![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar dat bedoele ik helemaal niet met die authoriteit hoor... ik vroeg me gewoon af hoe het dat jij (denkt) meer zou weten over deze materie zover ik dacht te weten ben jij een leraar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kan het zijn dat je je verkeerdelijk hebt uitgedrukt in die post want wat je daar schrijft ( rode stuk ) is een letterlijke bekentenis dat het allemaal lulkoek is en moest ik je verkeerd begrpen hebben : wauw ... een rondje zelfbediening dus met weerom datzelfde dogma als argumentatie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door wauwelaer : 8 september 2008 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Paulus had Aristoteles er op moeten attenderen dat de vrouw een voltooide schepping is en niet zoals Aristoteles in "Huwelijk en Opvoeding" aanhaalt"[ De vrouw staat tot de man als de slaaf tot de meester, de arbeider tot de intellectuele, de barbaar tot de Griek. De vrouw is en onvoltooide man die op een lagere trede van de van de ontwikkeling is blijven staan . De vrouw heeft een zwakke wil en is daarom niet in staat tot afhankelijkheid van karakter of tot het bekleden van een onafhankelijke positie; zij is het beste op haar plaats aan een rustige haard, waar zij, geleid door de man geleid wordt, maar naar binnen, in de huiselijke aangelegenheden de leiding heeft." (Will Durant in "van Socrates tot Bergson" Aristoteles in de griekse Wetenschap 2 Huwelijk en opvoeding) Het is de griekse Filosofie die de vrouw in het discredit gebracht heeft en niet de Talmud noch Koning Salomon. Deze bekronen juist de vrouw die wijs is en zich niet afgeeft aan de profane omgeving Laatst gewijzigd door wauwelaer : 8 september 2008 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#207 | |
Minister
|
![]() Citaat:
't Is ok voor mijn Jantje. 't Maakt mijn zaak en mijn leven en mijn liefde niet uit. Dat zelfgekozen geluk heb ik voor op jouw.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 8 september 2008 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en nu on topic wat vinden de poco's over het 'slaan' van vrouwen in de koran?
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() misschien kan je dan je eigen mening hierover plaatsen?
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat het in andere landen onder bepaalde omstandigheden niet bestraft wordt doet niets af aan het feit dat het een te bestraffen misdaad is. En ik voel mij daar in gesterkt door de verdragen van de Rechten van de Mens. Ook is onze eigen rechtspraak in deze niet perfect. In België moet vandaag het slachtoffer een klacht indienen om mishandeling strafbaar te maken. En daarmee kan je bijvoorbeeld mishandeling gepleegd in moslim middens niet aanpakken. Maar ook kindermishandeling kan je daarmee niet correct aanpakken. Omdat het slachtoffer zelden aangifte zal doen. Daarom moet het strafwetboek op dat punt veranderd worden zodat iedereen die een zwaar vermoeden heeft van mishandeling verplicht is om aangifte te doen. Zodanig zelfs dat niet aangifte doen gelijk staat aan het strafbare 'weigeren van hulp aan personen in nood". Ik hoop dat ik daarbij jouw nieuwsgierigheid voldoende tegemoet getreden ben.
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat het dus niet makkelijk gedaan wordt is dus eerder een zaak omdat te veel dat zien als iets dat tot de privésfeer hoort en maar dient te gebeuren door het slachtoffer zelve of dat het teveel voor de buitenwereld afgeschermd wordt Laatst gewijzigd door praha : 8 september 2008 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door wauwelaer : 9 september 2008 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De christelijke leer en de stellingen van het communisme zijn ook geen haar beter. Wanneer een machthebber zich bedreigt voelt, ontstaat er dictatuur. De doorsnee arabische bevolking staat net zo hard onder druk en worden ook vervolgd als zij hun stem laten horen. Datzelfde gebeurde ook in de voormalige SU en zijn Vazalstaten, de Volksrepubliek China en Duitsland ten tijde van Hitler. Helaas gaan opvoeding en onderwijs (in een land van dictatuur) niet altijd samen.
|
![]() |
![]() |