![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() ![]() Citaat:
Geen commentaar... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 17 januari 2008 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De Vlamingen zijn echter nog niet in staat om autonoom te handelen. Zij moeten daarom ook aan de hand gehouden worden door vadertje Belgique.
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlamingen worden vooral aan de leiband gehouden door vadertje Belgique.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 17 januari 2008 om 23:35. |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Goed nieuws !
Wel, als de walen volgens Demotte geen schrik hebben van autonomie, dan kunnen we de uitgebreide octopusgroep opdoeken, en een véél makkelijker manier kiezen om tot een verregaande staatshervorming (of boedelscheiding, desgewenst) te komen : laat Demotte en Peeters een halfuurtje samenzitten, en de zaak is zó geklaard. Of zou de heldhaftige verklaring van Demotte niet écht gemeend zijn ? |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() 60 pct van de bevolking, 80 pct van de uitvoer, 70 pct van de belastingen, schuldvrij, en dan aan de leiband gehouden. Hoe sneu..
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
kamerzetels die onevenwichtig verdeeld zijn, waardoor er teveel Franstaligen in het parlement zitten grondwettelijk vastgelegde 'speciale meerderheden' grondwettelijk vastgelegde 'alarmbelprocedure' grondwettelijk vastgelegde 'belangenconflicten' een derde gewest waardoor Vlaanderen geminoriseerd tegenover twee gewesten komt te staan ... én een actief netwerksysteem om de collaboratie van de elite in stand te houden (geinitieerd door de KBS) etc.etc... dit is geen toeval, dit is een actieve onderdrukking, en het is nogal cynisch van u om de schuld daarvan in de schoenen van de kleine individuele Vlaming te schuiven. Vlaanderen is nog steeds een kolonie, en zal dat blijven tot de clash (ik wik hier even mijn woorden omdat je toch zo snel beschuldigd wordt van op te roepen tot geweld, moord en doodslag van koloniale heersers e.d. ![]() die economische cijfers die je aanhaalt, die kon je wellicht voor elke kolonie aanhalen, tot op t moment dat er iemand bereid was te zeggen : "nu is t gedaan, het stopt hier of er wordt bloed vergoten..." |
|
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 18 januari 2008 om 08:58. |
||
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Waarover klagen jullie, Vlamingen? Jullie zijn toch een meerderheid in België. [/straatrue mode] Het argument vd demografische meerderheid is zo oud als een tjseefse straat. Van de Van Cauwelaerts tot de Tindemansen, van minimalisten, passivisten tot kartellisten. Ondertussen verfranst de Rand.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 18 januari 2008 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Ik wil niet oproepen tot geweld, maar euh, wie werpt de eerste steen?
|
![]() |
![]() |
#11 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 18 januari 2008 om 09:53. |
||
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou daar toch wel eens concrete cijfers willen over zien. Vorig jaar werd er in de studie van Kris Deschouwer ook gesteld dat de opmars van de Franstalige partijen in de Rand gestopt was. Een stelling die uiteindelijk onjuist bleek.
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() hoe zou hij/zij daar geweldloos (want d�*t eis je wel) onderuit raken ?! wat jij doet komt overeen met bvb de schuld van kolonisatie van Congo bij de individuele Congolees te leggen ... |
|
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
![]() Citaat:
Voor die eersten was het elegant vermomd vluchtgedrag, voor LC de aangewezen tactiek - fout imo uiteraard. Spijtig dat ie zo slecht schreef - zijn analyses zijn pareltjes. Citaat:
Citaat:
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is mooi om eens een ander geluid te horen dan gewoon onafhankelijkheid, maar de droom van Kortaf (belgique gedomineerd door de Vlamingen) wordt effectief onmogelijk gemaakt door in de grondwet gebetonneerde mechanismen die zorgen dat Vlamingen NOOIT meer iets bij meerderheid kunnen stemmen. Een prachtig voorbeeldje is de BHV stemming. Daar hangen al alarmbellen en belangenconflicten aan en dat betekent dat dit terug op de tafel van de federale regering komt. Dus weer onder de neus van Maingain en Milquet die dat gaan afkeuren. De droom van Kortaf is gebaseerd op democratie (de wil van de meerderheid), maar belgique is geen democratie en de anti-democratische maatregelen zitten gebetonneerd in de grondwet. De Vlamingen gaan nooit een tweederde meerderheid vinden om die er weer uit te halen. Dat is in het kort mijn eenmalige antwoord op de vele schrijfsels omtrent deze materie die ik van Kortaf al heb mogen lezen. De constructie belgique had als doel om de franstaligen Vlaanderen als wingewest te laten gebruiken en het te verfransen. Dat doel is nooit verdwenen en zit verweven in onze grondwet die de Vlamingen niet kunnen en de franstaligen niet willen wijzigen. De enige mogelijke stap vooruit is de scheiding dus.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 januari 2008 om 11:36. |
||
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer Vlaanderen laat weten dat zij de Belgische gondwet naast zich neerlegt, dan kan het Arbitragehof niet veel meer doen dan eens kwaad te kijken naar Vlaanderen. De federale overheid heef al genoeg getoond dat ze de grondwet naast haar neerlegt, als haar niet zint. Het gaat zelfs zover, dat mensen veroordeeld worden tot boetes van 550 euro wanneer ze weigeren de grondwet met de voeten te treden. Ik weet niet of we als Vlaamse deelstaat de Belgische grondwet moeten verwerpen, maar het blijft een optie. Zelfs Senelle opperde het idee van een Vlaanderen dat de Belgische grondwet zou verwerpen, en een nieuwe zou opstellen: één waarbij twee deelstaten dominanter zouden worden: Vlaanderen en Wallonië. En waarbij Brussel en de Duitstalige Gemeenschap herleid zou worden tot een autonome regio respectievelikj binnen de deelstaten Vlaanderen en Wallonië. Om even een citaat aan te halen van iemand die intussen zijn kar 180° gedraaid heeft, en bij B-Plus verzeild geraakt is, Wannes Van de Velde: "Piet Breughel is dan droevig Terug naar zijn graf gegaan Nadat hij op zijn kamer Een heel klein maar een fijn schilderij Vol kleur had doen ontstaan En daarop stond geschilderd Een Vlaming in 't gevang Het gevang van zijn complexen De sleutel ligt erbij aan zijn zij Doe open maakt hem vrij"
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de Congolees ontworstelde zich ook niet geweldloos aan zijn Belgische overheerser.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 januari 2008 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooaleer belgisisten je erop pakken, zal ik zelf even verduidelijken: - via de alarmbel komt het dossier niet "op" de regeringstafel, maar wel "langs" de regeringstafel. De regering geeft slechts een advies, en de uiteindelijke beslissing komt terug bij dezelfde wetgever. - ook de taalgrens is bijzonder beschermd. Overlaten die zouden durven met een gewone belgisistische meerderheid deze te wijzigen .... Mijn besluit: de vorige staatshervormingen hebben ons inderdaad blok gezet bij het realiseren van onze huidige beperkte maar wel bestaande schijnzelfstandigheid. Een duivels geluk is dat we geholpen worden door het fenomeen Europa, waardoor de staat ook "langs de bovenkant" verdampt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de achterliggende reden, is wel van belang: voor sommigen is de Vlaamse onafhenklijkheid een vlucht gedreven door het geloof in de eigen zwakte. "We worden gediscrimineerd in België, de grondwet belet ons om de democratie te laten spelen, etc..." Uiteraard is dat zo: België is een fundamenteel ondemocratische instelling. Maar ik heb er mijn vragen bij, wanneer een volk zich met een demografie van 60%, een economie van 70% en een export van 80% niet staande kan houden binnen België, wat gaat ze dan doen als onafhankelijke lidstaat? Vlaanderen moet niet alleen die externe onderdrukking (lees: België) van zich afwerpen, maar ook zijn eigen slaafse karakter. Wij hebben twee enorme troeven in handen waarmee wij de Belgische staat kunnen vormen op de manier waarop wij willen: 1/ Er kan geen regering gevormd worden zonder Vlaanderen. 2/ Vlaanderen is niet afhankelijk van de federale staat, en kan het gerust zonder stellen. Omgekeerd gaat niet op. De regeringsformatie is niet mislukt omdat de Walen "non" bleven zeggen, maar omdat de Vlamingen toegegeven hebben, en een regering Verhofstadt III gevormd hebben. Het wordt tijd dat Vlaanderen eens begint te geloven in het eigen kunnen. Een beetje zelfrespect begint te krijgen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |