![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
Bekijk resultaten enquête: Ik steun... | |||
Israël |
![]() ![]() ![]() |
34 | 39,53% |
Palestina |
![]() ![]() ![]() |
39 | 45,35% |
niemand. Dat ze elkaar maar de kop inslaan. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 15,12% |
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het conflict is al ruim 60 jaar aan de gang. Al 60 jaar worden de Palestijnen onderdrukt. Regelmatig slopen Israelische bulldozers Palestijnse huizen in de Gaza-strook, huizen van onschuldige burgers zonder enige reden. Ze vernederen de Palestijnse bevolking dag in dag uit, ondertussen al 60 jaar lang. U heeft enkel aandacht voor 1 kant van het verhaal. |
|
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder dan nog te spreken over de slachtoffers die ze buiten deze 9 dagen dagen daarvoor hebben gemaakt zowel in de gazastrook als in libanon.... Hou Uw oogklepppen maar op mijn beste ...... |
|
![]() |
![]() |
#204 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In het jaar 2008 vielen ongeveer 29 slachtoffers aan Israelische kant en ongeveer 432 aan Palestijnse kant zonder die van de allerlaatste dagen van 2008 bijgeteld. De pro-israellobby kan dus maar beter zwijgen over getalletjes. De verhouding is ongeveer 1 tegen 15. Maar aangezien we de normen van de zionazistische staat moeten volgen telt dat niet aangezien het leed van 1 Israeli blijkbaar equivalent is aan dat van 100 Palestijnen. Dat is dan louter op het gebied van geweld. Over de levenskwaliteit en vooral het gigantische verschil daarvan tussen Israelische burgers en Palestijnse burgers ga ik niet eens beginnen. Laatst gewijzigd door moser : 11 januari 2009 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |
#205 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat staat trouwens allemaal in de link die je zelf opgaf: Citaat:
Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 januari 2009 om 00:53. |
|||
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdens WO2 werden Joden in Oost-Europa door de nazi's meer dan eens samengedreven in gebouwen, waarna die in brand gestoken werden. Onvoorstelbaar dat hetzelfde zich anno 2009 in Gaza voordoet.
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus de moordenaar gaat hier een onderzoek naar zijn moord leiden? Belachelijk.
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag dus gerust stoppen met je gespam (dit moet al de 100ste keer zijn dat je identiek hetzelfde post in drie dagen).
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 januari 2009 om 00:55. |
|
![]() |
![]() |
#209 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij vergelijkt de Holocast met een een communicatiefout van de Israelische legertop? Ga jij je eens heel diep schamen!
|
![]() |
![]() |
#210 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus jij rekent grove fouten van individuen af op een heel land?
|
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is voor zover ik weet nog geen onafhankelijk onderzoek uitgevoerd. Indien er toch al een onafhankelijk onderzoek plaatsvond, zou ik het erg waarderen dat iemand mij van mijn onwetendheid verlost. Dank bij voorbaat, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Minister-President
|
![]() Ik steun niemand. Er wordt al duizenden jaren gevochten in dat stuk woestijn, en ze zullen er nog duizenden jaren voort vechten. Het is hopeloos.
|
![]() |
![]() |
#214 |
Staatssecretaris
|
![]() De twee vragen die ik me stel bij dit conflict zijn:
=> Wat heeft Israël eigenlijk verloren in die Gazastrook? Het meest logische antwoord lijkt te zijn, dat het om grondstoffen gaat. Vrijwel iedereen praat de propaganda na, als zou het om een oog-om-oog, raket-om-raket verhaal gaan. Maar zulks bewijst alleen maar dat de propaganda effectief is. => Wat had Hamas eigenlijk te winnen met het afvuren van hoogst ineffectieve raketten? Ik vind dit een zeer prangende vraag. Soms blijven persberichten van enkele jaren geleden, en sindsdien uitgegomd, toch aan de takken hangen: http://web.archive.org/web/200211121...2-051845-8272r Militairen noemen een slagveld nogal eens een 'theater'.
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#216 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn sympathie gaat uit naar de onschuldige Palestijnse slachtoffers, maar dit wil niet zeggen dat ik anti-Israël ben. Integendeel: Ik verracht Hamas.
Even enkele citaten uit het Hamas Handvest: artikel 7: Hamas heeft ernaar verlangd Gods belofte ten uitvoer te leggen, hoeveel tijd dat ook kost. Mohammed ... zei: "De dag des oordeels zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die zullen zeggen: 'O moslims, o Abdullah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'." artikel 13: Er is geen oplossing voor het Palestijnse probleem dan de jihad. Daarenboven is het hele conflict ontstaan door het raketvuur van Hamas met Israëlische burgers als doel. Israël heeft het recht in te grijpen. Een regering die zijn burgers aan dergelijke aanvallen onverdedigd overlaat is immoreel en kan niet gerechtvaardigd worden. Ik erken dat de Israëlische regering fouten heeft gemaakt (clusterbommen,...), maar het is Hamas die de Palestijnse bevolking de afgrond in sleept. Het is ook Hamas die burgers als levend schild gebruikt. Verder moet er ook critisch omgesprongen worden met de term "burgerslachtoffer". Niet enkel Hamas leden vechten tegen de Israëlis. Ook Palestijnse mannen nemen de wapens op om de Israëlitische soldaten te beschieten. Deze mannen zijn niet georganiseerd in een leger en hebben bijgevolg geen uniform. Het is dan makkelijk te zeggen dat ze een burger zijn! Uiteraard vallen er ook echte burgerslachtoffers. Zij zijn de echte slachtoffers van het hele conflict. |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Logica �* la... "Ben jij een vegetariër? Dan moet jij wel een nazi zijn, want Hitler was ook een vegetariër!"
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#218 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mij ga je nooit Jordanië of Egypte horen verdedigen. Zij hebben een smerige rol gespeeld in de hele kwestie. Ik verdedig het Palestijnse volk en haar rechten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 11 januari 2009 om 20:50. |
||
![]() |
![]() |
#219 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vergelijk jou niet met Hamas maar jouw standpunt dat Israel geen bestaansrecht heeft dat tevens door Hamas gedeeld wordt. Zoals ik al eerder heb gepost: 'met zo'n radicaal standpunt en de daarbij gebruikte middelen (door Hamas dus) zal er dus nooit een oplossing komen voor het Israelisch-Palestijns conflict'.
|
![]() |
![]() |
#220 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Theater_%28warfare%29