![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De verklaring lijkt mij eerder te liggen in frustratie over het feit dat de Islamitische wereld de laatste paar eeuwen zo ver achterop raakte tov de Westerse wereld, terwijl extremistische moslims juist menen dat de Islam hoort dominant te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat de temperatuur betreft heb je nog niets weerlegt hoor. Het lijkt zelfs heel aannemelijk dat klimatologische omstandigheden effect hebben op de maatschappelijke organisatie van een samenleving. Dat blijkt uit verschillende antropologische studies. Maar we zijn het blijkbaar over de grond van de zaak eens: het feit dat er een correlatie bestaat tussen ontbreken van democratie en de aanwezigheid van de islam kan, maar hoeft niet te wijzen op een directe invloed. Ik denk niet dat ik ooit iets anders heb beweerd. Laatst gewijzigd door pieter&co : 28 september 2008 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
|
![]() We kunnen toch wel vaststellen dat het een rigide structuur van religie vermengd met bestuurlijke macht is. Waarbij de religie voornamelijk de strafmaat bepaald. Hoe kan nu zoiets functioneren in een maatschappij waar alles op een andere, iets meer democratische en minder gewelddadige wijze geregeld is?
De duizenden satelliet-schotels duiden nu niet direct op een geslaagde vorm van integratie.
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
Wat uw 30 graden betreft: kijk naar delen van VS (waar het echt wel warmer is), Mexico, India, Griekenland, Cyprus, Italië, Spanje, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Burger
|
![]() Citaat:
"In de statistiek spreekt men van correlatie als er een (lineaire) samenhang blijkt te zijn tussen twee reeksen metingen. ... Een valkuil is het ook te denken dat een (significante) correlatie een oorzakelijk verband uitdrukt." Het feit dat er een correlatie is tussen aanwezigheid van islam en gebrek aan democratie, wil niet zeggen dat de aanwezigheid van islam de oorzaak is van (d.w.z. een verklaring is van) het gebrek aan democratie. Dit is wat ik steeds beweerd heb. Niets meer, niets minder. Dus beste Jozef, even opletten voor de valkuilen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Waar heb ik ooit beweerd dat er geen correlatie zou zijn? (citaat graag) Wat ik wel ontken is dat er een oorzakelijk verband is. Iets helemaal anders. Maar ja, voor jou is dat allemaal hetzelfde he. Als het over de Islam gaat dan moeten we dergelijk onderscheid niet maken he... Twee maten, twee gewichten... Wie redeneert hier krom. Ik heb nooit ontkend dat de meeste landen waar de islam de dominante godsdienst was, niet democratisch zijn. Ik heb wel ontkend dat hieruit volgt dat de islam daarvoor verantwoordelijk was. Niets meer niets minder. Jij beweert dat dat die correlatie aangeeft dat er een oorzakelijk verband is, maar dat doet het dus niet. Opnieuw, wie redeneert hier krom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
|
![]() quote van pieter & co
Ik heb nooit ontkend dat de meeste landen waar de islam de dominante godsdienst was, niet democratisch zijn. Ik heb wel ontkend dat hieruit volgt dat de islam daarvoor verantwoordelijk was. Niets meer niets minder. unquote Een kromme redenering, maar in essentie (misschien) niet onjuist. Alleen is het thans moeilijk na te gaan hoe de situatie in DIE landen eruit zag vóórdat deze geïslamiseerd werden. Midden 7e eeuw. Na dat tijdstip is er nooit sprake geweest van enigerlei vorm van democratie. En laten we het daar maar op houden.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 29 september 2008 om 18:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=...n_niet_samen_3 http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8
![]() |
![]() |
#210 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |