![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() salle flamand heb ik toch al gehoord hoor. zeker als je als Nederlandstalige durft te vragen om in het Nederlands bediend te worden, kan dat wel eens gebeuren.
klant is koning, Franstalige is keizer....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uiteraard zou het omgekeerde in alle Franstalige kranten komen, met grote tittels op de 1e pagina, maar de Vlamingen zijn daarvoor te braaf, dat is ook waar.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En "vuile Waal" of "domme Waal" of "Waalse ratten, rol uw matten" heb ik ook al gehoord. What's your point?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Minister-President
|
![]() Neen, ik ben het hysterisch gedoe beu. Heel de franstalige media staat al dagenlang op haar achterste poten omdat er voetbalsupporters, tegen andere voetbalsupporters, tijdens een voetbalmatch, een belediging hebben geroepen. Dat is wat voetbalsupporters doen.
Hetzelfde na de niet-benoeming van de burgemeesters, hetzelfde met de kinderopvang in overijse, en ga zo maar door. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat was precies mijn punt over de communautaire brol. Van zodra er ergens iemand ook maar de indruk heeft op zijn teen getrapt te zijn, begint dat in de Franstaligen media gepusht worden als "Een Grote Belediging Voor Alle Franstaligen!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door AyneRand : 25 februari 2009 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() GBA en Antwerp zijn zoals kat en hond ![]() jij kent duidelijk ook niets van voetbal ![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 25 februari 2009 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Minister-President
|
![]() Das waar, ik hou niet van plebiaanse sporten, geef mij maar lekker zeilen, een sport van gentlemen, geen sport voor sujetten uit de lagere klasse ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar ik woon zeilt zowat iedereen ; dat heeft geen ene bal met hogere of lagere klasse te maken. Ik heb het nu wel over zeilen, nietwaar. Niet over dat veertien dagen per jaar hydraulisch-knopje-druk vakantiegedobber van blasé-toeristen, die met hun plastieken bootjes (zij noemen het yacht ; wij noemen het caravane) de kustwateren onveilig maken. En waarvan we er elk zomerseizoen een aantal moeten gaan redden, omdat ze het vijf mijl buitengaats in hun broek doen vanwege een onverwachte vijf beaufort of simpelweg één of ander navigatiegadget dat het heeft laten afweten. U moet maar eens komen kijken als wij bijvoorbeeld na een zesdaags oceaantochtje terugkeren : ongewassen, doodvermoeid, tot op het bot verkleumd, en uren in de wind stinkend. Eens zien of u het dan nog over hogere klasse zult hebben… Zeilen heeft niets met klassen te maken, maar alles met gevoel, kunde, en bedrevenheid. En met een heel klein beetje moed : geparfumeerde broekschijters blijven best aan de wal. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 25 februari 2009 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de gemeente waar ik woon kent iedereen iedereen bij naam en voornaam ; wij hebben geen wetenschappelijke cijfers nodig. En voor wat het "zeilschip in hun bezit hebben betreft" : dacht u dat hier zò bijzonder was, misschien ? Wij wonen hier niet aan een beekje als de Zenne, nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U zit dus te lullen, ... En ik had het over landelijke cijfers ... Maar dat u lult, dat wist ik al. Je hebt het alleen bevestigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had het, zoals u wel begrepen had, over waar ik woon, en niet over "landelijke cijfers", uiteraard. En u hoeft zich echt niet zenuwachtig te maken om een niets. Dat is slecht voor het hart. En een echte zeiler maakt zich nooit zenuwachtig, zoals u blijkbaar niet schijnt te weten. |
|
![]() |
![]() |