Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2009, 16:28   #201
Marker
Banneling

Standaard

Ik wist niets van dit probleem, totdat Peeters het aanklaagde. Ik was verbijsterd over de kosten die Nederland zo bij ons en bij haar veroorzaakt (verlies aan inkomsten, schade aan wegdek en milieu- en verkeerslast).
Al kon de manier waarop K.P. dit dossier aanpakte subtieler.
Marker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:31   #202
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zoveel leed kan ons land niet verdragen, ik heb de marine om assistentie gevraagd.
géén probleem. Onze jongens uit marche les dames, Tielt en Diest zullen wel raad weten met jullie marine/luchtmobiele /mariniers en wat ook moge doorgaan voor soldaten bij jullie.

Jullie groene baretten (die een tijdje mogen logeren in MLD) zullen dat kunnen beamen.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:36   #203
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Dat kan je allemaal doen maar Belgie is veel te klein om een echt barriere te vormen. Een ommetje maken (via Maastricht-Aachen-Luxembourg) is niet echt mission impossible. Dat was trouwens ook eventjes het geval geweest dacht ik (16-17e eeuw?)
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:40   #204
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Dat kan je allemaal doen maar Belgie is veel te klein om een echt barriere te vormen. Een ommetje maken (via Maastricht-Aachen-Luxembourg) is niet echt mission impossible. Dat was trouwens ook eventjes het geval geweest dacht ik (16-17e eeuw?)

dat "ommetje" kost vandaag de dag in just in time toestanden véél en veel geld. en nog meer tijd en dat accepteert de internationale klant niet.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:41   #205
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
géén probleem. Onze jongens uit marche les dames, Tielt en Diest zullen wel raad weten met jullie marine/luchtmobiele /mariniers en wat ook moge doorgaan voor soldaten bij jullie.

Jullie groene baretten (die een tijdje mogen logeren in MLD) zullen dat kunnen beamen.
Tielt? Tielen (Kasterlee) neem ik aan.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 augustus 2009 om 16:43.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:54   #206
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
dat "ommetje" kost vandaag de dag in just in time toestanden véél en veel geld. en nog meer tijd en dat accepteert de internationale klant niet.
Waar heb je het over eigenlijk? Hoezo veel te veel betalen voor Just in time? Voor de snelheid heb je de luchtvracht (DHL, FeDex, UPS, Kallita, Southern Air, TNT en ga zo maar door... De rest kan "gewoon" via Duitsland (Frankrijk is trouwens bij lange na niet de "primary" achterland van Rotterdam of Amsterdam/Ijmuiden).
Oud 15 augustus 2009, 17:08   #207
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Verdieping Westerschelde : Holland houdt weer eens zijn woord niet
Hoezo 'weer'?

De schelde is al 3 a 4 keer verdiept/gebaggerd. En dat gebeurde ondanks het feit dat Nederland daartoe niet wettelijk verplicht was. Jawel! Het verdrag voor de vrije doorgang (van 1839) zegt NIETS over verbetering van de Westerschelde - de verplichting betreft enkel het onderhouden/niet belemmeren van de vrije doorgang en een verbod op het heffen van tol.
Oud 15 augustus 2009, 19:17   #208
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verdrag voor de vrije doorgang (van 1839) zegt NIETS over verbetering van de Westerschelde - de verplichting betreft enkel het onderhouden/niet belemmeren van de vrije doorgang en een verbod op het heffen van tol.
Vraag eens aan de Luikse staalindustrie met welk een Hollandse kwaadwil zij in de jaren '20 te kampen hadden toen ze via Maastricht en een paar Hollandse kanalen in Antwerpen wilden geraken ? Schraperige toleisen en nauwe sluisjes waarin zij absoluut niets wilden investeren om den Belg te kloten.

België heeft dan het recht in eigen handen genomen en het Albertkanaal gegraven tussen 1930 en 1937. 100 km tussen Luik en Antwerpen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 19:18   #209
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en met reden ! Jullie zijn zowat het meest onbetrouwbare , arrogante volk dat er bestaat.
Gek, dat vind ik nou ook van jullie Vlamingen. Denk toch eens na. Nederland is een handelsland. Wij kunnen het ons niet eens veroorloven om onbetrouwbaar te zijn. Je kan iemand een keer bedriegen, maar dan doet men de volgende keer geen zaken meer met je. Nou ben ik natuurlijk niet overal geweest op deze aarde. Maar tot nu toe zijn jullie Vlamingen de enigen die ons onbetrouwbaarheid verwijten.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 19:25   #210
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan je allemaal doen maar Belgie is veel te klein om een echt barriere te vormen. Een ommetje maken (via Maastricht-Aachen-Luxembourg) is niet echt mission impossible.
Doén ! En stuur jullie kruipende sleurhutten, volgestouwd met Hollandse patatten, Heineken-bier en pindakaas (stel je voor dat je in België kosten moet maken !) ook maar langs Maastricht. Je weet wel : via die autosnelweg met verkeerslichten, waar je naar de Vlaamse Radio kan luisteren vanuit de file.

Citaat:
Dat was trouwens ook eventjes het geval geweest dacht ik (16-17e eeuw?)
Klopt. Mijn vriend d'Artagnan werd er laf in de rug geschoten. Van een Hollander moet je het hebben !
Oud 15 augustus 2009, 19:26   #211
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
België heeft dan het recht in eigen handen genomen en het Albertkanaal gegraven tussen 1930 en 1937. 100 km tussen Luik en Antwerpen.
Had maar hetzelfde gedaan bij Zeebrugge. Ik heb hier al eerder op dit forum gepost dat er een reden is waarom Rotterdam nu de belangrijkste Nederlandse haven is, en niet Amsterdam. Men is al lang geleden tot de conclusie gekomen dat Amsterdam te ver landinwaarts ligt. Daarom heeft men op Rotterdam ingezet, en een 25 meter diep kanaal naar zee gegraven.
Oud 15 augustus 2009, 19:27   #212
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag eens aan de Luikse staalindustrie met welk een Hollandse kwaadwil zij in de jaren '20 te kampen hadden toen ze via Maastricht en een paar Hollandse kanalen in Antwerpen wilden geraken ? Schraperige toleisen en nauwe sluisjes waarin zij absoluut niets wilden investeren om den Belg te kloten.

Misschien dat het onderstaande wel een héél klein beetje meespeelde...

Naam: Belgie_territorriumclaims_1919.jpg
Bekeken: 139
Grootte: 62,2 KB
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 19:27   #213
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Klopt. Mijn vriend d'Artagnan werd er laf in de rug geschoten. Van een Hollander moet je het hebben !
Descartes voelde zich anders behoorlijk thuis in Holland.
Oud 15 augustus 2009, 19:33   #214
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nou en of!

Maar dat wist hij al.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 19:33   #215
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Gek, dat vind ik nou ook van jullie Vlamingen. Denk toch eens na. Nederland is een handelsland. Wij kunnen het ons niet eens veroorloven om onbetrouwbaar te zijn. Je kan iemand een keer bedriegen, maar dan doet men de volgende keer geen zaken meer met je. Nou ben ik natuurlijk niet overal geweest op deze aarde. Maar tot nu toe zijn jullie Vlamingen de enigen die ons onbetrouwbaarheid verwijten.
Ik heb zelf ooit een zaak opgestart samen met een paar mooipratende Rotterdammers. Toen we een paar maanden later een grote Belgische zaak binnenkregen namen zij heel gezwind de zaak in handen en gaven een ander bv-zakenkaartje aan de klant. Heb hen nooit meer gezien. Zelfs niet in de rechtbank.

Zwijg me van de Noord-Hollandse betrouwbaarheid. Zoiets kom je in Vlaanderen niet tegen. In Zuid-Limburg trouwens ook niet. Daar heb ik tal van betrouwbare partners, die zelf ook hun noorderburen verfoeien.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 15 augustus 2009 om 19:38.
Oud 15 augustus 2009, 19:34   #216
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Misschien dat het onderstaande wel een héél klein beetje meespeelde...

Uiteraard in het Frans.
Oud 15 augustus 2009, 19:36   #217
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Jep, zolang onze contacten wetenschappelijk waren. Zodra het over commercie en handel ging zag ik de Hollandse kraaloogjes oplichten en heb ik veiliger oorden opgezocht.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 15 augustus 2009 om 19:37.
Oud 15 augustus 2009, 19:37   #218
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf ooit een zaak opgestart samen met een paar mooipratende Rotterdammers. Toen we een paar maanden later een grote zaak binnenkregen namen zij heel gezwind de zaak in handen en gaven een ander bv-zakenkaartje aan de klant. Heb hen nooit meer gezien. Zelfs niet in de rechtbank.

Zwijg me van de Noord-Hollandse betrouwbaarheid. Zoiets kom je in Vlaanderen niet tegen. In Zuid-Limburg trouwens ook niet. Daar heb ik tal van betrouwbare partners, die zelf ook hun noorderburen verfoeien.
Geloof je dat echt? Liegen en bedriegen is toch wel een Belgische specialiteit hoor.
Oud 15 augustus 2009, 19:40   #219
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Geloof je dat echt? Liegen en bedriegen is toch wel een Belgische specialiteit hoor.
Maak uw woorden hard met voorbeelden. Partners belazeren is een HOLLANDSE specialiteit.
Oud 15 augustus 2009, 19:41   #220
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf ooit een zaak opgestart samen met een paar mooipratende Rotterdammers. Toen we een paar maanden later een grote zaak binnenkregen namen zij heel gezwind de zaak in handen en gaven een ander bv-zakenkaartje aan de klant. Heb hen nooit meer gezien. Zelfs niet in de rechtbank.

Mensen uit Noord-Holland en dan vooral het noordelijk deel boven Alkmaar, zeg maar West-Friesland zijn idd niet de gemakkelijkste mensen.
Waarschijnlijk het gevolg dat het eigenlijk Friezen zijn.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be