![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en hoe weet jij dat?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister
|
![]() Citaat:
praat over godsdienst met andersdenkenden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De laatste keer heeft mod 3 wél zijn best gedaan om het officieel voor wat anders dan mijn gemodereerd seculier Zionistisch standpunt te doen. Ik kreeg het zoveelste strafpunt van hem omdat ik, volgens hem iets 'racistisch' over Roms zou hebben gezegd. Ja, kijk, daar kreeg ik dus de slappe lach van. 1. Het was niet racistisch. 2. ik zit in een 'association' die het staan-recht van Roms in dit dorp al jaar en dag verdedigt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Minister
|
![]() Ondertussen zie ik een nieuw 'intercultureel' forum niet zo goed zitten. Ook al omdat de
werkelijkheid op het terrein drie keer niets te maken heeft met alles wat op diverse fora wordt gespuid. Mogelijk vergis ik me. Maar de overgrote meerderheid van mensen wenst gewoon fatsoenlijk te kunnen leven. En een kleine minderheid, van extreem links en extreem rechts, probeert die zaak voor hun te verpesten. Door hier conflicten binnen te voeren die drie keer niets met Belgie te maken hebben maar wel diverse gemeenschappen tegen andere gemeenschappen proberen op te zetten. In het échte leven heb ik dus nooit of in elk geval weinig problemen ondervonden met mensen uit de Maghreb. In tegendeel zelfs. Toen ik besliste mijn zoon van school van te veranderen ten gevolgen van een 'Palestijnse week' die in zijn oude school mogelijk zou plaatsvinden kreeg ik twee bezoeken: het eerste van een lerares van zijn oude school die dus niet wilde begrijpen waarom ik mijn zoon van school wilde veranderen (hij is een goede leerling en kijk, hij werd net benoemd tot voorzitter van zijn klas en waarom doet u dat nou) en het tweede van een Marrokaans gezin in de buurt: 'We hebben gehoord dat u uw zoon naar een andere, betere school stuurt en wij zouden graag zien dat onze 2 meisjes daar ook naartoe kunnen. We krijgen subsidies voor het schoolgeld maar niet voor het transport en kunnen we een en ander onder elkaar regelen zodat we er allebei beter van worden.' LOL De school was katholiek maar via het subsidie systeem hier verplicht ook andersdenkenden te accepteren op voorwaarde natuurlijk dat die aan hun eisen beantwoordden (goede cijfers en goed gedrag voornamelijk). De school was, omwille van diversiteit, ook heel hard op zoek naar een stuk of wat leerlingen van Maghrebijnse afkomst die aan haar voorwaarden beantwoordden. De rest liep van een leien dakje waar zowel wij als zij een stuk beter van zijn geworden. En nee, ik geloof niet dat ze aanstoot hebben genomen aan de 'I Love Israel" sticker op het dashboard in onze auto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zelf tot het kamp van de marrokanen horende, zie je dingen die je als autochtoon niet zal zien.
De moslimexecutieve is om dezelfde reden opgedoekt.
![]() |
#206 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat, mijn beste circe.. en ik weet wat u daar zou verkondigen, u werkt als een verse visbal waarop haaien & dolfijnen zouden samenwerken om de bal te verorberen. (en wat ik hier nu zeg is overigens een fascinerend spectakel dat echt in de natuur voorkomt. Dolfijnen zijn agiel en zwemmen rondom de visbal om te vermijden dat ze zouden zwermen maar kunnen niet te diep gaan, terwijl de haaien (niet agiel, maar kunnen wel diep dankzij hun kieuwen) kunnen voorkomen dat de visbal naar de diepte zou gaan.... hoewel de twee eigenlijk rivalen zijn, samen lusten ze de gehele bal rouw).
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 2 mei 2008 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar belangrijker: wie waren dan volgens jou de Turkse posters en wie de Marokkaanse? En hoezo..... zouden die verrijkers dan racisten zijn? dakantochnie?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |