Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat de joden terecht boos zijn?
Ja 22 24,44%
Neen 68 75,56%
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2009, 10:55   #201
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Vandaag hoorde ik dat Freilich zei dat de Joden zoveel geleden hebben dat ze het recht hebben om vlugger en meer zaken op de korrel te nemen. Hoe hij het precies verwoordde weet ik niet.

Ik vind het toch wat fout hoor. beetje verontwaardigd zelfs.
Stel je eens in de plaats van een Jood...

Misschien kun je het dan begrijpen...
de mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 11:09   #202
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht

Zijn Joden de enige die in het verleden geleden hebben?
De meesten die "geleden" hebben leven niet meer, Jood, Vlaming, Rus, ... maakt niet uit. En zij die nu lijden, komen niet aan bod.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 11:10   #203
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Mooi PC, je bevestigt hiermee gewoon je starre éénzijdige kijk op de zaken ...
Oud 3 februari 2009, 11:13   #204
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht

Nope
Oud 3 februari 2009, 11:14   #205
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Welke is de relatie tussen de zesdaagse oorlog uit 1967 en HAMAS HEZBOLLAH 2009 ?

Schietkraam misschien ?
Het gaat hem niet hier niet enkel om Hamas, het gaat hem hier om de houding die een aantal Joodse drukkingsgroepen hier aannemen.
Oud 3 februari 2009, 11:29   #206
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Waarom zou jij willen bedoelen dat ze zich niet willen laten afmaken of in zee drijven?
Dat is toch de verklaarde intentie van Hamas, Hezbollah en van Amajinehad, of veranderden die gisteren hun standpunt?

Dat was toch de verklaarde intentie in 1920, 1947 en in 1967?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 februari 2009 om 11:38.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 11:29   #207
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat is toch de verklaarde intentie van Hamas en van Amajinehad, of veranderden die gisteren hun standpunt?
Wat die mannen denken zal me worst wezen. U had het over mij!
Oud 3 februari 2009, 11:32   #208
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Misschien kan men hieruit afleiden wat joden verstaan onder democratie. Een bepaald kookprogramma staat hun niet aan omdat dit zou gaan over het "zogenaamde" lievelingsgerecht van AH. Dus mag niet worden uitgezonden, iets wat niet verwonderlijk is als men ziet dat ze op de nationale zender een vinger in de pap hebben.

Wanneer ze zelf kunnen grijpen en hun verhaal doen over WO2, stoort alles wat verwijst naar het NS hen niet het minst integendeel.

Verder wat betreft 'man bijt hond', waar zou men hen ergens onrecht mee aandoen in deze uitzending? Vinden ze zelf dat het rondhuppelen in die uitzending erover is, vinden ze dit storend dat dit kan bekeken worden door andere, hebben ze misschien een laag gedacht van zichzelf? Voelen ze zich daarom altijd en overal het slachtoffer?

Moet de vrt hun nu schadeloostellen voor het misschien opgelopen trauma?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 11:35   #209
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Als Jood zal ik mijn mening geven over heel deze heisa.
Ik ben tevreden dat er Joodse organisaties(ondanks niet verkozen te zijn) bestaan die voor de Joden opkomen.
Een halve eeuw geleden zwegen de Joden en lieten met zich te gemakkelijk spotten,met de bekende resultaten.Het begon met cartoons en enz....!
Mijn schoonvader blijft herhalen hoe gemakkelijk psychopaat Hitler had met(vooral) de Poolse Joden.Maar ze moeten wel weten wanneer en hoe te reageren.
Neem nu Alex Agnew die in een tettenblad(P-magazine) verteld dat wanneer hij Chasidishe Joden ziet,begrijpt waarom de Nazis hun wouden vermoorden.
Het is een straffe uitspraak maar misschien komt dat omdat hij die mensen gewoon niet kent.De Forum van Joodse Organisaties of Joods Actueel(dat enkel een maandblad is) had eerst Alex-in het stilte-moeten contacteren en vragen waarom hij zoiets schrijft.Misschien had Alex zich realiseert dat hij over de schreef ging en enkel zo reageerde-was inderdaad zijn antwoord- omdat hij dat van anderen gehoord had :"Joden gaan zogenaamd naar een riuteel bad nadat een niet-Jood hem aangeraakt heeft".
Alex had dan op zijn website-en P-magazine- een kleine reactie geplaatst dat hij een vergissing beging en niemand had er nog over gesproken.
Maar in plaats dat viel Joods Actueel hem onmiddelijk aan.
Ik was toen enorm boos op Joods Actueel : ze hebben de pandoradoos geopend.Phara en Ter Zake genieten natuurlijk en ze vullen weer enkele programma's in.

Dus Ja : er moet gereageerd worden.
Nee : niet direct iemand aanklagen.

En er mag zeker gelachen worden,een dag zonder lachen is een dag verloren.
Maar begrijp ook dat er gevoelige onderwerpen bestaan waarop mensen geen komiek inzien.Mijn schoonvader(jaren later) lijdt nog altijd met de gebeurtenissen.Ik wil Vrt een grapje zien doen over de gruwelijke feiten van Dendermonde.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 3 februari 2009 om 11:37.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 11:35   #210
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

MAG IK HIER FF OPMERKEN DAT HIER VERKEERDELIJK JODEN EN JOODSE DRUKKINGGROEPEN WORDEN DOOR ELKAAR GEMIXT?

Ik ken verscheidene Joden die in de heissa van de laatste weken totaal niet akkoord gaan met het discours van de Joodse drukkingsgroepen.

Laatst gewijzigd door Gun : 3 februari 2009 om 11:35.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 11:36   #211
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik ben tevreden dat er Joodse organisaties(ondanks niet verkozen te zijn) bestaan die voor de Joden opkomen.
Een halve eeuw geleden zwegen de Joden en lieten met zich te gemakkelijk spotten,met de bekende resultaten.Het begon met cartoons en enz....!
Mijn schoonvader blijft herhalen hoe gemakkelijk psychopaat Hitler had met(vooral) de Poolse Joden.Maar ze moeten wel weten wanneer en hoe te reageren.
Neem nu Alex Agnew die in een tettenblad(P-magazine) verteld dat wanneer hij Chasidishe Joden ziet,begrijpt waarom de Nazis hun wouden vermoorden.
Het is een straffe uitspraak maar misschien komt dat omdat hij die mensen gewoon niet kent.De Forum van Joodse Organisaties of Joods Actueel(dat enkel een maandblad is) had eerst Alex-in het stilte-moeten contacteren en vragen waarom hij zoiets schrijft.Misschien had Alex zich realiseert dat hij over de schreef ging en enkel zo reageerde-was inderdaad zijn antwoord- omdat hij dat van anderen gehoord had :"Joden gaan zogenaamd naar een riuteel bad nadat een niet-Jood hem aangeraakt heeft".
Alex had dan op zijn website-en P-magazine- een kleine reactie geplaatst dat hij een vergissing beging en niemand had er nog over gesproken.
Ik was toen enorm boos op Joods Actueel : ze hebben de pandoradoos geopend.Phara en Ter Zake genieten natuurlijk en ze vullen weer enkele programma's.

Maar begrijp ook dat er gevoelige onderwerpen bestaan waarop mensen geen komiek inzien.Mijn schoonvader(jaren later) lijdt nog altijd met de gebeurtenissen.Ik wil Vrt een grapje zien doen over de gruwelijke feiten van Dendermonde.
U kent de geschiedenis van uw eigen 'volk' niet (genoeg).
Oud 3 februari 2009, 11:39   #212
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
in Europa/de wereld, dat de joden de eersten zijn die verjaagd, verguisd, bespot worden.
Waar worden in Europa de joden verjaagd? Waar worden deze bespot, indien u het hier hebt over het vrt programma 'man bijt hond'? Moet u eens afvragen of er een voordeel mee te doen is om altijd maar in de slachtofferrol te kruipen.

Oud 3 februari 2009, 11:41   #213
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Waar worden in Europa de joden verjaagd? Waar worden deze bespot, indien u het hier hebt over het vrt programma 'man bijt hond'? Moet u eens afvragen of er een voordeel mee te doen is om altijd maar in de slachtofferrol te kruipen.
Niemand kruipt in een slachtofferrol.
Sommigen zijn gewoon bang dat zulke zaken gevolgen gaan hebben.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 11:49   #214
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Stijn Meuris moet ontslagen worden. Wat een hypocriete oliebal. Ik zou eens willen zien wanneer hij hetzelfde doet met Mohammed en de moslims. Ik schaam me weer dat ik Vlaming ben. Nu zijn we nog eens antisemitisch ook.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 11:51   #215
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijpelijk.

De manier van reageren - en dat hebt u al aangegeven - is wel uiterst inefficiënt. Integendeel, ze produceert nog meer onbegrip tegenover de klagers. De kern daarvan is dat men eenieder - zoals bv. Jeroen Meus, Batr De Wever of Philip Goebels - meteen identificeert met de nazi's en de holocaust, terwijl het in realiteit brave mensen zijn. Die mensen rebelleren daartegen natuurlijk. En alle anderen die de aantijgingen, de 'hidden' nazi-associatie incluis, horen of lezen, reageren vol onbegrip.

Oplossing: de Joden zullen moeten leren afstand doen van de holocaust, van hun "uniciteit", en die niet meer als element in het sociaal verkeer gebruiken. In plaats daarvan kunnen ze de categorieën gebruiken die iedereen gebruikt (bv. "racisme" in plaats van "antisemitisme").

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 3 februari 2009 om 11:54.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 11:52   #216
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik was toen enorm boos op Joods Actueel : ze hebben de pandoradoos geopend.Phara en Ter Zake genieten natuurlijk en ze vullen weer enkele programma's in.

Zoals destijds na het geval dutroux de wansmakelijke grap rond ging van, 'wat bestelt een dutroux in de frituur, een kleintje met mayonaise'. Dus grappen worden er over alles en iedereen gemaakt. Men zou ook kunnen stellen dat uw verwijzing naar het geval in Dendermonde er ook al over is, toch wanneer men zulke lange teentjes heeft nietwaar. alleen over twee soorten van volkeren moet men zwijgen, moet ik ze opnoemen?

En wat betreft, altijd maar teruggrijpen bij elke gelegenheid zoals nu ook weer naar de jaren dertig en veertig van vorige eeuw wat is daar in feite het doel van of het nut?

Oud 3 februari 2009, 11:54   #217
Steben

Standaard

Citaat:
Het is een straffe uitspraak maar misschien komt dat omdat hij die mensen gewoon niet kent.
Dat is een zeer straffe uitspraak ja. Hij had beter gezegd dat hij begrijpt "dat een psychopaat als Hitler dergelijke typerende groepen zou viseren".
Klinkt helemaal anders.

Citaat:
De Forum van Joodse Organisaties of Joods Actueel(dat enkel een maandblad is) had eerst Alex-in het stilte-moeten contacteren en vragen waarom hij zoiets schrijft.Misschien had Alex zich realiseert dat hij over de schreef ging en enkel zo reageerde-was inderdaad zijn antwoord- omdat hij dat van anderen gehoord had :"Joden gaan zogenaamd naar een riuteel bad nadat een niet-Jood hem aangeraakt heeft".

Knap geformuleerd en ik volg u 100%.

Citaat:
Ik denk toch dat ook dat er aan zit te komen.
leve de manmanman club
Oud 3 februari 2009, 11:54   #218
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Zoals destijds na het geval dutroux de wansmakelijke grap rond ging van, 'wat bestelt een dutroux in de frituur, een kleintje met mayonaise'. Dus grappen worden er over alles en iedereen gemaakt. Men zou ook kunnen stellen dat uw verwijzing naar het geval in Dendermonde er ook al over is, toch wanneer men zulke lange teentjes heeft nietwaar. alleen over twee soorten van volkeren moet men zwijgen, moet ik ze opnoemen?

En wat betreft, altijd maar teruggrijpen bij elke gelegenheid zoals nu ook weer naar de jaren dertig en veertig van vorige eeuw wat is daar in feite het doel van of het nut?
Ik ben akkoord. Indien Stijn Pleuris en de hele linkse bebrilde multicultimaffia hetzelfde zou doen met moslims mogen ze van mijn part joden oven magnets noemen. Maar ze kakken altijd op de mensen waar ze geen schrik van moeten hebben.

Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 3 februari 2009 om 11:54.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 11:57   #219
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Stijn Meuris moet ontslagen worden. Wat een hypocriete oliebal. Ik zou eens willen zien wanneer hij hetzelfde doet met Mohammed en de moslims. Ik schaam me weer dat ik Vlaming ben. Nu zijn we nog eens antisemitisch ook.
Misschien eens cartoons in Man bijt Hond?
leve de manmanman club
Oud 3 februari 2009, 11:59   #220
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niemand kruipt in een slachtofferrol.
Wat voor gevolgen? De enige gevolgen die men uit zulks kan afleiden zijn, dat men hier verder en verder aan het afglijden is van een soft dictatuur naar een harde dictatuur. Dat bepaalde groepen gaan beoordelen wat de rest van de bevolking nog mag zien, horen, grappig vinden en wat ze nog mogen en niet mogen zeggen of bespreken. Het belooft hier wat te worden voor de volgende generatie's, zwijgen en zich schuldig voelen, want dat zijn nu eenmaal de zaken die bepaalde groepen verlangen en verwachten.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 3 februari 2009 om 11:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be