![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om terug zelfmoordaanslagen te hebben.
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
|
![]() Citaat:
Geef me een simpel voorbeeld van een oproep van Hamas/Hezbollah/Fatah/PLO aan Israël om aan de onderhandelingstafel te gaan zitten. Die oproep zal niemand mij - bewijsbaar - kunnen laten zien. Al wat we hier horen is het politieke wolvengehuil tegen Israël.
![]() |
![]() |
#204 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tomm ik beloof je een antwoord op je antwoord maar eerst iets anders.
Een rijke kleinkind van een Joodse familie die +-70 jaar geleden uit Hebron werd verdreven en in Amerika ging wonen,besloot om een huis in Hebron te kopen. Via via kochte hij een huis van een Hebronse Arabier en gaf die cadeau aan de locale Joodse inwoners.(soort ontmoetingsplek naar het schijnt) De Israelische regering(waarop de linkies hier altijd kritiek hebben) besloot dat deze huis een bedreiging was voor de Arabieren(hoor eens) en gooide de Joodse inwoners vol met kracht buiten uit hun eigen huis. Natuurlijk kwam er spanning tussen beide partijen. Ik ben geen fan van dat soort gedrag(van de 'kolonisten') maar in dit geval hadden ze gelijk. Gelieve de verhaal te kennen voor men commentaar geeft.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 25 december 2008 om 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Over de toekomst kan je twijfels hebben maar de verleden is bewezen. Nog iets verdraai geen woorden van mensen.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tomm laatste bericht van mij was niet voor jou bestemd.
Een paar leden gaven hier negatieve commentaar over een incident in Hebron waar ze geen weet hadden van de echte verhaal,dat stoorde me. Ik kwam daarmee het conflict niet bespreken enkel feiten brengen.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() dubbel
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 26 december 2008 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een probleem dat erna komt.
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap dat je je voor de eerste soort je ogen sluit, maar het is lachwekkend.
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien was dat niet de bedoeling van fiere Jood, maar een van de drogredenen voor de kolonisatie is dat er in Hebron ook al ooit Joden woonden, die verdreven werden door de Arabieren. Dat klopt, maar het gaat hier over een kleine groep van enkele honderden. De overgrote meerderheid der kolonisten heeft absoluut geen familie die ooit in Hebron of de Westelijke Jordaanoever gewoond heeft. Daarentegen zijn er miljoenen Palestijnen waarvan de familie wel in het huidige Israel woonde. De Joodse Arabieren waarover U het hebt zijn meestal (min of meer) vrijwillig weggetrokken, na intensieve zionistische campagnes en een verslechterende sfeer als gevolg van de oorlog tussen Israel en de Arabieren. De meeste konden zelfs nog hun bezittingen verkopen. Uitzondering is misschien Egypte, waar sommige Joden echt verdreven werden en niet vrijwillig vertrokken. Je moet mij niet geloven, zoek eens in wikipedia. Laatst gewijzigd door tomm : 26 december 2008 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou ze nog eenmaal uitnodigen om op een diplomatieke wijze het geschil te beslechten. Mocht dat weer getraineerd worden of door allerlei vertragingstechnieken worden gesaboteerd, dan klaarmaken voor de definitieve afrekening.
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slechts enkele groepen en partijen (Meretz, Gush Shalom, een bepaalde strekking binnen Labor en Kadima) zijn tegen de kolonisatie en annexatie gekant. Hebt U het nu over Israeli of Palestijnen? Want van vertragingstechnieken kennen ook de Israeli alles. En wat bedoelt U met de definitieve afrekening? Een soort Holocaust? Laatst gewijzigd door tomm : 26 december 2008 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ok Tomm,beloofd is beloofd.
Ik heb je reply gelezen en ben op volgende conclusie gekomen.(tussen de lijntjes wel) Je geeft toe dat Hamas in de rustige periode tijd had om zijn wapen te herladen,dat er inderdaad sommige incidentjes waren. Maar dat vooral rustig was vergeleken met gewoonlijk en dat Hamas het recht heeft om zijn wapensvoorraad te vernieuwen omdat Israel nergens verder is geraakt met hun vredesplannen. Je geeft toe dat Hamas oorlogzuchtig is maar denkt dat ze gaan stoppen met moorden wanneer ze de gronden terugkrijgen die ze in 1967 in de oorlog verloren. Je geeft toe dat Fatah niet zonder Hamas verder wil-ze zijn eenmaal een dezelfde volk-en daarmee de vredeproces vermoeilijkeren. Je geeft toe dat de Arabieren uit de Britse mandaat overal geweldadig waren maar dat komt omdat ze zonder land waren.Er zal een eind aan komen wanneer ze weer hun geboorteland terugkrijgen. Je geeft toe dat ze geen Staat hebben en dus geen sprake momenteel is van Palestina. Je geeft toe dat Hamas van Gush Gatif een lanceerbaan/oorlogruimte gemaakt hebben enkel omdat er nog in de Fatahomgevingen 'bezette' gebieden bestaan !Ze gaan verder tot ze alles teruggekregen hebben. Je geeft toe dat beide kanten misbruik hebben gemaakt van de Oslo akkoorden. Je bent overtuigd dat als Israel na de gewonnen oorlog in 1967 geen gronden had ingenomen en de laffaards(toen)/verliezers(of Paelstijnen voor jou) terug hadden laten wonen er vandaag vrede was en geen sprake meer van oorlog. Dat alles ondanks alle pogingen om Israel(van 1947 tot 1973) van map te vegen. Laat me weten of ik je goed begrepen heb of niet. Indien niet,dien ik al mijn excuses ![]() Ik heb op alles mijn mening ook maar wacht eerst op je antwoorden.
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
raar dat je daar nog nooit iets over gehoord hebt. Staat nochtans goed gedocumenteerd hoor. En ja, er zijn er uiteraard een half miljoen of zo gaan vluchten, op aanraden van hun arabische geloofsbroeders die eerst de joden in zee gingen kieperen. Tja. Citaat:
Raar hé! dat daar ook joden woonden vroeger. heb je precies gemist hé? Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ben klaar voor dialoog en andere meningen,dat is ook de reden waarom ik me op dit forum vertroef en naar leden als Tomm-die totaal een ander mening heeft- luister en probeer te begrijpen. Ik leef in de Joodse wereld en weet precies wat aan de gang is : de goede en slechte punten ! Ik zal dus nooit zaken ontkennen. Dus ik geef toe dat er sinds een 20 jaar een enorme verdeelheid bestaat bij ons,de eenheid is verder dan ooit. Enkel een tragische gebeurtenis(zie Mumbay) of schaamte(Maddof)brengt ons allemaal samen voor enkele dagen/weken. Maar ik zie Joden nog altijd(de meeste hé) als een liefdevolle volk,dat is mijn opinie,je moet niet akkoord zijn.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 26 december 2008 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moeten de grenzen naar Egypte dicht blijven van de gretta-volgelingen en die naar israel open?
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() circe
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |