Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2008, 13:21   #201
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Die hebben inderdaad niet terug te schieten, maar de grenzen open te zetten.
Om terug zelfmoordaanslagen te hebben.
Oud 25 december 2008, 15:16   #202
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@Tomm:
Ik vermoed dat dat wel een gedachte is die in zekere Israëlische kringen heerst.
Ik zie ze ook niet zo snel de Westbank opgeven. Ook de verbinding met de Gaza blijft dan toch een probleem vormen, tenzij er een heel duidelijk akkoord komt met Israël. Maar dat laatste zie ik niet zo snel komen, integendeel binnenkort wordt er weer een tik uit gedeeld in de richting van Hamas. Dit door de aanhoudende rakettenregen uit Gaza richting Israël.
Maar ze moeten heel goed beseffen dat de Groot-Israelische gedachte ook inhoudt dat vrede met Palestijnen en de Arabische wereld onmogelijk is. Als ze daar bewust voor kiezen hebben ze ook geen recht te klagen over rakettenregen of terrorisme, want dat is een doelbewuste keuze voor oorlog en isolatie.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 16:12   #203
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar ze moeten heel goed beseffen dat de Groot-Israelische gedachte ook inhoudt dat vrede met Palestijnen en de Arabische wereld onmogelijk is. Als ze daar bewust voor kiezen hebben ze ook geen recht te klagen over rakettenregen of terrorisme, want dat is een doelbewuste keuze voor oorlog en isolatie.
In technische zin is een vorm van wapenstilstand altijd mogelijk. Zelfs in een bikkelharde controverse tussen Noord- en Zuid-Ierland waren er momenten van rust. De IRA is geen Fatah of Hezbollah/Hamas en heeft uiteindelijk vaarwel tegen de wapenen gezegd en zijn het politieke pad op gegaan. Het kan allemaal wel. Het vergt bedachtzaamheid en overleg, iets wat de Atrabieren helaas niet hebben -de bedachtzaamheid - en de wil tot overleg.

Geef me een simpel voorbeeld van een oproep van Hamas/Hezbollah/Fatah/PLO aan Israël om aan de onderhandelingstafel te gaan zitten.

Die oproep zal niemand mij - bewijsbaar - kunnen laten zien.

Al wat we hier horen is het politieke wolvengehuil tegen Israël.
Oud 25 december 2008, 20:28   #204
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Tomm ik beloof je een antwoord op je antwoord maar eerst iets anders.
Een rijke kleinkind van een Joodse familie die +-70 jaar geleden uit Hebron werd verdreven en in Amerika ging wonen,besloot om een huis in Hebron te kopen.
Via via kochte hij een huis van een Hebronse Arabier en gaf die cadeau aan de locale Joodse inwoners.(soort ontmoetingsplek naar het schijnt)
De Israelische regering(waarop de linkies hier altijd kritiek hebben) besloot dat deze huis een bedreiging was voor de Arabieren(hoor eens) en gooide de Joodse inwoners vol met kracht buiten uit hun eigen huis.
Natuurlijk kwam er spanning tussen beide partijen.
Ik ben geen fan van dat soort gedrag(van de 'kolonisten') maar in dit geval hadden ze gelijk.
Gelieve de verhaal te kennen voor men commentaar geeft.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 25 december 2008 om 20:29.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 20:32   #205
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Grapjas. :')

Wat een claims. :')
(1) Het 1 en ondeelbare Joodse volk (2) wilt meer dan elk ander volk ter wereld (3) in vrede leven.

:')
Plezanste thuis ?

Over de toekomst kan je twijfels hebben maar de verleden is bewezen.
Nog iets verdraai geen woorden van mensen.

Oud 26 december 2008, 03:06   #206
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In technische zin is een vorm van wapenstilstand altijd mogelijk. Zelfs in een bikkelharde controverse tussen Noord- en Zuid-Ierland waren er momenten van rust. De IRA is geen Fatah of Hezbollah/Hamas en heeft uiteindelijk vaarwel tegen de wapenen gezegd en zijn het politieke pad op gegaan. Het kan allemaal wel. Het vergt bedachtzaamheid en overleg, iets wat de Atrabieren helaas niet hebben -de bedachtzaamheid - en de wil tot overleg.

Geef me een simpel voorbeeld van een oproep van Hamas/Hezbollah/Fatah/PLO aan Israël om aan de onderhandelingstafel te gaan zitten.

Die oproep zal niemand mij - bewijsbaar - kunnen laten zien.

Al wat we hier horen is het politieke wolvengehuil tegen Israël.
Dat is eigenlijk geen antwoord op m'n post. Het zijn de Israeli die bewust de confrontatie zoeken (niet alleen met de Palestijnen en Arabieren, maar ook met de internationale gemeenschap en de VN) door te weigeren de bezette gebieden op te geven. Palestijnen hebben aan de onderhandelingstafel gezeten maar zonder veel succes. Israel heeft nooit eenduidig de keuze gemaakt om de bezette gebieden te verlaten en de kolonisatie te stoppen, zoals nochtans door VN-resoluties geëist wordt. En als de Israeli dat niet wensen dan valt er niets te onderhandelen, dan rest er slechts oorlog.
Oud 26 december 2008, 03:10   #207
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Tomm ik beloof je een antwoord op je antwoord maar eerst iets anders.
Een rijke kleinkind van een Joodse familie die +-70 jaar geleden uit Hebron werd verdreven en in Amerika ging wonen,besloot om een huis in Hebron te kopen.
Via via kochte hij een huis van een Hebronse Arabier en gaf die cadeau aan de locale Joodse inwoners.(soort ontmoetingsplek naar het schijnt)
De Israelische regering(waarop de linkies hier altijd kritiek hebben) besloot dat deze huis een bedreiging was voor de Arabieren(hoor eens) en gooide de Joodse inwoners vol met kracht buiten uit hun eigen huis.
Natuurlijk kwam er spanning tussen beide partijen.
Ik ben geen fan van dat soort gedrag(van de 'kolonisten') maar in dit geval hadden ze gelijk.
Gelieve de verhaal te kennen voor men commentaar geeft.
En wat met de Palestijn (of zijn familie) die 60 jaar geleden uit zijn geboorteland verdreven werd? Zo zijn er vele 100000'en. Geen enkele heeft het recht zijn eigen bezit terug te kopen of zich in Israel te vestigen. U hebt het over enkele 1000'en mensen, ik heb het over enkele 100000'en mensen.
Oud 26 december 2008, 08:54   #208
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat met de Palestijn (of zijn familie) die 60 jaar geleden uit zijn geboorteland verdreven werd? Zo zijn er vele 100000'en. Geen enkele heeft het recht zijn eigen bezit terug te kopen of zich in Israel te vestigen. U hebt het over enkele 1000'en mensen, ik heb het over enkele 100000'en mensen.
Heb je het nu over dat miljoen joodse arabieren dat uit de arabische landen werd verdreven na 1947? Bedoel je nu dat die terug kunnen komen en hun eigendommen opeisen? of heb ik iets gemist?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 10:21   #209
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Tomm laatste bericht van mij was niet voor jou bestemd.
Een paar leden gaven hier negatieve commentaar over een incident in Hebron waar ze geen weet hadden van de echte verhaal,dat stoorde me.
Ik kwam daarmee het conflict niet bespreken enkel feiten brengen.

Oud 26 december 2008, 10:22   #210
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 26 december 2008 om 10:22.
Oud 26 december 2008, 10:33   #211
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Om terug zelfmoordaanslagen te hebben.
Dat is een probleem dat erna komt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 10:34   #212
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Plezanste thuis ?
Over de toekomst kan je twijfels hebben maar de verleden is bewezen.
Nog iets verdraai geen woorden van mensen.
Het verleden bewijst dat Joden net zo gruwelijk kunnen zijn als de vervolgingen die ze hebben ondergaan. De crux is immers dat er geen 1 en ondeelbaar Joods volk is, maar een hoop individuen met hun eigen bloeddorstige en pacifistische capaciteiten.

Ik snap dat je je voor de eerste soort je ogen sluit, maar het is lachwekkend.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 11:00   #213
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heb je het nu over dat miljoen joodse arabieren dat uit de arabische landen werd verdreven na 1947? Bedoel je nu dat die terug kunnen komen en hun eigendommen opeisen? of heb ik iets gemist?
Nee, ik heb het over dat miljoen of zo Palestijnen die uit Israel verdreven werden, hun bezittingen moesten achterlaten, en die helemaal niets kunnen opeisen, zelfs niet terugkeren naar het land waar hun voorouders al vele generaties woonden.
Misschien was dat niet de bedoeling van fiere Jood, maar een van de drogredenen voor de kolonisatie is dat er in Hebron ook al ooit Joden woonden, die verdreven werden door de Arabieren. Dat klopt, maar het gaat hier over een kleine groep van enkele honderden. De overgrote meerderheid der kolonisten heeft absoluut geen familie die ooit in Hebron of de Westelijke Jordaanoever gewoond heeft. Daarentegen zijn er miljoenen Palestijnen waarvan de familie wel in het huidige Israel woonde.

De Joodse Arabieren waarover U het hebt zijn meestal (min of meer) vrijwillig weggetrokken, na intensieve zionistische campagnes en een verslechterende sfeer als gevolg van de oorlog tussen Israel en de Arabieren. De meeste konden zelfs nog hun bezittingen verkopen. Uitzondering is misschien Egypte, waar sommige Joden echt verdreven werden en niet vrijwillig vertrokken. Je moet mij niet geloven, zoek eens in wikipedia.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 december 2008 om 11:05.
Oud 26 december 2008, 11:05   #214
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat er zoiets als een Groot-Israëlische gedachte bestaat.

Ik zou ze nog eenmaal uitnodigen om op een diplomatieke wijze het geschil te beslechten. Mocht dat weer getraineerd worden of door allerlei vertragingstechnieken worden gesaboteerd, dan klaarmaken voor de definitieve afrekening.
Oud 26 december 2008, 11:10   #215
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat er zoiets als een Groot-Israëlische gedachte bestaat.

Ik zou ze nog eenmaal uitnodigen om op een diplomatieke wijze het geschil te beslechten. Mocht dat weer getraineerd worden of door allerlei vertragingstechnieken worden gesaboteerd, dan klaarmaken voor de definitieve afrekening.
Dan kent U de Israelische politiek niet goed. Natuurlijk bestaat dat. Sommige komen daar openlijk voor uit (Likud, alle andere rechtse partijen) andere verpakken het in een veiligheidskleedje, maar hebben er eveneens alles aan gedaan om zoveel mogelijk kolonisten naar de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jerusalem te krijgen. Slechts na veel Amerikaanse druk hebben ze uiteindelijk toegevingen aan de Palestijnen gedaan (Oslo) die ze daarna niet respecteerden.
Slechts enkele groepen en partijen (Meretz, Gush Shalom, een bepaalde strekking binnen Labor en Kadima) zijn tegen de kolonisatie en annexatie gekant.

Hebt U het nu over Israeli of Palestijnen? Want van vertragingstechnieken kennen ook de Israeli alles.
En wat bedoelt U met de definitieve afrekening? Een soort Holocaust?

Laatst gewijzigd door tomm : 26 december 2008 om 11:11.
Oud 26 december 2008, 11:17   #216
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ok Tomm,beloofd is beloofd.

Ik heb je reply gelezen en ben op volgende conclusie gekomen.(tussen de lijntjes wel)

Je geeft toe dat Hamas in de rustige periode tijd had om zijn wapen te herladen,dat er inderdaad sommige incidentjes waren.
Maar dat vooral rustig was vergeleken met gewoonlijk en dat Hamas het recht heeft om zijn wapensvoorraad te vernieuwen omdat Israel nergens verder is geraakt met hun vredesplannen.

Je geeft toe dat Hamas oorlogzuchtig is maar denkt dat ze gaan stoppen met moorden wanneer ze de gronden terugkrijgen die ze in 1967 in de oorlog verloren.

Je geeft toe dat Fatah niet zonder Hamas verder wil-ze zijn eenmaal een dezelfde volk-en daarmee de vredeproces vermoeilijkeren.

Je geeft toe dat de Arabieren uit de Britse mandaat overal geweldadig waren maar dat komt omdat ze zonder land waren.Er zal een eind aan komen wanneer ze weer hun geboorteland terugkrijgen.

Je geeft toe dat ze geen Staat hebben en dus geen sprake momenteel is van Palestina.

Je geeft toe dat Hamas van Gush Gatif een lanceerbaan/oorlogruimte gemaakt hebben enkel omdat er nog in de Fatahomgevingen 'bezette' gebieden bestaan !Ze gaan verder tot ze alles teruggekregen hebben.

Je geeft toe dat beide kanten misbruik hebben gemaakt van de Oslo akkoorden.

Je bent overtuigd dat als Israel na de gewonnen oorlog in 1967 geen gronden had ingenomen en de laffaards(toen)/verliezers(of Paelstijnen voor jou) terug hadden laten wonen er vandaag vrede was en geen sprake meer van oorlog.
Dat alles ondanks alle pogingen om Israel(van 1947 tot 1973) van map te vegen.

Laat me weten of ik je goed begrepen heb of niet.
Indien niet,dien ik al mijn excuses

Ik heb op alles mijn mening ook maar wacht eerst op je antwoorden.

Oud 26 december 2008, 11:22   #217
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik heb het over dat miljoen of zo Palestijnen die uit Israel verdreven werden, hun bezittingen moesten achterlaten, en die helemaal niets kunnen opeisen, zelfs niet terugkeren naar het land waar hun voorouders al vele generaties woonden.
Sneeuwwitje bestond ook niet. Een deel mensen woonden natuurlijk wel in dat moerassig gebied, maar het gros was er slechts komen wonen begin 20ste eeuw als GASTARBEIDERS aangetrokken door het werk dat de joodse settlers aanboden.
raar dat je daar nog nooit iets over gehoord hebt. Staat nochtans goed gedocumenteerd hoor.
En ja, er zijn er uiteraard een half miljoen of zo gaan vluchten, op aanraden van hun arabische geloofsbroeders die eerst de joden in zee gingen kieperen. Tja.

Citaat:
Misschien was dat niet de bedoeling van fiere Jood, maar een van de drogredenen voor de kolonisatie is dat er in Hebron ook al ooit Joden woonden, die verdreven werden door de Arabieren. Dat klopt, maar het gaat hier over een kleine groep van enkele honderden. De overgrote meerderheid der kolonisten heeft absoluut geen familie die ooit in Hebron of de Westelijke Jordaanoever gewoond heeft. Daarentegen zijn er miljoenen Palestijnen waarvan de familie wel in het huidige Israel woonde.
Ik heb het over het miljoen (en zelfs meer) joden uit alle arabische landen: zowel Noord afrika als het midden-oosten.
Raar hé! dat daar ook joden woonden vroeger. heb je precies gemist hé?

Citaat:
De Joodse Arabieren waarover U het hebt zijn meestal (min of meer) vrijwillig weggetrokken, na intensieve zionistische campagnes en een verslechterende sfeer als gevolg van de oorlog tussen Israel en de Arabieren. De meeste konden zelfs nog hun bezittingen verkopen. Uitzondering is misschien Egypte, waar sommige Joden echt verdreven werden en niet vrijwillig vertrokken. Je moet mij niet geloven, zoek eens in wikipedia.
haaa... jamaar zègt dat dan toch!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 december 2008, 11:30   #218
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het verleden bewijst dat Joden net zo gruwelijk kunnen zijn als de vervolgingen die ze hebben ondergaan. De crux is immers dat er geen 1 en ondeelbaar Joods volk is, maar een hoop individuen met hun eigen bloeddorstige en pacifistische capaciteiten.

Ik snap dat je je voor de eerste soort je ogen sluit, maar het is lachwekkend.
Ik sluit nooit mijn ogen.
Ik ben klaar voor dialoog en andere meningen,dat is ook de reden waarom ik me op dit forum vertroef en naar leden als Tomm-die totaal een ander mening heeft- luister en probeer te begrijpen.
Ik leef in de Joodse wereld en weet precies wat aan de gang is : de goede en slechte punten !
Ik zal dus nooit zaken ontkennen.
Dus ik geef toe dat er sinds een 20 jaar een enorme verdeelheid bestaat bij ons,de eenheid is verder dan ooit.
Enkel een tragische gebeurtenis(zie Mumbay) of schaamte(Maddof)brengt ons allemaal samen voor enkele dagen/weken.
Maar ik zie Joden nog altijd(de meeste hé) als een liefdevolle volk,dat is mijn opinie,je moet niet akkoord zijn.

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 26 december 2008 om 11:32.
Oud 26 december 2008, 11:52   #219
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Waarom moeten de grenzen naar Egypte dicht blijven van de gretta-volgelingen en die naar israel open?

Oud 26 december 2008, 12:08   #220
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

circe

Citaat:
Sneeuwwitje bestond ook niet. Een deel mensen woonden natuurlijk wel in dat moerassig gebied, maar het gros was er slechts komen wonen begin 20ste eeuw als GASTARBEIDERS aangetrokken door het werk dat de joodse settlers aanboden.
raar dat je daar nog nooit iets over gehoord hebt. Staat nochtans goed gedocumenteerd hoor.
Ik heb daar wel al van gehoord, maar dat is pure onzin en geschiedenisvervalsing. De Israelische historicus Benny Morris heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar deze materie. Het bleek dat Palestina helemaal geen moerasgebied was, maar wel een vrij vruchtbaar gebied waar de meeste landbouwgrond tot 1948 in handen was van Arabischtaligen. Daar bestaan overigens Britse en Ottomaanse officiële documenten over. In de 19de eeuw was Jaffa (net als Haifa) al een grote handelsstad, waar voornamelijk Palestijnen woonden, met vele 100'en moskeeën en kerken. (vroeger was het aandeel christelijke Palestijnen groter, maar veel zijn er in de 19de eeuw geïmmigreerd, vooral naar Chili)

Citaat:
En ja, er zijn er uiteraard een half miljoen of zo gaan vluchten, op aanraden van hun arabische geloofsbroeders die eerst de joden in zee gingen kieperen. Tja.
Nog meer leugens die door Benny Morris ontkracht werd. Veel, zoniet de meeste, Palestijnen werden verdreven door Joodse milities. Zowat 700000 volgens berekeningen van Morris en andere Israelische historici.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be