![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin zullen "broeders dit moeten doen met hun opvattingen, er is nu eenmaal diversiteit onder moslims, opvattingen over wat wel of niet islam is...gelukkig maar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er zijn toch ook Vlaamse vrouwen die zich bekeerd hebben en een kapke opzetten. Marie rose morel heeft zelfs ene op. Men moet de waarden en normen van de mensen aannemen zoals ze zijn. Als gijle u haar rood verft, ne zwerte leren jas aantrekt en 750 piercings hebt en 56 kimberly sterrekes da intreseert mij ook geen reet. Laat de mensen met rust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#204 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet helemaal niet de normen en waarden van mensen nemen zoals ze zijn, mensen horen zich aan te passen aan een land waarin ze zelf gekozen hebben om daar hun toekomst en die van kinderen op te bouwen,dat is hun verantwoordelijkheid, hun keuze en om hun "eigenheid" te behouden wordt meer dan voldoende vrijheid gegeven, wat niet betekent dat je zelf geen verantwoordelijkheid meer draagt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Partijlid
|
![]() Hebben niet-moslims dan zoveel last van die hoofddoek? Indien de moslima's zelf zouden klagen dan vind ik dit gerechtvaardigd. Als ik een sikh op straat zie met een tulband en een baard van hier tot India denk ik ook wel, amai dat kan niet gemakkelijk zijn, maar het is hun keuze, ik heb er geen last van...
Zie ik dit dan zo verkeerd? ![]()
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is niet omdat hier zoveel persoonlijke vrijheden zijn, dat de samenleving geen standpunten meer mag innemen zoals geen hoofddoeken op school of werkvloer, dat mogen scholen en werknemers wel, enkel wie zich "Islamitische identiteit" constant boven alle anderen zet heeft daar een probleem mee! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Lokaal Raadslid
|
![]() PS ze hebben nixs tegen de hoofddoek, maar eerder tegen de Islam, en alles is goed om de Islam zwart te maken. Tegen een Jood of Sikhs of wat dan ook durven ze hun moel niet te openen, Alice doe je aan patnerruil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je verdient een stamp onder je ....stap eens af van het idee dat vrouwen die niet omdat mannetjes die willen een hoofddoek dragen hoeren zijn die aan partnerrruil doen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ................ga een ander koeienieren. Ik stop ermee, tegen u kunnen ze toch nie op. Ge krijgt u bek nauwelijks dicht. Zinvol is het toch nie. Ge hebt gewonnen. ge krijgt een beker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar volgens de meesten leer je daar alleen dat je joden moet haten, dat ongelovigen varkens zijn, dat vrouwen zonder hoofddoek hoeren zijn enzovoort enzoverder. Ik vraag me af hoeveel mensen onder jullie al naar een moskee zijn geweest, hoeveel er al met een imam hebben gepraat, hoeveel er in contact komen met moslims, echte moslims, ik heb het niet over Marokkanen of Turken of of of... Dit zijn nationaliteiten, geen religies; maar het is toch veel gemakkelijker om even HLN te checken of het VTM nieuws. Ik zou zeggen, ik heb respect voor iedereen, ik ben dan ook een pacifist, mijn religie gebiedt mij daartoe, en ik krijg ook genoeg respect terug in mijn dagelijks leven. Er zijn altijd rotte appels, zowel onder de allochtonen als onder de autochtonen, bij de islamitische allochtonen ligt dat geenszins aan hun godsdienst eerder aan het gebrek eraan zoals dit bij de autochtonen geenszins aan hun nationaliteit ligt, eerder aan hun gebrek aan intelligentie. Salam!
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In verschillende moskees kwam ik jaren, en zag hoe het bestuur bestaande uit eerste generatie opzij werd gezet door de "nieuwe lichting" van salafi's, die een veel minder gematigde islam prediken dan de imam zelf deed... Natuurlijk ontomoette ik ook moslims die wel respect hadden voor anderen, islam zagen als middel mekaar de hand te reiken, maar in zeer vele plaatsen ontbrak het hieraan en werd islam evengoed gebruikt om segregatie en discriminatie goed te praten...helaas! Dat er wordt aangezet tot haat tegenover Joden? In sommige moskees gebeurt dit, dat is realiteit en daarvan ben ik persoonlijk getuige. De door u genoemde problemen zijn dus geen fabeltje maar bestaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En wat is dan de oplossing? De moslimexecutieve die geen ruk voorstelt en door niemand au serieux wordt genomen? Er heerst ook een klimaat van islamofobie, dit kan je zeker niet ontkennen, dit zet dan jonge mannekes aan om die simplistische radicale vorm van de islam te volgen, nog veel werk aan de winkel dus ![]()
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben benieuwd of het licht Democratos nog antwoord geeft op je vraag, waarschijnlijk wil hij weten of je aan "partnerruil " doet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn Alevitische vriendin vindt zelfs dat een hoofddoek, ramadan, 5 X daags bidden...allemaal 'grote zever' is - geloven doe je in je hart - en daar is geen uiterlijk vertoon voor nodig. (háár eigen woorden)! Ik had je hoger ingeschat, had niet gedacht dat je ook al zo onverdraagzaam was! ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dar-al-Harb en Dar-al-Islam!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 30 juli 2009 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
met alle respect: ja, ik denk dat je het bij het verkeerde eind hebt. heel toevallig heb ik deze week een moslima ontmoet, ga niet in detail treden, maar ik kan je wél vertellen dat zij - haar woorden - zo blij was dat ze eindelijk haar hoofddoek kon afdoen en vrij kon zijn. d�*t, mijn beste, vind ik vreselijke woorden om uit eender wie z'n mond te horen. ikzelf ben - binnen het wettelijke kader - zo vrij als een vogel en mijn empathisch vermogen zegt me dat het vreselijk moet zijn om niet van dezelfde vrijheden te kunnen genieten. ondertussen is het allang géén geheim meer dat de peer pressure bij het dragen van een hoofddoek vreselijk hoog is. ik ben geen moslim en ik vind het vreemd dat ik aan een moslim moet uitleggen waar het hoofddoek voor staat: het is niét zomaar een stukje stof, het is een stuk stof met een hele ideologie erachter. vermits het dragen ervan o.a. betekent dat de drager de westerse waarden verwerpt (uit de mond van een moslima, niet in mijn brein ontsproten), heb ik daar als westerling idd last van. trouwens, het opgelegde en onderdrukkende aspect ervan gaat tegen onze grondwet in, daar hou ik als burger die volgens de wetten van het land leeft, niet van. |
|
![]() |
![]() |