Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2009, 21:05   #201
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
A/ ik heb deze draad helemaal niet gelezen
B/ JMDD is een voor Vlaanderen gevaarlijke opportunist

Maar ik vind het spannend om een éénzaat zoals JMDD met zijn privédetectieve ten strijde te zien trekken tegen de volledige macht van het loge- en stablishmentsnetwerk.

Hoe spijtig dat hij dit enkel doet voor eigen glorie en niet voor ons aller de democratie zoals het VB.
*proest*
Nog zo'n mop, en t'is nieuwjaar.

Laatst gewijzigd door Pietje : 18 april 2009 om 21:07.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 21:06   #202
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de (politie)staat afschaffen en gewoon privédetectives en privé-premiejagers 'waar een markt voor is' op de mensen loslaten.
met wapens 'waar een markt voor is' en met bevoegdheden 'waar een markt voor is'.

dat moet een vrij gevoel geven.
zo echt het gevoel dat ge helemaal zélf kunt kiezen in wat voor samenleving dat ge leeft.
²
Oud 18 april 2009, 21:10   #203
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht

AAAAAAGHAHAHAhahahahahaha...

De liberaal-plutocratie ten top!!! Liberaal-extremisten die mekaar bespioneren om de louche zaakjes van de ander te weten te komen.

Met privé-detectives dan nog wel.

Overigens, het is voor iemand die een door het regime als "extreem-rechts" bestempeld verleden heeft of er nog actief in is, verboden om privé-detective te worden! Tot daar de beroepsvrijheid in dit systeem van de "vrijheid".
Om dit beroep te mogen uitoefenen, moet je toelating krijgen van het Ministerie van Binnenlandse zaken, waar kandidaten "gescreend" worden.
Ge hebt er precies al heel wat ervaring mee
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 21:36   #204
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Dedecker onder vuur door privédetective voor De Gucht

"Gestapo"
De Gucht reageert vanuit het buitenland geschokt en vindt de werkwijze angstaanjagend. "Ik voel mij daar heel ongemakkelijk bij. Dit zijn regelrechte Gestapo-praktijken. Ik heb Dedecker altijd een brutale vlegel gevonden, maar dit gaat heel ver. Deze aanpak zal ongetwijfeld ook afstralen op zijn partij."

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...De-Gucht.dhtml

Wat een vuilbekkerij van Dedecker ... men zou beter eens uit spitten van Dedecker vroeger allemaal uitspookte....
Hoeveel bedrijven, p.v.b.a.'s, v.z.w;'s beheert onze onkreukbare Dedecker niet, al of niet samen met familieleden?-> men zou inderdaad beter dat eens onderzoeken- hoeveel zwart werk was en is er niet? + een politicus kan onmogelijk bedrijfsbeheerder zijn: het is het een of het ander: ofwel werkt men privé (waar niets mis mee is), ofwel is men politieker, en dan doet men uitsluitend dat én neemt slechts één mandaat op (alle constructies van advocaat-parlementair; parlementair-burgemeester, provincieraadslid: dat moet maar voor eens en voor altijd gedaan zijn).
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 21:39   #205
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Aan zijn uitleg in Terzake was alleszins geen touw vast te knopen...

Vraagje: weet iemand of het inroepen van privé-detectives aan wettelijke bepalingen onderhevig is? Kan iedereen zomaar een privé-detective inhuren om eender wie te schaduwen?
Ik beschik omwille van beroepsredenen over een vergunning PD en het is zo dat de opdrachtgever niet, maar de pd zelf wel onderworpen is aan welbepaalde regels. De PD kan geen opdracht aanvaarden die strijdig is met de wet. Inzoverre dit niet het geval is, kan hij de opdracht aanvaarden.

Of dit in dit geval een wijze beslissing was, weet ik niet....In elk geval zullen de rest van de PD's die op een correcte wijze hun beroep uitoefenen, nu onder een vergrootglas gelegd worden door de politiek die waarschijnlijk nog strengere regels gaat opleggen dan nu al het geval is. Ik kan me de gevolgen voor sommige beroepen zoals expert, inspecteurs e.d. in het kader van fraudebestrijding alleen maar indenken.

Ik kan alleen maar vermoeden dat er reusachtig veel geld gegeven moet zijn voor die opdracht en dat de detective waarschijnlijk fin de carriere was. Iemand die nog jaren zijn vak wil uitoefenen, zou dit waarschijnlijk nooit gedaan hebben. Iemand die deze opdracht heeft uitgevoerd en voor zijn volgende verlenging langs het ministerie van binnenlandse zaken moet passeren zal waarschijnlijk niet meer ontsnappen aan de "discretionaire bevoegdheid" van MBZ...

Laatst gewijzigd door Yves38 : 18 april 2009 om 21:43.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 21:48   #206
BlueThunder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
A/ ik heb deze draad helemaal niet gelezen
B/ JMDD is een voor Vlaanderen gevaarlijke opportunist

Maar ik vind het spannend om een éénzaat zoals JMDD met zijn privédetectieve ten strijde te zien trekken tegen de volledige macht van het loge- en stablishmentsnetwerk.

Hoe spijtig dat hij dit enkel doet voor eigen glorie en niet voor ons aller de democratie zoals het VB.
wat blijft er nog over BTW
die maffia-kliek heeft de politie, gerecht, magistraten, rechters, kabinetten, comite P, CBFA... in hun zak.... iedereen staat machteloos en iedereen legt er zich bij neer, niets aan te doen.... VLD is de PS van Vlaanderen !
Kijk naar de Fortissaga, De Gucht vrijuit via vriendjes in Gent, de circus onderzoekscommissie, MR en VLD die Leterme hebben kapotgemaakt, 100 speurders voor Fortis en niets meer van gehoord.

strange, real strange...
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 21:49   #207
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Leuk om te zien hoe die liberale ego's en dikke nekken elkaar naar het leven zo zuur mogelijk maken. Graag meer van dat.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 21:53   #208
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Leuk om te zien hoe die liberale ego's en dikke nekken elkaar naar het leven zo zuur mogelijk maken. Graag meer van dat.
Ik zou maar niet te hoog van de toren blazen. De wet voor privé-detectives is er gekomen omdat naar het schijnt minister Tobback destijds Minister van Binnenlandse Zaken gepakt was op overspel door een PD ..... de pot verwijt de ketel gewoonlijk dat hij zwart ziet.
Oud 18 april 2009, 21:57   #209
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ik zou maar niet te hoog van de toren blazen. De wet voor privé-detectives is er gekomen omdat naar het schijnt minister Tobback destijds Minister van Binnenlandse Zaken gepakt was op overspel door een PD ..... de pot verwijt de ketel gewoonlijk dat hij zwart ziet.
Naar het schijnt is ie betrapt tijdens een seksorgie met minderjarigen georganiseerd met geld van Agusta. Naar het schijnt.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 22:00   #210
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik moet noch De Gucht, noch Dedecker. Het zijn beide arrogante dikke nekken zonder enige inhoudelijke boodschap en ja, met een enorm ego.

Het moet ook gezegd dat de drie Vlaamse toprenners die doping namen ook nooit gevonden zijn...

Laat die liberalen maar spartelen. De mensen zien met de economische crisis ook wel dat dat ultra liberale gedoe niet werkt...

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 18 april 2009 om 22:01.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 22:09   #211
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Naar het schijnt is ie betrapt tijdens een seksorgie met minderjarigen georganiseerd met geld van Agusta. Naar het schijnt.
Mijn 'naar het schijnt' is niet zo uit de lucht gegrepen, maar ja wat wil je met de geheimhoudingsplicht van de PD's.
Oud 18 april 2009, 22:14   #212
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Mijn 'naar het schijnt' is niet zo uit de lucht gegrepen, maar ja wat wil je met de geheimhoudingsplicht van de PD's.
Ik heb al verhalen gehoord van overspel van meer dan de helft van de bekende politiekers in ons land. Ik zeg dus niet dat ik u niet geloof alleen dat we voorzichtig moeten zijn met informatie die naar het schijnt waar is.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 22:23   #213
Mr Kanipoupenie
Banneling

Standaard

Mr Kanipoupenie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 22:24   #214
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Iedereen mag een detective inhuren om iets te onderzoeken zolang de detective binnen het wettelijk kader blijft is dat geen probleem. Met andere woorden wat u hierboven zegt is totale onzin.
OK- ik zet nu (enfin morgen) een detective in om te onderzoeken hoe dikwijls en waar je op café gaat, of je al dan niet een scheve schaats gereden hebt, of je je echtelijke verplichtingen wel na komt, regelmatig je ouders bezoekt, voldoende onderhoudsgeld betaald aan je gescheiden vrouw - of aan je onechte kinderen - en of je na café-bezoek meer dan 3 pinten gedronken hebt (want dan ben je strafbaar, wegens meer dan 0,5%)-> zou jij dat leuk vinden?? Maar dan alle dagen hé, week in, week uit.

-> Dat waren inderdaad Gestapo-praktijken!! En als je akkoord bent: ok: maar dan voor iedereen: voor elke voetbalfan - geen pintjes meer op de bus, wegens dronkenschap, geen roepen meer op het veld, wegens geluidshinder
Oud 18 april 2009, 22:24   #215
Geert C

Standaard

In HLN (ik weet het, maar ze lezen hier thuis nu eenmaal die gazet ) is vandaag mijn oog op het volgende gevallen: Dedecker beweert dat hij wel moest beroep doen op een privédetective omdat die inzagerecht hebben in vennootschapsregisters waar hij geen toegang tot heeft.

De voorzitter van de nationale beroepsunie van privédetectives omschrijft dat als "larie" en stelt dat een detective evenveel rechten heeft als een gewone burger en dat iedereen die registers kan raadplegen, verder stelt ie ook nog dat de privédetective in kwestie wat hun betreft "een zware deontologische fout" heeft gemaakt en ook: "Bij mijn weten is het ongezien dat politici detectives inschakelen om de handel en wandel van andere politici na te gaan. Daarvoor dienen andere instanties."

Er blijkt dus toch één en ander niet 100% in orde te zijn...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 18 april 2009 om 22:28.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 22:25   #216
BlueThunder
Banneling

Standaard

sexorgies en van die dingen behoren tot de prive-sfeer en gaat niemand aan... maar als De Gucht foefelt met belastingsgeld ,middelen van de gemeenschap, heeft Dedecker alle recht die zaken te onderzoeken, uit te brengen en te bestrijden. Het is zijn verdomde plicht en
wordt er voor betaald.
Oud 18 april 2009, 22:28   #217
Geert C

Standaard

Citaat:
sexorgies en van die dingen behoren tot de prive-sfeer en gaat niemand aan... maar als De Gucht foefelt met belastingsgeld ,middelen van de gemeenschap, heeft Dedecker alle recht die zaken te onderzoeken, uit te brengen en te bestrijden. Het is zijn verdomde plicht en
wordt er voor betaald.
Ik vraag me af of er politici zouden zijn die nu een privédetective op Dedecker zouden afsturen om te zien of dat trucje met dat patentonderzoek van zijn bedrijf wel helemaal koosjer is.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 22:31   #218
Mr Kanipoupenie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
In HLN (ik weet het, maar ze lezen hier thuis nu eenmaal die gazet ) is vandaag mijn oog op het volgende gevallen: Dedecker beweert dat hij wel moest beroep doen op een privédetective omdat die inzagerecht hebben in vennootschapsregisters waar hij geen toegang tot heeft.

De voorzitter van de nationale beroepsunie van privédetectives omschrijft dat als "larie" en stelt dat een detective evenveel rechten heeft als een gewone burger en dat iedereen die registers kan raadplegen, verder stelt ie ook nog dat de privédetective in kwestie wat hun betreft "een zware deontologische fout" heeft gemaakt en ook: "Bij mijn weten is het ongezien dat politici detectives inschakelen om de handel en wandel van andere politici na te gaan. Daarvoor dienen andere instanties."

Er blijkt dus toch één en ander niet pluis te zijn...
Allez, kom.. het doel heiligt de middelen in dit geval... hoe meer ze die bende arrivistische inteelt-nouveau-riche-bourgeoisie er door sleuren, hoe beter. De mensen hebben nog steeds geen hoogte van de zware feiten... Maar kijk!! Daar is Nokel Guy uit sprookjesland met lieve wijsjes en toffe slogans die refereren naar de eens vervlogen tijden van spenderen, spenderen en verkopen en terugkopen of huren! Ongebreidelde immigratie, jochei, jochei! Nog een negertje erbij! Een gezinshereniging of 2, daar doet jouw town gaarne aan mee! Wat een tijd! Toen de beesten (zelf aan te vullen) nog spraken en er crackhoertjes minister van begroting waren!! JOCHEII!!!
Mr Kanipoupenie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 22:35   #219
BlueThunder
Banneling

Standaard

en zoontje De Gucht heeft al drie lange dagen hard gewerkt in de horeca en is klaar voor papa op te volgen... en durf er op wedden, Vlamingen kennende, dat die gast nog met veel
stemmen zal worden verkozen. Arm Vlaanderen !!!
Oud 18 april 2009, 22:35   #220
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dedecker onder vuur door privédetective voor De Gucht

"Gestapo"
De Gucht reageert vanuit het buitenland geschokt en vindt de werkwijze angstaanjagend. "Ik voel mij daar heel ongemakkelijk bij. Dit zijn regelrechte Gestapo-praktijken. Ik heb Dedecker altijd een brutale vlegel gevonden, maar dit gaat heel ver. Deze aanpak zal ongetwijfeld ook afstralen op zijn partij."

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...De-Gucht.dhtml

Wat een vuilbekkerij van Dedecker ... men zou beter eens uit spitten van Dedecker vroeger allemaal uitspookte....
Juist: kijk eens al zijn N.V.'s, p.v.b.a.'s, v.z.w.'s na

Het is in de Belgischegeschiedenis ongehoord - eindelijk het <WARE gelaat vab LDD!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be