Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2009, 19:51   #201
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
U voelt zeker de hete adem van de hereniging in uw nek?
Ja hahahahhahahaa
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 20:27   #202
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, Henri1, mijn vader was, samen met ettelijke families uit de Oostendse zeevisserij in Engeland terecht gekomen. Dat was ook het geval met Nederlanders, Noren, Denen enz., allemaal landen die door Nazi-Duitsland waren aangevallen. De eveneens daar aangelande Belgische regering vroeg hen zich ter beschikking te houden van de Britse regering. Veel keus had mijn vader niet. Hij is dus niet bij de Navy gegaan uit een of andere diepgevoelde Belgicistische tremolo-vaderlandsliefde.
En nu mag je mij eens vertellen waarom ik zou moeten beschaamd zijn.
dus moest hij de keuze wel zelf gemaakt hebben............................................ ..
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 21:57   #203
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
bekend geraakt door het Eurosongfestival. maw, ook buiten België kennen er mensen haar.

en ik dacht dat ze de laatste tijd vooral in Vlaanderen gekend is, niet meer in Wallonië?
Oud 5 november 2009, 00:49   #204
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bekend geraakt door het Eurosongfestival. maw, ook buiten België kennen er mensen haar.

en ik dacht dat ze de laatste tijd vooral in Vlaanderen gekend is, niet meer in Wallonië?
Sandra Kim heeft geen enkele populariteit buiten België en nog, als men van populariteit in België mag spreken. Het is helemaal niet te vergelijken met France Gall, Céline Dion of Abba die ook aan Eurosong deelnamen maar die tenminste een echte carrière daarna hadden. Over Céline Dion en Abba kan men trouwens zelfs van wereldwijde carrière spreken.....................terwijl Sandra Kim nu reclames voor worst en waspoeder maakt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 01:25   #205
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Sandra Kim spreekt erg goed Nederlands trouwens.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 08:24   #206
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Komaan jongens, laat jullie mening nu maar eens horen en hou jullie vooral niet in.
Ik zal het kort moeten houden, want ik heb nog wel wat anders te doen, maar als je ècht geïnteresseerd zou zijn:

ik ben geboren in West-Vlaanderen, in een jaar dat men van de VU nog kon beweren dat het 'een SS-reünie' was, en men federalisten straffeloos als zwartzakken mocht bestempelen.

Ik ben opgegroeid met een anti-Vlaamse (als zijnde 'boers' en 'achterlijk' en 'bekrompen' en weet ik veel wat nog allemaal) ingesteldheid, maar was altijd bijzonder enthousiast over 'den Bénélux', meer bepaald Nederland en Luxemburg. 'Belgisch chauvinisme' was altijd al een hopeloze zaak, en daar zijn (of waren, dat toch zeker) de 'Belgen' nog het meest van al van overtuigd, of niet soms?

Ik ben in de hoofdstad van het ondertussen 'federaal' geworden land komen wonen en studeren en werken,

heb mij jarenlang als 'bon flamand' gedragen (zonder veel morren aanvaarden en begripvol vergoelijken dat de 'bon belge' géén 'goed de Néderl�*�*ns' over de lippen krijgt en vaak zonder al te veel kennis van zaken luidop laatdunkend doet over 'les flamingants', bijvoorbeeld),

en ben tenslotte toch nog in het kamp van de 'sales flamands' terecht gekomen omdat ik niet meer in het sprookje van het Heilig Land der Vaad'ren k�*n geloven.

De redenen voor het verlies van het geloof:

- 60/40 die soms 50/50, soms 70/30, soms 1/4, soms 2/3 (moeten) betekenen

- Léopold II, le Congo Belge, Patrice Lumumba, Joseph Désiré Mobutu, ...

- Léon Degrelle, Rex, Léopold III, Julien Lahaut, Baron de Bonvoisin, Cépic, Gladio, ...

- "De Bende Van Nijvel"/"Les Tueurs du Brabant"

- "De Witte Mars" (ook wat er de aanloop naar toe was, en - vooral - de recuperatie ervan)

- BHV (èn de 'vraie dimension', èn de 'Corridor', èn "Bye Bye Belgium", ...)

- Charleroi, of "Maak Wallonië en de Waalse Droom kapot" voor Dummies

- de Plantentuin in Meise en de pisgeur in Brussel

- staatsschuld: hoeveel is 't ondertussen ook alweer?

- Albert II èn Philippe de Belgique

- belgicisten zonder degelijke argumenten "pro Belgica" (vaak gecompenseerd door vaardigheden op het vlak van 'laten ontsporen van discussies')

Moet er nog zand zijn?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 09:22   #207
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wel een mooie kiekje.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 16:22   #208
respublica
Minister

Standaard

De post van djimi is erg sterk. Ook ik ben helemaal niet als Vlaams-nationalist geboren, laat staan in een Vlaams-nationalistisch nest opgegroeid. Maar het is me steeds duidelijker geworden dat België heel veel tekorten heeft en zelfs nadelig is voor Vlaanderen, niet alleen nu maar sinds het ontstaan in 1830. Vooral sinds de crisis van 2007 is het me duidelijk dat België een historisch vehikel is, zonder inhoud, een blok aan het been van Vlaanderen én Wallonië, dat best zo snel mogelijk verdwijnt. De aanpak voor die verdwijning is echter een geleidelijke, want ik geloof niet in revoluties, toch niet zolang er geen meerderheid is in het Vlaams parlement, wat gezien de braafheid van de Vlamingen niet snel het geval zal zijn...

Laatst gewijzigd door respublica : 5 november 2009 om 16:23.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 18:12   #209
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
De post van djimi is erg sterk. Ook ik ben helemaal niet als Vlaams-nationalist geboren, laat staan in een Vlaams-nationalistisch nest opgegroeid. Maar het is me steeds duidelijker geworden dat België heel veel tekorten heeft en zelfs nadelig is voor Vlaanderen, niet alleen nu maar sinds het ontstaan in 1830. Vooral sinds de crisis van 2007 is het me duidelijk dat België een historisch vehikel is, zonder inhoud, een blok aan het been van Vlaanderen én Wallonië, dat best zo snel mogelijk verdwijnt. De aanpak voor die verdwijning is echter een geleidelijke, want ik geloof niet in revoluties, toch niet zolang er geen meerderheid is in het Vlaams parlement, wat gezien de braafheid van de Vlamingen niet snel het geval zal zijn...
Ik ben evenmin in een Belgisch-gezind nest geboren. Maar hoe langer ik in België leef, hoe aangenamer ik het er vind vertoeven. Zeker als men wat gereisd heeft (zonder pretentie). En vermits ik kort bij Nederland woon en ik er regelmatig vertoef, zou ik voor geen geld ter wereld in Nederland willen wonen of leven. Zeker weten.

Laatst gewijzigd door system : 5 november 2009 om 18:15.
Oud 5 november 2009, 18:16   #210
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ben evenmin in een Belgisch-gezind nest geboren. Maar hoe langer ik in België leef, hoe aangenamer ik het er vind vertoeven. Zeker als men wat gereisd heeft (zonder pretentie). En vermits ik kort bij Nederland woon en ik er regelmatig vertoef, zou ik voor geen geld ter wereld in Nederland willen wonen of leven. Zeker weten.
Wat beviel u niet kent u daar goeie voorbeelden van geven zonder clichee's op te hoesten.
Oud 5 november 2009, 18:24   #211
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
Wat beviel u niet kent u daar goeie voorbeelden van geven zonder clichee's op te hoesten.

Ja zo ken ik er nog wel een. U bent me een goeie. Ik doe bijna niet anders dan aan te geven waarom en in welke opzichten wij verschillen van Nederlanders en vervolgens vraagt u me voorbeelden te geven, die u bovendien dan nog alfdoet als clichés. U moet wel ernstig blijven.

Laatst gewijzigd door system : 5 november 2009 om 18:24.
Oud 5 november 2009, 18:27   #212
Hertog Joost
Schepen

Standaard

Citaat:
Ja zo ken ik er nog wel een. U bent me een goeie. Ik doe bijna niet anders dan aan te geven waarom en in welke opzichten wij verschillen van Nederlanders en vervolgens vraagt u me voorbeelden te geven, die u bovendien dan nog alfdoet als clichés. U moet wel ernstig blijven.
Clichees, niets anders dan clichees. Spreek eens voor u zelf en in de eerste persoonsvorm. U bent toch niet de nar uit Laken?
Oud 5 november 2009, 18:29   #213
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
kan hij wel goed en begrijpend lezen, of het kan ook zijn dat hij allen maar leest wat er in zijn kraam past, zoals veel van die gasten.
Oud 5 november 2009, 18:30   #214
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Clichees, niets anders dan clichees. Spreek eens voor u zelf en in de eerste persoonsvorm. U bent toch niet de nar uit Laken?
nee jij bent de hollandse nar, en ons schaduwke de vlaamse.
Oud 5 november 2009, 18:31   #215
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

over jezelf bezig De Waal?

en ondertussen al mentaal volwassen geworden?

Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 november 2009 om 18:31.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 18:31   #216
Hertog Joost
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
kan hij wel goed en begrijpend lezen, of het kan ook zijn dat hij allen maar leest wat er in zijn kraam past, zoals veel van die gasten.
Dit is een geval van balk, splinter in oog zien.
Oud 5 november 2009, 18:36   #217
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is een geval van balk, splinter in oog zien.
idem
Oud 5 november 2009, 18:38   #218
Hertog Joost
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
idem
Heb je de balk er al uit?
Ik heb de splinter al inmiddels verwijderd bij mezelf.
Oud 5 november 2009, 19:04   #219
respublica
Minister

Standaard

system, ik zie niet in waarom het zoveel erger zou zijn om in Nederland te wonen dan in Vlaanderen of België... Voor geen geld ter wereld lijkt mij zeker nogal sterk uitgedrukt... of zit in die uitspraak enige aversie tegenover nederlanders verweven?
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 19:28   #220
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
system, ik zie niet in waarom het zoveel erger zou zijn om in Nederland te wonen dan in Vlaanderen of België... Voor geen geld ter wereld lijkt mij zeker nogal sterk uitgedrukt... of zit in die uitspraak enige aversie tegenover nederlanders verweven?
Nogmaals, u maakt een denkfout. Ik heb geen aversie tegen Nederlanders of tegen wie dan ook. Ik vind het gewoon fijn in België te leven. Misschien kunt u dat niet goed begrijpen, het zij zo. Daarenboven zie ik geen enkel voordeel om samen met Nederland in één staat te leven. We leven goed in België. Wij Belgen hebben onze mentaliteit, onze manier om de dingen te bekijken, onze wooncultuur, onze eetcultuur, goede voorzieningen, onze verschillende talen voor wat de deelgebieden betreft hetgeen zeker een verrijking is, onze eigen Vlaamse taal, kortom onze deugden én gebreken. Het is dus voortreffelijk hier te leven in Belgenland. Waarom veranderen? Al deze nonssens over een Shangri-la 'grootnederland' zijn hersenspinsels van enkele verwaaide geesten die hunkeren naar een denkbeeldige sprookjesachtige eenheid der Nederlanden in het verleden. Eenheid die in het verleden in de feiten nooit lang of nauwelijks echt heeft bestaan. Ik denk er niet aan samen te leven met Nederlanders in één land. Nederlanders zijn gewoon anders. Telkens als ik in Nederland kom, valt me dat weer op. Wanneer ik echter in Wallonië kom, voel ik me ook thuis.

Laatst gewijzigd door system : 5 november 2009 om 19:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be