![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Me dunkt dat we in ons eigen land zelf de regels wel mogen bepalen? Voor hen die geen deel willen uitmaken van onze cultuur en samenleving is de terugkeer naar de oorspronkelijke habitat de enige langdurige oplossing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Awel ja, dat wil dus niet zeggen ze hier integreren en onze cultuur opdringen.
![]() |
![]() |
#203 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarom pasten de Italianen of de Spanjaarden zich wel aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Aan de kleinere culturele zaken moet volgens mij niemand een bepaalde norm aanvaarden. Geert Hoste trekt volle zalen, mij krijg je daar niet heen als je me ervoor zou betalen. Elk weekend kijken duizenden mensen naar het voetbal, wat ik dan weer totaal oninteressant vind. FC de Kampioenen is aan zijn duizendste herhaling toe terwijl het complete bagger is. Ons landschap wordt vervuild door duizenden lelijke fermettes, ik pas. Ben ik nu ook een allochtoon? Sorry, maar als dat onze cultuur en samenleving is, dan maak ik daar ook liever geen deel van uit. Nochtans is dit ook mijn natuurlijke habitat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is niet omdat jij je graag over de tafel laat plooien, dat wij dat ook willen... Ik heb geen zin in een moslimcultuur en mijn cultuur was hier eerst. Het klinkt simpel, maar in alle essentie draait het daar wél om. Er zijn andere landen waar ze hun cultuur wel kunnen beleven, en die heten bijvoorbeeld Marokko...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Staatssecretaris
|
![]() Pijnlijk realistisch wat je hier voorstelt. Tegenwoordig haalt men liever van deze softe sociaal assistenten binnen.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 19 september 2009 om 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
We moeten begrijpen, respecteren, praten, enz enz enz... Maar in sommige situaties (en dan meestal ook de, voor de gewone mens, belangrijkste) bestaat er maar één taal: de harde hand. Kort op de bal spelen dat we zeggen ![]()
![]() |
![]() |
#210 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat zijn 'rellen' Citaat:
Als een allochtoon een auto in brand steekt, moet ge daarom erop schieten? Als een allochtoon die de auto in brand steekt, een steentje gooit en een overste raakt gewond, moet ge er dan op schieten? Op 15 minuten kunt ge iedereen neerleggen, maar wat gebeurt er dan?
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 19 september 2009 om 15:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zijn kop steekt volgens mij ergens anders in.
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jammer voor die politieagent dat hij nu toevallig het boegbeeld zou moeten zijn, maar dat staat er los van
![]() |
![]() |
#214 |
Staatssecretaris
|
![]() Zever niet, mens. Ik ken dat wereldje zeer goed, believe me. En dit soort politiemensen is goed voor een bureaujob. Maar de straat? Laat me niet lachen? Als de gemiddelde oproerokraaier zo iemand voor zich heeft staan, zal die in zijn broek doen. Van't lachen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Die mannekes doen me denken aan constable Kevin Goody uit 'The Thin Blue Line'. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
het kan nog even duren maar men zal zich ongetwijfeld de vraag gaan stellen : wat heeft de allo-gemeenschap de gemeenschap gekost in de brede zin van de betekenis: sociale huisvesting, pamperonderwijs, soc assistenten, crimi, dop, inburgeringscursus, kindergeld heimat, pa en ma importeren , valse C4's één dag werken en een fulldop,.... In Nederland is de vraag al gesteld in de 2de kamer maar op het nippertje geweerd door poco's wegens "de waarheid kwetst". Maar met deze financiële crisis valt het multiculturele sprookje + kostenplaatje als een dinosaurus lijk uit de kast. Mouraux heeft de twijfelachtige eer gehad om als eerste spijtoptant te bekennen dat...terwijl bij een slimme immigratie het een win-win situatie had kunnen zijn met een goed draaiend asielbeleid. Driewerf helaas, indien je de meerkost van de niet-westerse allo's berekent , daar kan je makkelijk een paar afrikaanse landen met uit het slop trekken. Misschien nog erger, zonder allo's geen problemen met de soc. zekerheid/pensioenen. Wordt vervolgd. In elk geval lijkt de toenadering tussen allo' en auto's hoe langer hoe minder evident, zeker bij "er moet ingeleverd worden" ! Laatst gewijzigd door boerenverstand : 19 september 2009 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel me eens, beste, wat de allochtonen ons hier al opgedrongen hebben op het vlak van cultuur? Dwingen zij Vlaamse vrouwen om een hoofddoek te dragen? Dwingen zij jou om wekelijks de moskee te bezoeken? Wat is er precies aan wie opgedrongen geweest geworden?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 19 september 2009 om 16:51. |
![]() |
![]() |