![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Alleen durft u uw eigen stellingen blijkbaar niet tot het einde toe doorredeneren: indien er door een prins deuren worden geopend die anders voor een gewone minister gesloten blijven, hoe doen economische reuzen als Duitsland, Frankrijk en de VS dat dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Minister-President
|
![]() U gelooft het zelf?
Juist, aan het hoofd gestaan door een geïmporteerde dynastie van werkloze adel. Men kan geen beter symbool kiezen.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allez, da's dan weer volkomen in orde : we zijn het blijkbaar volstrekt met mekaar eens, en we kunnen er uitgebreid mee lachen. Dat is gezond en ontspannend, dus beter kan het niet. Mijn vragen zijn weliswaar nog steeds niet concreet beantwoord, maar doe alstublieft geen moeite : ik kan daar best mee leven, en ik heb liever dat u zich niet zenuwachtig maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Het gaat hier niet over economische reuzen. Je kan België onmogelijk vergelijken met die landen. Ik heb het over republiekjes ter grootte van Tsjechië, die qua grootte wel met België te vergelijken zijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
|
![]() Zoals al eerder gezegd sturen ook Spanje en de Scandinavische landen royals mee met hun handelsmissies. U leek mij echter niet te geloven...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() Jan (van den Berghe), wij zijn hier terechtgekomen in de voltallige en onvoorwaardelijke fanclub van de monarchie, en dat is er duidelijk aan te zien.
Er is hier zelfs ene largo-w die op deze aan hem gerichte post (hij noemt het citaat) : “Ik heb enige tijd gewacht alvorens te reageren op uw verbazingwekkend en onterecht schelden (cfr. citaat), oprecht hopend dat u inmiddels wat gekalmeerd bent.” reageert met : “Nu ben ik het die jouw citaat dolkomisch vind... nog een geluk dat er nergens iets inzit dat ik moet weerleggen anders zou ik nog eens ernstig moeten schrijven ook” Nou, moe ! En wij die daar enige volwassen repliek van verwachten ? Duidelijk verloren tijd en moeite, denk ik ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Feit is wat je met die 13 miljoen kan doen, niet hoeveel die lijkt in vergelijking met iets anders.
![]() |
![]() |
#215 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft er iemand informatie over het VERMOGEN van het KONINGSHUIS ?
LeopoldII had ons Kongo geschonken, in brussel een pakje paleizen geplant, een beetje stadsplanning gedaan. Dan de helft van de belgische beurs zijn restanten van de congo periode: union miniere, de generale, In theorie is ons koningshuis aandeelhouder in de NMBS of niet ? Hebben zij nog aandelen in diverse maatschappijen ? Volgens mij is het koningshuis bvb een 700Meuro rijk ? Moest het anders zijn, zou ik het grotesk vinden dat onze vorst een bootje van 1Meuro zit te kopen terwijl hij volledig uit onze staatskas moet eten. Meestal wordt dat vermogensstatus taboe gehouden, net alsof wij zo debiel zouden zijn om te denken dat ze niets hebben. Daarenboven vind ik zelfs als het koningshuis werkelijk zo afhankelijk is van de dotatie, dan zitten wij daar een pak dikke nekken die boven hun stand leven te kweken, en zodiep kan ons koningshuis toch niet gezakt zijn ? Het meest aberrante vind ik de weduwe die we daar zitten kweken. Bestaat daar eigenlijk een wet voor ? Is dat een grondwet of zoe dat we dat vrouwmens zo'n dotatie moeten geven ?? Is dat normaal ? Doen ze dat elders in europa ook ?? Of zijn wij de enige debielen die dat doen ?? Dat vind ik dus interessante vragen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erger nog, de Flip heeft reeds verschillende deuren gesloten door te laat op afspraken te verschijnen. De boekskes zoals storry verzwijgen dit angstvallig.
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans kan je met die peanuts 5416 gepensioneerden een maandelijkse pensioenopslag van 200 euro geven. En geloof me, die gaan dat geen peanuts vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Leopold II had immers geen zin om zijn fortuin aan zijn spilzieke dochters of aan zijn neefje Albert I te geven (ze hadden wat ruzie). Hij heeft al zijn geld dan maar in de Koninklijke Schenking gestoken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() kastelen onderhouden, domeinen onderhouden, personeel betalen, handelsmissies ondersteunen,... dat kan je ermee doen is zeer goed gespendeerd volgens mij.
![]() |
![]() |