Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is geweld geoorloofd om in een vrij Vlaanderen te leven?
Ja 33 35,87%
Ja, maar ik ben zelf niet bereid om geweld te gebruiken. 10 10,87%
Neen, ook al betekent dat dat Vlaanderen niet onafhankelijk wordt (omdat de Walen tijdens een onderhandelde splitsing een te hoge prijs zullen eisen) 49 53,26%
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2008, 10:21   #201
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
LOL... Ik beweeg me duidelijk vrij in tijd en ruimte (doordenkertje)

kunnen die mannen niet Rudy, hun geest is veel te bekrompen.....
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 10:26   #202
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is eerder "Moet vlaanderen onafhankelijk worden en wie wil daarvoor vechten?"
Op dit forum zullen er veel 'ja' op de onafhankelijkheid zeggen, maar oorverdovend stil wegkruipen, de dag dat ze ervoor zouden moeten strijden.

Guldensporengasten zullen we hier nie vinden
En u, Kim? Gaat u vechten om België te behouden? Dát is de vraag, natuurlijk.

Edit: Oei, ik bedoel Rudy. Met die avatars haal ik iedereen dooreen.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley

Laatst gewijzigd door L. J. Brutus : 21 mei 2008 om 10:28.
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 10:32   #203
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
geweld is per definitie de slechtste optie. ik keur geweld ook af als middel om het doel (onafhankelijk Vlaanderen) te verwezenlijken.
Dat klopt. Vlaamse onafhankelijkheid zal gerealiseerd worden op een democratische manier, niet via de wapens. We zijn geen Basken of Noord-Ieren, geweld ligt niet in onze volksaard. Rustig maar beslist onze meerderheid gebruiken volstaat.
Citaat:
Ik vind wel dat Vlaanderen het recht heeft zich met wapens te verdedigen mocht het aangevallen worden.
Als een land dat recht niet heeft, dan kun je net zo goed het leger afschaffen.
Komaan Eric. Wie gaat ons met geweld bedreigen? De verenigde troepen van de as Wallo-Brux? Trouwens, tot nader order beschikken we niet over een eigen leger, afschaffen zou dus een tikje moeilijk zijn.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 10:33   #204
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
En u, Kim? Gaat u vechten om België te behouden? Dát is de vraag, natuurlijk.

Edit: Oei, ik bedoel Rudy. Met die avatars haal ik iedereen dooreen.
Ik zal wel moeten, he? Iedereen weet dat ik Belgicist ben en dat ik dat niet onder stoelen of banken steek. Wanneer vlaanderen onafhankelijk wordt, dan zal ik waarschijnlijk door de vlaams-nationalisten wel vervolgd en mogelijk opgejaagd worden, dus heb ik geen andere keuze dan te vechten.

Dus kort: ja.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 10:34   #205
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dat klopt. Vlaamse onafhankelijkheid zal gerealiseerd worden op een democratische manier, niet via de wapens. We zijn geen Basken of Noord-Ieren, geweld ligt niet in onze volksaard.
Ligt dat dan alleen aan de volksaard? Ik meen dat dit vooral te maken heeft met de omstandigheden - dat geweld is het resultaat van een sterke vorm van repressie en militair optreden die wij hier niet kennen.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 10:52   #206
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ligt dat dan alleen aan de volksaard? Ik meen dat dit vooral te maken heeft met de omstandigheden - dat geweld is het resultaat van een sterke vorm van repressie en militair optreden die wij hier niet kennen.
Een moeilijke vraag. Je kan gelijk hebben, maar mag ik je een wedervraag stellen? Is de repressie en militair optreden waarover je het hebt niet het gevolg van gepleegd geweld door de minderheden, eerder dan de oorzaak? M.a.w. Wie is begonnen?
Oud 21 mei 2008, 11:15   #207
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal wel moeten, he? Iedereen weet dat ik Belgicist ben en dat ik dat niet onder stoelen of banken steek. Wanneer vlaanderen onafhankelijk wordt, dan zal ik waarschijnlijk door de vlaams-nationalisten wel vervolgd en mogelijk opgejaagd worden, dus heb ik geen andere keuze dan te vechten.

Welke redenen zou een onafhankelijk Vlaanderen dan hebben om jou te vervolgen en op te jagen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 11:15   #208
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hahaha, de meeste natte dromen zijn bedrog.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 11:28   #209
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen moet geen geweld gebruiken. Geweld lijdt tot meer geweld, en dat leid tot een grotere oorlog. Vlaanderen moet gewoon haar eigen onafhankelijkheid uitroepen met haar Vlaamse regering, en het Belgische kabinet verlaten. Diplomatiek moet zoveel mogelijk worden opgelost. En dan bij Nederland in een unie. Dan staan we sterk genoeg om zonder wapens - en desnoods ook mét - Brussel te behouden.
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 11:34   #210
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Dan staan we sterk genoeg om zonder wapens - en desnoods ook mét - Brussel te behouden.
Vlaanderen is Brussel al min of meer kwijt, Brussel is een apart Gewest (los van het Vlaams Gewest) en de bevoegdheden voor het Brusselse Gewest worden geregeld door het Brussels parlement. Zo worden er in Brussel ordonnanties uitgevaardigd, die alleen kracht van wet hebben binnen het Brusselse Gewest. Vlaanderen heeft maar beperkte bevoegdheden in Brussel.

We moeten na onze afscheiding Brussel trachten te verleiden om de tweetalige hoofdstad van Vlaanderen te worden. Anders bye bye Vlaams geld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 11:37   #211
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Vlaanderen is Brussel al min of meer kwijt, Brussel is een apart Gewest (los van het Vlaams Gewest) en de bevoegdheden voor het Brusselse Gewest worden geregeld door het Brussels parlement. Zo worden er in Brussel ordonnanties uitgevaardigd, die alleen kracht van wet hebben binnen het Brusselse Gewest. Vlaanderen heeft maar beperkte bevoegdheden in Brussel.

We moeten na onze afscheiding Brussel trachten te verleiden om de tweetalige hoofdstad van Vlaanderen te worden. Anders bye bye Vlaams geld.
Hoezo?

Verschaeve
Oud 21 mei 2008, 11:42   #212
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hoezo?
Wel mocht Brussel niet voor Vlaanderen kiezen zie ik niet in waarom er nog geld gepompt zou moeten worden in een buitenlandse regio.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 11:46   #213
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Wel mocht Brussel niet voor Vlaanderen kiezen zie ik niet in waarom er nog geld gepompt zou moeten worden in een buitenlandse regio.
Ohja, natuurlijk, ik had u verkeerd begrepen, sorry.

Verschaeve
Oud 21 mei 2008, 11:53   #214
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Vlaanderen moet geen geweld gebruiken. Geweld lijdt tot meer geweld, en dat leid tot een grotere oorlog. Vlaanderen moet gewoon haar eigen onafhankelijkheid uitroepen met haar Vlaamse regering, en het Belgische kabinet verlaten. Diplomatiek moet zoveel mogelijk worden opgelost. En dan bij Nederland in een unie. Dan staan we sterk genoeg om zonder wapens - en desnoods ook mét - Brussel te behouden.
Brussel behouden is geen factor van belang in de Vlaamse onafhankelijkheidsstrijd. Met Brussel als het kan, zonder als het moet. Op taalgebied stellen we amper 10 % voor. Maar de Brusselaars zijn geen idioten, ze kunnen bijzonder goed rekenen. Als ze dus voor aansluiting met Vlaanderen kiezen zal dit gebeuren op economische motieven. Indien ze dat niet doen is dat hun probleem en niet het onze. De uiteindelijke beslissing ligt bij hen.
Oud 21 mei 2008, 12:07   #215
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
De meerderheid van de onafhankelijke staten hebben in hun verleden hun vrijheid met geweld moeten afdwingen (er zijn ook een pak uitzonderingen).

De vraag is: 'Moet Vlaanderen geweld gebruiken om haar vrijheid af te dwingen? En voor de ja-stemmers: ben jij bereid om voor Vlaanderen te vechten?
Ja, maar alleen om de Koninklijke familie en de Francophone politici te gijzelen en onvoorwaardelijke onafhankelijkheid te eisen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 12:12   #216
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Welke redenen zou een onafhankelijk Vlaanderen dan hebben om jou te vervolgen en op te jagen?
Omdat dat nu eenmaal de gang van zaken is bij elke onafhankelijkheidsstrijd: overblijfselen en aanhangers van de oude staat worden steeds vervolgd. Waarom denkt U dat vlaanderen daar een uitzondering op zou zijn?
Als ik de flaminganten bezig hoor, zal het hier gewoon een kwadraat erger zijn, ja.

Oud 21 mei 2008, 12:13   #217
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat dat nu eenmaal de gang van zaken is bij elke onafhankelijkheidsstrijd: overblijfselen en aanhangers van de oude staat worden steeds vervolgd. Waarom denkt U dat vlaanderen daar een uitzondering op zou zijn?
Als ik de flaminganten bezig hoor, zal het hier gewoon een kwadraat erger zijn, ja.
aja? in Tsjechië of Slowakije heb ik daar, om maar een voorbeeld te geven, niets van gemerkt. waarom zou dat hier moeten zijn? waarom zouden de mensen trouwens opeens volledig anders stemmen?
Oud 21 mei 2008, 12:16   #218
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
aja? in Tsjechië of Slowakije heb ik daar, om maar een voorbeeld te geven, niets van gemerkt. waarom zou dat hier moeten zijn? waarom zouden de mensen trouwens opeens volledig anders stemmen?
U noemt een vreedzame scheiding. Dat zie ik hier nét niet gebeuren.
Daarvoor is het vlaams-nationalisme te aggressief, te weinig tot compromissen bereid.

Oud 21 mei 2008, 12:16   #219
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, als de Vlamingen klaar zijn roepen de mensen, Hitler kom terug, alles is vergeven.

Verschaeve
Oud 21 mei 2008, 12:17   #220
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U noemt een vreedzame scheiding. Dat zie ik hier nét niet gebeuren.
Daarvoor is het vlaams-nationalisme te aggressief, te weinig tot compromissen bereid.
en waarom zou er hier geen vreedzame scheiding komen?

waarom veralgemeen jij iedereen trouwens?
heb je hier al bomaanslagen gekend ofzo? waar is die agressie juist?

het zijn trouwens de Franstaligen die de weg naar een splitsing aan het voorbereiden zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be