Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2009, 22:36   #201
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Indien je dat daadwerkelijk vaststelt, moet je even daadwerkelijk het gerecht daarvan in kennis stellen, ipv je geweten te sussen door het op een gratuite manier op een internetforum te poneren.
Man, man, man... Ben je nog nooit in Brussel geweest ofzo? Zie je me al het politiekantoor binnenstappen en zeggen: hey mannen, zijn jullie al de papieren gaan controleren van de dames hiertegenover? Wat is eigenlijk jullie actieplan inzake mensenhandel?

Die mannen zullen nogal lachen... Soms ben je toch uitermate naief, hoor Pietje. Het doet goed om af en toe eens uit de yuppiewijken te komen...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 22:43   #202
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Man, man, man... Ben je nog nooit in Brussel geweest ofzo? Zie je me al het politiekantoor binnenstappen en zeggen: hey mannen, zijn jullie al de papieren gaan controleren van de dames hiertegenover? Wat is eigenlijk jullie actieplan inzake mensenhandel?

Die mannen zullen nogal lachen... Soms ben je toch uitermate naief, hoor Pietje. Het doet goed om af en toe eens uit de yuppiewijken te komen...
Ik heb 40 jaar in Brussel gewoond. Alsof er geen andere middelen zijn dan een politiebureau om het gerecht in te lichten.
Weet je wat ?? Je zuigt je verhaaltjes hier ter plaatse uit je duim om ze dan als waarheid trachten te verkopen.
En je pretentieuze hautaine toontje kan je best voor jezelf houden.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 22:55   #203
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb 40 jaar in Brussel gewoond. Alsof er geen andere middelen zijn dan een politiebureau om het gerecht in te lichten.
Weet je wat ?? Je zuigt je verhaaltjes hier ter plaatse uit je duim om ze dan als waarheid trachten te verkopen.
En je pretentieuze hautaine toontje kan je best voor jezelf houden.
Dus er is geen mensenhandel en geen prostitutie in Brussel?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 16 april 2009, 22:57   #204
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
lijkt me negationisme
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 23:07   #205
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar beweer ik dat ??
Maar als jij droogweg beweert dat gans het politie-apparaat daar actief aan meewerkt, verwacht ik waterdichte bewijzen, anders maak je jezelf belachelijk en ongeloofwaardig.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 23:38   #206
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, je beweerde dat de politie zelf ook betrokken partij is in die vrouwenhandel. Dat is een zeer zware beschuldiging, die je maar beter van de nodige bewijzen kan voorzien als je je geloofwaardigheid overeind wil houden.
Dat de politie zelf profijt uit deze mensenhandel trekt, zou ik niet direct zeggen, enkele persoonlijke initiatieven van " rotte appels " in de politiemand daarbuiten gelaten mischien. Wat wél zeker is, is dat de overheid op de hoogte is van de situatie, en er dus niets tegen doet. Welke conclusies mogen daaruit getrokken worden ? Het is voor niemand een geheim dat zwartwerkende paupers uit derde wereld landen oogluikend toegestaan worden, en deel uitmaken van het economisch weefsel in de E.U. . Hun werk komt niet het volk , maar het patronaat ten goede, en uiteindelijk dus ook de regering. = de kapitalistische leiders , de grootgeldbezitters en hun vetbetaalde lakeien, de politici. De politie, op haar toer, zijn de handlangers van de politici.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 23:41   #207
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar nee gij, dat zijn verzinsels !
Oud 16 april 2009, 23:46   #208
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Daar jij het neerschieten van "vreemde oproerkraaiers" deftig vindt, en van de marine schietoefeningen op bootjes met vluchtelingen verwacht, is het best interessant eens te vernemen hoe je "libertairen / liberalen en marxisten / chaoten" zou willen behandelen.

We weten al dat je "liberaal-denkenden grotendeels wil weren uit media, politiek, onderwijs", en dat je de "verwijdering" van hele bevolkingsgroepen uit Europa bepleit.

Maar vertel eens concreet, "Félicien", hoe moeten "libertairen / liberalen en marxisten / chaoten" volgens jou behandeld worden?Bericht aan de moderatie: sommige citaten van "Félicien" zijn flagrante schendingen van uw forumreglement, maar daar u ze laat staan, mag ik ze wel citeren, dacht ik.
Heropvoeden ?
Oud 17 april 2009, 05:53   #209
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een arbeider/bediende/ambtenaar heeft geen controle over hoeveel belasting/voorheffing er van zijn brutoloon wordt afgehouden, terwijl een zelfstandige dit getal volledig zelf kan manipuleren in functie van zijn inkomsten/uitgaven. Hoe kom jij er in godsnaam bij dat de tweede categorie meer belastingen zou betalen als de eerste categorie?
Praktijkervaring van familieleden.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 10:02   #210
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar beweer ik dat ??
Maar als jij droogweg beweert dat gans het politie-apparaat daar actief aan meewerkt, verwacht ik waterdichte bewijzen, anders maak je jezelf belachelijk en ongeloofwaardig.
Ik heb niet gezegd gans het politieapparaat. Ik stel vast dat ze het vanuit hun bureau kunnen gadeslaan en dat ze er niets aan doen. Ik maak hierbij de hypothese dat hier onfrisse praktijken achter zitten.

Want laat ons wel wezen: België is toch het land van de copinage tussen gerecht, politie, politiek & georganiseerde misdaad? Het land van VDB, de Bende van Nijvel, de roze balletten & de confituurballetten? Het land van Marc Dutroux & Michel Nihoul? Het land waar "superflik" Patriek De Baets gesaboteerd werd van zodra hij op het goede spoor zat?

Maar goed: jij hebt misschien een betere verklaring waarom de politie in Brussel niets doet tegen de prostitutie & mensenhandel?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 17 april 2009, 10:03   #211
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Praktijkervaring van familieleden.
Dan moeten de zelfstandigen onder je familieleden toch dringend een cursus fiscaliteit volgen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 17 april 2009, 10:57   #212
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Het klopt dat het hier goed toeven is vergeleken met veel andere plekken hier op aarde.
Dat er veel mensen liever hier zouden willen wonen, daar kan ik ook inkomen ja.

Maar dat er een verzesendertigvoudiging zou komen van het aantal migranten lijkt mij heel onwaarschijnlijk.
Ik zie geen enkele reden om dit zomaar voor waar te nemen.
Zeker als je weet dat burgers van Europese landen nu al, zo goed als, vrij zijn om naar elk land van de EU te gaan.

De grenzen staan al zo goed als open en de grootte van de immigratiestroom komt nog niet in de buurt van wat jij vreest.
Wat een nonsens. Stromen van miljoenen mensen van één land naar een ander zijn geen onbekend fenomeen. De vergelijking met het vrij verkeer van personen binnen de EU raakt kant nog wal.

Ondertussen ontwijkt u verder de vraag natuurlijk. Indien er vele miljoenen mensen zouden naar België migreren, zou u dat dan wel tegenhouden of zou u bij uw pleidooi voor open grenzen blijven?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 10:59   #213
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
De sociale zekerheid is opgebouwd met gestolen goederen. Bijdragen aan de sociale zekerheid vrijwillig maken, wat denkt ge daar van?

Ik ben daar niet voor. Daarom ben ik ook tegen open grenzen, want wie voor open grenzen pleit pleit voor de afschaffing van de sociale zekerheid.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 11:11   #214
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Prima voorstel. Elk " links " gezin zijn eigen , inwonend zwart- of bruintje, + diens hele familie natuurlijk ! Allee, trekt uw portemonneekke maar al open , rode, en " anarchistische " weldoeners ! En maak wat plaats in de woonkamer, dat heel de bende hun matten uitrollen, en op hun bongo's beginnen trommelen !
Ge weet toch wie de grootste voorstanders zijn om illegalen naar hier te halen (en ze illegaal te houden): de grote bouwfirma's.
Denk daar eens over na.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 11:23   #215
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Dat de politie zelf profijt uit deze mensenhandel trekt, zou ik niet direct zeggen, enkele persoonlijke initiatieven van " rotte appels " in de politiemand daarbuiten gelaten mischien. Wat wél zeker is, is dat de overheid op de hoogte is van de situatie, en er dus niets tegen doet. Welke conclusies mogen daaruit getrokken worden ? Het is voor niemand een geheim dat zwartwerkende paupers uit derde wereld landen oogluikend toegestaan worden, en deel uitmaken van het economisch weefsel in de E.U. . Hun werk komt niet het volk , maar het patronaat ten goede, en uiteindelijk dus ook de regering. = de kapitalistische leiders , de grootgeldbezitters en hun vetbetaalde lakeien, de politici. De politie, op haar toer, zijn de handlangers van de politici.
Klopt maar ten dele.
1) de aanwezigheid van illegalen komt inderdaad de kapitalistische klasse ten goede.
2) "de regering" heeft daar geen baat bij. Waarschijnlijk zijn er wel een aantal politici die later beloond worden met een comfortabel zitje in een raad van bestuur, maar niet "de regering".
3) een illegaal valt per definitie buiten de wetten, en dus kan naar hartelust uitgebuit worden.
4) het patronaat heeft dus alle baat bij dat de illegaal illegaal blijft, en liefst een permanente druk voelt. De politie is daarbij inderdaad zeer nuttig, en kan zich zelfs verbergen achter het feit dat "ze slechts haar werk doet".
5) door hun aanwezigheid en hun (non)statuut oefenen de illegalen een neerwaarste druk op de lonen en arbeidsomstandigheden van arbeiders die wel in het reguliere circuit zitten.
Hierop zijn er dan twee antwoorden mogelijk:
1) massale jacht op illegalen houden en fysieke deportatie. Dat zal echter punten 4 en 5 versterken.
2) massale regularistatie, waardoor de illegalen ook van de wettelijke bescherming genieten, SZ bijdragen betalen etc. Maw , de arbeidersklase heeft er alle belang bij dat illegalen geregulariseerd worden.
Oud 17 april 2009, 11:25   #216
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ge weet toch wie de grootste voorstanders zijn om illegalen naar hier te halen (en ze illegaal te houden): de grote bouwfirma's.
Denk daar eens over na.
Och, die werken met Polen. En daarvoor bestaat (of zal bestaan vanaf 01/05) vrij verkeer. Het overgrote deel van de illegalen heeft wel een ander profiel.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 11:29   #217
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, die werken met Polen. En daarvoor bestaat (of zal bestaan vanaf 01/05) vrij verkeer. Het overgrote deel van de illegalen heeft wel een ander profiel.
niet uitsluitend. ook nog masa's illegalen.
Oud 17 april 2009, 11:29   #218
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ik denk eerder dat het degenen zijn die in de migratie-industrie hun brood verdienen.
Denk maar aan mensensmokkelaars, advocaten, sociale werkers enz.
Bouwfirma’s lopen te veel kans betrapt te worden en dragen onrechtstreeks bij aan de sociale zekerheid. Teveel werkloosheid is niet in hun voordeel
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 11:35   #219
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2) massale regularistatie, waardoor de illegalen ook van de wettelijke bescherming genieten, SZ bijdragen betalen etc. Maw , de arbeidersklase heeft er alle belang bij dat illegalen geregulariseerd worden.
Ik zie geen enkel voordeel.
Eens ze geregulariseerd zijn hebben ze evengoed recht op het sociaal vangnet en worden ze wel vervangen door nieuwe illegalen.
Het heeft alleen een aanzuigeffect.
Oud 17 april 2009, 11:36   #220
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet uitsluitend. ook nog masa's illegalen.
Heeft u cijfers ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be