Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2009, 13:33   #201
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het VB zou zich in zijn propaganda kunnen beperken tot 'Vlaanderen onafhankelijk', 'onmiddellijke invoering van het BROV', 'halt aan de corruptie' en 'harde aanpak van de criminaliteit, nu!'.

Niet méér, maar ook niet minder.

Ik herhaal: zou ... kunnen ...

Het VB moet dat niet doen, natuurlijk.
Mee eens djimi.
Dat hebben ze nooit gedaan en ik vrees dat ze het nooit zullen doen.

JAMMER GENOEG is er in de huidige omstandigheden geen alternatief voor die gasten.

Op FDW na heb ik alweer geen enkele politicus gehoord (op wat gepiep van JMD na) tijdens de hoofddoekenaffaire in Antwerpen, laat staan een partij.
GEEN ENKELE.

Van een ex-blanco-stemmer.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 21 september 2009 om 13:34.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 15:05   #202
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB zou zich in zijn propaganda kunnen beperken tot 'Vlaanderen onafhankelijk', 'onmiddellijke invoering van het BROV', 'halt aan de corruptie' en 'harde aanpak van de criminaliteit, nu!'.

Niet méér, maar ook niet minder.

Ik herhaal: zou ... kunnen ...

Het VB moet dat niet doen, natuurlijk.
Misschien heeft u wel gelijk, maar, dan is er geen enkele partij meer over die het huidig vreemdelingenbeleid aanklaagt. Het is nochtans een democratisch recht en noodzaak dit gegeven in politieke programma's op te nemen.

Meerdere partijen zouden kunnen het vreemdelingenbeleid kunnen aanklagen, maar dat doen ze niet echt. Integendeel hebben ze er samen voor gezorgd, dat wie er kritiek durft op uiten, al gauw de stempel van "racist" opgedrukt krijgt. Toch kunnen we gezien de huidige omstandigheden er niet om heen, dat er weldegelijk iets scheelt met dat vreemdelingenbeleid.

De buurthuizen, straathoekwerkers, de extra middelen voor die 'probleem'wijken, het gelkijke kansen beleid qua werk/onderwijs/middellen.
Minder provocaties van politieagenten enz...

... hebben alvast in Molenbeek niet veel uitgehaald en het ziet er niet echt naar uit dat het iets zal uithalen ook.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 15:25   #203
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
...
De buurthuizen, straathoekwerkers, de extra middelen voor die 'probleem'wijken, het gelkijke kansen beleid qua werk/onderwijs/middellen.
Minder provocaties van politieagenten enz...

... hebben alvast in Molenbeek niet veel uitgehaald en het ziet er niet echt naar uit dat het iets zal uithalen ook.

Paulus.
Hangt ook af van de kwaliteit van de welzijnswerkers e.d.
MET ALLE RESPECT VOOR DE AANPAK VAN DJIMI,
zoals hij het hier geregeld neerschrijft.
Hopelijk heeft hij voor een aantal mensen inderdaad een wereld van verschil gemaakt.

Ik vrees echter dat het aantal werkers met de kwaliteiten en de tomeloze motivatie van djimi dun gezaaid is.
Maw, ik ben zeker geen voorstander van het uitbreiden van dit soort zaken.
Integendeel, er moeten andere, helaas repressieve maatregelen genomen worden.
Alle rotte appels moeten er uit, en de islam moet "kleiner" gemaakt worden, wat de gevolgen ook zijn.

(Dat had trouwens al VEEL eerder moeten gebeuren.
Djimi heeft groot gelijk als hij de politiek met de vinger wijst,
en impliciet dus ook de trouwe kiezers van die lui.)

Het alternatief is een verdere verloedering, criminalisering en islamisering van onze steden.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 21 september 2009 om 15:43.
Oud 21 september 2009, 15:49   #204
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Artikeltjes uit online-kranten naar het forum kopiëren is niet toeglaten.
Het krapuul uithangen in onze maatschappij wel!
Je ziet meteen waar je prioriteiten liggen!
Proficiat!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 15:55   #205
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frontstar Bekijk bericht
Beste Marlboro,

ik denk dat dit weinig te maken heeft met "de multicul". Het zijn hier inderdaad allochtonen (vooral of alleen Marokkanen wellicht), maar dat wil niet zeggen dat "de multicul" daardoor gefaald heeft. Het gaat hier om een deel van de Marokkaanse bevolking dat zich schuldig maakt aan criminaliteit, dat het zover probeert te krijgen dat de flikken niet meer op hun territorium komen, enz. maar daarom kan je niet ALLE Marokkanen over dezelfde kam scheren. er zijn veel Marokkanen die hier werken, een gewoon gezin hebben, etc.

Dat gespuis in Brussel (ook in andere steden) moet volgens mij keihard aangepakt worden: schoolplichtigen aan het werk zetten in de vakanties, e.d. Er moet dringend iets gebeuren, want deze groep verpest het voor de ganse populatie, het bevordert alleen maar de vooroordelen over de Marokkanen in het algemeen. Jammer genoeg is er buiten het VB geen enkele partij die de moed heeft er ook iets aan te doen. Het VB stelt voor om ze op een vliegtuig te steken "naar afzender", goed wetende dat dit onrealistisch is.
Dus eigenlijk hypothekeert het VB een oplossing door hun extreme voorstellen. Zij creëert een taboesfeer van extremisme rond deze problematiek, zodat niemand er zijn vingers aan durft te verbranden. Het is natuurlijk niet de schuld van het VB dat de andere partijen nalatig zijn, maar het VB heeft e.e.a. wel bijna onbespreekbaar gemaakt.

Met vriendelijke groeten,

frontstar
Absoluut niet akkoord met je beweringen...
Afgezien van het feit dat het VB al dan niet met realistische oplossingen komt, dat belet de andere partijen niet om dan wel op een goede en aanvaardbare manier orde op zaken te stellen! Maar ze durven er geen poot naar uitsteken!
Juist door hun onverantwoord gedrag ontstaat er zoiets als het VB.
Niet omgekeerd!
Onbespreekbaar?... de kranten en de fora staan er dagelijks vol mee. Een zegen voor de media: onuitputtelijk materiaal om hun papier mee te vullen...
Oud 21 september 2009, 15:58   #206
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
D�*t staat er niet hé liefje. Je moet ALLES lezen wat er staat! Ik schreef dat de website van het Laatste Nieuws geen krant is. Zie je het verschi zo'n beetje? Of moeten er wat tekeningetjes aan te pas komen? Dat kan ook hoor:

=/=
En hoe zit dat nu met die zware rellen in Molenbeek, volgens jouw?
Wat zijn die arme allochtoontjes toch weer tekort gedaan door onze rotmaatschappij!
Oud 21 september 2009, 16:04   #207
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Moet dit dan?
Volgens mij niet, het is niet aan moslims om veiligheidsproblemen op te lossen, wel kunnen ze intern in eigen gemeenschap eens wijzen op het belang van opvoeding, scholing, het misbruiken van religie om aan te zetten tot rel, afwezige vaders, analfabete moeders..dit besprekbaar maken zie ik wel als hun taak, niet de straat optrekken om criminele jongeren aan te spreken, dat probleem moet politie oplossen
Indien ze binnen hun gemeenschap meer zouden wijzen op het belang van opvoeding, scholing enz zouden er misschien minder krapuultjes rondlopen?
Nu is het precies: oef, we zijn hier geraakt, de rest kan ons geen bal schelen als de centen en de andere nieuwe (tov hun eigen land) verworvenheden maar blijven op een schoteltje aangeboden worden. Hebben ze problemen met een deel van ons? Dat ze hun plan trekken, ze moesten maar niet zo dom zijn...
Oud 21 september 2009, 16:10   #208
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij hopen op een krachtdadig maar rechtvaardig optreden van politie en justitie, beste Paulus.

Als VB ermee zou ophouden zo ongenuanceerd 'de Islam' te viseren, stemden die allem�*�*l voor 'harde aanpak van de criminaliteit', wees gerust.

Als ze zèlf in actie zouden schieten, zou dat toch alleen maar extra problemen opleveren, nietwaar?
Waarom zou dat problemen opleveren? Gedaan met "racist" te roepen als er nog maar één van onze politiemensen in de buurt komt?
Ik beschouw het een beetje als hun verdomde plicht! Indien je bezoek krijgt in je huis van mensen met kinderen, en die kinderen hangen "den aap" uit, dan verwacht je toch dat die ouders ingrijpen en niet dat je zelf die knaapjes moet aanpakken?
Oud 21 september 2009, 16:34   #209
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zij hopen op een krachtdadig maar rechtvaardig optreden van politie en justitie, beste Paulus.

Als VB ermee zou ophouden zo ongenuanceerd 'de Islam' te viseren, stemden die allem�*�*l voor 'harde aanpak van de criminaliteit', wees gerust.

Als ze zèlf in actie zouden schieten, zou dat toch alleen maar extra problemen opleveren, nietwaar?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom zou dat problemen opleveren? Gedaan met "racist" te roepen als er nog maar één van onze politiemensen in de buurt komt?
Ik beschouw het een beetje als hun verdomde plicht! Indien je bezoek krijgt in je huis van mensen met kinderen, en die kinderen hangen "den aap" uit, dan verwacht je toch dat die ouders ingrijpen en niet dat je zelf die knaapjes moet aanpakken?
Eerlijk gezegd andev, ik heb laatst wel VB gestemd, maar ik houd mijn hart vast voor het moment dat Filip & co "krachtdadig" gaan optreden.
Wat je van het VB ziet is toch vooral veel vendelgezwaai en voor de rest, I'm sorry to say, zeer conservatieve, weinig flexibele reflexen, om geen andere termen te gebruiken.
(Ik verdenk het VB er inderdaad van als het er op aan komt weinig onderscheid te maken tussen mensen als djimi en een dealer.)

Er moet "gewoon" hard maar correct worden opgetreden (met in achtname van bepaalde grenzen).

Wat de Islam betreft djimi, m.i. draagt die agressieve ideologie in dit alles een verpletterende "verantwoordelijkheid".
Helaas pindakaas.
Wat mensen denken is hun zaak, maar religie is iets dat in de private sfeer hoort, thuis, eventueel in de moskee (al zijn er in België volgens mij daar al veel te veel van) en niet op straat of op het werk.

(Waren we er eindelijk in geslaagd van de macht van de katholieke kerk aan banden te leggen, krijgen we in ruil een ideologie die nog veel gevaarlijker is. Met dank aan politiek en pers.
Voor de goede orde: ik viseer absoluut geen brave moslims die hun best doen en iets van hun leven maken. Rotte appels moeten verdwijnen (van welke huidskleur of gezindte ze ook zijn).
Zo lang er maar niet te manifest reclame voor die handel gemaakt wordt. Ik heb zelf één vriendin die moslima is.)

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 21 september 2009 om 16:37.
Oud 21 september 2009, 16:55   #210
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien ze binnen hun gemeenschap meer zouden wijzen op het belang van opvoeding, scholing enz zouden er misschien minder krapuultjes rondlopen?
Nu is het precies: oef, we zijn hier geraakt, de rest kan ons geen bal schelen als de centen en de andere nieuwe (tov hun eigen land) verworvenheden maar blijven op een schoteltje aangeboden worden. Hebben ze problemen met een deel van ons? Dat ze hun plan trekken, ze moesten maar niet zo dom zijn...
Dat klopt en dus moet je per wijk vereniging, moskee in en aanspreken op verantwoordelijkheden als ouder, bewoner, burger....overlast en straat riminaliteit moet je bespreken, de vaders zitten daar en die moet je aanspreken over hun zonen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 16:58   #211
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe zit dat nu met die zware rellen in Molenbeek, volgens jouw?
Wat zijn die arme allochtoontjes toch weer tekort gedaan door onze rotmaatschappij!
Een autochtoon die slechter kan schrijven dan een allochtoon moet zwijgen en belastingen betalen.

Betaal, bange blanke!
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be