Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2009, 14:36   #201
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Evenmin als dat wij onze cultuur op te dringen hebben!
Me dunkt dat we in ons eigen land zelf de regels wel mogen bepalen? Voor hen die geen deel willen uitmaken van onze cultuur en samenleving is de terugkeer naar de oorspronkelijke habitat de enige langdurige oplossing.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 14:44   #202
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Me dunkt dat we in ons eigen land zelf de regels wel mogen bepalen? Voor hen die geen deel willen uitmaken van onze cultuur en samenleving is de terugkeer naar de oorspronkelijke habitat de enige langdurige oplossing.
Awel ja, dat wil dus niet zeggen ze hier integreren en onze cultuur opdringen.
Oud 19 september 2009, 14:52   #203
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
We hebben ze naar hier gehaald om vuile werkjes op te knappen en tegelijk moeten ze naar onze pijpen dansen. DAAR gaat het om. Nergens anders.
'We' hebben ze naar hier gehaald om in de mijnen te werken, inderdaad. Of beter gezegd, we hebben ze aangeboden hier te komen werken, aan een pak beter loon en betere omstandigheden dan in hun eigen land. Wat er daarna gebeurd is, is hun eigen schuld.

Waarom pasten de Italianen of de Spanjaarden zich wel aan?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 14:52   #204
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Hangt ervan af wat je allemaal beschouwt als 'onze cultuur en samenleving'. Als dat gaat over de grote lijnen als scheiding van kerk en staat en zo, ben ik het enigszins met je eens. Maar zelfs dan kan je onmogelijk spreken van 'onze cultuur en samenleving': neem gelijkheid tussen man en vrouw, toch een van onze geclaimde maatschappelijke waarden. Hoeveel Belgische mannen zijn er niet die liever willen dat hun vrouw het huishouden doet en niet gaat werken. Neem de aanvaarding van holebi's, ook een van onze geclaimde culturele waarden: hoeveel homofobie is er wel niet te vinden op dit forum alleen?

Aan de kleinere culturele zaken moet volgens mij niemand een bepaalde norm aanvaarden. Geert Hoste trekt volle zalen, mij krijg je daar niet heen als je me ervoor zou betalen. Elk weekend kijken duizenden mensen naar het voetbal, wat ik dan weer totaal oninteressant vind. FC de Kampioenen is aan zijn duizendste herhaling toe terwijl het complete bagger is. Ons landschap wordt vervuild door duizenden lelijke fermettes, ik pas. Ben ik nu ook een allochtoon? Sorry, maar als dat onze cultuur en samenleving is, dan maak ik daar ook liever geen deel van uit. Nochtans is dit ook mijn natuurlijke habitat.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 14:53   #205
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waarom zouden we anderen "onze cultuur" (wat stelt dat trouwens voor, die "cultuur"?) opdringen?
Het is niet omdat jij je graag over de tafel laat plooien, dat wij dat ook willen... Ik heb geen zin in een moslimcultuur en mijn cultuur was hier eerst. Het klinkt simpel, maar in alle essentie draait het daar wél om. Er zijn andere landen waar ze hun cultuur wel kunnen beleven, en die heten bijvoorbeeld Marokko...
Oud 19 september 2009, 14:57   #206
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Pijnlijk realistisch wat je hier voorstelt. Tegenwoordig haalt men liever van deze softe sociaal assistenten binnen.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 19 september 2009 om 14:57.
Oud 19 september 2009, 14:59   #207
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee. En dat doen ze ook niet.
Komaan zeg... Steek je kop maar verder in het zand.
Oud 19 september 2009, 15:00   #208
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Pijnlijk realistisch wat je hier voorstelt. Tegenwoordig haalt men liever van deze softe sociaal assistenten binnen.
Oh ok, onze cultuur houdt ook in dat we op basis van een foto kunnen voorspellen hoe iemand zijn job uitoefent. Lijkt me een enorm belangrijke culturele waarde
Oud 19 september 2009, 15:16   #209
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Oh ok, onze cultuur houdt ook in dat we op basis van een foto kunnen voorspellen hoe iemand zijn job uitoefent. Lijkt me een enorm belangrijke culturele waarde
Neen, maar het is wel zo dat we op alle vlakken meer en meer met "de fluwelen handschoen" moeten omgaan in elke situatie, los van welke job of van welke situatie.
We moeten begrijpen, respecteren, praten, enz enz enz...
Maar in sommige situaties (en dan meestal ook de, voor de gewone mens, belangrijkste) bestaat er maar één taal: de harde hand.
Kort op de bal spelen dat we zeggen
Oud 19 september 2009, 15:28   #210
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Neen, maar het is wel zo dat we op alle vlakken meer en meer met "de fluwelen handschoen" moeten omgaan in elke situatie, los van welke job of van welke situatie.
Maar in sommige situaties (en dan meestal ook de, voor de gewone mens, belangrijkste) bestaat er maar één taal: de harde hand.
Als ze agenten aanvallen moet men hierop kunnen schieten, vind ik.
Maar wat zijn 'rellen'

Citaat:
De nieuwe nationale politiecommissaris, Bheki Cele, is voorstander van de nul- of zerotolerantie, waardoor zijn agenten criminelen ook in de rug mogen schieten, zoals ten tijde van het Apartheidregime. (...)
Bron: http://www.skynet.be/ (geraadpleegd op 2009-09-19)
Natuurlijk is elke situatie anders.
Als een allochtoon een auto in brand steekt, moet ge daarom erop schieten?
Als een allochtoon die de auto in brand steekt, een steentje gooit en een overste raakt gewond, moet ge er dan op schieten?

Op 15 minuten kunt ge iedereen neerleggen, maar wat gebeurt er dan?

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 19 september 2009 om 15:31.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 15:33   #211
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn kop steekt volgens mij ergens anders in.
Oud 19 september 2009, 15:39   #212
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik ben ook niet noodzakelijk tegen de harde hand, maar het is toch niet omdat die mens enigszins verwijfd op die foto staat, dat hij niet met de harde hand kan/durft optreden als dat nodig is.
Oud 19 september 2009, 15:43   #213
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook niet noodzakelijk tegen de harde hand, maar het is toch niet omdat die mens enigszins verwijfd op die foto staat, dat hij niet met de harde hand kan/durft optreden als dat nodig is.
Neenee, en dat betwist ik ook niet, maar het zou wel een goede propaganda foto zijn om het softie-beleid die we voeren aan te kaarten.
Jammer voor die politieagent dat hij nu toevallig het boegbeeld zou moeten zijn, maar dat staat er los van
Oud 19 september 2009, 15:54   #214
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zever niet, mens. Ik ken dat wereldje zeer goed, believe me. En dit soort politiemensen is goed voor een bureaujob. Maar de straat? Laat me niet lachen? Als de gemiddelde oproerokraaier zo iemand voor zich heeft staan, zal die in zijn broek doen. Van't lachen...
Oud 19 september 2009, 15:59   #215
Steve_M

Standaard

Citaat:
Zever niet, mens. Ik ken dat wereldje zeer goed, believe me. En dit soort politiemensen is goed voor een bureaujob. Maar de straat? Laat me niet lachen? Als de gemiddelde oproerokraaier zo iemand voor zich heeft staan, zal die in zijn broek doen. Van't lachen...
Het wereldje van de verwijfde mannen, bedoel je? Of het wereldje van de oproerkraaiers?
Oud 19 september 2009, 16:03   #216
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Waarom zijn er dan allochtonen die er zonder problemen in slagen om hier te integreren en zich volledig aan te passen aan onze omgeving.
Zij zullen zich gemakkelijker identificiëren met ons, om een of andere reden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 16:14   #217
Banzai
Vreemdeling

Banzai's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was me ook al opgevallen.

Die mannekes doen me denken aan constable Kevin Goody uit 'The Thin Blue Line'.

Our mind is of 3 categories: what we know, what we don’t know, and what we don’t know we don’t
know. Not knowing is unfortunate; not knowing that we don’t know is tragic. – W. Erhart
Banzai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 16:30   #218
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allemaal veel te laat voor.

het kan nog even duren maar men zal zich ongetwijfeld de vraag gaan stellen : wat heeft de allo-gemeenschap de gemeenschap gekost in de brede zin van de betekenis: sociale huisvesting, pamperonderwijs, soc assistenten, crimi, dop, inburgeringscursus, kindergeld heimat, pa en ma importeren , valse C4's één dag werken en een fulldop,....

In Nederland is de vraag al gesteld in de 2de kamer maar op het nippertje geweerd door poco's wegens "de waarheid kwetst".

Maar met deze financiële crisis valt het multiculturele sprookje + kostenplaatje als een dinosaurus lijk uit de kast.

Mouraux heeft de twijfelachtige eer gehad om als eerste spijtoptant te bekennen dat...terwijl bij een slimme immigratie het een win-win situatie had kunnen zijn met een goed draaiend asielbeleid.

Driewerf helaas, indien je de meerkost van de niet-westerse allo's berekent , daar kan je makkelijk een paar afrikaanse landen met uit het slop trekken.

Misschien nog erger, zonder allo's geen problemen met de soc. zekerheid/pensioenen.

Wordt vervolgd. In elk geval lijkt de toenadering tussen allo' en auto's hoe langer hoe minder evident, zeker bij "er moet ingeleverd worden" !

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 19 september 2009 om 16:40.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 16:48   #219
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
We hebben ze naar hier gehaald om vuile werkjes op te knappen en tegelijk moeten ze naar onze pijpen dansen. DAAR gaat het om. Nergens anders.
Een verhaaltje die niet of nauwelijks klopt.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 16:51   #220
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel me eens, beste, wat de allochtonen ons hier al opgedrongen hebben op het vlak van cultuur? Dwingen zij Vlaamse vrouwen om een hoofddoek te dragen? Dwingen zij jou om wekelijks de moskee te bezoeken? Wat is er precies aan wie opgedrongen geweest geworden?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 19 september 2009 om 16:51.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be