Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2008, 12:45   #201
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ik vind dat ze cannabis strenger moesten verbieden, die drugs doen niks goed
criminaliteit, agressie of juist luiheid en laksheid en persoonlijkheidsstoornissen wie weet waar zo'n cannabisroker allemaal toe in staat is als hij tript, ik wil die niet in mijn straat hoor.
Een cannabisgebruiker agressief? Lol.

Ik vergeet altijd dat op dit forum geen kennis vereist is voor u uw mening ten beste geeft.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 13:01   #202
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Ik vergeet altijd dat op dit forum geen kennis vereist is voor u uw mening ten beste geeft.
"sarcasme"
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 13:16   #203
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
"sarcasme"
Mitgard kent geen sarcasme.

Verschaeve
Oud 5 juni 2008, 06:25   #204
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Daar is-ie veel te "Viking" voor zeker?
Dan vind ik dat hij ook geen lidwoorden mag gebruiken...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 06:28   #205
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ik vraag mij dat ook regelmatig af. Ook de weerstand tegen de realiteit neemt bij hen soms buitenmaatse proporties aan. Ik vrees dat die mensen echt niet gezond zijn.
Dat vereist relativering en dat kunnen de meeste mensen niet. Als ze dat proberen liegen ze in de plaats zichzelf dingen voor en verdringen ze alles.
Oud 4 juli 2008, 22:14   #206
Legalise It !
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
zo precies of dat 'hard werken' wel compenseert voor uw druggebruik.
hoe vlaams toch.
ik heb ook zo van die leeghoofden gekend die 'gebruikten' en dan met zo'n fiere zelfzekere rotkop echt dat 'hip-jointje + hard-werken-en-succesvol, ZIE je wel dat het kan!' uitstraalden.
degoutant.
man man, weet u infeite de betekenis van het woord "degoutant" wel ?
Uw uitleg raakt kant nog wal, ik ben zelf al 13 jaar "gebruiker", occasioneel zelfs van iets hardere soorten "drugs", maar men dagelijkse joint of joints ontbreken nooit..

Ik werk zelf in een 5 ploegen systeem (weekends doorwerken, ploegen inclusief nachten enz..) in een job met een zeer grote verantwoordelijkheid, gevaarlijk werk ook al..

Ik rook dagelijks van mijn zelf gekweekte bio-wiet, THC-gehalte tot 25% (zaden van hollandse makelijk, idd)

Dit heeft me nog nooit en op geen enkele manier in de problemen gebracht op het werk, integendeel. Ik kruip nog steeds verder omhoog op de ladder en zal het op een dag schoppen tot hoofd van een afdeling met 80 mensen onder mij.. En dit allemaal voor een "juppy" die zich inlaat met "DRUGS"

Ze zouden elke politieker of tegenstander moeten verplichten om zich ééns deftig van de kaart te "smoren" zodat ze eindelijk weten over wat het gaat..

U bent daar duidelijk niet bij..

O ja en een joint is voor mij als 30-er niet "hip" maar eerder een ideale en gezellige ontspanning na een zware dag of nacht..

en ivm met de titel van deze topic, ik sterf liever vroeg na een leven vol persoonlijk plezier dan laat als geheelonthouder, want die hebben infeite niet echt geleefd !
Legalise It ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 22:22   #207
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Voor de diehards die nog steeds beweren dat softdrugs niet gevaarlijk zijn : eat this!

20 Mei 2008 11:09: Sonja Crielaard
Op zich ben ik nooit echt tegen softdrugs geweest. Maar nu er steeds meer onderzoeken bekend worden waaruit blijkt dat het roken van een joint erg schadelijk is voor de gezondheid, wordt het misschien toch tijd om het roken van een joint te verbieden.

In een recent onderzoek hebben wetenschappers van het Amerikaanse nationale instituut voor drugmisbruik ontdekt dat de drug marihuana (wiet) bij intensief gebruik kan leiden tot hart- en vaatziekten of aandoeningen aan de hersenen.
Dat meldt Kennislink.nl.

Eerder bleek uit Zwitsers onderzoek dat mensen die regelmatig een joint roken, meer kans zouden lopen op schizofrenie.

En Nieuw-Zeelandse onderzoekers ontdekten dat de rook van een joint even kankerverwekkend als die van twintig sigaretten. Hoe langer en vaker iemand wiet rookt, hoe groter het risico op longkanker.

Marihuana staat het meest bekend als recreatief middel. Ook wordt aan de stof, afkomstig van de Cannabis plant, een heilzame werking toegeschreven.

In Nederland is marihuana sinds september 2003 op doktersrecept verkrijgbaar bij de apotheek, voor het verlichten van klachten bij onder andere multiple sclerose, glaucoom en migraine.

THC is het werkzame bestanddeel van de drug en volgens de Amerikaanse onderzoekers ook de stof die bij langdurig gebruik problemen geeft.

Zie ook: Joint net zo slecht als twintig sigaretten
Zie ook: Cannabis verhoogt kans op schizofrenie

http://gezondheid.blog.nl/actualitei...t-ongevaarlijk

http://www.lefigaro.fr/sciences/2006...igarettes.html
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 22:23   #208
Legalise It !
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ik vraag mij dat ook regelmatig af. Ook de weerstand tegen de realiteit neemt bij hen soms buitenmaatse proporties aan. Ik vrees dat die mensen echt niet gezond zijn.
nog zo ééntje, "weerstand tegen de realiteit"
WTF ????
met mijn weerstand (en met die van 80% van mijn kenissen, inclusief een huisdokter en 2 ingenieurs) is totaal niets mis..

en wie zich zorgen maakt over het gezondheidsaspect kan zijn wiet nog altijd vaporizen (verdampen), zo neem je nul komma nul risico want je verbrand niets meer, ook geen tabak + het effect is minimum 5 x harder

nog iemand vragen voor een ervaringsdeskundige ?
Legalise It ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 22:32   #209
Legalise It !
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Blowen moet je niet laten omdat het schadelijk is. Je moet het laten omdat het zielig is.
no comment
Oud 5 juli 2008, 07:31   #210
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Legalise It ! Bekijk bericht
en ivm met de titel van deze topic, ik sterf liever vroeg na een leven vol persoonlijk plezier dan laat als geheelonthouder, want die hebben infeite niet echt geleefd !
Wat een bijzonder arrogante houding.

De gedachte dat niet iedereen behoefte heeft aan zijn dagelijkse wiet, komt blijkbaar niet in u op.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 07:52   #211
Bhairav

Standaard

Ieder zijn plezier.
Oud 5 juli 2008, 07:59   #212
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bairav
Ieder zijn plezier.
Het vebieden van uw plezier is een ander zijn of haar genot.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 juli 2008 om 08:00.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 08:20   #213
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Cannabis is een aparte drug, het heeft, naargelang de hoeveelheid en de kwaliteit, op sommige mensen een andere uitwerking.

Het effect hangt eigenlijk ook voor een groot deel van je eigen persoonlijke ingesteldheid af.

Echte agressiviteit heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt door cannabisgebruikers, wèl merk ik dat sommigen verbaal en - in zeldzame gevallen - fysiek geweld niet schuwen om toch maar aan hun jointje te geraken. Pas d�*n worden ze weer relaxed.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 08:34   #214
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
Cannabis is een aparte drug, het heeft, naargelang de hoeveelheid en de kwaliteit, op sommige mensen een andere uitwerking.
Op die manier bekeken zou ik zeggen dat sommigen er zelfs ongehinderd bedrijfsleider door kunnen worden. Wat is eigenlijk het probleem hier? Een verbodszucht misschien? Let, ik doe er niet aan mee, ik stel gewoon vast.
Oud 5 juli 2008, 09:13   #215
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Op die manier bekeken zou ik zeggen dat sommigen er zelfs ongehinderd bedrijfsleider door kunnen worden. Wat is eigenlijk het probleem hier? Een verbodszucht misschien? Let, ik doe er niet aan mee, ik stel gewoon vast.
Het probleem is dat mensen hun principes op anderen willen projecteren en er de onzin niet van kunnen inzien.
Oud 5 juli 2008, 09:31   #216
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bhairav
Het probleem is dat mensen hun principes op anderen willen projecteren...
met welk recht?
Oud 5 juli 2008, 09:39   #217
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat een bijzonder arrogante houding.

De gedachte dat niet iedereen behoefte heeft aan zijn dagelijkse wiet, komt blijkbaar niet in u op.
Zo zie je maar hoe verslavend dat spul werkt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 09:56   #218
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door savatage
Zo zie je maar hoe verslavend dat spul werkt.
Sinds wanneer bepaalt een behoefte een recht, of de afwezigheid daarvan?
Oud 5 juli 2008, 11:27   #219
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Legalise It ! Bekijk bericht
man man, weet u infeite de betekenis van het woord "degoutant" wel ?
Uw uitleg raakt kant nog wal, ik ben zelf al 13 jaar "gebruiker", occasioneel zelfs van iets hardere soorten "drugs", maar men dagelijkse joint of joints ontbreken nooit..

Ik werk zelf in een 5 ploegen systeem (weekends doorwerken, ploegen inclusief nachten enz..) in een job met een zeer grote verantwoordelijkheid, gevaarlijk werk ook al..

Ik rook dagelijks van mijn zelf gekweekte bio-wiet, THC-gehalte tot 25% (zaden van hollandse makelijk, idd)

Dit heeft me nog nooit en op geen enkele manier in de problemen gebracht op het werk, integendeel. Ik kruip nog steeds verder omhoog op de ladder en zal het op een dag schoppen tot hoofd van een afdeling met 80 mensen onder mij.. En dit allemaal voor een "juppy" die zich inlaat met "DRUGS"

Ze zouden elke politieker of tegenstander moeten verplichten om zich ééns deftig van de kaart te "smoren" zodat ze eindelijk weten over wat het gaat..

U bent daar duidelijk niet bij..

O ja en een joint is voor mij als 30-er niet "hip" maar eerder een ideale en gezellige ontspanning na een zware dag of nacht..

Vervang in deze post "joint" door "bier" en we hebben het over duizenden Vlaamse automobilisten die beweren dat zij gerust geïntoksikeerd blijven veilig rijden; en we hebben het over duizenden Vlaamse werknemers/zelfstandigen die zich aan het opwerken zijn, maar niet inzien dat ze toch gevaarlijk bezig zijn ... tot op de dag dat het misloopt.

Ik dacht, maar ik kan mis zijn, dat de arbeidsgeneesheer je ook tsjekt op druggebruik, als je gevaarlijk werk doet. Dat zal een vergissing zijn van mij.
Maar het zou wel zo vlug als mogelijk ingevoerd moeten worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 11:34   #220
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik dacht, maar ik kan mis zijn, dat de arbeidsgeneesheer je ook tsjekt op druggebruik, als je gevaarlijk werk doet. Dat zal een vergissing zijn van mij.
Maar het zou wel zo vlug als mogelijk ingevoerd moeten worden.
Best starten met de politie op drugs te checken, de gazet gaat te klein zijn op ze op te noemen die gepakt worden dan.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be