![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 1 maart 2008 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 3 maart 2008 om 07:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Van der Maelen heeft nog altijd de wet niet gelezen:
Citaat:
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() Wie maalt nu om Van der Maelen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() Volgens het laatste nieuws van gister bedraagt de ( illegale) budgetoverschrijding van de notionele superpamper twee miljard €.
Er wordt dus niet naast gescheten. Maar de echte superpampers voor onze elite worden in Liechtenstein verkocht. En Luxemburg, Zwitserland...etc.... Loonarbeid is veel minder mobiel (en eigenlijk helemaal niet mobiel) dan zwart zwerfkapitaal en daarom kunnen de laagstverdieners gemakkelijk naar het Stenen Tijdperk terug belast worden onder de armoededrempel...waarna ze, als hun spaargeld op is, een minipampertje mogen afhalen bij de overheid, waar ze decennialang zelf voor betaald hebben... |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Illegaal? Wat, waar, hoe? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=176
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 6 maart 2008 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() De NB is erin geslaagd 17 miljoen euro net op zak te steken via de Notionele Aftrek.
Zonder één man/vrouw méér in dienst te nemen. Nu vraagt de regering aan de NB om een evaluatie te maken van de Notionele Aftrek. Een neutrale evaluatie zal in deze omstandigheden wel een beetje teveel gevraagd zijn zeker? Van de NB? ik zal maar zelf een doorleefde evaluatie maken: Terwijl de aandeelhouders grote sier maken met de cadeau's van de overheid, verarmt de bevolking zienderogend.... Een derde van de gepensioneerden, een kwart van de werkzoekenden, zeven procent van de werkenden en alle leefloners leven in armoe. Het aantal mensen in schuldbemiddeling is verdubbeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() Mijn bronnen werden hier een paar keer bekritiseerd in deze thread, maar Didier Reynders, de bron van alle desinformatie over de notionele aftrek, riskeert vervolging om informatie achter te houden voor het Parlement, en er intussen maar op los te liegen.
Laatst gewijzigd door eno2 : 7 maart 2008 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() De subsidies voor biofuel vormen een reuzenpamper voor de bedrijven, vindt Joe Stiglitz (BBC 5/2008)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() Een andere leuke vorm van supergepamper - leuk voor de welgestelden onder ons- vormt het verlenen van reuze-belastingsaftrekkken voor grote hypotheken.
Er zijn mij geen cijfers bekend voor België, maar in Nederland verwerven de meestverdieners op die manier een leuk belastingsvoordeel van ELF MILJARD €. Het zou mijn verwonderen, als deze superpamper voor de rijken in België véél kleiner was... |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() ARMOEDE: Tijdens het Rerum Novarum heeft Leterme 2 miljard euro extra beloofd voor sociale maatregelen. Hij is gestrand op 41 miljoen euro minder voor armoedebestrijding. En dat terwijl 1 op 7 Belgen onder de armoededrempel leeft en steeds meer mensen in een eindeloze spiraal van schulden terechtkomen. Hij geeft wel 2,4 miljard euro cadeau aan de grote multinationals via de notionele intrestaftrek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ongeveer 2600 euro voor de eerste 10 jaar, daarna valt dit terug naar 1900. Dit betekent een netto vermindering van ongeveer 1300 euro wat maakt dat ik in plaats van 24K belastingen per jaar slechts 22,7K hoef te betalen. Hoeveel "solidariteitsbijdrage" draag jij jaarlijks af? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() Er valt een ondraaglijke stilte waar te nemen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() Euh, die zaak van productie van superpampers speciaal op maat gemaakt voor mala-fide investeerders door het belgische bankwezen, die strafzaak is dus weer geopend, doordat de eerder uitgesproken verjaring succesvol weer ingetrokken is.
Daardoor wordt het mogelijk voor de fiscus 20 miljard aan verstrekte superpampers terug op te eisen. Voor het ogenblik wordt die fiscale oplichterij door de banken echter nog steeds bij de fiscus door de strot gewrongen. Tot op de dag van de uitspraak. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 mei 2008 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat men die maar niet laat ontglippen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar zal je meer pap moeten voor eten. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 mei 2008 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() Je kent ze wel, die super-captains of Capitalism wiens ongehoorde speculatieve risico's door het NWK (new wild capitalism ofte nieuw wild kapitalisme) door ongehoord hoge lonen en beloningen beloond worden?
Als je ze niet kent, een geluk voor U. Welnu, deze financiële hoogvliegers ofte trapezisten werken met een vangnet dat MORAL HASARD heet. Wat betekent, dat ze bij iedere crunch of bust, die ze bij hun onverantwoorde toeren veroorzaken, telkens weer door de belastingsbetaler vrijgehouden worden. Bij deze laatste crisiscruch heeft dat de brave belastingsbetaler al méér dan een triljoen $ gekost. Maar het einde van deze eindeloze pamper is toch nog niet in zicht.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |