![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ahaa! Dat had gekund maarrrrr...Ik beweer nergens dat het zingen van die liedjes gebeurd is en ik beweer nergens dat, indien Verstrepen zijn fabel waar is, die 'parlementairen' of 'partij-leden' neo-nazi's zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou inderdaad wat te gênant zijn om dat toe te geven. Zonder enige sympathie te hebben voor iemand als Verstrepen, geloof ik hem, gewoon omdat ik weet dat in die middens het bon ton is om dat soort liederen te zingen. Je kan dus gerust stellen dat die parlementairen en/of partijleden neo-nazi's zijn. Ik moest daarvan allang niet meer overtuigd worden en hopelijk heeft dit nog een aantal andere mensen hun ogen geopend.
![]() |
#203 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vrije meningsuiting is belangerijk, zeker. Maar als die mening andere vrijheden in het gedrang brengt...tja.. Een vb. Ik vind dierenrechten belangerijk maar dat betekent niet ik bij ziektes geen anti-biotica ga toelaten. Je zou kunnen zeggen: "Jamaar, je hebt respect voor de dierenrechten, je mag die bacteries niet doden". Ik vind een mensenleven leven dan op dat moment belangerijker dan een bacterie. Analoog mag (en wordt ook, zie racisme etc) meningen soms beperkt; omdat ze andere vrijheden in het gedrang brengen. De afweging die wordt gemaakt is de volgende: is de beperking van de racist belangerijker dan de beperking die de racist oplegt aan zijn slachtoffer. En de rechter bepaalt dat. Pech voor de racisten. Citaat:
Of vind je bv. racisme conform de westerse waarden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Simpele redenering maar we noteren het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iedereen is racist Maes, alleen, de beschaafde mens beheerst zijn driften.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en vooral dat gij dat vooruitgang vindt ... not the sharpest tool in the shed me dunkt zo ... Laatst gewijzigd door Anna List : 2 oktober 2008 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik maak er geen deel van uit, maar als ik alles nuchter en van op afstand bekijk, lijkt me dit een politiek spel. Niet meer en niet minder! Ik krijg niet wat ik wil, ik ben dus weg, ik schrijf wat leugens om jullie terug te pakken. Zou dat niet kunnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Daarom is het net zo moeilijk om je standpunt helder duidelijk te maken. Als je bv. stelt dat bepaalde gevaarlijke meningen verboden zijn (zoals nu met racisme) dan ben je automatisch een totalitair die alle meningen wil verbieden. Nogmaals: iemand van bv. Groen, VB, NVA, SPA hebben allemaal recht op hun mening: the more the better. Het probleem is enkel als die mening/actie een overtreding betekent van goed fatsoen. En dat is niet mijn goed fatsoen, dat is het goed fatsoen van de meerderheid van Vlaanderen. Het is niet mijn probleem dat jullie meningen hebben en acties uitvoeren die verboden zijn. Dat is jullie probleem Jullie klinken echt als JMDD die als een klein kind staat te foeteren dat hijwel 210 wil rijden omdat hij daar niemand in gevaar mee brengt. Sorry JM: tis 120 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En dat de linkse - sorry voor het termgebruik want ik geloof niet in de stelling links/rechts - het hebben over vrije meningsuiting moet ik eens zeer goed lachen.
Betogen om een betoging - dus mening - te laten verbieden, is ongeveer hun hoofdthema. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Trouwens even op internet zoeken en een medewerker van Covelriers (VLOTT) draagt ook de naam P. Maes!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
wanneer bedoel je precies? 1750? 1875? 1940-1945? Zeg eens Anna, wanneer hadden we mer vrijemeningsuitingmogelijkheden (SCRABBLE!!!!!) dan nu? Geef eens een periode in de geschiedenis waarin bv. een gewone werkmens meer vrijheid had dan in 1945-2008... Citaat:
Laatst gewijzigd door Maes_P : 2 oktober 2008 om 16:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En wees gerust ik ben geen kennis van Coveliers ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En wees gerust ik ben geen kennis van Coveliers ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Staatssecretaris
|
![]() Wanneer hadden we absolute vrijheid van menigsuiting volgens U?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 oktober 2008 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dus u neemt de woorden van een persoon die bij het Vlaams Belang zat als waarheid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms hoor je mensen uit de Marokkaanse gemeenschap zeggen dat, wanneer zij als anders aanzien worden, dat reeds op zich verkeerd is. Dat hebben ze dan toch zelf in de hand. Het is niet de Vlaamse bevolking die zich zo moet gaan gedragen zodat er geen onderscheid meer merkbaar is. Het zijn zij zelf die zich op een of andere manier steeds onderscheiden van on bevolking. Wanneer wij morgen met een beperkte groep ons overal in onze blote kont zouden gaan vertonen, zou dit het zelfde fenomeen veroorzaken. Ik wil hier nog wel even aan toevoegen dat er ook een zeer groot onderscheid is tussen Marokkanen en tussen wat wij hier aanzien als Marokkanen. U weet het misschien niet, maar de Berbers uit Marokko die zich hier bevinden worden door de echte Marokkaanse bevolking niet als Marokkanen aanzien maar wel als het crapuul, het uitschot van ginder, dat wat ze ginder liever kwijt dan rijk zijn, maar wij moeten dat hier wel aanzien als Belgen. U zou er mischien goed aan doen U eerst een beetje te verdiepen in de Marokkaanse gemeenschap alvorens U hier andere komt te beledigen met hen ten onrechte de term van racisten toe te bedelen. Laatst gewijzigd door Garry : 2 oktober 2008 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |