![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
objectief moreel superieure ethiek? Nope: Citaat:
een lijstje van de morele dilemma's uit de studie
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Minister-President
|
![]() Kijk eens aan, ik wist niet dat ik interessant genoeg ben om een profiel van bij te houden. Nu ga ik de hond zeker schoppen, meer dan eens.
![]() |
#204 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is niet weerleggen, dat is onze kennis gebruiken om een normaal eetpatroon tegen te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
en daar kan je nog lang op wachten, want in jouw fundamentalistische ogen is geen enkel argument valabel
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 4 februari 2009 om 16:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Alsof men daar een studie voor nodig heeft om dat te beseffen ![]() Jongens, dit forum zit tjokvol wereldvreemde theoretici. Deepeco, ga je morele inzichten eens uittesten in plaats van de triomfalistische moralist uit te hangen. Ken jij je persoonlijke dierlijke instincten diep in jezelf ? Ben je er al mee geconfronteerd geweest? Was het een aangename confrontatie?
![]() |
![]() |
#208 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind uw argument waarom de mensensoort relevant is niet zo gegrond. Je hebt nog geen een begronding gegeven, terwijl ik met bewustzijn wel twee begrondingen heb gegeven: 1) het idee van rechten als bescherming van belangen -> het hebben van belangen (behoeften) -> het hebben van gevoelens (dus bewustzijn) die aangeven of belangen voldaan zijn of niet. 2) onze gevoelens die van invloed zijn op moreel handelen (empathie,...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
vliegt een mot bewust naar de kaars die op tafel staat?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als men geen vlees eet, krijgt men gezondheidsproblemen vanwege een B12 tekort. Dus "normaal" wil zeggen, een voedselpatroon waardoor men gezond blijft. Dus dat is niet alleen relevant dat is zelf evident. Ondertussen zijt gij eigenlijk al niet meer relevant, want sinds uw openingspost hebt ge alleen maar irrelevante argumenten aangehaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al eet U alle dagen gras tot het uit Uw oren komt,ik wil vlees op mijn bord mijn beste,lekker mals en sappig... Ga maar de moraalridder spelen op het konijnenforum wat mij betreft, gezellig met alle groeneters bij elkaar.... En wat is het volgende dat U dan wil verbieden,dat beren ook vlees en vis eten en dit omdat zij hun gevangen prooi ook volstrekt niet pijnloos en humaan doden... ![]() Voor mij vlees op mijn bord,wat U ervan denkt zal mij worst wezen... Lap ,weeral vlees,deze keer van 't varken,alstublief en smakelijk... En nu ga ik speciaal een dikke lap in de pan gooien,om U te jennen alleen al... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is te gemakkelijk. Ik zal het dan maar in uw plaats zeggen: jij vind het slikken van B12 pilletjes niet normaal. Niet? Hoe ik het toch weet. En de reden is omdat die pilletjes kunstmatig gemaakt worden en dat konden ze vroeger niet dus vroeger zouden ze minder gezond geweest zijn met veganistisch patroon. Right? Hoe ik het toch weet. Dus daarom vind u het innemen van die tabletjes moreel gezien minder goed dan het eten van dieren. En zo rechtvaardig je uw vlees eten. Correct? Waarom zeg je dat niet meteen? Dan kan ik meteen een duidelijk tegenargument geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Heb jij dat artikel van Nature? ik kan het niet openen. De vraag die me boeit is waarom dat van die instrumentalisering (objectivering) zo goed blijkt te werken in die dilemma's. Over andere dilemma's moet ik nog eens nadenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() Ze moesten het eten helemaal verbieden. Je kan leven van drinken alleen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je haalt hier wel een interessant punt aan: vroeger waren er geen B12 tabletten. Waar moest men dan wel die B12 uithalen als het niet vlees was? Een gebrek aan een alternatief zou immers betekenen dat vlees al altijd een onmisbaar element van het dieet van de mens geweest is. Het eten van vlees door mensen bekritiseren is dan zoiets als de leeuw bekritiseren omdat hij een zebra opeet.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-tablet in vergelijking met een biefstuk? 0,000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000001% Maw het gaat hier weer over een van die uiterst verfijnde discuteurs... Laatst gewijzigd door eno2 : 4 februari 2009 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |