![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Diegenen die hier aan "meewerkten" mogen ze van mijn part tegen de muur zetten,
en die godverdomse verantwoordelijke die ze laat lopen mag er bij staan. Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij Vijf jongeren tussen 14 en 19 jaar hebben in Geraardsbergen een 64-jarige vrouw in coma geslagen bij een handtasdiefstal. De politie kon nog dezelfde avond de daders oppakken, maar de bevoegde parketten lieten hen meteen weer vrij. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Gruwelijke aanval Om de handtas van Christiane De Cremer (64) te bemachtigen - vrijdag op klaarlichte dag, voor haar deur aan de voet van de muur van Geraardsbergen - sloegen en schopten de vijf jongeren haar genadeloos. De hersenen van de vrouw kregen geen zuurstof meer, haar longen klapten in en haar gezicht werd verbrijzeld. Vier dagen na de feiten, die nu pas bekend raakten, vecht de vrouw nog steeds voor haar leven, aldus de krant. Drie parketten bevoegd De verdachten zijn jongeren uit Brussel en Lessen, bij Doornik, die naar Geraardsbergen waren afgezakt om een reeks diefstallen te plegen. Er zijn drie verschillende parketten bevoegd voor de feiten, en geen enkel van die parketten vond het blijkbaar nodig om één van de daders aan te houden of naar een instelling te sturen. "We weten niet wie precies verantwoordelijk is voor welke feiten, iedereen vertelt een andere versie", vernamen onze collega's van de krant. De verdachten zitten inmiddels alle vijf thuis bij hun familie. (hln) http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...aan-vrij.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door beste vriend : 26 mei 2009 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
Ik probeer gewoon mensen aan het verstand te brengen dat levenslange gevangenisstraf geen echt alternatief is voor het beperkt aantal gevallen waarin de doodstraf wel aangewezen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Minister
|
![]() Ik vind pedofilie niet erger dan pakweg verkrachting van weerloze vrouwen.
Maar met de doodstraf los je niks op: je verlegt het probleem alleen maar en je maakt er vooral nieuwe bij. Degenen met een ernstig psychisch probleem gaan het toch doen. Echt afschrikken doet het niet, de daders zijn gewoon voorzichtiger (en bovendien, in veel landen waar de doodstraf bestaat is er veel méér criminaliteit). En er moet meer energie gestopt worden in het begrijpen van hoe dergelijke zaken kunnen gebeuren, en wat er aan gedaan kan worden, dan de boel snel onder tafel te vegen en voor de gemakkelijkste oplossing te kiezen. Wat ga je trouwens doen als de daders minderjarig zijn? Als er onvoldoende bewijs is? Als het onderscheid tussen koelbloedige moord en zelfverdediging niet zo duidelijk is? Als na de executie blijkt dat de beschuldigde de schuld op zich genomen heeft om iemand anders te beschermen? Als na de executie de terechtgestelde onschuldig blijkt te zijn? Als die persoon een schuld moet aflossen, en dat alleen kan doen als hij nog een jaar of 30 kan doorwerken? Als het gros van de geëxecuteerden uit één bepaalde bevolkingsgroep blijkt te komen? (kansarmen, b.v.) Nee: als er dan toch voor een zeer zware straf gekozen moet worden, doe dan maar dwangarbeid. Dan leveren ze tenminste nog een bijdrage aan de maatschappij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dwangarbeid - zoals al gesuggereerd - zou sowieso al een verbetering zijn. Criminelen die die dwangarbeid weigeren => in de vergeetput ermee wat mij betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben eigenlijk tegen de doodstraf omdat het onomkeerbaar is. Het zou dus enkel kunnen als de bewijsvoering onomstotelijk is (DNA of zo) en er dus onmogelijk een onschuldige ter dood kan veroordeeld worden. Voor onomstotelijk bewezen moord met voorbedachte rade zou ik de doodstraf nog aanvaardbaar vinden. Bij onomstotelijk bewezen verkrachting zou men de dader kunnen laten kiezen tussen effectiefe levenslange gevangenisstraf met dwangarbeid of een "milde" doodstraf (zonder dagenlange doodstrijd). Bij de minste twijfel zou de doodstraf dan wel niet mogelijk zijn.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Burgemeester
|
![]() ouders en in het algemeen die kinderen mishandelen.
want een kind vergeet niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
|
![]() Geen enkele misdaad verdient de doodstraf.
![]() |
#210 |
Burgemeester
|
![]() nee hitler verdiende geen doodstraf?
Laatst gewijzigd door doubled : 27 mei 2009 om 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() Men kan niets straffen met de dood.
Men kan de dood enkel gebruiken als een daad van zuivering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() EDIT: ik heb es een paar jaar terug een reportage gezien over Amerika, waar ze hier en daar dwangarbeid terug ingevoerd hebben voor zeer zware criminelen, weliswaar in een modern jasje. Het kwam erop neer dat de veroordeelden niet tegenwerkten, integendeel (zelfs al is het werk gevaarlijk en/of zwaar). Op die manier leren ze op zijn minst dat ze toch iets betekenen voor de maatschappij... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uiteraard niet. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 27 mei 2009 om 13:13. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Minister
|
![]() Gespuis dat een 69-jarige vrouw doodtrapt voor 50 euro in haar handtas....Ja die verdienen de doodstraf.
En Hitler ook, maar dit terzijde ![]()
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat de misdaad er serieus op achteruit aan het gaan is.
Oudjes bestelen voor een paar euro? Allez zeg, zijn de jongeren den dag van vandaag nu zo dom en lomp geworden of wat is dat feitelijk?
![]() |
#217 |
Burgemeester
|
![]() alle vlaanderen is verdeeld, over de vraag of hitler nu de doodstraf moest krijgen of niet ...typisch belgisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#219 |
Minister-President
|
![]() De dag dat iedereen het over alles eens is, is de dag waarop je je zorgen moet beginnen maken.
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Maar het probleem heeft zichzelf wel mooi opgelost.
![]() En dwangarbeid is inderdaad een mooi alternatief voor het dure gevangenisleven. Maar wat voor 'arbeid' moet dat dan zijn? Dozen plooien? De koolmijnen in Limburg terug open gooien? Laatst gewijzigd door bgf324 : 27 mei 2009 om 23:50. |
![]() |
![]() |