Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2009, 01:10   #201
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
Dat was dus wat ik bedoelde een aantal posts eerder met dat voorgevoel van mij, ga eens met die opvattingen aankloppen in de rest van de islamitische wereld, hersenspoeling in hun onderwijs, de foto van Kemal kan je nergens wegslaan, soit het tij begint ook te keren bij de Turken zelf
Ik weet niet wat je bedoelt met je voorgevoelens; maar zie niet in waarom Turkse moslims bij de rest van de Islamitische broeders met hun opvattingen moeten aankloppen!
Evenmin zullen "broeders dit moeten doen met hun opvattingen, er is nu eenmaal diversiteit onder moslims, opvattingen over wat wel of niet islam is...gelukkig maar!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 02:47   #202
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Er zijn toch ook Vlaamse vrouwen die zich bekeerd hebben en een kapke opzetten. Marie rose morel heeft zelfs ene op. Men moet de waarden en normen van de mensen aannemen zoals ze zijn. Als gijle u haar rood verft, ne zwerte leren jas aantrekt en 750 piercings hebt en 56 kimberly sterrekes da intreseert mij ook geen reet. Laat de mensen met rust.
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 10:05   #203
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik weet niet wat je bedoelt met je voorgevoelens; maar zie niet in waarom Turkse moslims bij de rest van de Islamitische broeders met hun opvattingen moeten aankloppen!
Evenmin zullen "broeders dit moeten doen met hun opvattingen, er is nu eenmaal diversiteit onder moslims, opvattingen over wat wel of niet islam is...gelukkig maar!
Aankloppen moet je niet zo letterlijk opvatten, ik wou alleen duidelijk maken dat de Turkse visie van de islam niet gedeeld wordt in de islamitische wereld, althans de kemalisten en consoorten worden anders bekeken, de minderheid kan nooit mainstream zijn, misschien wordt dat ooit zo, en is dit de natte droom van vele mensen, maar ik denk het niet. Diversiteit inderdaad!
Oud 30 juli 2009, 10:06   #204
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Er zijn toch ook Vlaamse vrouwen die zich bekeerd hebben en een kapke opzetten. Marie rose morel heeft zelfs ene op. Men moet de waarden en normen van de mensen aannemen zoals ze zijn. Als gijle u haar rood verft, ne zwerte leren jas aantrekt en 750 piercings hebt en 56 kimberly sterrekes da intreseert mij ook geen reet. Laat de mensen met rust.
Klaar en duidelijk!
Oud 30 juli 2009, 10:15   #205
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Demokratos, vrouwen zoals Morel en ikzelf, dragen een hoofddoek omdat ze kanker hebben, daarvoor behandeld worden met chemo en dus hun haren verliezen waardoor ze kunnen kiezen om tijdelijk een pruik te dragen of een hoofddoek; Persoonlijk vind ik jou opmerking hierover om van te kotsen, want dat doe je omdat je getroffen bent door een levensbedreigende ziekte, en je geen keuze hebt! Duidelijk zo? Of moet ik van jou met kaal hoofd de deur uit??

Men moet helemaal niet de normen en waarden van mensen nemen zoals ze zijn, mensen horen zich aan te passen aan een land waarin ze zelf gekozen hebben om daar hun toekomst en die van kinderen op te bouwen,dat is hun verantwoordelijkheid, hun keuze en om hun "eigenheid" te behouden wordt meer dan voldoende vrijheid gegeven, wat niet betekent dat je zelf geen verantwoordelijkheid meer draagt!
Oud 30 juli 2009, 10:30   #206
Mass13
Partijlid

Standaard

Hebben niet-moslims dan zoveel last van die hoofddoek? Indien de moslima's zelf zouden klagen dan vind ik dit gerechtvaardigd. Als ik een sikh op straat zie met een tulband en een baard van hier tot India denk ik ook wel, amai dat kan niet gemakkelijk zijn, maar het is hun keuze, ik heb er geen last van...
Zie ik dit dan zo verkeerd?
Oud 30 juli 2009, 10:37   #207
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben niet-moslims dan zoveel last van die hoofddoek? Indien de moslima's zelf zouden klagen dan vind ik dit gerechtvaardigd. Als ik een sikh op straat zie met een tulband en een baard van hier tot India denk ik ook wel, amai dat kan niet gemakkelijk zijn, maar het is hun keuze, ik heb er geen last van...
U heeft gelijk, niemand kan vrouwen verbieden in hun priveleven een hoofddoek te dragen..en dat gebeurt ook niet, het zijn eerder vrouwen zonder hoofddoek die te maken krijgen met agressie..het een heeft echter wel met het ander te maken, misschien heeft u evenveel respect voor vrouwen met of zonder hoofddoek maar een steeds groter aantal , vooral jonge moslims van Marokkaanse origine heeft dit duidelijk niet!

Maar het is niet omdat hier zoveel persoonlijke vrijheden zijn, dat de samenleving geen standpunten meer mag innemen zoals geen hoofddoeken op school of werkvloer, dat mogen scholen en werknemers wel, enkel wie zich "Islamitische identiteit" constant boven alle anderen zet heeft daar een probleem mee!
Oud 30 juli 2009, 10:52   #208
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

Standaard

PS ze hebben nixs tegen de hoofddoek, maar eerder tegen de Islam, en alles is goed om de Islam zwart te maken. Tegen een Jood of Sikhs of wat dan ook durven ze hun moel niet te openen, Alice doe je aan patnerruil?
Oud 30 juli 2009, 10:58   #209
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
PS ze hebben nixs tegen de hoofddoek, maar eerder tegen de Islam, en alles is goed om de Islam zwart te maken. Tegen een Jood of Sikhs of wat dan ook durven ze hun moel niet te openen, Alice doe je aan patnerruil?
Je verdient een stamp onder je ....stap eens af van het idee dat vrouwen die niet omdat mannetjes die willen een hoofddoek dragen hoeren zijn die aan partnerrruil doen!
Oud 30 juli 2009, 11:02   #210
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je verdient een stamp onder je ....stap eens af van het idee dat vrouwen die niet omdat mannetjes die willen een hoofddoek dragen hoeren zijn die aan partnerrruil doen!
................ga een ander koeienieren. Ik stop ermee, tegen u kunnen ze toch nie op. Ge krijgt u bek nauwelijks dicht. Zinvol is het toch nie. Ge hebt gewonnen. ge krijgt een beker.
Oud 30 juli 2009, 11:05   #211
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
U heeft gelijk, niemand kan vrouwen verbieden in hun priveleven een hoofddoek te dragen..en dat gebeurt ook niet, het zijn eerder vrouwen zonder hoofddoek die te maken krijgen met agressie..het een heeft echter wel met het ander te maken, misschien heeft u evenveel respect voor vrouwen met of zonder hoofddoek maar een steeds groter aantal , vooral jonge moslims van Marokkaanse origine heeft dit duidelijk niet!

Maar het is niet omdat hier zoveel persoonlijke vrijheden zijn, dat de samenleving geen standpunten meer mag innemen zoals geen hoofddoeken op school of werkvloer, dat mogen scholen en werknemers wel, enkel wie zich "Islamitische identiteit" constant boven alle anderen zet heeft daar een probleem mee!
Geloof mij, degenen die geen respect hebben voor vrouwen zonder hoofddoek, degenen die het crimineeltje uithangen, degenen die stelen en voor overlast zorgen, zijn GEEN moslims, dat zeggen ze wel ja, maar daarom is dat niet zo, het is niet omdat je als Marokkaan of als Turk of als Pakistaan geboren bent dat je moslim bent. Die jongeren zouden ze beter wat meer in de moskee steken, dan leren ze tenminste wat waarden en normen zijn. Geloof het of niet, dat leer je in zo'n moskee, dat je niet mag stelen, niet voor overlast mag zorgen, dat je respect moet hebben voor je medemens etc.
Maar volgens de meesten leer je daar alleen dat je joden moet haten, dat ongelovigen varkens zijn, dat vrouwen zonder hoofddoek hoeren zijn enzovoort enzoverder.
Ik vraag me af hoeveel mensen onder jullie al naar een moskee zijn geweest, hoeveel er al met een imam hebben gepraat, hoeveel er in contact komen met moslims, echte moslims, ik heb het niet over Marokkanen of Turken of of of... Dit zijn nationaliteiten, geen religies; maar het is toch veel gemakkelijker om even HLN te checken of het VTM nieuws.
Ik zou zeggen, ik heb respect voor iedereen, ik ben dan ook een pacifist, mijn religie gebiedt mij daartoe, en ik krijg ook genoeg respect terug in mijn dagelijks leven.
Er zijn altijd rotte appels, zowel onder de allochtonen als onder de autochtonen, bij de islamitische allochtonen ligt dat geenszins aan hun godsdienst eerder aan het gebrek eraan zoals dit bij de autochtonen geenszins aan hun nationaliteit ligt, eerder aan hun gebrek aan intelligentie.

Salam!
Oud 30 juli 2009, 11:29   #212
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof mij, degenen die geen respect hebben voor vrouwen zonder hoofddoek, degenen die het crimineeltje uithangen, degenen die stelen en voor overlast zorgen, zijn GEEN moslims, dat zeggen ze wel ja, maar daarom is dat niet zo, het is niet omdat je als Marokkaan of als Turk of als Pakistaan geboren bent dat je moslim bent. Die jongeren zouden ze beter wat meer in de moskee steken, dan leren ze tenminste wat waarden en normen zijn. Geloof het of niet, dat leer je in zo'n moskee, dat je niet mag stelen, niet voor overlast mag zorgen, dat je respect moet hebben voor je medemens etc.
Maar volgens de meesten leer je daar alleen dat je joden moet haten, dat ongelovigen varkens zijn, dat vrouwen zonder hoofddoek hoeren zijn enzovoort enzoverder.
Ik vraag me af hoeveel mensen onder jullie al naar een moskee zijn geweest, hoeveel er al met een imam hebben gepraat, hoeveel er in contact komen met moslims, echte moslims, ik heb het niet over Marokkanen of Turken of of of... Dit zijn nationaliteiten, geen religies; maar het is toch veel gemakkelijker om even HLN te checken of het VTM nieuws.
Ik zou zeggen, ik heb respect voor iedereen, ik ben dan ook een pacifist, mijn religie gebiedt mij daartoe, en ik krijg ook genoeg respect terug in mijn dagelijks leven.
Er zijn altijd rotte appels, zowel onder de allochtonen als onder de autochtonen, bij de islamitische allochtonen ligt dat geenszins aan hun godsdienst eerder aan het gebrek eraan zoals dit bij de autochtonen geenszins aan hun nationaliteit ligt, eerder aan hun gebrek aan intelligentie.

Salam!
Ik wil best geloven dat er moskees zijn die bijdragen tot samenleven met respect...maar ik kwam ook in moskees waar tot dit gedrag , met Koran in de hand werd aangezet!
In verschillende moskees kwam ik jaren, en zag hoe het bestuur bestaande uit eerste generatie opzij werd gezet door de "nieuwe lichting" van salafi's, die een veel minder gematigde islam prediken dan de imam zelf deed...
Natuurlijk ontomoette ik ook moslims die wel respect hadden voor anderen, islam zagen als middel mekaar de hand te reiken, maar in zeer vele plaatsen ontbrak het hieraan en werd islam evengoed gebruikt om segregatie en discriminatie goed te praten...helaas!
Dat er wordt aangezet tot haat tegenover Joden? In sommige moskees gebeurt dit, dat is realiteit en daarvan ben ik persoonlijk getuige.
De door u genoemde problemen zijn dus geen fabeltje maar bestaan...
Oud 30 juli 2009, 11:30   #213
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
................ga een ander koeienieren. Ik stop ermee, tegen u kunnen ze toch nie op. Ge krijgt u bek nauwelijks dicht. Zinvol is het toch nie. Ge hebt gewonnen. ge krijgt een beker.
Doei!
Oud 30 juli 2009, 11:47   #214
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat hebben een dom meisje die een hoop sterretjes op haar gezicht laat zetten of een man met een zwarte leren jas en 750 piercings en een onderdrukkende godsdienst die absolute werelddominantie nastreeft zonder geweld te schuwen met elkaar te maken?
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 11:50   #215
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik wil best geloven dat er moskees zijn die bijdragen tot samenleven met respect...maar ik kwam ook in moskees waar tot dit gedrag , met Koran in de hand werd aangezet!
In verschillende moskees kwam ik jaren, en zag hoe het bestuur bestaande uit eerste generatie opzij werd gezet door de "nieuwe lichting" van salafi's, die een veel minder gematigde islam prediken dan de imam zelf deed...
Natuurlijk ontomoette ik ook moslims die wel respect hadden voor anderen, islam zagen als middel mekaar de hand te reiken, maar in zeer vele plaatsen ontbrak het hieraan en werd islam evengoed gebruikt om segregatie en discriminatie goed te praten...helaas!
Dat er wordt aangezet tot haat tegenover Joden? In sommige moskees gebeurt dit, dat is realiteit en daarvan ben ik persoonlijk getuige.
De door u genoemde problemen zijn dus geen fabeltje maar bestaan...
Gans jouw post hier draait rond 1 woordje, salafi's, inderdaad nogal een extreme groep binnen de islam, daar heb ik in een andere topic al wat uitleg rond gegeven in grote lijnen.
En wat is dan de oplossing? De moslimexecutieve die geen ruk voorstelt en door niemand au serieux wordt genomen? Er heerst ook een klimaat van islamofobie, dit kan je zeker niet ontkennen, dit zet dan jonge mannekes aan om die simplistische radicale vorm van de islam te volgen, nog veel werk aan de winkel dus
Oud 30 juli 2009, 11:50   #216
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
wat hebben een dom meisje die een hoop sterretjes op haar gezicht laat zetten of een man met een zwarte leren jas en 750 piercings en een onderdrukkende godsdienst die absolute werelddominantie nastreeft zonder geweld te schuwen met elkaar te maken?
Ben benieuwd of het licht Democratos nog antwoord geeft op je vraag, waarschijnlijk wil hij weten of je aan "partnerruil " doet!
Oud 30 juli 2009, 11:51   #217
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
Wereldominantie? Het zijn de Irakezen die de States bezetten èh
Oud 30 juli 2009, 11:57   #218
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan je in vredesnaam zo'n vraag stellen aan een vrouw die je net vertelt dat ze een sjaaltje draagt omdat ze, als gevolg van de behandeling tegen kanker, haar haren verloren heeft - jij bent Aleviet - een vredelievende (?) stroming in islam, een stroming in islam die door andere islamieten verworpen wordt, met de nek aangekeken wordt (zie de bijdragen van de 'aardbei', zelfs hij vindt jullie minderwaardig, hij zegt het wel niet in die bewoordingen, maar je kan het lezen tussen de regeltjes, ik zou toch denken dat je dat zelf wist, dat soennieten, salafisten, wahabi (en wat loopt er nog allemaal rond), de Alevieten e.d. minachten en geen échte moslims vinden.
Mijn Alevitische vriendin vindt zelfs dat een hoofddoek, ramadan, 5 X daags bidden...allemaal 'grote zever' is - geloven doe je in je hart - en daar is geen uiterlijk vertoon voor nodig. (háár eigen woorden)!
Ik had je hoger ingeschat, had niet gedacht dat je ook al zo onverdraagzaam was!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 12:02   #219
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wereldominantie? Het zijn de Irakezen die de States bezetten èh
Je hoeft hier niet aan taqiya te doen, wij kennen de koran en aanverwante geschriften, wij kennen de intenties, het uiteindelijke doel van islam - het staat zelfs létterlijk geschreven in jouw boeken dat jullie moeten stijden met alle middelen tot de religie van allah, en allah alleen is, tot de 'ongelovige' zich onderworpen heeft en de jizia nederig betaalt!
Dar-al-Harb en Dar-al-Islam!

Laatst gewijzigd door SDX : 30 juli 2009 om 12:03.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 12:03   #220
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

met alle respect: ja, ik denk dat je het bij het verkeerde eind hebt. heel toevallig heb ik deze week een moslima ontmoet, ga niet in detail treden, maar ik kan je wél vertellen dat zij - haar woorden - zo blij was dat ze eindelijk haar hoofddoek kon afdoen en vrij kon zijn. d�*t, mijn beste, vind ik vreselijke woorden om uit eender wie z'n mond te horen. ikzelf ben - binnen het wettelijke kader - zo vrij als een vogel en mijn empathisch vermogen zegt me dat het vreselijk moet zijn om niet van dezelfde vrijheden te kunnen genieten.
ondertussen is het allang géén geheim meer dat de peer pressure bij het dragen van een hoofddoek vreselijk hoog is.
ik ben geen moslim en ik vind het vreemd dat ik aan een moslim moet uitleggen waar het hoofddoek voor staat: het is niét zomaar een stukje stof, het is een stuk stof met een hele ideologie erachter. vermits het dragen ervan o.a. betekent dat de drager de westerse waarden verwerpt (uit de mond van een moslima, niet in mijn brein ontsproten), heb ik daar als westerling idd last van. trouwens, het opgelegde en onderdrukkende aspect ervan gaat tegen onze grondwet in, daar hou ik als burger die volgens de wetten van het land leeft, niet van.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be