er ook niet meer van.
Oud 23 januari 2008, 18:03   #211
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
na het verwijt van 'sectair' te zijn van Kortaf gisteren
Geachte,

Ik ga het niet meer opzoeken, maar ik zal zelden over iemand zeggen dat hij zus of zo is, wel dat zijn gedrag zus of zo is. Ik heb dus gesteld dat jouw unfaire manier om mij te associëren met de Belgische partijen sectair gedrag is.

Ondertussen mag jij dat weer met het nodige dédain "bochtenwerk" noemen, maar ik blijf erbij.

Citaat:
Voila, dat soort zijdelingse insinuaties over mensen die je helemaal niet kent en standpunten waar je niets vanaf weet, dat stoort me. Het lijkt als twee druppels water op het gekende refrein "het VB zegt in zijn programma wel niet dat het tegen de democratie is, maar schijn bedriegt, binnenskamers zeggen ze dat wel degelijk". Wat kan het VB daartegen doen? Niets, dan het met het nodige dédain negeren en de aframmelaar van het refrein nooit meer au sérieux nemen.

Citaat:

Ik deel die mening volkomen. Staatshervormingen binnen het gekende Belgische kader kunnen moeilijk anders dan contraproductief zijn. Ik pleit dan ook niet voor zo'n Belgische staatshervorming, wel voor een grote rechtstreekse onderhandeling tussen Vlamingen en Walen over een beëindiging van de koloniale machtsrelaties. Dat staat al maanden in de link in mijn onderschrift te lezen, en ik accepteer niet op iets anders dan dat beoordeeld te worden.

Citaat:

Dat moet u allemaal uit mijn programma gehaald hebben.

Citaat:
Dat u zich niets anders kan inbeelden dan de Belgische staatshervormingen die we tot nu toe gekend hebben, is niet mijn verantwoordelijkheid hé. Kijk, u zegt dat u nog vrij jong bent. Ik ben dat niet zozeer, maar ik heb wel actief diverse staatshervormingen bestreden. Als u mij nu toch daarmee wil associëren, dan kan ik daar alleen maar eens gegeneerd mee lachen. Ik ga mij verder niet bezighouden met het bestrijden van mensen die zeggen dat de aarde plat is en de ruimtevaart fake.

Misschien ben ik daar dan wel weer te oud voor geworden.

De gave des onderscheids, die wens ik eenieder die politieke doelen wil bereiken toe.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 januari 2008 om 18:16.
Kortaf is offline  
Oud 23 januari 2008, 18:39   #212
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik pleit dan ook niet voor zo'n Belgische staatshervorming, wel voor een grote rechtstreekse onderhandeling tussen Vlamingen en Walen over een beëindiging van de koloniale machtsrelaties.
Ik dacht dat er op dit eigenste ogenblik rechtstreekse onderhandelingen tussen Walen en Vlamingen bezig zijn.
Er wordt niet eens de beëindiging van de koloniale machtsrelaties gevraagd en ik heb nog niets anders dan 'NON' gehoord. De Franstaligen zijn duidelijk niet bevreesd dat zij zélf het einde van Belgique daardoor zouden kunnen bewerkstelligen. Zij weten dat zij alle middelen in handen hebben om de Vlaamse meerderheid hun wil op te dringen, én dat de 'Vlaamse' onderhandelaars die aan de onderhandelingstafel worden toegelaten Belgique in stand willen houden. Eender hoe.

Ik heb ook nog geen partijprogramma gezien dat de koloniale machtsverhoudingen binnen Belgique wil doen ophouden. Hoe zouden de Vlamingen er dan voor kunnen stemmen?
Oud 23 januari 2008, 20:19   #213
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
In deze draad wordt iemand die op dagelijkse basis bezig is in de frontlinie Brussel terug te vernederlandsen en het Vlaams zelfbewustzijn aan te wakkeren aangeraden om een lidmaatschap op het FDF te nemen, alleen omdat hij voorstelt de taalfaciliteiten in de rand uit te breiden naar anderstaligen om zodanig de verfransing tegen te gaan.
Als het over de rand en faciliteiten gaat, kan het gebeuren dat ik wat te impulsief reageer.
Ook was bovenstaande intentie niet echt duidelijk in zijn bericht.
Goed, mijn sarcasme was mss misplaatst, daarom : ekskuzeir , djimmi.
Het geen niet wegneemt dat ik dat voorstel zeer bedenkelijk acht.
Ik vraag mij af of Kortafs stilzwijgen erover - volgens eigen 'schrijven' een (mede)Randenaar - niet veelzeggend is.
Oud 23 januari 2008, 20:28   #214
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat er op dit eigenste ogenblik rechtstreekse onderhandelingen tussen Walen en Vlamingen bezig zijn.
Volgens mij niet. Er hebben onderhandelingen plaats in een Belgisch kader die zoals steeds gedomineerd worden door de Brussels-franstalige bourgeoisie. Ik heb nog nooit een Vlaams politicus zich horen opwerpen als een leider van de Vlamingen en in die hoedanigheid een oproep of een voorstel horen doen aan de Walen. Onze politici doen alsof ze Belgen zijn en spreken met elkaar binnen het kader dat de Brusselse bourgoisie afgelijnd heeft.

Citaat:
Ik heb ook nog geen partijprogramma gezien dat de koloniale machtsverhoudingen binnen Belgique wil doen ophouden. Hoe zouden de Vlamingen er dan voor kunnen stemmen?
Je hebt gelijk. Al ging het programma en het optreden van het kartel in 2007 wel een stuk in die richting.

Het is doodzonde dat de lijn-Leterme/De Wever van de voorbije zomer afgebroken is.
Kortaf is offline  
Oud 23 januari 2008, 20:31   #215
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik vraag mij af of Kortafs stilzwijgen erover - volgens eigen 'schrijven' een (mede)Randenaar - niet veelzeggend is.
In welke zin?

In afwachting van verdere rijping van het voorstel: ik vind het vanuit theoretisch oogpunt een prachtig voorstel, en als het zou werken zou het één van de beste tactische zetten van de Vlamingen ooit zijn. Alleen heb ik mijn twijfels bij de uitwerking, die zoals zo vaak wel eens precies het omgekeerde resultaat zou hebben.
Kortaf is offline  
Oud 23 januari 2008, 20:34   #216
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen heb ik mijn twijfels bij de uitwerking, die zoals zo vaak wel eens precies het omgekeerde resultaat zou hebben.
Niet weleens, maar altijd.
Oud 23 januari 2008, 20:50   #217
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het over de rand en faciliteiten gaat, kan het gebeuren dat ik wat te impulsief reageer.
Ook was bovenstaande intentie niet echt duidelijk in zijn bericht.
Goed, mijn sarcasme was mss misplaatst, daarom : ekskuzeir , djimmi.
Het geen niet wegneemt dat ik dat voorstel zeer bedenkelijk acht.

Excuus aanvaard, beste stab .

Al zou ik het wel waarderen dat je 'djimi' voortaan met één em schrijft.

Vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Brüssel Hauptstadt/enz... ,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 24 januari 2008, 08:41   #218
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welke zin?

In afwachting van verdere rijping van het voorstel: ik vind het vanuit theoretisch oogpunt een prachtig voorstel, en als het zou werken zou het één van de beste tactische zetten van de Vlamingen ooit zijn. Alleen heb ik mijn twijfels bij de uitwerking, die zoals zo vaak wel eens precies het omgekeerde resultaat zou hebben.
In een a posteriori teleurstellende zin.
Oud 24 januari 2008, 08:58   #219
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In een a posteriori teleurstellende zin.
Wiens fout is dat?
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 09:02   #220
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Geachte,

Ik ga het niet meer opzoeken, maar ik zal zelden over iemand zeggen dat hij zus of zo is, wel dat zijn gedrag zus of zo is. Ik heb dus gesteld dat jouw unfaire manier om mij te associëren met de Belgische partijen sectair gedrag is.

Ondertussen mag jij dat weer met het nodige dédain "bochtenwerk" noemen, maar ik blijf erbij.

Voila, dat soort zijdelingse insinuaties over mensen die je helemaal niet kent en standpunten waar je niets vanaf weet, dat stoort me. Het lijkt als twee druppels water op het gekende refrein "het VB zegt in zijn programma wel niet dat het tegen de democratie is, maar schijn bedriegt, binnenskamers zeggen ze dat wel degelijk". Wat kan het VB daartegen doen? Niets, dan het met het nodige dédain negeren en de aframmelaar van het refrein nooit meer au sérieux nemen.

Ik deel die mening volkomen. Staatshervormingen binnen het gekende Belgische kader kunnen moeilijk anders dan contraproductief zijn. Ik pleit dan ook niet voor zo'n Belgische staatshervorming, wel voor een grote rechtstreekse onderhandeling tussen Vlamingen en Walen over een beëindiging van de koloniale machtsrelaties. Dat staat al maanden in de link in mijn onderschrift te lezen, en ik accepteer niet op iets anders dan dat beoordeeld te worden.

Dat moet u allemaal uit mijn programma gehaald hebben.

Dat u zich niets anders kan inbeelden dan de Belgische staatshervormingen die we tot nu toe gekend hebben, is niet mijn verantwoordelijkheid hé. Kijk, u zegt dat u nog vrij jong bent. Ik ben dat niet zozeer, maar ik heb wel actief diverse staatshervormingen bestreden. Als u mij nu toch daarmee wil associëren, dan kan ik daar alleen maar eens gegeneerd mee lachen. Ik ga mij verder niet bezighouden met het bestrijden van mensen die zeggen dat de aarde plat is en de ruimtevaart fake.

Misschien ben ik daar dan wel weer te oud voor geworden.

De gave des onderscheids, die wens ik eenieder die politieke doelen wil bereiken toe.

Kortaf,

in de zin "verder verschil ik met Kortaf idd blijkbaar alleen van strategie (leer ik de laatste dagen) niet van objectief, maar schijn bedriegt ook ... " ligt geen insinuatie ... ik zeg letterlijk : de schijn dat Kortaf en ik alleen van strategie en niet van doelstelling verschillen bedriegt. (omdat ik vind dat jou strategie (een onderhandeling, peu importe in welk kader) nefast is.

verder verwijt je mij steeds geen alternatief te hebben en geen concreet stappenplan, en nu kom jij met iets compleets vaag af als een, wat was het ? 'overleg tssn gemeenschappen' ?

nu dat is zo'n typisch Belgisch (excusez moi le mot) iets ... je gaat eerst nogmaar eens een debat aan, nu over het systeem van "parlementaire vertegenwoordiging" an sich blijkbaar ... alvorens te kunnen starten over een boedelscheiding of 'herschikking van macht' (hoop dat ik t zo goed definiëer) ... terwijl, met wie of wat je ook onderhandelt ... het besluit zal uiteindelijk toch door de parlementaire democratie in wetten moeten gegoten worden ... rara, wat gaat daar op zijn Belgisch mee gebeuren ...

los van de existentiële vraag wie er in godsnaam de verschillende volkeren zou kunnen vertegenwoordigen in gesprekken, zonder democratisch verkozen te zijn ?!? (wil je de autoritaire weg op ??? ... hier tast ik echt in het duister ... gelukkig mss ... en dan wordt mij kwalijk genomen dat ik de Vlaamse Staat het recht op geweld voorbehoud bij aantasting van zijn grondgebied ...)

vind je voorstel van verregaande naiviteit getuigen, desalniettemin, wens ik je er veel succes mee (voor zover het een minimum aan democratisch principe behoudt).

ik geloof eerder in het scenario dat er in 2009 of vrij snel erna een bruikbare independentistische meerderheid zal zijn in het Vlaams Parlement.
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be